abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:54:05 #1
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91920240
Ik heb laatste tijd best ruzie met mijn moeder, ik sta volkomen machteloos en ze geeft me om de kleinste dingen een maand straf. Hier ben ik vaak erg verdrietig/boos over. Naast dat mag de moeder van me vriendin me niet, dus ze verzint telkens weer dingen waardoor ik me vriendin niet zie. Als ze bijvoorbeeld 5minuten te laat binnen is, dan mag ik haar een week niet zien. Mijn vriendin is een superleuk meisje, en heb bijna een half jaar. Ik wil haar echt niet kwijt, maar aan de andere kant voel ik me zo ook niet gelukkig.

Ik voel me dus echt niet lekker en verdrietig, weetniet wat ik moet doen enzo. Het heeft ook aanslag op me schoolcijfers, ik verneuk bijna elke toets. Ik leer zo hard ik kan, maar het lukt gewoon niet. Morgen bijvoorbeeld weer een toets. Zouden leraren mij uitstel geven als ik een beetje me situatie schets?, en wat zou ik verder kunnen doen ?
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
pi_91920586
Ga met je docenten praten! In principe zijn zij ook vertrouwenspersoon, en kunnen zij je niet alleen helpen met je schoolwerk te verbeteren, maar kunnen ze je ook helpen met je moeder te praten mocht het echt niet lukken!
pi_91920608
Hoe oud ben je?
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:01:07 #4
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_91920625
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:00 schreef steve2003 het volgende:
Ga met je docenten praten! In principe zijn zij ook vertrouwenspersoon, en kunnen zij je niet alleen helpen met je schoolwerk te verbeteren, maar kunnen ze je ook helpen met je moeder te praten mocht het echt niet lukken!
Dit. Hier heb je een mentor voor :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:01:53 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91920667
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:00 schreef steve2003 het volgende:
Als het goed is is er een vertrouwenspersoon aangewezen op school, waar je speciaal met problemen (van thuis) naartoe.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:02:53 #6
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91920724
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:00 schreef Dimens het volgende:
Hoe oud ben je?
14
Vecht voor je recht, fysiek en Mentaal. Laat je niet breken door mensen die denken dat ze iets van jou kunnen bepalen, laat je geluk niet wegnemen, laat je niet beinvloeden, Houd je eigen mening. Leven is overleven, overleven is vechten.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:04:06 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_91920805
In plaats van praten op school, kun je misschien eens praten met je ouders :?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:05:37 #8
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91920893
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:04 schreef Adelante het volgende:
In plaats van praten op school, kun je misschien eens praten met je ouders :?
MIjn ma zegt dat ik me niet moet aanstellen, en me pa zie ik niet zo vaak.
pi_91921120
Met je mentor praten is echt een goede tip.

Als hij met je ouders praat zullen ze het geloofwaardiger vinden, mijn ouders luisterden ook nooit echt naar mij, maar wel naar mijn docenten.

Doen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:11:10 #10
328492 Tilboy
Hey! You're an apple!
pi_91921199
Ga naar je mentor. Dat helpt.
AFCA CBS
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:12:00 #11
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91921254
Ik heb een grafhekel aan me mentrix, ik heb zo gevoel dat zij ook gaat zeggen dat ik me neit moet aanstellen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:16:38 #12
328492 Tilboy
Hey! You're an apple!
pi_91921523
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:12 schreef noksala het volgende:
Ik heb een grafhekel aan me mentrix, ik heb zo gevoel dat zij ook gaat zeggen dat ik me neit moet aanstellen.
Ga eerst naar je mentor, als die idd dat zegt ga je naar teamleider. ;)
AFCA CBS
pi_91921682
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:12 schreef noksala het volgende:
Hoe komt het dat de banden met die 3 personen zo slecht zijn dan?
sowieso hoeft de vertrouwenspersoon van school niet perse ook je mentor te zijn. Maar ik denk dat het eerste aanspreekpunt toch wel je mentor zal zijn.
pi_91922946
De oplossing staat boven je UI.
pi_91922959
Wat lawlhalla zegt, een vertrouwenspersoon kan ook iemand anders zijn dan je mentor. Of vraag gewoon de leraar die je wel ligt, misschien kan die je helpen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:49:44 #16
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91923321
Ik heb besloten dat ik me inderdaad niet zo moet aanstellen, ik ga proberen me emoties opzij te zetten en te leren. Desnoods de hele nacht, dan slaap ik morgenmiddag wel als ik uit ben.
pi_91923479
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:49 schreef noksala het volgende:
Ik heb besloten dat ik me inderdaad niet zo moet aanstellen, ik ga proberen me emoties opzij te zetten en te leren. Desnoods de hele nacht, dan slaap ik morgenmiddag wel als ik uit ben.
Op die manier ontwijk je het probleem.
Tik gewoon je mentrix op haar schouder en zeg dat je met haar wilt praten over je thuissituatie. Leg haar de situatie uit en hoe jij je erbij voelt.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:57:06 #18
298739 Rob.Dude
Schurenmakelaar
pi_91923658
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 23:49 schreef noksala het volgende:
En je vriendin?
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:01:45 #19
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91923888
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:57 schreef Rob.Dude het volgende:

[..]

En je vriendin?
tja het zit eigenlijk zo. Zij is degene die me uit een depressie helpt. Wanneer ik het uitmaak zak ik waarschijnlijk heel diep weg, en moet dan nog wel iets heel bijzonders gebeuren wil mijn leven nog zin hebben..

Ik kijk het nog een tijdje aan, als haar moeder blijft hinderen houd het gewoon op.
pi_91925352
Gast. Je stelt je niet aan, als hun je relatie en je schoolwerk beïnvloeden moet daar aan gewerkt worden.

Probeer het eerst op een volwassen manier uit te leggen, vraag of je moeder even aan de tafel wilt gaan zitten, bereid een beetje voor wat je wilt gaan zeggen, en blijf rustig.

En over je mentrix, ze is een volwassen persoon, en als jij echt een probleem hebt met je schoolwerk en relatie gaat ze je echt niet afkraken en zeggen dat je je aanstelt, dat garandeer ik je.
pi_91925802
Je moet tegen je moeder zeggen dat de middeleeuwen toch echt voorbij zijn.

Soms ligt het ook gewoon aan ouders,dat kinderen opstandig worden. Maarja
  donderdag 27 januari 2011 @ 01:05:30 #22
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91926441
Haar ouders zijn boos omdat we geneukt hebben, gewoon veilig hoor trouwens. Ze doet net alsof me vriendin zwanger is, als twee pubers elkaar goed vertrouwen en ja sommige pubers wat eerder dan anderen. Zoiets kan moeilijk verbieden, alleen goed voorlichten. Ik weet niet wie haar haar moeder dat duidelijk maken, mijn moeder en haar moeder praten zou goeie oplossing zijn. Alleen mijn moeder is er opeens ook boos over geworden, terwijl ze me 2maanden geleden nog aanbood condoom voor me te kopen :?
pi_91926621
Toch gewoon proberen te praten met je moeder Probeer dat op een volwassen manier te doen ondanks het feit dat je een puber bent :P . Gewoon aangeven dat je het naar vindt zoals het momenteel tussen jou en je moeder gaat en dat je een oplossing wilt zoeken voor het problemen in overleg maar haar. Niet meteen de tegendraadse puber gaan uithangen (ja, ook ooit 14 jaar geweest :') ) als het gesprek niet zo gaat zoals jij wilt maar probeer rustig te blijven en naar de argumenten van je moeder te luisteren waarom dingen moeten zoals zij wil en probeer tot een compromis te komen maar ga niet zeuren en zeiken als het niet precies zo gaat zoals jij wilt. Als je je zo volwassen als mogelijk is opstelt in het gesprek heb je de meeste kans dat je tot een bevredigend resultaat komt. Succes. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 27 januari 2011 @ 01:24:25 #24
302269 noksala
Nare mensen moeten dood!
pi_91926891
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 01:12 schreef trovey het volgende:
Toch gewoon proberen te praten met je moeder Probeer dat op een volwassen manier te doen ondanks het feit dat je een puber bent :P . Gewoon aangeven dat je het naar vindt zoals het momenteel tussen jou en je moeder gaat en dat je een oplossing wilt zoeken voor het problemen in overleg maar haar. Niet meteen de tegendraadse puber gaan uithangen (ja, ook ooit 14 jaar geweest :') ) als het gesprek niet zo gaat zoals jij wilt maar probeer rustig te blijven en naar de argumenten van je moeder te luisteren waarom dingen moeten zoals zij wil en probeer tot een compromis te komen maar ga niet zeuren en zeiken als het niet precies zo gaat zoals jij wilt. Als je je zo volwassen als mogelijk is opstelt in het gesprek heb je de meeste kans dat je tot een bevredigend resultaat komt. Succes. :*
Ik ben best iemand die rustig kan blijven en luisteren, ben ook vertrouwingsleerling op school. Het probleem is dat ik met iedereen goed praat, maar met me moeder is het altijd fail.
pi_91926967
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 01:24 schreef noksala het volgende:

[..]

Ik ben best iemand die rustig kan blijven en luisteren, ben ook vertrouwingsleerling op school. Het probleem is dat ik met iedereen goed praat, maar met me moeder is het altijd fail.
Dat hoort er ook een beetje bij op die leeftijd. Ik was ook altijd op voet van oorlog met mijn moeder op jouw leeftijd dus er is niets vreemds aan. Jij groeit op en niet alleen jij maar ook je moeder moet daar aan wennen. ;) Probeer toch een geprek aan te gaan met je moeder desnoods gewoon een aantal keren proberen...desnoods met iemand erbij (tantes, ooms, volwassen vrienden of iemand van school) die het gesprek op gang kan brengen en ook om te laten zien dat je serieus een oplossing wil vinden voor de problemen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')