Zeker het klinkt echt goed, mooier dan verwacht vooral ook heel erg zuiver en de tweeters spelen ook echt goeie kwaliteit.quote:
Mooizo, maar we willen wel een filmpje hequote:Op maandag 7 februari 2011 21:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zeker het klinkt echt goed, mooier dan verwacht vooral ook heel erg zuiver en de tweeters spelen ook echt goeie kwaliteit.
Tot zover iedereen bedankt voor z'n hulp hier!
Ja dat komt ook als de sub een beetje ingespeeld is..quote:Op maandag 7 februari 2011 21:31 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mooizo, maar we willen wel een filmpje he
Vandaar dat ik alleen op europese site's rondstruin. Ik kan er natuurlijk best naastzitten wat betreft die versterker.. heb het gebaseerd op één enkele advertentie.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:40 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
De versterker staat voor ¤93,- nieuw @ ebay US. Maar als ik dat moet gaan importeren ben ik net zoveel kwijt, en heb ik nog steeds geen speakers.
1. MDF ringen gewoon op maat maken waar je de speakers op kan schroeven.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Mark_Rutte het volgende:
Ik heb de Phoenix Gold Ryval V1502 en de Audio System Helon 165 gekocht.
Nu wil ik binnenkort het geheel dus gaan inbouwen, ik heb echter geen idee hoe ik het moet aanpakken.
1. Ergens MDF ringen kopen, zijn hier standaardmaten voor?
2. Versterker aansluiten, welke kabeldiameter van accu naar versterker, en welke van radio naar versterker? En maakt het uit watvoor kabel het is? En moet er een zekering tussen of is dat alleen voor de zware installaties?
3. Welke kabeldiameter van versterker naar filter en van filter naar speakers? Ik lees 1,5mm2 en 2,5mm2?
Prachtig!quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
1. MDF ringen gewoon op maat maken waar je de speakers op kan schroeven.
2. Accu naar versterker heb ik zelf 35 kwadraats wat in principe voldoende is, hoe dikke de kabel hoe meer stroom er door heen loopt dus ook beter. En ja er moet een zekering bij, die komt onder de motorkap.
3. Van versterker naar filter weet ik zo niet maar van filter naar speaker heb ik kabels bij gekregen dus ik heb zelf die gebruikt.
1: MDF ringen frezen, of gewoon proberen in de standaard deurgaten te zetten. Heb geen idee hoe diep die Helon's zijn, maar met beetje geluk gaat dat wel.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Mark_Rutte het volgende:
Ik heb de Phoenix Gold Ryval V1502 en de Audio System Helon 165 gekocht.
Nu wil ik binnenkort het geheel dus gaan inbouwen, ik heb echter geen idee hoe ik het moet aanpakken.
1. Ergens MDF ringen kopen, zijn hier standaardmaten voor?
2. Versterker aansluiten, welke kabeldiameter van accu naar versterker, en welke van radio naar versterker? En maakt het uit watvoor kabel het is? En moet er een zekering tussen of is dat alleen voor de zware installaties?
3. Welke kabeldiameter van versterker naar filter en van filter naar speakers? Ik lees 1,5mm2 en 2,5mm2?
Ligt eraan.. Sommige versterkers kun je de kabel direct insteken en met inbus vastdraaien. Het beste kun je daar adereindhulzen bij gebruiken, en sommige versterkers daar moet je een kabeloog op duwen en vastschroeven.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:09 schreef Watertornado het volgende:
Een vraagje hè: als je van die dikke accukabels hebt naar je versterker, hoe sluit je dit dan aan?
Maar met zo'n kabeloog heb je toch altijd wel een heel dun stukje? Hoe dikke kabels kun je ongeveer gebruiken? Ik zag hier al getallen voorbijkomen van 50 qmm enzo.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 07:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ligt eraan.. Sommige versterkers kun je de kabel direct insteken en met inbus vastdraaien. Het beste kun je daar adereindhulzen bij gebruiken, en sommige versterkers daar moet je een kabeloog op duwen en vastschroeven.
Ook 1000 mm²? Heeft iemand daar eigenlijk überhaupt behoefte aan (dB-draggers???) Het is zeer moeilijk te buigen, het spul waar ik het over heb.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nou die versterkers waar je zo'n 6mm kabeloog in kan, zijn meestal niet zo zwaar qua vermogens.
Echter dikke versterkers hebben gewoon ingangen waar je de kabel rechtstreeks in doen.
35mm2 is een mooie dikte voor gemiddelde leuke installatie.
Ga je naar iets zwaarders, kun je beter 50mm2 gebruiken.
Echt 70mm2 of groter heb je alleen als DB-Dragger nodig (wedstrijd spul)
1000 is EN niet handig, en TE overdreven, zelfs voor draggersquote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:49 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
1000mm2, weet je dat zeker?
100mm2 heb ik al eens eerder gehoord, maar 1000mm2 niet..
Die 1000mm2 lijkt me meer voor industrieel gebruik eerlijk gezegd.. Dat is wrs alleen met een speciale tang te buigen (en te leggen in een vloer ofzo)
Ik denk eerlijk gezegd dat draggers niet op zulke kabels zitten te wachten, omdat de prijs veels te hoog zal zijn.
Hierzoo..quote:Op zaterdag 12 februari 2011 21:09 schreef robertzone het volgende:
Zelfs 100mmQ is al kut in de omgang haha.. Laat staan 1000mmQ.
Yuri_Boyka Waar blijft dat filmpje?
Het klinkt in ieder geval goed!.. en het is zeker gelukt, Gain stond op half en op de HU op 5 van de 15 (20?).. ben er zeker blij mee.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:31 schreef Koepert het volgende:
Altijd beetje lastig beoordelen als de camera de bas niet aankan(en buiten t feit dat ik t kutmuziek vind) lijkt t dus prima gelukt
Om eerlijk te zijn niet, het klinkt voor mij goed genoeg. Ik denk dat het ook niet eens nodig is om een amp te kopen voor de compo.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:52 schreef robertzone het volgende:
Om je eigen tevredenheid, daar gaat het om!
En al stiekem over de volgende update's aan het dromen/ rondkijken?
Heb zelf vandeweek ook nog wat gefilmd.. Na de ombouw met extra accu's :
En om een klein beetje het idee te geven van een 'goede demping'
Klinkt goed? Het hoog klinkt best goed idd, maar de bass klinkt nergens naar (iig niet via zulke media)quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Klinkt goed, klinkt goed.
Welk liedje is dat ook alweer?
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:02 schreef theKiD het volgende:
[..]
Klinkt goed? Het hoog klinkt best goed idd, maar de bass klinkt nergens naar (iig niet via zulke media)
Timbaland ft Justin Timberlake - Carry outquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Klinkt goed, klinkt goed.
Welk liedje is dat ook alweer?
Waar ga je eik voor? db-drag? Want bij iets anders is het niet nodig om zulke uitslag te hebben.. (wel leuk natuurlijk, maar bass is meer ter aanvulling, niet ter overheersenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:49 schreef robertzone het volgende:
[..]
Timbaland ft Justin Timberlake - Carry out
@ the kid
De eerste hobbycamera die deze bass aankan moet nog wel uitgevonden worden denk ik
Volgende stap :
Zorgen dat de kofferklep geen bewegingen van 1cm uitslag meer maakt.. Ik verwacht daar nog winst te halen.
En kan bovendien niet wachten tot de eerste officiele thermlab meting
Stel dat je een aanrijding krijgt, wil je die zekering zo dicht mogelijk bij de accu hebben ivm brandveiligheid.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:43 schreef Mark_Rutte het volgende:
Hoe erg is het om je zekering na een metertje of 3 aan kabel te plaatsen, ipv binnen 50 cm? Ik heb namelijk een aantal meter 4gauge kabel gekregen, terwijl mijn versterker max 8gauge aankan.
gauge is andere maatvoering. 0G = 12mm (dacht ik?)quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:25 schreef robertzone het volgende:
Ik ga voor de db-drag ja.. Sq interesseert me echt niet.. Bass moet je voelen!
"vroeger" wou ik het ook altijd leuk hebben klinken.. Totdat ik een event bezocht waar ik een demorun mocht meemaken..
Alles zocht een uitweg naar het openstaande raam, neusvleugels die trillen.. na 3minuten een raar gevoel in je maag..
En ik was verkocht.
@Mark_rutte
Wat heeft de afstand van je zekering met de dikte van je kabel te maken? En je hebt 4mmQ en je versterker kan max 8 hebben?
Of betekend "gauge" wat anders, want ik heb ff geeen idee wat dat betekend
Waarom uitdunnen? Dan krijg je de zwakke plek bij de sluiting... Beter is er een kabeloog oid op te solderen of desnoods knijpen. Dan wordt de kabel tenminste ten volle benut.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als de kabel er rechtstreeks in gaat zou ik em ook gewoon uitdunnen..
Daarna wel dmv een eindaderhals vastzetten, of de gehele uiteinde vertinnen, zodat je geen kans hebt op losse aders.
Dan heb ik het nog niet eens over de veiligheid.. Klinkt niet echt veilig om een kabel zo uit te dunnen. Gooi er dan een paar euro extra tegenaan en koop een paar kabelogen die wel passen..quote:Op zondag 20 februari 2011 11:58 schreef robertzone het volgende:
Maar als ik het zo las paste dat niet een kabeloog.. en moet je toch naar kleiner.
Zeker als er maar 8 inpast denk ik dat het dan met 4 geen probleem mag zijn (leuk die omgekeerde maten)
Je moet natuurlijk niet 3kwart wegknippen..want dan hou je wel weinig contact oppervlak over..
Ik heb inderdaad een versterker waarbij je het contact met een inbus aandraaitquote:Op zondag 20 februari 2011 13:02 schreef robertzone het volgende:
Zou mooi zijn als die dan bestonden inderdaad..
Maar het wil zo zijn, hoe groter de kabelinvoer op zo'n kabeloog, hoe groter het kabeloog zelf ook wordt. Dan wil de diameter van het gat nog wel eens verschillen maar kwijt kunnen zal je hem niet.
Sterker nog, als jij hem goed uitdunt, het kabeloog met de juiste tang aandrukt en hem netjes aftaped/ met een krimpkous afschermt dat je nog een betere verbinding hebt als de gemiddelde amateurinstalatie.
En dan houden we er nog niet rekening mee, dat zijn invoer ook gewoon een ronde invoer kan zijn met een inbusje..
Daar heb je sowieso een leuke kluif aan om een eigenlijk te dikke kabel erin te 'vrotten'.
Zou kunnen. Andere optie is een verdeelblokje. Ikzelf zou niet zo snel voor uitdunnen van de kabel gaan..quote:Op zondag 20 februari 2011 15:29 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een versterker waarbij je het contact met een inbus aandraait
[ afbeelding ]
De kabel die ik heb is 4 gauge = 25mm2, terwijl de aansluiting op de versterker 8 gauge is (= 10mm2).
Zou zoiets passen? http://www.pimtensen.nl/s(...)sub_id=51&cur_id=340
Chassis dus. Stukje opschuren en mooi een boutje losdraaien en daaraan hangen.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:33 schreef Mark_Rutte het volgende:
Ik lees overigens dat de een de minpool aan het chassis hangt, terwijl de ander hem aan de accu hangt.. wat is wijsheid?
Ik plaats de versterker onder de bijrijdersstoel, dus kan hem zo aan het chassis vastzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |