abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 februari 2011 @ 13:44:17 #176
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_92408445
Serieus geen thule of anderzinds gat gemaakt in de deur om de draden door te voeren? Dan verwacht eerdaags maar een beetje sluiting in je speakers..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_92408896
We zien wel hoe het gaat.
If not now, then when.
  zondag 6 februari 2011 @ 14:04:32 #178
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92409415
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:44 schreef theKiD het volgende:
Serieus geen thule of anderzinds gat gemaakt in de deur om de draden door te voeren? Dan verwacht eerdaags maar een beetje sluiting in je speakers..
Gelukkig kunnen die speakers daar wel tegen, het is alleen een beetje zonde van de radio, want die gaat wél ter ziele met een beetje pech, maargoed;

quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
We zien wel hoe het gaat.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92409830
quote:
3s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gelukkig kunnen die speakers daar wel tegen, het is alleen een beetje zonde van de radio, want die gaat wél ter ziele met een beetje pech, maargoed;

[..]

Ach kom op. Zulke autoradio's zijn toch wel beveiligd daartegen? Sowieso sluit je hem niet helemaal kort maar er blijft nog 0,5 ohm of wat over.
Beter onethisch dan oneetbaar
  zondag 6 februari 2011 @ 14:21:45 #180
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92410086
quote:
2s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:14 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ach kom op. Zulke autoradio's zijn toch wel beveiligd daartegen? Sowieso sluit je hem niet helemaal kort maar er blijft nog 0,5 ohm of wat over.
Ik hoop het voor hem ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92414282
Ik begrijp echt niet waar jullie over praten... thule, radio kapot?
If not now, then when.
pi_92418008
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik hoop het voor hem ^O^
Duw jij tegenwoordig Anne :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 06-02-2011 18:20:29 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92418312
Alles ziet er zo uit en het is gewoon afgeschermd van het ijzer.

De bovenste kabels gaan door de deur naar de radio.
Die daaronder naar beneden het plastic in naar de speaker.
Die daaronder naar boven bij de spiegel naar de tweeter.

[ Bericht 18% gewijzigd door Yuri_Boyka op 06-02-2011 17:48:44 ]
If not now, then when.
  zondag 6 februari 2011 @ 18:21:57 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92420093
quote:
11s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Duw jij tegenwoordig Anne :o
:7
pi_92428406
Lang leve ductape :D.

Zorg wel ff dat je bedrading door een thule gaat joh, dat gaat je een hoop ellende besparen.

Een thule wil trouwens zeggen een doorvoer,, zoals je bedrading nu ook zit tussen je 'auto en deur'. Oftewel, even bijboren en een nieuwe doorvoermaken (en dan ook met een bescherming eromheen). Of bijboren bij de bestaande doorvoer, met veel geduld en oplettendheid. In dat geval beter 4keer kijken dan 1keer en misboren ;).
pi_92430782
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:48 schreef robertzone het volgende:
Lang leve ductape :D.

Zorg wel ff dat je bedrading door een thule gaat joh, dat gaat je een hoop ellende besparen.

Een thule wil trouwens zeggen een doorvoer,, zoals je bedrading nu ook zit tussen je 'auto en deur'. Oftewel, even bijboren en een nieuwe doorvoermaken (en dan ook met een bescherming eromheen). Of bijboren bij de bestaande doorvoer, met veel geduld en oplettendheid. In dat geval beter 4keer kijken dan 1keer en misboren ;).
Waar moet die Thule komen dan? Dus dan moet ik voor elke aparte kabel een thule maken..? :?

En wat zijn de risico's als ik dat niet doe dan?

Heb je misschien ook een plaatje ervan?
If not now, then when.
pi_92432238
Risico op lekkage heb je, Omdat het water via je kabeltjes zo je deur binnenloopt.
Al met al zal het opzich wel meevallen.. maar aangezien je al 2weken roept dat je het 'meteen goed' wil doen vind ik dat je hier al een grote steek laat vallen ;).

Ik heb het dus over zoiets :

Bij de meeste autozaken wel te halen (zoals ad). Hier kan de extra bekabeling doorheen.
pi_92432390
bedoel je waar de kabel van de deur naar de auto zelf gaat?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_92433807
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:15 schreef robertzone het volgende:

[..]

Mits in goede staat :
Versterker doet 175 2dehands als ik dat zo snel zag.. en;
Helons doen rond de 100-150euro 2de hands
Waar zie jij dit verder 2dehands aangeboden worden? Ik kan zoeken wat ik wil, maar verder dan marktplaats kom ik niet. ;)
pi_92435076
quote:
Op zondag 6 februari 2011 21:40 schreef robertzone het volgende:
Risico op lekkage heb je, Omdat het water via je kabeltjes zo je deur binnenloopt.
Al met al zal het opzich wel meevallen.. maar aangezien je al 2weken roept dat je het 'meteen goed' wil doen vind ik dat je hier al een grote steek laat vallen ;).

Ik heb het dus over zoiets :
[ afbeelding ]
Bij de meeste autozaken wel te halen (zoals ad). Hier kan de extra bekabeling doorheen.
Ik weet niet hoor maar als je op de foto kijkt zie je links zo een thule die van de deur naar het dashboard loopt.. er lopen geen losse kabels langs de deur ofzo. En voor de rest is de filter en de kabels bedekt met een deurpaneel dus geen druppel komt in de buurt.
If not now, then when.
pi_92439124
Ik heb even scheel gekeken op je vorige foto's, maar bleek dat je draad dubbel zat en nog niet was weggewerkt.. sorry ;).
Jij hebt gewoon de originele bekabeling van je vorige speaker gebruikt?

@Mark_Rutte
Helon's komen wel eens voorbij en zie die prijzen vaak. Twijfel zelf ook al een tijdje om een setje 2dehands aan te schaffen.

De versterker kom ik nu hier tegen voor 150:
http://webcache.googleuse(...)source=www.google.nl
Had hem vandeweek voor 200 tweedehands gevonden, maar kom die nu niet meer tegen (was ebay in duitsland :)).
Valt dus nog wel wat van de prijs af te krijgen..
pi_92447643
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor maar als je op de foto kijkt zie je links zo een thule die van de deur naar het dashboard loopt.. er lopen geen losse kabels langs de deur ofzo. En voor de rest is de filter en de kabels bedekt met een deurpaneel dus geen druppel komt in de buurt.
Je hebt gelijk, heb de foto nog een x bekeken, en waar ik dacht dat de kabels zo van dashbord naar filter liepen bleek kabels van filter naar speaker te zijn..
Alleen ik zie geen kabels van dash naar filter lopen dus ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_92449800
Oke ik wou toch zeggen. Ik schrok al dat ik alles moest gaan veranderen.

De kabel van Dash naar filter is gewoon de oude speakerkabel. Dat was het makkelijkst. :P
If not now, then when.
pi_92450617
quote:
17s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

:7
Doe haar maar de groeten van mij :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92456646
Kun je niet gewoon de standaarddraden gebruikt die de deur ingaan? Of ongebruikte pinnen van de stekker gebruikt?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92456823
quote:
14s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kun je niet gewoon de standaarddraden gebruikt die de deur ingaan? Of ongebruikte pinnen van de stekker gebruikt?
Dat heb ik gedaan.
If not now, then when.
pi_92461655
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:28 schreef robertzone het volgende:
@Mark_Rutte
Helon's komen wel eens voorbij en zie die prijzen vaak. Twijfel zelf ook al een tijdje om een setje 2dehands aan te schaffen.

De versterker kom ik nu hier tegen voor 150:
http://webcache.googleuse(...)source=www.google.nl
Had hem vandeweek voor 200 tweedehands gevonden, maar kom die nu niet meer tegen (was ebay in duitsland :)).
Valt dus nog wel wat van de prijs af te krijgen..
De versterker staat voor ¤93,- nieuw @ ebay US. Maar als ik dat moet gaan importeren ben ik net zoveel kwijt, en heb ik nog steeds geen speakers.
pi_92468209
Alles is aangesloten en werkend.. :D

Eindelijk... :D
If not now, then when.
pi_92469858
hee

ik heb even 2 vragen

1 ik heb laatst een 4 kanaals versterker gevonden van 4x27 watt van sony, ik heb er nu 2 inbouw speakers op aangesloten van 90 watt maar er komt niet egt lekker geluid uit. naja meer als je hem een beetje hard zet. hebben jullie een idee zodat hij harder kan en het dus beter gaat doen. en nee ik wil geen nieuwe kopen:P

2 ik ben van plan om in me boot alle bedrading opnieuw aan te leggen. nu wil ik in een centraal punt een kastje maken waar alles bij elkaar komt. ik wil dus vanaf me accu een + en - kabel aanleggen naar dat kastje en dan daar op de plus en min kabel een verdeel blok zetten en dan vanaf dat punt doorgaan naar me radio pomp enz. nu is mijn vraag hoe dik moet de + en - kabel zijn die naar het verdeel blok loopt en zich daar opsplits in 6 normale 12volt draden (volgens mij is dat 1mm2 als ik me niet vergis) dus hoe dik moet de hoofdkabel zijn die zich daarna opsplits en weten jullie waar ik 2 goeie verdeel blokken kan kopen van 1 naar 6 ?

ik hoor het graag,

[ Bericht 0% gewijzigd door wesleyluyten op 07-02-2011 20:05:20 ]
pi_92470486
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Alles is aangesloten en werkend.. :D

Eindelijk... :D
Nice ^O^ en? is t wat?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: