abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:01:16 #26
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_91895570
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:50 schreef HannaBloem het volgende:

(...)Bovendien moet ik maandelijks een hypotheek ophoesten (dat al lastig genoeg is zonder baan) omdat mijn huis nog niet verkocht is dus het geld wat ik wel heb, gaat daaraan op. En blijven wonen tot huis verkocht is lukt niet want dan verloopt mijn visum.
(...)
...je hebt een huis gekocht in deze situatie? :?
Ok, je vraagt niet om moraalridders, never mind.

Dat kan dus ook gewoon. Ik begin bijna zelf weer te twijfelen of ik wel hier wil blijven wonen.
*Think outside the box*
pi_91895602
Dat klopt, ze kijken zeker naar de situatie.

Als jij bijvoorbeeld nog veel bezittingen hebt (zoals eigen huis, auto, enzovoorts) dan kan het toch gebeuren dat je de schuld gedeeltelijk dient af te lossen, uiteraard naar draagkracht.
pi_91896069
Nee, ik heb 7 jaar geleden een huis gekocht en dat ben ik nog niet kwijt. Echter ik ga emigreren en ga tijdelijk bij iemand inwonen. Mijn huis zet ik dus te koop, leeg en ik zal maandelijks mijn hypotheek moeten ophoesten. Dat plus de maandelijkse aflossing is een bedrag wat ik makkelijk kan ophoesten als ik een baan heb, zelfs een simpele baan.

Echter, ik heb dus nog geen baan in het buitenland omdat solliciteren vanuit Nederland natuurlijk niet zo eenvoudig is. Ik verwacht binnen 3 maanden wel weer een baan te hebben maar het gaat dus om die periode van 3 maanden.

En ja, ik zal de DUO wel moeten contacten maar hoopte dat iemand hier me advies kan geven. Bovendien vind ik het eng omdat als ik nu ga melden wat mijn plannen zijn ze dat bij mijn correspondentienummer opnemen en ik dan misschien niet weg kan.
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:13:41 #29
pi_91896080
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:01 schreef JL... het volgende:
Dat klopt, ze kijken zeker naar de situatie.

Als jij bijvoorbeeld nog veel bezittingen hebt (zoals eigen huis, auto, enzovoorts) dan kan het toch gebeuren dat je de schuld gedeeltelijk dient af te lossen, uiteraard naar draagkracht.
Van een eigen huis vind ik dat dus inderdaad niet zo gek ;) Maar ik zie bij iemand in de bijstand dan ook niet bepaald iemand voor me met een eigen huis en/of auto en/of thuisbioscoop, sauna, etc etc.
Maar dan verwachten ze dus eigenlijk dat je dat verkoopt, en dat geld vervolgens gebruikt voor de aflossing..je draagkracht is en blijft, op basis van wat je maandelijks op je rekening gestort krijgt, immers gewoon nihil.
Hoe 'eisen' ze dat dan in de praktijk? Rekenen ze je voor wat je behalve die bijstandsuitkering zou kúnnen hebben, met de vermelding dat dát dan 'je draagkracht' is, en doen ze daar dan een acceptgirootje bij?
*Think outside the box*
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:15:05 #30
pi_91896144
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:13 schreef HannaBloem het volgende:
Nee, ik heb 7 jaar geleden een huis gekocht en dat ben ik nog niet kwijt. Echter ik ga emigreren en ga tijdelijk bij iemand inwonen. Mijn huis zet ik dus te koop, leeg en ik zal maandelijks mijn hypotheek moeten ophoesten. Dat plus de maandelijkse aflossing is een bedrag wat ik makkelijk kan ophoesten als ik een baan heb, zelfs een simpele baan.

Echter, ik heb dus nog geen baan in het buitenland omdat solliciteren vanuit Nederland natuurlijk niet zo eenvoudig is. Ik verwacht binnen 3 maanden wel weer een baan te hebben maar het gaat dus om die periode van 3 maanden.

En ja, ik zal de DUO wel moeten contacten maar hoopte dat iemand hier me advies kan geven. Bovendien vind ik het eng omdat als ik nu ga melden wat mijn plannen zijn ze dat bij mijn correspondentienummer opnemen en ik dan misschien niet weg kan.
Volgens mij kun je best bellen over een hypothetische situatie zonder dat ze naar jou gegevens hoeven te kijken, dus zonder dat ze je nummer hoeven te weten.
*Think outside the box*
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:41:38 #31
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_91897364
Wel land ga je nou heen dan?
pi_91897416
Nou ja, bedankt voor het meedenken in ieder geval... ik geloof dat dat wegrennen en niet meer omkijken niet eens zo'n gek idee was ;)

Die draagkracht wordt over de afgelopen 2 jaar gemeten en toen had ik gewoon een goede baan. het probleem is dus dat ik nu al weet dat ik of even geen of een "mindere" baan zal krijgen omdat ik een immigrant ben.

Ik snap sowieso niet hoe dat werkt met die draagkrachtmeting. Die vraag je aan omdat je in een situatie bent gekomen waardoor je op dat moment niet meer kunt aflossen. Wat heeft het dan voor zin om over de afgelopen 2 jaar te kijken? Dan kun je toch vanaf dat moment zelf niet meer aflossen. Blijven ze dan deurwaarders sturen?
pi_91897466
Excuses, ik ga naar Amerika. En al moet ik bij Walmart werken, prima, ik weet alleen niet hoe lang het gaat duren voordat ik in Amerika aan de slag zou kunnen.
pi_91897980
Je kunt wel naar het buitenland zeker weten. Je kunt ook jaarlijks een loonbriefje opsturen waarmee duidelijk wordt dat je niet kunt aflossen mocht je het niet kunnen betalen. Dan vervalt na 15 jaar je schuld ook nog eens.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_91898923
Hoe goed heb je je plan overdacht eigenlijk heb je al een visum of op zijn minst een aanvraag lopen :? :?
pi_91900700
Lijkt me wel, zie:

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:50 schreef HannaBloem het volgende:
En blijven wonen tot huis verkocht is lukt niet want dan verloopt mijn visum.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91901230
Wat zou het in godsnaam de DUO boeien of je emigreert of niet?

Als je maar gewoon braaf terugbetaalt. En op het formulier voor de daadkrachtmeting kun je gewoon invullen dat je geen Nederlands inkomen hebt en eventueel de bijlage invullen voor een buitenlands inkomen. Dus daar ligt het probleem ook niet, lijkt mij. :)
pi_91902778
Ja ik heb al een permanent visum dus dat is geen probleem.

En ik snap dat het de DUO niets uitmaakt maar het punt zit hem in het terugbetalen. Dat kan ik dus tijdelijk niet en vandaar dat ik dus wil weten of daar mogelijkheden voor zijn.

Overigens kun je blijkbaar DUO niet mailen zonder burgerservicenummer :(
pi_91903000
Bestaan die informatiepunten eigenlijk nog? Ik ben daar wel eens langs gegaan met vragen zonder dat ze al je gegevens eerst hoefden in te voeren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 januari 2011 @ 18:03:42 #40
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91904029
Heb je dan helemaal geen spaargeld? Je moet toch wel drie maanden kunnen overbruggen van je spaargeld? Of ga je emigreren zonder ook maar enige financiële buffer? Goed plan :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_91913570
Nee ik heb geen spaargeld helaas. Stom weet ik, maar daar heb ik nu weinig aan. Ik hoop (en verwacht) dat ik binnen 3 maanden wel weer werk heb. Het gaat dus puur om die overbruggingsperiode :)
pi_91914297
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Bestaan die informatiepunten eigenlijk nog? Ik ben daar wel eens langs gegaan met vragen zonder dat ze al je gegevens eerst hoefden in te voeren.
Ja, ik ben er vorig jaar nog geweest.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)/servicekantoren.asp

Alleen:
quote:
Het is mogelijk dat je je moet identificeren. Neem dus een geldig legitimatiebewijs mee. Een legitimatiebewijs is een paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsvergunning.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')