abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91907412
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:59 schreef Patch het volgende:
Ushi The Movie in december in de biosoop... :{
Tja.. Wendy van Dijk wordt 's ochtends wakker naast haar baas...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_91913165
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:00 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ben jij zo iemand die bvb Tom Bombadil mist in de films?
nee, ik zie films en boeken als twee compleet verschillende media, die elk hun eigen behoeftes en regels hebben. Bombadil had in de films imho de zaak alleen maar onnodig vertraagd en voegt voor de uiteindelijke plotafwikkeling weinig toe. Wat ik dan weer gaaf is hoe Jackson bepaalde dialogen toch in de film heeft gehouden, ook al had ie het stukje boek waar het inzat bijvoorbeeld niet in de film geschreven. Ik vind oprecht dat uit de LOTR films heel veel liefde voor het bronmateriaal straalt, maar zonder het medium film geweld aan te doen (dat geldt zelfs voor de 27 eindes in ROTK, ik had daar geen moeite mee, omdat ik zelf niet wilde dat het over was). Dus ik ben fan van de films en van de boeken, maar zie het als twee verschillende entiteiten.

Sowieso, fans die denken dat ze 'recht' hebben op hoe de film het bronmateriaal behandelt. Net zoals nu met die remake van de Buffy film. Fans schreeuwen moord en brand dat Joss Whedon er niet bij betrokken is, en roepen luidkeels dat ze de film boycotten en dat het sowieso een kutfilm wordt. Dat was de eerste Buffy film ook. De serie was erg goed (vind ik), maar ik ben juist benieuwd wat een ander met het buffyverse doet, en ga niet constant zitten vergelijken met ja, maar het origineel dit en dat enz. Het kán best een kutfilm worden (het basisidee van Buffy is natuurlijk erg campgevoelig) maar dat kun je pas beoordelen als je hem ziet, en dan nog moet je die film op eigen merites beoordelen, en niet door de ogen van een fanboy.
[/rant]
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:42:35 #178
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91919587
Het grote bezwaar wat ik heb tegen TTT en ROTK is Faramir's karakter. Ik vond het juist zo tof in het boek dat hij, in tegenstelling tot zijn broer, wel verstand had, was een mooie juxtapose.
FOTR vind ik een brilliante film, en inderdaad met liefde verfilmd.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_91919748
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:42 schreef Tanin het volgende:
Het grote bezwaar wat ik heb tegen TTT en ROTK is Faramir's karakter. Ik vond het juist zo tof in het boek dat hij, in tegenstelling tot zijn broer, wel verstand had, was een mooie juxtapose.
FOTR vind ik een brilliante film, en inderdaad met liefde verfilmd.
In de making off wordt de keuze mooi verwoord: het gaat om een ring die iedereen corrumpeert, vroeg of laat. Mensen vroeg, hobbits laat. En Faramir zou dan de enige zijn die het wel even aan de kant schuift? De film blijft juist dichter bij de ring mythologie dan het boek! Nu heeft Faramir ook een karakter ontwikkeling in de film, in het boek blijft het een beetje bij de nobele ridder uithangen, terwijl de rol van het karakter relatief marginaal blijft. Hierin vind ik de film dus gewoon (ik ga het gewoon zeggen!) beter dan het boek.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_91919868
Hoe lang mag je pimpen met je FTR awards voordat het gewoon sneu wordt?
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:48:14 #181
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91919889
Ik denk dat de juxtapose tussen Boromir (papa's lievelingetje) en Faramir een grotere rol speelde. Ik vond dat erg sterk gedaan. Dat er mensen zijn met meer zelfbeheersing dan anderen, en dus minder snel aangetast worden door de corruptie van de ring, vind ik ook zeer aannemelijk.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_91920189
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:48 schreef Tanin het volgende:
Ik denk dat de juxtapose tussen Boromir (papa's lievelingetje) en Faramir een grotere rol speelde. Ik vond dat erg sterk gedaan. Dat er mensen zijn met meer zelfbeheersing dan anderen, en dus minder snel aangetast worden door de corruptie van de ring, vind ik ook zeer aannemelijk.
op zich mee eens, het thema van de oneerlijke vaderliefde, en dat de underdog de 'better man' was, speelt een grotere rol in het boek. Maar dat kwam in de film ook wel naar voren. Ik vond Faramir net zo heldhaftig overkomen als Boromir, maar tegelijk zo tragisch dat voor Faramir de eer niet belangrijk was, maar de acceptatie van zijn vader.

Mooi detail was hóe de ring zijn invloed uitoefende op de twee broers: Boromir wilde de ring om Gondor te redden, Faramir om zijn vader te bewijzen dat ie wat waard was. De ring lijkt te beloven wat je het meeste begeert. Ik vond de thematiek niet verloren in de film.
En de scene waarin Pippin zingt terwijl Faramir aan gort geschoten wordt, is een emotioneel hoogtepunt voor me in de film.
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:57:47 #183
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91920442
De thematiek was wel degelijk ondergesneeuwd vond ik. En als daar dan zo'n karakterwijziging bij komt, die je dus ook veel moeilijker kunt plaatsen, dan vind ik dat toch wel een min punt. Al moet ik toegeven, ik vind jouw invalshoek heel interessant, en ik begrijp de keuzes nu een stuk meer.
pi_91920872
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:57 schreef Tanin het volgende:
De thematiek was wel degelijk ondergesneeuwd vond ik. En als daar dan zo'n karakterwijziging bij komt, die je dus ook veel moeilijker kunt plaatsen, dan vind ik dat toch wel een min punt.
het is ook heel persoonlijk, wat je uit een boek haalt en graag terug wil zien in de film. Ik heb echt wel elementen gehad die ik graag teruggezien had in de film, omdat ik het in de boeken juist zo gaaf vond. De zuivering van de gouw had ik heel graag in de extended edition gezien. Ik denk niet dat de film er beter van geworden was, maar ik vond het in het boek zo leuk dat de Hobbits zo'n ontwikkeling hadden doorgemaakt, dat ze zelfstandig de situatie konden omdraaien. Ik begrijp en ben het eens met de keuze voor de film, maar ik mis het wel.
quote:
Al moet ik toegeven, ik vind jouw invalshoek heel interessant, en ik begrijp de keuzes nu een stuk meer.
Dat is altijd een leuke uitkomst van een discussie natuurlijk, een breder inzicht. Zonder dat je het met elkaar eens hoeft te zijn natuurlijk.
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:08:29 #185
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_91930019
Kunnen we niet voortaan weer ff een link in het laatste bericht van een topic stoppen met een link naar het vervolg topic ?
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:08:50 #186
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_91930028
Ik zoek me soms rot....

* Dopekoe denkt dat luiheid er ook wat mee te maken kan hebben :P
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:35:22 #187
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_91930508
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:08 schreef Dopekoe het volgende:
* Dopekoe denkt dat luiheid er ook wat mee te maken kan hebben :P
Klinkt aannemelijk.

Die nieuwe lichting weet het allemaal nog niet en Patch wordt volgens mij ook moe van constant moeten zeggen: "[Usernaam], graag een linkje van het nieuwe topic in je laatste post van 't vorige topic! ^O^ "

Dus ik stel voor om nog een extra zinnetje in de openingspost erbij te zetten met desbetreffende info. En zo niet, mag je lekker blijven zoeken. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:39:35 #188
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_91930580
Of je klikt op de naam van de laatste poster en kijkt in zijn post history zodat je daar op het nieuwe/oude topic kan klikken :P
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:41:40 #189
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_91930641
:
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:39 schreef Lon3 het volgende:
Of je klikt op de naam van de laatste poster en kijkt in zijn post history zodat je daar op het nieuwe/oude topic kan klikken :P
Ben meer een voorstander van laatste bericht voorzien van een linkje :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:43:05 #190
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_91930673
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:41 schreef Dopekoe het volgende:
:

[..]

Ben meer een voorstander van laatste bericht voorzien van een linkje :)
ik ook hoor :P maar als die er niet is vind ik dat ook een makkelijke manier om toch nog het nieuwe topic te vinden :P
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:49:45 #191
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_91930846
Ik zet 't wel in de OP
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:35:51 #192
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91941281
Volgens mij heb ik hem gisteravond erin gezet. Mijn excuses als daar iets fout gegaan is :/
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:43:39 #193
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_91951857
Volgens mij staat bij de huidige vraag de titel in de bestandsnaam van de laatste 2 plaatjes.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:53:24 #194
202546 Baszh
The Dude abides
pi_91955360
Klopt..
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_91955669
Yup
pi_91958045
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:39 schreef Lon3 het volgende:
Damn, dat ik daar nooit eerder aan had gedacht. :D
Ik zoek me inderdaad ook wel eens rot. Ook omdat het topic wel eens in het verkeerde subsubforum terechtkomt.
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:06:25 #197
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_91963354
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:46 schreef wyccie het volgende:

[..]

Damn, dat ik daar nooit eerder aan had gedacht. :D
Ik zoek me inderdaad ook wel eens rot. Ook omdat het topic wel eens in het verkeerde subsubforum terechtkomt.
:D soms kraam ik niet alleen onzin uit maar maak ik mij nuttig :+
pi_91966586
waar kan ik protesteren :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:59:56 #199
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_91966643
waarom zou je dat willen, als ie goed is gaat de punt naar mij :P
pi_91966697
klopt...al vond ik mijn antwoord vollediger :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')