abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92476368
quote:
Op maandag 7 februari 2011 19:14 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Nice ^O^ en? is t wat?
Zeker het klinkt echt goed, mooier dan verwacht vooral ook heel erg zuiver en de tweeters spelen ook echt goeie kwaliteit.

Tot zover iedereen bedankt voor z'n hulp hier!
If not now, then when.
pi_92478458
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Zeker het klinkt echt goed, mooier dan verwacht vooral ook heel erg zuiver en de tweeters spelen ook echt goeie kwaliteit.

Tot zover iedereen bedankt voor z'n hulp hier!
Mooizo, maar we willen wel een filmpje he :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_92479546
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:31 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Mooizo, maar we willen wel een filmpje he :D
Ja dat komt ook als de sub een beetje ingespeeld is.. })
If not now, then when.
pi_92505010
hee

ik heb even 2 vragen

1 ik heb laatst een 4 kanaals versterker gevonden van 4x27 watt van sony, ik heb er nu 2 inbouw speakers op aangesloten van 90 watt maar er komt niet egt lekker geluid uit. naja meer als je hem een beetje hard zet. hebben jullie een idee zodat hij harder kan en het dus beter gaat doen. en nee ik wil geen nieuwe kopen:P

2 ik ben van plan om in me boot alle bedrading opnieuw aan te leggen. nu wil ik in een centraal punt een kastje maken waar alles bij elkaar komt. ik wil dus vanaf me accu een + en - kabel aanleggen naar dat kastje en dan daar op de plus en min kabel een verdeel blok zetten en dan vanaf dat punt doorgaan naar me radio pomp enz. nu is mijn vraag hoe dik moet de + en - kabel zijn die naar het verdeel blok loopt en zich daar opsplits in 6 normale 12volt draden (volgens mij is dat 1mm2 als ik me niet vergis) dus hoe dik moet de hoofdkabel zijn die zich daarna opsplits en weten jullie waar ik 2 goeie verdeel blokken kan kopen van 1 naar 6 ?

ik hoor het graag,
pi_92528762
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:40 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

De versterker staat voor ¤93,- nieuw @ ebay US. Maar als ik dat moet gaan importeren ben ik net zoveel kwijt, en heb ik nog steeds geen speakers.
Vandaar dat ik alleen op europese site's rondstruin. Ik kan er natuurlijk best naastzitten wat betreft die versterker.. heb het gebaseerd op één enkele advertentie.
Amerika is inderdaad goedkoper.. maar helaas die verzendkosten hé :O. Heb er één keer iets besteld.. en toen met 5man tegelijk.. toen was het wel interessant natuurlijk!
pi_92592052
Ik heb de Phoenix Gold Ryval V1502 en de Audio System Helon 165 gekocht.

Nu wil ik binnenkort het geheel dus gaan inbouwen, ik heb echter geen idee hoe ik het moet aanpakken.

1. Ergens MDF ringen kopen, zijn hier standaardmaten voor?
2. Versterker aansluiten, welke kabeldiameter van accu naar versterker, en welke van radio naar versterker? En maakt het uit watvoor kabel het is? En moet er een zekering tussen of is dat alleen voor de zware installaties?
3. Welke kabeldiameter van versterker naar filter en van filter naar speakers? Ik lees 1,5mm2 en 2,5mm2?
pi_92592326
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Mark_Rutte het volgende:

Nu wil ik binnenkort het geheel dus gaan inbouwen, ik heb echter geen idee hoe ik het moet aanpakken.

2. Versterker aansluiten, welke kabeldiameter van accu naar versterker, en welke van radio naar versterker? En maakt het uit watvoor kabel het is? En moet er een zekering tussen of is dat alleen voor de zware installaties?
3. Welke kabeldiameter van versterker naar filter en van filter naar speakers? Ik lees 1,5mm2 en 2,5mm2?
1. MDF ringen gewoon op maat maken waar je de speakers op kan schroeven.
2. Accu naar versterker heb ik zelf 35 kwadraats wat in principe voldoende is, hoe dikke de kabel hoe meer stroom er door heen loopt dus ook beter. En ja er moet een zekering bij, die komt onder de motorkap.
3. Van versterker naar filter weet ik zo niet maar van filter naar speaker heb ik kabels bij gekregen dus ik heb zelf die gebruikt.
If not now, then when.
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:11:58 #208
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_92592451
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

1. MDF ringen gewoon op maat maken waar je de speakers op kan schroeven.
2. Accu naar versterker heb ik zelf 35 kwadraats wat in principe voldoende is, hoe dikke de kabel hoe meer stroom er door heen loopt dus ook beter. En ja er moet een zekering bij, die komt onder de motorkap.
3. Van versterker naar filter weet ik zo niet maar van filter naar speaker heb ik kabels bij gekregen dus ik heb zelf die gebruikt.
Prachtig! :')
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_92593294
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:11 schreef Koepert het volgende:

[..]

? :P
If not now, then when.
pi_92593359
quote:

[..]

Niet dat ik zelf enige kennis heb, maar gezien de rest van het topic..
pi_92594340
quote:

[..]

_O- :D
pi_92595028
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Mark_Rutte het volgende:

1: MDF ringen frezen, of gewoon proberen in de standaard deurgaten te zetten. Heb geen idee hoe diep die Helon's zijn, maar met beetje geluk gaat dat wel.
2: Rode voedingskabel van de accu naar de versterker. Binnen (volgens mij) 10 of 30 cm vanaf de accu, zekeren. 35mm2 of 50mm2 kabel hiervoor pakken.
3: Vanaf de versterker een zelfde dikte massakabel als de voedingskabel is naar kaalgeschuurd stukje carroserie in de buurt.
Kabeldiktes voor versterker naar filter of van versterker rechtstreeks naar compo is de "standaard"maat 2,5mm2.

Zorg overal dat als je de kabels wegwerkt, dat de kabels nergens klem komen te zitten of zo komen te zitten dat ze kapot kunnen schuren. (denk aan de achterbank die je evt om kunt klappen) En wil je het heel goed doen, verpak je alle kabels in ribbelbuis of zg snakeskin ter beveiliging van bovengenoemde.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_92611339
Helon's zijn 72mm diep.. :)
Zekeren van de kabel moet binnen 30cm, maar hoe korter hoe beter..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92612580
Een vraagje hè: als je van die dikke accukabels hebt naar je versterker, hoe sluit je dit dan aan?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_92615244
gewoon erin steken?
En las het niet past, heb je niet van die dikke kabels nodig voor je versterker :P.
pi_92624207
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:09 schreef Watertornado het volgende:
Een vraagje hè: als je van die dikke accukabels hebt naar je versterker, hoe sluit je dit dan aan?
Ligt eraan.. Sommige versterkers kun je de kabel direct insteken en met inbus vastdraaien. Het beste kun je daar adereindhulzen bij gebruiken, en sommige versterkers daar moet je een kabeloog op duwen en vastschroeven.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92652134
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 07:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ligt eraan.. Sommige versterkers kun je de kabel direct insteken en met inbus vastdraaien. Het beste kun je daar adereindhulzen bij gebruiken, en sommige versterkers daar moet je een kabeloog op duwen en vastschroeven.
Maar met zo'n kabeloog heb je toch altijd wel een heel dun stukje? Hoe dikke kabels kun je ongeveer gebruiken? Ik zag hier al getallen voorbijkomen van 50 qmm enzo.

Rond de 1000 mm², heeft dat nog zin bijvoorbeeld? :P Binnenkort kan ik wel aan een dergelijk kabeltje komen. Piekstroom (15 min) van 4000 ampere.
pi_92653351
Nou die versterkers waar je zo'n 6mm kabeloog in kan, zijn meestal niet zo zwaar qua vermogens.
Echter dikke versterkers hebben gewoon ingangen waar je de kabel rechtstreeks in doen.

35mm2 is een mooie dikte voor gemiddelde leuke installatie.
Ga je naar iets zwaarders, kun je beter 50mm2 gebruiken.
Echt 70mm2 of groter heb je alleen als DB-Dragger nodig (wedstrijd spul)
Prrrrttt
pi_92656976
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nou die versterkers waar je zo'n 6mm kabeloog in kan, zijn meestal niet zo zwaar qua vermogens.
Echter dikke versterkers hebben gewoon ingangen waar je de kabel rechtstreeks in doen.

35mm2 is een mooie dikte voor gemiddelde leuke installatie.
Ga je naar iets zwaarders, kun je beter 50mm2 gebruiken.
Echt 70mm2 of groter heb je alleen als DB-Dragger nodig (wedstrijd spul)
Ook 1000 mm²? Heeft iemand daar eigenlijk überhaupt behoefte aan (dB-draggers???) Het is zeer moeilijk te buigen, het spul waar ik het over heb.
pi_92660444
1000mm2, weet je dat zeker?
100mm2 heb ik al eens eerder gehoord, maar 1000mm2 niet..

Die 1000mm2 lijkt me meer voor industrieel gebruik eerlijk gezegd.. Dat is wrs alleen met een speciale tang te buigen (en te leggen in een vloer ofzo)

Ik denk eerlijk gezegd dat draggers niet op zulke kabels zitten te wachten, omdat de prijs veels te hoog zal zijn.
Prrrrttt
pi_92669044
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:49 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
1000mm2, weet je dat zeker?
100mm2 heb ik al eens eerder gehoord, maar 1000mm2 niet..

Die 1000mm2 lijkt me meer voor industrieel gebruik eerlijk gezegd.. Dat is wrs alleen met een speciale tang te buigen (en te leggen in een vloer ofzo)

Ik denk eerlijk gezegd dat draggers niet op zulke kabels zitten te wachten, omdat de prijs veels te hoog zal zijn.
1000 is EN niet handig, en TE overdreven, zelfs voor draggers ;)
*** Nul Dertien ***
pi_92693204
Zelfs 100mmQ is al kut in de omgang haha.. Laat staan 1000mmQ :O.

Yuri_Boyka Waar blijft dat filmpje? :D
pi_92966500
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:09 schreef robertzone het volgende:
Zelfs 100mmQ is al kut in de omgang haha.. Laat staan 1000mmQ :O.

Yuri_Boyka Waar blijft dat filmpje? :D
Hierzoo.. :P

Hij is net geupload dus de kwaliteit zal minder zijn.
If not now, then when.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:31:44 #224
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_92966840
Altijd beetje lastig beoordelen als de camera de bas niet aankan :') (en buiten t feit dat ik t kutmuziek vind) lijkt t dus prima gelukt :)
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_92967183
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:31 schreef Koepert het volgende:
Altijd beetje lastig beoordelen als de camera de bas niet aankan :') (en buiten t feit dat ik t kutmuziek vind) lijkt t dus prima gelukt :)
Het klinkt in ieder geval goed!.. en het is zeker gelukt, Gain stond op half en op de HU op 5 van de 15 (20?).. ben er zeker blij mee. :)
If not now, then when.
pi_92998550
Om je eigen tevredenheid, daar gaat het om! :D
En al stiekem over de volgende update's aan het dromen/ rondkijken? ;)

Heb zelf vandeweek ook nog wat gefilmd.. Na de ombouw met extra accu's :

En om een klein beetje het idee te geven van een 'goede demping'
pi_92999329
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 00:52 schreef robertzone het volgende:
Om je eigen tevredenheid, daar gaat het om! :D
En al stiekem over de volgende update's aan het dromen/ rondkijken? ;)

Heb zelf vandeweek ook nog wat gefilmd.. Na de ombouw met extra accu's :

En om een klein beetje het idee te geven van een 'goede demping'
Om eerlijk te zijn niet, het klinkt voor mij goed genoeg. Ik denk dat het ook niet eens nodig is om een amp te kopen voor de compo.

Op dit moment bezig om fitness weer op te pakken nu ik een rijbewijs heb maar nu echt bloedserieus. Dus daar gaat meer tijd in zitten.

Je filmpjes check ik morgen even want type dit van me mobiel.
If not now, then when.
pi_93014268
Klinkt goed, klinkt goed.

Welk liedje is dat ook alweer?
If not now, then when.
pi_93018912
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Klinkt goed? Het hoog klinkt best goed idd, maar de bass klinkt nergens naar (iig niet via zulke media)
*** Nul Dertien ***
pi_93021075
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:02 schreef theKiD het volgende:

[..]

Klinkt goed? Het hoog klinkt best goed idd, maar de bass klinkt nergens naar (iig niet via zulke media)
:O
If not now, then when.
pi_93021850
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

:O
:')
*** Nul Dertien ***
pi_93026086
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Timbaland ft Justin Timberlake - Carry out

@ the kid
De eerste hobbycamera die deze bass aankan moet nog wel uitgevonden worden denk ik ;)

Volgende stap :
Zorgen dat de kofferklep geen bewegingen van 1cm uitslag meer maakt.. Ik verwacht daar nog winst te halen.
En kan bovendien niet wachten tot de eerste officiele thermlab meting :D
pi_93026972
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:49 schreef robertzone het volgende:

[..]

Timbaland ft Justin Timberlake - Carry out

@ the kid
De eerste hobbycamera die deze bass aankan moet nog wel uitgevonden worden denk ik ;)

Volgende stap :
Zorgen dat de kofferklep geen bewegingen van 1cm uitslag meer maakt.. Ik verwacht daar nog winst te halen.
En kan bovendien niet wachten tot de eerste officiele thermlab meting :D
Waar ga je eik voor? db-drag? Want bij iets anders is het niet nodig om zulke uitslag te hebben.. (wel leuk natuurlijk, maar bass is meer ter aanvulling, niet ter overheersen :) )
*** Nul Dertien ***
pi_93028797
Hoe erg is het om je zekering na een metertje of 3 aan kabel te plaatsen, ipv binnen 50 cm? Ik heb namelijk een aantal meter 4gauge kabel gekregen, terwijl mijn versterker max 8gauge aankan.
pi_93031211
Ik ga voor de db-drag ja.. Sq interesseert me echt niet.. Bass moet je voelen!
"vroeger" wou ik het ook altijd leuk hebben klinken.. Totdat ik een event bezocht waar ik een demorun mocht meemaken..
Alles zocht een uitweg naar het openstaande raam, neusvleugels die trillen.. na 3minuten een raar gevoel in je maag..
En ik was verkocht :).

@Mark_rutte
Wat heeft de afstand van je zekering met de dikte van je kabel te maken? En je hebt 4mmQ en je versterker kan max 8 hebben?
Of betekend "gauge" wat anders, want ik heb ff geeen idee wat dat betekend :P

Edit:
De afstand tot je zekeringhouder zou ik wel beperkt houden ja. Dit is om de volgende reden gedaan:
-Bij een sluiting loopt de hoge stroom totaan de zekering door de kabel. Dit kan de kabel hebben, als het een kort stukje is! Hoe langer het stuk, hoe langer het duurt voor de zekering 'bereikt' is, deste meer er kapot gaat!
-En bovendien is het kwa bereikbaarheid makkelijker.. Maar hoofdreden is natuurlijk bovenstaande
pi_93031227
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:43 schreef Mark_Rutte het volgende:
Hoe erg is het om je zekering na een metertje of 3 aan kabel te plaatsen, ipv binnen 50 cm? Ik heb namelijk een aantal meter 4gauge kabel gekregen, terwijl mijn versterker max 8gauge aankan.
Stel dat je een aanrijding krijgt, wil je die zekering zo dicht mogelijk bij de accu hebben ivm brandveiligheid.
*** Nul Dertien ***
pi_93031290
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:25 schreef robertzone het volgende:
Ik ga voor de db-drag ja.. Sq interesseert me echt niet.. Bass moet je voelen!
"vroeger" wou ik het ook altijd leuk hebben klinken.. Totdat ik een event bezocht waar ik een demorun mocht meemaken..
Alles zocht een uitweg naar het openstaande raam, neusvleugels die trillen.. na 3minuten een raar gevoel in je maag..
En ik was verkocht :).

@Mark_rutte
Wat heeft de afstand van je zekering met de dikte van je kabel te maken? En je hebt 4mmQ en je versterker kan max 8 hebben?
Of betekend "gauge" wat anders, want ik heb ff geeen idee wat dat betekend :P
gauge is andere maatvoering. 0G = 12mm (dacht ik?)
*** Nul Dertien ***
pi_93031518
Ow we posten zowat tegelijk..

Heb hier een schema:
http://www.engineeringtoolbox.com/awg-wire-gauge-d_731.html

4 is dus 21.14mmQ
8 is 8,36mmQ

Ik begrijp eruit dat je kabel dus te dik is voor de aansluitterminal?
Je kan hem ook wat uitdunnen en heel strak in elkaar draaien/vlechten. Niet de ideale oplossing natuurlijk maar het is wat..
Wat voor versterker heb je? met wat voor vermogen?

[ Bericht 35% gewijzigd door robertzone op 19-02-2011 22:51:57 ]
pi_93035682
Als de kabel er rechtstreeks in gaat zou ik em ook gewoon uitdunnen..
Daarna wel dmv een eindaderhals vastzetten, of de gehele uiteinde vertinnen, zodat je geen kans hebt op losse aders.
Prrrrttt
pi_93045412
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als de kabel er rechtstreeks in gaat zou ik em ook gewoon uitdunnen..
Daarna wel dmv een eindaderhals vastzetten, of de gehele uiteinde vertinnen, zodat je geen kans hebt op losse aders.
Waarom uitdunnen? Dan krijg je de zwakke plek bij de sluiting... Beter is er een kabeloog oid op te solderen of desnoods knijpen. Dan wordt de kabel tenminste ten volle benut.
*** Nul Dertien ***
pi_93049413
Maar als ik het zo las paste dat niet een kabeloog.. en moet je toch naar kleiner ;).
Zeker als er maar 8 inpast denk ik dat het dan met 4 geen probleem mag zijn (leuk die omgekeerde maten :P)
Je moet natuurlijk niet 3kwart wegknippen..want dan hou je wel weinig contact oppervlak over..
pi_93051475
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:58 schreef robertzone het volgende:
Maar als ik het zo las paste dat niet een kabeloog.. en moet je toch naar kleiner ;).
Zeker als er maar 8 inpast denk ik dat het dan met 4 geen probleem mag zijn (leuk die omgekeerde maten :P)
Je moet natuurlijk niet 3kwart wegknippen..want dan hou je wel weinig contact oppervlak over..
Dan heb ik het nog niet eens over de veiligheid.. Klinkt niet echt veilig om een kabel zo uit te dunnen. Gooi er dan een paar euro extra tegenaan en koop een paar kabelogen die wel passen.. :{
*** Nul Dertien ***
pi_93051807
Zou mooi zijn als die dan bestonden inderdaad..
Maar het wil zo zijn, hoe groter de kabelinvoer op zo'n kabeloog, hoe groter het kabeloog zelf ook wordt. Dan wil de diameter van het gat nog wel eens verschillen maar kwijt kunnen zal je hem niet ;).
Sterker nog, als jij hem goed uitdunt, het kabeloog met de juiste tang aandrukt en hem netjes aftaped/ met een krimpkous afschermt dat je nog een betere verbinding hebt als de gemiddelde amateurinstalatie.

En dan houden we er nog niet rekening mee, dat zijn invoer ook gewoon een ronde invoer kan zijn met een inbusje..
Daar heb je sowieso een leuke kluif aan om een eigenlijk te dikke kabel erin te 'vrotten'.
pi_93059083
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:02 schreef robertzone het volgende:
Zou mooi zijn als die dan bestonden inderdaad..
Maar het wil zo zijn, hoe groter de kabelinvoer op zo'n kabeloog, hoe groter het kabeloog zelf ook wordt. Dan wil de diameter van het gat nog wel eens verschillen maar kwijt kunnen zal je hem niet ;).
Sterker nog, als jij hem goed uitdunt, het kabeloog met de juiste tang aandrukt en hem netjes aftaped/ met een krimpkous afschermt dat je nog een betere verbinding hebt als de gemiddelde amateurinstalatie.

En dan houden we er nog niet rekening mee, dat zijn invoer ook gewoon een ronde invoer kan zijn met een inbusje..
Daar heb je sowieso een leuke kluif aan om een eigenlijk te dikke kabel erin te 'vrotten'.
Ik heb inderdaad een versterker waarbij je het contact met een inbus aandraait

De kabel die ik heb is 4 gauge = 25mm2, terwijl de aansluiting op de versterker 8 gauge is (= 10mm2).
Zou zoiets passen? http://www.pimtensen.nl/s(...)sub_id=51&cur_id=340
pi_93059170
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:29 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een versterker waarbij je het contact met een inbus aandraait
[ afbeelding ]

De kabel die ik heb is 4 gauge = 25mm2, terwijl de aansluiting op de versterker 8 gauge is (= 10mm2).
Zou zoiets passen? http://www.pimtensen.nl/s(...)sub_id=51&cur_id=340
Zou kunnen. Andere optie is een verdeelblokje. Ikzelf zou niet zo snel voor uitdunnen van de kabel gaan..
*** Nul Dertien ***
pi_93059343
Ik lees overigens dat de een de minpool aan het chassis hangt, terwijl de ander hem aan de accu hangt.. wat is wijsheid?
Ik plaats de versterker onder de bijrijdersstoel, dus kan hem zo aan het chassis vastzetten.
pi_93059514
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:33 schreef Mark_Rutte het volgende:
Ik lees overigens dat de een de minpool aan het chassis hangt, terwijl de ander hem aan de accu hangt.. wat is wijsheid?
Ik plaats de versterker onder de bijrijdersstoel, dus kan hem zo aan het chassis vastzetten.
Chassis dus. Stukje opschuren en mooi een boutje losdraaien en daaraan hangen.
*** Nul Dertien ***
pi_93081713
Als ik het zo zie,
Niet uitdunnen of dingetjes eraan knijpen.. Maar gewoon lekker een kabelsetje kopen die past.
heb je alles meteen, Rca kabels, voeding, zekering en een minkabel.
En idd, je min gewoon als hierboven beschreven aan de carrosserie leggen :).
pi_93549517
Niemand update's ? :D
pi_93549708
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:22 schreef robertzone het volgende:
Niemand update's ? :D
neuh..
Zit te twijfelen of ik nou wel of niet mn condensator erin hang :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')