abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 januari 2011 @ 09:55:40 #26
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_92068475
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:08 schreef kipptje het volgende:
Ik ben 1 keer opgelicht voor 100 euro. Ik had zijn/haar ip adres achterhaald (meerdere mensen hadden dat ip adres ook gevonden van die persoon), ik had zijn bankrekeningnummer, toezegging van de internetproviders dat ze het adres doorgeven als de politie 5 seconden werk erin steek.... alles dus kant en klaar en waarschijnlijk binnen 5 minuten opgelost.

Kreeg een paar weken later een brief binnen dat ze vast waren gelopen.....
Beetje ongeloofwaardig als je alle gegevens kant en klaar hebt aangeleverd. Maar ach.... geleerd dat ik nooit meer iets op marktplaats koop.....
Met marktplaats is niks mis. Je moet alleen niet iets kopen voor 100 euro en dan verwachten dat je het netjes thuis gestuurd krijgt.... dan moet je het ophalen...
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 30 januari 2011 @ 10:59:23 #27
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_92069315
Ik ben eens opgelicht op MP voor ruim 300 euro.. Ik was ONTZETTEND naief om vooruit te betalen voor een mobieltje. |:( Ik moest dat ding snel hebben me oude was stuk.

Geluk bij een ongeluk moest ik overmaken naar een ING, als de tenaamstelling van de reknr niet klopt krijg je gewoon een melding dat de rekening niet van Jannsen is maar van Klaasen uit Amsterdam.

Na het geld overgemaakt te hebben was er direct radiostilte van de andere kant. Ik had een Achternaam + woonplaats. Nou had ik het geluk dat het een vrij bijzondere achternaam was in een klein plaatsje, 2 hits op telefoongids. 1 hit op de lokale voetbal club met pics telefoonlijst etc, 1 hit op hyves. Het was een jongen van 16/17 jaar die thuis woonde, ik heb besloten om hem rond 18:30 te bellen om er zekerder van te zijn dat zn ouders er waren.

Al met al had ik 99% de goede NAW.

*tuuut*
<- Met Magrietje Klaasen
-> hoi met mij, is Kees daar?
<- Ja hoor, momentje
<- Keeeeeeeeeeeeeees, telefoon!
<- Met kees
-> Hoi met mij, heb je de mobiel al verstuurd, ik hoor al een week niks van je.
<- Uhm oh. uh
-> Ik begin mij een beetje zorgen te maken dat er iets niet in de haak is.
<- uuh ja, ik weet niet waar je t over hebt?
-> De mobiel, ik heb xx/xx/2010 het geld overgemaakt naar jou.
<- ja, ik zag al zoiets op mijn rekening, ik heb geen idee waarom?

blablabla

Wat bleek, hij was zonder dat hij het doorhad voor het karretje gespannen door een of andere Marokkaan.. Hij had zijn rekening nr + pas uitgeleend omdat die Marokkaan zijn rek geblokkeerd was. Het geld was gelijk al weg, ik heb Kees een week de tijd gegeven om het geld terug over te maken en dan zou het af zijn. Ik had ook verder geen zin om naar de plaatselijke Hermandad te gaan voor een aangifte.
Na een week en een hoop telefoontjes nog geen geld, wel het telnr + voornaam van de oplichter zelf. Volgens kees heten hij jan, met wat gegoogel waren zijn NAW's ook direct voor handen.
Ik bel Jan, neemt hij op met een andere naam, hem gelijk gezegd dat het klaar is met het gelul en het geld terug moest komen. Hij zou het regelen.. (Lees: iemand anders oplichten om mij terug te betalen)
Na een aantal telefoontjes heen en weer had ik me geld weer terug en was ik blij dat ik door me eigen stomme fout erin geluisd ben.

Toen kwam op internet opgelicht tegen dat er voor duzende euro's opgelicht werd vanuit die woonplaats naar een andere reknr + naam die Kees van naam kende. Ik was dus een 'bende' op het spoor. Ik heb al mijn intelligence doorgespeeld aan die site zover ik had en een paar weken later in de krant een bericht dat er een oplichtersbende was opgerold in dorp x.

Ik sta weer op scherp, laat je niet verlijden door mooie artikelen van personen die toevallig op Ameland wonen..
pi_92069437
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:59 schreef blup het volgende:
Ik ben eens opgelicht op MP voor ruim 300 ..............heel verhaal
goede actie! :)
pi_92071380
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:59 schreef blup het volgende:
*knip*
^O^

Mijn man en ik hebben het er wel eens over gehad, hoe stom sommige marktplaats-oplichters het eigenlijk aanpakken.
Minimale bedragen, keer op keer op keer. Als je (zoals ik) wat vaker op "opgelicht op internet" fora komt, en de bedragen ziet, lach je je rot.

Stappenplan voor een goede oplichterstruc:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu mis ik, als niet oplichtster, vast een paar (misschien cruciale) punten, maar ik denk dat je zo een solide basis hebt. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_92076646
Kan je uberhaupt een rekening openen onder een andere naam ipv je eigen naam? Moet je niet altijd ID of paspoort bij je hebben?
Of saté?
  zondag 30 januari 2011 @ 14:31:13 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_92076768
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:15 schreef Messina het volgende:

[..]

^O^

Mijn man en ik hebben het er wel eens over gehad, hoe stom sommige marktplaats-oplichters het eigenlijk aanpakken.
Minimale bedragen, keer op keer op keer. Als je (zoals ik) wat vaker op "opgelicht op internet" fora komt, en de bedragen ziet, lach je je rot.

Stappenplan voor een goede oplichterstruc:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu mis ik, als niet oplichtster, vast een paar (misschien cruciale) punten, maar ik denk dat je zo een solide basis hebt. :P
Thanks zeg, goed idee :')

Waarom eigenlijk persé Rabobank?
pi_92097440
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:27 schreef De-Hamster het volgende:
Kan je uberhaupt een rekening openen onder een andere naam ipv je eigen naam? Moet je niet altijd ID of paspoort bij je hebben?
Dat kan niet in Nederland zo ver ik weet.

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 14:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk persé Rabobank?
Omdat bij andere banken je echte naam naar boven komt als ze geld overmaken. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_92104076
Ik had ooit eens iets moois gehoord van een vriend van me.

Zijn broertje ging studeren in Antwerpen. Hij had daar digitaal een treinpas aangevraagd. Met die pas heeft hij zich laten inschrijven bij die gemeente en daarna een rekening kunnen openen bij een bank. (een studentenrekening voor buitenlanders)

Wat nou als je een pas aanvraagt met fake gegevens erop, dan sta je daar ook zo in die gemeente geregistreerd en kan je een bankrekening openen. nou, eerst gebruik je dat rekening nummer om de mensen op te lichten en op het einde ga je je rekening nummer plunderen door maximaal in het rood te staan.

Kassa.
  zondag 30 januari 2011 @ 23:24:04 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_92107020
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:08 schreef Messina het volgende:
Omdat bij andere banken je echte naam naar boven komt als ze geld overmaken. :P
Werkt niet, mijn oplichter had ook een rekening bij de Rabobank. Binnen no time had iemand op het Internetoplichting forum zijn naam te pakken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')