Wat een goede vloer is dat toch. Komt er in Noord ook een gietvloer?quote:Op maandag 31 januari 2011 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe ik een housewarmingcadeau voor je op de post.
[ afbeelding ]
Het was dan een ongemeen gevatte opmerking van Gellius. Thisbe bevindt zich thans nog steeds (spartelend) in mijn gespierde armen.quote:Op maandag 31 januari 2011 13:14 schreef k_man het volgende:
Ik dacht dat met felbegeerde aan zodiakk gerefereerd werd.
Sieht aus wie ein ...!quote:Op maandag 31 januari 2011 14:31 schreef Claudia_x het volgende:
Het is alleen geen gietvloer! Ik Noord komt er vermoedelijk Marmoleum. We moeten eerst nog even een showroom bezoeken om te bekijken of meubels er geen afdrukken in achterlaten.
Krijgen we veel te horen! Maar je ziet helaas steeds meer bobbels omdat de vloer niet verlijmd is. En je moet niet te veel met meubels willen schuiven.quote:
Ja, nee, Frollo, zo'n vloer is geen sinecure hoor. Ik heb zelf een mooie buisframetafel met houten tafelblad en die moet ik binnenkort gaan schuren en in de meubelolie zetten. Maar waar haal je meubelolie vandaan, vraag ik je!quote:Op maandag 31 januari 2011 15:13 schreef Frollo het volgende:
Mijn god, heeft er niemand een stoer zuipverhaal of zo?
Ik juist niet.quote:
Vertel!quote:Op maandag 31 januari 2011 15:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb zaterdag weer genoeg gedronken voor een paar maanden..
quote:Trappist schenken
7 wenken om te schenken
Door de aanwezigheid van gist in de fles is het absoluut noodzakelijk enkele regels te volgen bij het behandelen en het schenken van het Trappistenbier.
1. Schenk steeds bier dat ten minste 8 dagen heeft gerust. Op die manier is de gist volledig op de bodem van de fles uitgezonken.
2. Bewaar het Trappistenbier bij een constante temperatuur van 12 à 14 °C. Zo kan het langzaam rijpen.
3. Verplaats en open de fles niet te brutaal om gistopwerping en verlies van koolzuurgas te vermijden.
4. Schenk het bier op keldertemperatuur. Zo kan de temperatuur in het glas nog een paar graden stijgen en geeft het bier na enkele minuten zijn rijk aroma in geur en smaak ten volle prijs.
5. Giet het bier voorzichtig in een zuiver glas. Zorg er voor dat u een mooie schuimkraag krijgt door te beginnen met schenken langs de wand en te eindigen in het midden van het glas.
6. Schenk het bier zeker niet te brutaal, anders kan de gist loskomen van de bodem. Laat deze 'fond' in het flesje. Zo krijgt u een mooi, helder en aangenaam bier. De vitaminen van de gist kan u zich achteraf nog altijd laten welgevallen.
7. Bewaar het bier bij voorkeur niet in de koelkast. Er vormt zich dan immers een eiwittroebel. Deze lost opnieuw op na een poosje op kamertemperatuur, maar gaat wel uitzinken na wekenlange bewaring in de koelkast. Geef dus steeds het bier de tijd om zich aan te passen aan de lagere temperatuur.
http://www.trappistglas.nl/Schenktips.aspx
In je geklimatiseerde bierkelder.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:55 schreef k_man het volgende:
Ja, leuk, maar waar is het constant 12 à 14 graden?
Ik ben die kerel die dat allemaal niet interesseert, zolang het maar lekker is.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:36 schreef Gellius het volgende:
Frollo, was jij niet die kerel die z'n trappist koud drinkt?.
Het is 10 jaar oude tawny, dus vaal roodbruin.quote:Op maandag 31 januari 2011 15:58 schreef Z het volgende:
Welke kleur is die port? Sommige rode wijn kan je prima enigszins chilled drinken (Pinot Noirs), al gaat daar niet mijn voorkeur naar uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |