Ik ben eens opgelicht op MP voor ruim 300 euro.. Ik was ONTZETTEND naief om vooruit te betalen voor een mobieltje.

Ik moest dat ding snel hebben me oude was stuk.
Geluk bij een ongeluk moest ik overmaken naar een ING, als de tenaamstelling van de reknr niet klopt krijg je gewoon een melding dat de rekening niet van Jannsen is maar van Klaasen uit Amsterdam.
Na het geld overgemaakt te hebben was er direct radiostilte van de andere kant. Ik had een Achternaam + woonplaats. Nou had ik het geluk dat het een vrij bijzondere achternaam was in een klein plaatsje, 2 hits op telefoongids. 1 hit op de lokale voetbal club met pics telefoonlijst etc, 1 hit op hyves. Het was een jongen van 16/17 jaar die thuis woonde, ik heb besloten om hem rond 18:30 te bellen om er zekerder van te zijn dat zn ouders er waren.
Al met al had ik 99% de goede NAW.
*tuuut*
<- Met Magrietje Klaasen
-> hoi met mij, is Kees daar?
<- Ja hoor, momentje
<- Keeeeeeeeeeeeeees, telefoon!
<- Met kees
-> Hoi met mij, heb je de mobiel al verstuurd, ik hoor al een week niks van je.
<- Uhm oh. uh
-> Ik begin mij een beetje zorgen te maken dat er iets niet in de haak is.
<- uuh ja, ik weet niet waar je t over hebt?
-> De mobiel, ik heb xx/xx/2010 het geld overgemaakt naar jou.
<- ja, ik zag al zoiets op mijn rekening, ik heb geen idee waarom?
blablabla
Wat bleek, hij was zonder dat hij het doorhad voor het karretje gespannen door een of andere Marokkaan.. Hij had zijn rekening nr + pas uitgeleend omdat die Marokkaan zijn rek geblokkeerd was. Het geld was gelijk al weg, ik heb Kees een week de tijd gegeven om het geld terug over te maken en dan zou het af zijn. Ik had ook verder geen zin om naar de plaatselijke Hermandad te gaan voor een aangifte.
Na een week en een hoop telefoontjes nog geen geld, wel het telnr + voornaam van de oplichter zelf. Volgens kees heten hij jan, met wat gegoogel waren zijn NAW's ook direct voor handen.
Ik bel Jan, neemt hij op met een andere naam, hem gelijk gezegd dat het klaar is met het gelul en het geld terug moest komen. Hij zou het regelen.. (Lees: iemand anders oplichten om mij terug te betalen)
Na een aantal telefoontjes heen en weer had ik me geld weer terug en was ik blij dat ik door me eigen stomme fout erin geluisd ben.
Toen kwam op internet opgelicht tegen dat er voor duzende euro's opgelicht werd vanuit die woonplaats naar een andere reknr + naam die Kees van naam kende. Ik was dus een 'bende' op het spoor. Ik heb al mijn intelligence doorgespeeld aan die site zover ik had en een paar weken later in de krant een bericht dat er een oplichtersbende was opgerold in dorp x.
Ik sta weer op scherp, laat je niet verlijden door mooie artikelen van personen die toevallig op Ameland wonen..