ditquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:35 schreef donroyco het volgende:
Nee, daar herken ik me niet in.
LinkedIn kan handig zijn bij het netwerken en het opdoen van nieuwe contacten/relaties.
Dit. Ik denk dat je daar alleen last van kan hebben als je aan grote onzekerheid lijdt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:35 schreef donroyco het volgende:
LinkedIn kan handig zijn bij het netwerken en het opdoen van nieuwe contacten/relaties.
Nee want ik heb een academische titel en hoef dus niets te veinzen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:28 schreef Leonidas82 het volgende:
Juist daardoor kan linkedin meer stress dan voldoening opleveren, omdat de site je constant sociaal laat vergelijken met anderen met al die titels en ellenlange CV's met quasi-interessante banen.
Herkennen jullie je in dit beeld en wat vind jezelf van linkedin?
Welcome to 1993...quote:Ze hemelen zichzelf helemaal op en noemen dure engelse functienamen voor relatief eenvoudige banen en durven mbo-certificaten courses op 'HBO-level' te noemen. Wat is er mis om gewoon eerlijk te communiceren wat je doet en welk niveau je hebt?
ohnee, het is de tijdsgeest, de tijd waarin iedereen maar succesvol moet zijn. Vandaag die achterlijk drang tot hardnekkige selfpromotie en hippe functienamen en titels strooien
Mjah, er zijn niet veel vakkenvullers met een LinkedIn profiel, true.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:28 schreef Leonidas82 het volgende:
Sinds kort ben ik gebruiker van Linkedin. Wat mij direct opvalt is al die showerij op deze site. Het doet mij geloven dat alle gebruikers ongelooflijke geslaagde levens hebben met al hun managementbanen en titels.
Als je het zo bekijkt, denk je dus dat iedereen daar liegt en vrijwel niemand op LinkedIn een goede managementbaan heeft.quote:Ik heb ook het idee dat realiteitszin en eerlijkheid ongepast is op deze netwerksite. Het gaat puur om show en de beeldvorming wat mensen van je hebben.
Als je inderdaad emotioneel nog niet in staat bent te accepteren wat jouw eigen plaats in de maatschappij is, dan is LinkedIn geen goede plek voor je. Er wordt je de mogelijkheid geboden om te vergelijken (hoewel daar niet primair voor bedoeld) en als je daar niet tegen kan, zoals jij, dan kan je beter terug naar Hyves.quote:Juist daardoor kan linkedin meer stress dan voldoening opleveren, omdat de site je constant sociaal laat vergelijken met anderen met al die titels en ellenlange CV's met quasi-interessante banen.
Precies, als je er iets op tegen mooimakerij hebt, dan hou je het zelf simpel, de mensen die je selecteren op basis van je profiel, weten toch wel door de meeste grootspraak heen te prikken.quote:Op woensdag 26 januari 2011 08:47 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Als ik dit allemaal in ogenschouw neem moet ik maar snel mijn account bij LinkedIn deleten, helemaal niet goed voor mijn zelfbeeld.
Het klopt dat men zich daar vaak beter voordoet dan men in werkelijkheid is, zelf doe ik daar niet aan mee, daar staat ook een simpel "bookkeeper" als job bij mij. De meeste mensen met een beetje gezond verstand prikken hier wel doorheen en kunnen een goed onderscheid maken tussen feit en fictie.
En voor Leonidas is het zeker weer "hoeveel topics open ik in een week" periode.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:35 schreef donroyco het volgende:
Als ik vanuit een ander topic je ideeen over LinkedIn lees dan begrijp ik wel waarom je het niets vind.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:45 schreef Leonidas82 het volgende:
En wilde lid worden van een aantal netwerkgroups, kreeg ik direct berichtje van: wij hebben jou niet geaccepteerd, omdat onze groep niet voor reclamedoeleinden bestemd is![]()
Dit soort gedonder heb je dus niet op twitter ofzo, kun je gewoon iedereen toevoegen. Maar op linkedin moet het allemaal weer moeilijk blijkbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |