Zeker het klinkt echt goed, mooier dan verwacht vooral ook heel erg zuiver en de tweeters spelen ook echt goeie kwaliteit.quote:
Mooizo, maar we willen wel een filmpje hequote:Op maandag 7 februari 2011 21:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zeker het klinkt echt goed, mooier dan verwacht vooral ook heel erg zuiver en de tweeters spelen ook echt goeie kwaliteit.
Tot zover iedereen bedankt voor z'n hulp hier!
Ja dat komt ook als de sub een beetje ingespeeld is..quote:Op maandag 7 februari 2011 21:31 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mooizo, maar we willen wel een filmpje he
Vandaar dat ik alleen op europese site's rondstruin. Ik kan er natuurlijk best naastzitten wat betreft die versterker.. heb het gebaseerd op één enkele advertentie.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:40 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
De versterker staat voor ¤93,- nieuw @ ebay US. Maar als ik dat moet gaan importeren ben ik net zoveel kwijt, en heb ik nog steeds geen speakers.
1. MDF ringen gewoon op maat maken waar je de speakers op kan schroeven.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Mark_Rutte het volgende:
Ik heb de Phoenix Gold Ryval V1502 en de Audio System Helon 165 gekocht.
Nu wil ik binnenkort het geheel dus gaan inbouwen, ik heb echter geen idee hoe ik het moet aanpakken.
1. Ergens MDF ringen kopen, zijn hier standaardmaten voor?
2. Versterker aansluiten, welke kabeldiameter van accu naar versterker, en welke van radio naar versterker? En maakt het uit watvoor kabel het is? En moet er een zekering tussen of is dat alleen voor de zware installaties?
3. Welke kabeldiameter van versterker naar filter en van filter naar speakers? Ik lees 1,5mm2 en 2,5mm2?
Prachtig!quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
1. MDF ringen gewoon op maat maken waar je de speakers op kan schroeven.
2. Accu naar versterker heb ik zelf 35 kwadraats wat in principe voldoende is, hoe dikke de kabel hoe meer stroom er door heen loopt dus ook beter. En ja er moet een zekering bij, die komt onder de motorkap.
3. Van versterker naar filter weet ik zo niet maar van filter naar speaker heb ik kabels bij gekregen dus ik heb zelf die gebruikt.
1: MDF ringen frezen, of gewoon proberen in de standaard deurgaten te zetten. Heb geen idee hoe diep die Helon's zijn, maar met beetje geluk gaat dat wel.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Mark_Rutte het volgende:
Ik heb de Phoenix Gold Ryval V1502 en de Audio System Helon 165 gekocht.
Nu wil ik binnenkort het geheel dus gaan inbouwen, ik heb echter geen idee hoe ik het moet aanpakken.
1. Ergens MDF ringen kopen, zijn hier standaardmaten voor?
2. Versterker aansluiten, welke kabeldiameter van accu naar versterker, en welke van radio naar versterker? En maakt het uit watvoor kabel het is? En moet er een zekering tussen of is dat alleen voor de zware installaties?
3. Welke kabeldiameter van versterker naar filter en van filter naar speakers? Ik lees 1,5mm2 en 2,5mm2?
Ligt eraan.. Sommige versterkers kun je de kabel direct insteken en met inbus vastdraaien. Het beste kun je daar adereindhulzen bij gebruiken, en sommige versterkers daar moet je een kabeloog op duwen en vastschroeven.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:09 schreef Watertornado het volgende:
Een vraagje hè: als je van die dikke accukabels hebt naar je versterker, hoe sluit je dit dan aan?
Maar met zo'n kabeloog heb je toch altijd wel een heel dun stukje? Hoe dikke kabels kun je ongeveer gebruiken? Ik zag hier al getallen voorbijkomen van 50 qmm enzo.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 07:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ligt eraan.. Sommige versterkers kun je de kabel direct insteken en met inbus vastdraaien. Het beste kun je daar adereindhulzen bij gebruiken, en sommige versterkers daar moet je een kabeloog op duwen en vastschroeven.
Ook 1000 mm²? Heeft iemand daar eigenlijk überhaupt behoefte aan (dB-draggers???) Het is zeer moeilijk te buigen, het spul waar ik het over heb.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nou die versterkers waar je zo'n 6mm kabeloog in kan, zijn meestal niet zo zwaar qua vermogens.
Echter dikke versterkers hebben gewoon ingangen waar je de kabel rechtstreeks in doen.
35mm2 is een mooie dikte voor gemiddelde leuke installatie.
Ga je naar iets zwaarders, kun je beter 50mm2 gebruiken.
Echt 70mm2 of groter heb je alleen als DB-Dragger nodig (wedstrijd spul)
1000 is EN niet handig, en TE overdreven, zelfs voor draggersquote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:49 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
1000mm2, weet je dat zeker?
100mm2 heb ik al eens eerder gehoord, maar 1000mm2 niet..
Die 1000mm2 lijkt me meer voor industrieel gebruik eerlijk gezegd.. Dat is wrs alleen met een speciale tang te buigen (en te leggen in een vloer ofzo)
Ik denk eerlijk gezegd dat draggers niet op zulke kabels zitten te wachten, omdat de prijs veels te hoog zal zijn.
Hierzoo..quote:Op zaterdag 12 februari 2011 21:09 schreef robertzone het volgende:
Zelfs 100mmQ is al kut in de omgang haha.. Laat staan 1000mmQ.
Yuri_Boyka Waar blijft dat filmpje?
Het klinkt in ieder geval goed!.. en het is zeker gelukt, Gain stond op half en op de HU op 5 van de 15 (20?).. ben er zeker blij mee.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:31 schreef Koepert het volgende:
Altijd beetje lastig beoordelen als de camera de bas niet aankan(en buiten t feit dat ik t kutmuziek vind) lijkt t dus prima gelukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |