Tja.. Wendy van Dijk wordt 's ochtends wakker naast haar baas...quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:59 schreef Patch het volgende:
Ushi The Movie in december in de biosoop...
nee, ik zie films en boeken als twee compleet verschillende media, die elk hun eigen behoeftes en regels hebben. Bombadil had in de films imho de zaak alleen maar onnodig vertraagd en voegt voor de uiteindelijke plotafwikkeling weinig toe. Wat ik dan weer gaaf is hoe Jackson bepaalde dialogen toch in de film heeft gehouden, ook al had ie het stukje boek waar het inzat bijvoorbeeld niet in de film geschreven. Ik vind oprecht dat uit de LOTR films heel veel liefde voor het bronmateriaal straalt, maar zonder het medium film geweld aan te doen (dat geldt zelfs voor de 27 eindes in ROTK, ik had daar geen moeite mee, omdat ik zelf niet wilde dat het over was). Dus ik ben fan van de films en van de boeken, maar zie het als twee verschillende entiteiten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:00 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ben jij zo iemand die bvb Tom Bombadil mist in de films?
In de making off wordt de keuze mooi verwoord: het gaat om een ring die iedereen corrumpeert, vroeg of laat. Mensen vroeg, hobbits laat. En Faramir zou dan de enige zijn die het wel even aan de kant schuift? De film blijft juist dichter bij de ring mythologie dan het boek! Nu heeft Faramir ook een karakter ontwikkeling in de film, in het boek blijft het een beetje bij de nobele ridder uithangen, terwijl de rol van het karakter relatief marginaal blijft. Hierin vind ik de film dus gewoon (ik ga het gewoon zeggen!) beter dan het boek.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:42 schreef Tanin het volgende:
Het grote bezwaar wat ik heb tegen TTT en ROTK is Faramir's karakter. Ik vond het juist zo tof in het boek dat hij, in tegenstelling tot zijn broer, wel verstand had, was een mooie juxtapose.
FOTR vind ik een brilliante film, en inderdaad met liefde verfilmd.
op zich mee eens, het thema van de oneerlijke vaderliefde, en dat de underdog de 'better man' was, speelt een grotere rol in het boek. Maar dat kwam in de film ook wel naar voren. Ik vond Faramir net zo heldhaftig overkomen als Boromir, maar tegelijk zo tragisch dat voor Faramir de eer niet belangrijk was, maar de acceptatie van zijn vader.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:48 schreef Tanin het volgende:
Ik denk dat de juxtapose tussen Boromir (papa's lievelingetje) en Faramir een grotere rol speelde. Ik vond dat erg sterk gedaan. Dat er mensen zijn met meer zelfbeheersing dan anderen, en dus minder snel aangetast worden door de corruptie van de ring, vind ik ook zeer aannemelijk.
het is ook heel persoonlijk, wat je uit een boek haalt en graag terug wil zien in de film. Ik heb echt wel elementen gehad die ik graag teruggezien had in de film, omdat ik het in de boeken juist zo gaaf vond. De zuivering van de gouw had ik heel graag in de extended edition gezien. Ik denk niet dat de film er beter van geworden was, maar ik vond het in het boek zo leuk dat de Hobbits zo'n ontwikkeling hadden doorgemaakt, dat ze zelfstandig de situatie konden omdraaien. Ik begrijp en ben het eens met de keuze voor de film, maar ik mis het wel.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:57 schreef Tanin het volgende:
De thematiek was wel degelijk ondergesneeuwd vond ik. En als daar dan zo'n karakterwijziging bij komt, die je dus ook veel moeilijker kunt plaatsen, dan vind ik dat toch wel een min punt.
Dat is altijd een leuke uitkomst van een discussie natuurlijk, een breder inzicht. Zonder dat je het met elkaar eens hoeft te zijn natuurlijk.quote:Al moet ik toegeven, ik vind jouw invalshoek heel interessant, en ik begrijp de keuzes nu een stuk meer.
Klinkt aannemelijk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:08 schreef Dopekoe het volgende:
* Dopekoe denkt dat luiheid er ook wat mee te maken kan hebben
Ben meer een voorstander van laatste bericht voorzien van een linkjequote:Op donderdag 27 januari 2011 09:39 schreef Lon3 het volgende:
Of je klikt op de naam van de laatste poster en kijkt in zijn post history zodat je daar op het nieuwe/oude topic kan klikken
ik ook hoorquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:41 schreef Dopekoe het volgende:
:
[..]
Ben meer een voorstander van laatste bericht voorzien van een linkje
Damn, dat ik daar nooit eerder aan had gedacht.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:39 schreef Lon3 het volgende:
Of je klikt op de naam van de laatste poster en kijkt in zijn post history zodat je daar op het nieuwe/oude topic kan klikken
quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:46 schreef wyccie het volgende:
[..]
Damn, dat ik daar nooit eerder aan had gedacht.![]()
Ik zoek me inderdaad ook wel eens rot. Ook omdat het topic wel eens in het verkeerde subsubforum terechtkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |