abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92167816
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:22 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zelfredzaamheid my ass. Het grote argument voor de OV Chipkaart was toch om het de reiziger makkelijker te maken?
En met automatisch opladen is het in dit opzicht ook makkelijker.
Zonder ook trouwens. Iedere keer als je uitcheckt zie je hoeveel er nog op je kaart staat. Dat jij er voor kiest niets met die informatie te doen is jouw probleem ;)
pi_92167927
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wat is er mis met zelf van te voren het saldo te checken? Verwacht je soms ook dat een conducteur je pielemuis komt vasthouden en je kont afveegt als je in de trein naar de wc gaat ofzo? :')

De zelfredzaamheid en eigen verantwoording is ver te zoeken soms.. :N
je vindt het normaal dat kaartlezers en automaten 1 km van elkaar staan ?
Heb jij het zeker bedacht.
pi_92168004
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:30 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En met automatisch opladen is het in dit opzicht ook makkelijker.
Zonder ook trouwens. Iedere keer als je uitcheckt zie je hoeveel er nog op je kaart staat. Dat jij er voor kiest niets met die informatie te doen is jouw probleem ;)
Oh je moet je saldo zelf onthouden als je een maand later weer met de trein reist.
En automatisch opladen doe ik niet, het kost me al genoeg geld.
pi_92168051
gewoon kaartlezers en automaten op perron zetten en je bent van alle problemen af.
pi_92168054
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:35 schreef macca728 het volgende:
De kosten door fraude met de onlangs gekraakte ov-chipkaart wegen volgens de woordvoerder nog niet op tegen de koste van een versnelde invoer van een beter beveiligde chip.

“Het is een kostenafweging”, aldus de zegsman. De nieuwe, beter beveiligde chip, is aan het einde van dit jaar beschikbaar. Met de invoering zou volgens De Telegraaf zo’n honderd miljoen euro zijn gemoeid.
En het hele opzetten van het OV-Chipkaart traject kostte natuurlijk niet zo heel veel. :')
pi_92168103
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:35 schreef CasB het volgende:

[..]

En het hele opzetten van het OV-Chipkaart traject kostte natuurlijk niet zo heel veel. :')
en het werd juist opgezet om zwartrijden te voorkomen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:37:26 #187
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92168130
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:30 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En met automatisch opladen is het in dit opzicht ook makkelijker.
Zonder ook trouwens. Iedere keer als je uitcheckt zie je hoeveel er nog op je kaart staat. Dat jij er voor kiest niets met die informatie te doen is jouw probleem ;)
Ik reageerde op de zelfredzaamheid. De ultieme vorm van zelfredzaamheid zou zijn: gewoon een kaartje kopen aan het loket zonder verder gezeik.
Mijn vader heeft sinds kort ook een OV chipkaart. Voordat hij de kaart kan gebruiken moet hij eerst via internet een code aanvragen (geen internet), dan dat ding ergens activeren en dan kan hij pas reizen. Het gemak voor de reiziger is ver te zoeken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92168544
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh je moet je saldo zelf onthouden als je een maand later weer met de trein reist.
OF je loopt even naar de automaat nadat je uitcheckt en laadt hem meteen op. Of dat doe je de volgende keer als je boodschappen doet bij AH. Dat saldo blijft sowieso een paar jaar geldig.

Alvast een papieren kaartje kopen voor "ergens over een maand" is ietsje lastiger - en kan alleen op het station ;)
pi_92168855
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:49 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

OF je loopt even naar de automaat nadat je uitcheckt en laadt hem meteen op. Of dat doe je de volgende keer als je boodschappen doet bij AH. Dat saldo blijft sowieso een paar jaar geldig.

Alvast een papieren kaartje kopen voor "ergens over een maand" is ietsje lastiger - en kan alleen op het station ;)
lees eens even, die automaten staan op veel stations een km van de kaartlezers.

Waarom niet bij elkaar ?
pi_92172019
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

lees eens even, die automaten staan op veel stations een km van de kaartlezers.
En ze staan ook in je supermarkt en sigarenboer. Itt vroeger waar je alleen een kaartje op het station kon krijgen kan je nu al ruim vantevoren op een plek vlak bij huis alvast het equivalent van een kaartje "voor ergens in de komende jaren" kopen. Zelfredzaamheid mensen. Zelfredzaamheid ;)

Overigens ben ik benieuwd in welke stations de automaten meer dan 50m van elkaar verwijderd zijn. Voorbeelden iemand ?
pi_92175311
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En ze staan ook in je supermarkt en sigarenboer. Itt vroeger waar je alleen een kaartje op het station kon krijgen kan je nu al ruim vantevoren op een plek vlak bij huis alvast het equivalent van een kaartje "voor ergens in de komende jaren" kopen. Zelfredzaamheid mensen. Zelfredzaamheid ;)

Overigens ben ik benieuwd in welke stations de automaten meer dan 50m van elkaar verwijderd zijn. Voorbeelden iemand ?
voorbeelden ? reis je zelf niet. Neem aan dat je automaten en kaartlezers bedoeld ?

R'dam lombardijen, waar je zelfs een steile trap op en af moet.
Breda
2e ingang Den Haag HS

En kaartjes kan je al ruim van te voren kopen hoor, kon je gewoon afstempelen bij automaat..

NS moet gewoon standaard kaartlezers en automaten vlakbij elkaar zetten, liefst op perron.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:39:14 #192
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92175789
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
En ze staan ook in je supermarkt en sigarenboer. Itt vroeger waar je alleen een kaartje op het station kon krijgen kan je nu al ruim vantevoren op een plek vlak bij huis alvast het equivalent van een kaartje "voor ergens in de komende jaren" kopen. Zelfredzaamheid mensen. Zelfredzaamheid ;)

Overigens ben ik benieuwd in welke stations de automaten meer dan 50m van elkaar verwijderd zijn. Voorbeelden iemand ?
Je weet het mooi te brengen. Vroeger kocht je inderdaad gewoon een kaartje op het station, want he, je moest daar toch zijn omdat je met de trein wilde reizen. Nu moet je eerst allerlei handelingen verrichten voordat je in kan stappen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92176198
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:39 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Je weet het mooi te brengen. Vroeger kocht je inderdaad gewoon een kaartje op het station, want he, je moest daar toch zijn omdat je met de trein wilde reizen. Nu moet je eerst allerlei handelingen verrichten voordat je in kan stappen.
Ik loop het station in, blieb langs die paal, oh onvoldoende saldo, ik doe 15 passen naar rechts, en heej, ik kan hem opwaarderen. Kost evenveel tijd als een kaartje uit een automaat trekken. (die staat er nl pal naast) Als iemand daar de tijd niet voor kan vinden, moet die maar wat eerder met zijn luie donder vertrekken van huis.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92176275
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:46 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik loop het station in, blieb langs die paal, oh onvoldoende saldo, ik doe 15 passen naar rechts, en heej, ik kan hem opwaarderen. Kost evenveel tijd als een kaartje uit een automaat trekken. (die staat er nl pal naast) Als iemand daar de tijd niet voor kan vinden, moet die maar wat eerder met zijn luie donder vertrekken van huis.
dat kan dus lang niet bij elk station. Lees eens even.

Lat staan dat je bij veel stations moet zoeken naar een incheckpaaltje
pi_92176418
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat kan dus lang niet bij elk station. Lees eens even.
Had ik al wel door hoor. Snap jij ook dat het geschetste probleem dus bij veel andere stations niét speelt?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92176534
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:50 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Had ik al wel door hoor. Snap jij ook dat het geschetste probleem dus bij veel andere stations niét speelt?
Ja , wat heb ik daaraan ?

maar waarom kan het bij het ene station wel en bij het andere niet ?
Waarom de kaartlezers op het ene station wel op het perron, bij het andere weer niet ?
Is dat zo moeilijk voor de NS ?
pi_92177260
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja , wat heb ik daaraan ?

maar waarom kan het bij het ene station wel en bij het andere niet ?
Waarom de kaartlezers op het ene station wel op het perron, bij het andere weer niet ?
Is dat zo moeilijk voor de NS ?
De korte versie is ja. De lange versie heeft te maken met de ondergrondse infrastructuur, blokkeren van ontruimingsroutes, doorstroom van grote mensenmassa's etc etc etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92177463
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De korte versie is ja. De lange versie heeft te maken met de ondergrondse infrastructuur, blokkeren van ontruimingsroutes, doorstroom van grote mensenmassa's etc etc etc.
ja lekker lullen doet ook mee.

Station R'dam Lombardijen heeft 4 perrons, allemaal met automaten en 6 kaartlezers beneden een steile trap als je binnenkomt. Ook gigantisch druk hoor met die 2 sneltreinen per uur.
pi_92177577
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:09 schreef macca728 het volgende:

ja lekker lullen doet ook mee.

Station R'dam Lombardijen heeft 4 perrons, allemaal met automaten en 6 kaartlezers beneden een steile trap als je binnenkomt. Ook gigantisch druk hoor met die 2 sneltreinen per uur.
En schiphol heeft benenden de lezers staan en boven de automaten.

Maar dat zal allemaal wel. Dit laatste geschetste probleem waar je je nu weer druk over maakt is niets anders dan het zoeken van spijkers op laag water.
pi_92177689
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:39 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Je weet het mooi te brengen. Vroeger kocht je inderdaad gewoon een kaartje op het station, want he, je moest daar toch zijn omdat je met de trein wilde reizen. Nu moet je eerst allerlei handelingen verrichten voordat je in kan stappen.
In de oude situatie moest je langs de kaartautomaat voor een papieren kaartje.
In de nieuwe situatie moet je langs de kaartautomaat om je chip te laden.

In de nieuwe situatie heb je echter OOK de optie om met een vooruitziende blik je kaartje vantevoren op te waarderen bij het boodschappen doen. Of om meteen op te waarderen voor meerdere reizen, waarbij je nog niet hoeft te beslissen waarvandaan, waarheen en wanneer die reizen gaan plaatsvinden.

Waarom is de nieuwe situatie een verslechtering ?

[ Bericht 4% gewijzigd door MisterSqueaky op 01-02-2011 16:20:12 ]
pi_92179765
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En schiphol heeft benenden de lezers staan en boven de automaten.

Maar dat zal allemaal wel. Dit laatste geschetste probleem waar je je nu weer druk over maakt is niets anders dan het zoeken van spijkers op laag water.
hoezo ? je vind het normaal om als je bij de lezers er acher komt dat je te weinig saldo heb, je helemaal naar het begin van een station moet lopen om je kaart op te waarderen ?
pi_92179952
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:13 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

In de oude situatie moest je langs de kaartautomaat voor een papieren kaartje.
In de nieuwe situatie moet je langs de kaartautomaat om je chip te laden.

In de nieuwe situatie heb je echter OOK de optie om met een vooruitziende blik je kaartje vantevoren op te waarderen bij het boodschappen doen. Of om meteen op te waarderen voor meerdere reizen, waarbij je nog niet hoeft te beslissen waarvandaan, waarheen en wanneer die reizen gaan plaatsvinden.

Waarom is de nieuwe situatie een verslechtering ?
ik vind de nieuwe situatie geen verslechtering.

Als je kritiek heb, hoef je iets niet een verslechtering te vinden.
Alleen het is niet handig gedaan van de NS dat kaartlezers niet overal logisch geplaatst zijn.

oh sorry je reageerde op iemand anders.
pi_92213691
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja lekker lullen doet ook mee.

Station R'dam Lombardijen heeft 4 perrons, allemaal met automaten en 6 kaartlezers beneden een steile trap als je binnenkomt. Ook gigantisch druk hoor met die 2 sneltreinen per uur.
Dat is 1 van de 380 stations, that's it. Hier staan ze wel mooi bij elkaar, en de laatste keer dat ik op station Grou-Irnsum was, stonden ze daar ook op kruip-afstand van elkaar.

Maar als jij het zoals zoveel mensen weer beter weet dan de professionals, stel ik voor dat je per direkt je onmetelijke talenten aanbied bij Strukton of Imtech, die zullen je met open armen ontvangen. :')
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92214111
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

hoezo ? je vind het normaal om als je bij de lezers er acher komt dat je te weinig saldo heb, je helemaal naar het begin van een station moet lopen om je kaart op te waarderen ?
Dat is even vervelend ja, maar is het voor de gebruiker van zo'n kaart nu zo moeilijk om in de gaten te houden hoeveel saldo er nog op staat? :P

Ik kijk voor ik ga stappen ook altijd even in mijn portemenee of er genoeg cash in zit zodat ik op mijn weg naar de stad langs een pinautomaart kan gaan en dan niet met de schapen die in de stad er achter komen dat ze te weinig cash hebben in de rij bij de pin automaat moet gaan staan.
pi_92214837
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is 1 van de 380 stations, that's it. Hier staan ze wel mooi bij elkaar, en de laatste keer dat ik op station Grou-Irnsum was, stonden ze daar ook op kruip-afstand van elkaar.

Maar als jij het zoals zoveel mensen weer beter weet dan de professionals, stel ik voor dat je per direkt je onmetelijke talenten aanbied bij Strukton of Imtech, die zullen je met open armen ontvangen. :')
bij Breda ook bv, Den Haag HS 2e ingang ook, vast nog wel meer.
Als je niet tegen kritiek kan moet je niet voor de OV chipkaart BV werken.

Zo goed is het allemaal niet geregeld.
pi_92215286
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:40 schreef macca728 het volgende:

Zo goed is het allemaal niet geregeld.
Maar zo slecht als jij het wilt doen voorkomen is het gelukkig ook niet. :P
pi_92215622
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

bij Breda ook bv, Den Haag HS 2e ingang ook, vast nog wel meer.
Als je niet tegen kritiek kan moet je niet voor de OV chipkaart BV werken.

Zo goed is het allemaal niet geregeld.
Zet gewoon dat automagisch opwaarderen aan, en wees blij met vooruitgang.

Autist.
pi_92215757
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

bij Breda ook bv, Den Haag HS 2e ingang ook, vast nog wel meer.
Als je niet tegen kritiek kan moet je niet voor de OV chipkaart BV werken.

Zo goed is het allemaal niet geregeld.
En hoe is dit slechter dan de situatie waarin je langs diezelfde automaten moest om een kaartje te kopen ?
Nu heb je tenminste ook nog wat alternatieven. Tuurlijk - het kan beter, maar het is in dit opzicht al beter dan het was.
pi_92217328
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:05 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En hoe is dit slechter dan de situatie waarin je langs diezelfde automaten moest om een kaartje te kopen ?
Nu heb je tenminste ook nog wat alternatieven. Tuurlijk - het kan beter, maar het is in dit opzicht al beter dan het was.
dat laatste mag ook wel, je gaat geen 1+ miljard investeren om iets niet te verbeteren toch ?

En ik noem het nergens een verslechtering, ik geef alleen punten aan waarop het beter kan.
En er zitten 5 jaar na de invoering nog genoeg fouten in.
pi_92217335
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

bij Breda ook bv, Den Haag HS 2e ingang ook, vast nog wel meer.
Als je niet tegen kritiek kan moet je niet voor de OV chipkaart BV werken.

Zo goed is het allemaal niet geregeld.
Denk je dat ik voor OV chipkaart BV werk, enkel omdat ik wel een aantal voordelen kan beamen? Dan zit je fout, ik werk niet voor die club. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92217377
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat laatste mag ook wel, je gaat geen 1+ miljard investeren om iets niet te verbeteren toch ?

En ik noem het nergens een verslechtering, ik geef alleen punten aan waarop het beter kan.
En er zitten 5 jaar na de invoering nog genoeg fouten in.
Bij de oude kaartjes waren er plenty zwartijders, al tientallen jaren, hoe ruk moet dat systeem dan wel niet zijn volgens je redenatie?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92217476
quote:
Het zal ongetwijfeld beter zijn om anonieme kaarten af te schaffen want alleen terroristen en fraudeurs willen niet de hele dag gevolgd worden door particuliere bedrijven en de overheid.
Landverrader. En dat meen ik.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_92219389
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:43 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Bij de oude kaartjes waren er plenty zwartijders, al tientallen jaren, hoe ruk moet dat systeem dan wel niet zijn volgens je redenatie?
1,5 % zwartrijders is niet echt veel he, cijfers NS
En dat kosste geen miljarden + nieuwe miljoenen voor nieuwe chipkaarten.

en die blijven er nu nog, nog WEL meer, want met 2 chipkaarten krijg je nu altijd 50% korting, laat staan chipkaarten waar fraude mee wordt gepleegd. Waar al 3 jaar geleden voor gewaarschuwd werd.
pi_92219972
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:43 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Bij de oude kaartjes waren er plenty zwartijders, al tientallen jaren, hoe ruk moet dat systeem dan wel niet zijn volgens je redenatie?
en ik zeg nergens dat het nieuwe systeem niet beter is, integendeel
pi_92220783
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

en ik zeg nergens dat het nieuwe systeem niet beter is, integendeel
Je bent gewoon te beroerd om op tijd op te staan, en om een paar meter extra te lopen, I get it. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92283760
Nu weer te weinig strippenkaarten

Te weinig strippenkaarten in Zuid-Holland
Uitgegeven: 3 februari 2011 16:48
Laatst gewijzigd: 3 februari 2011 16:48

AMSTERDAM - Er is een groot tekort aan strippenkaarten in Zuid-Holland, omdat de verkoop daarvan weken geleden is gestaakt wegens invoering van de ov-chipkaart. De kaarten waren deze week alleen nog mondjesmaat verkrijgbaar via enkele TNT-verkooppunten.
© ANPMinister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) besloot het verplichte gebruik van de ov-chipkaart in Zuid-Holland met minstens een maand uit te stellen wegens fraudegevoeligheid.

Reizigers moeten nu een kaartje kopen dat in verhouding veel duurder is.

''Beter dan een boete. Mensen moeten sowieso in bezit zijn van een geldig vervoersbewijs’’, zegt een woordvoerder van regiovervoerder HTM in het Nederlands Dagblad.
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:35:36 #217
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92285613
Laat weer eens zien waar de prioriteiten liggen; niet bij de klanten or service
pi_92287990
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:35 schreef fs180 het volgende:
Laat weer eens zien waar de prioriteiten liggen; niet bij de klanten or service
het is helemaal schandalig want juist nu verhoogt Arriva de losse kaartjes in de bus van 1,50 naar 2 euro en die van 2 euro naar 4 euro !!

Hetgeen woedende reizigers oplevert die kwaad zijn op de chauffeur dier er niets aan kan doen.
Maar goed, hoe jaag je mensen het OV uit, nou Nederland heeft het voor elkaar.

Er is al niet voor niets een daling van 10% het afgelopen jaar geweest in Zuid Holland.
pi_92288046
quote:
• • Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes
• • 3 februari 2011
• • Arriva heeft de prijzen voor losse kaartjes in het stad- en streekvervoer in en om Dordrecht donderdag verhoogd. De enkeltjes van 1,50 en twee euro kosten nu twee of vier euro. Chauffeurs krijgen veel klachten van verbaasde reizigers.
• • Ook verkoopt het vervoerbedrijf zelf geen strippenkaarten meer, ondanks dat de definitieve invoering van de OV-chipknip een maand is uitgesteld. FNV Bondgenoten noemt de handelswijze van Arriva schandalig. Volgens de vakbond klopt Arriva een maand lang extra geld uit de zakken van de passagiers en scheept het bedrijf de eigen buschauffeurs op met boze klanten
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:39:39 #220
306155 wiebelstront
404 - ondertitel not found
pi_92288646
zo zie je maar, overal is een hack voor.
zolang ze anonieme kaarten verkopen, zal er fraude worden gepleegd. en maar goed ook.
404 - signature not found
pi_92292215
quote:
19s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:39 schreef wiebelstront het volgende:
zo zie je maar, overal is een hack voor.
zolang ze anonieme kaarten verkopen, zal er fraude worden gepleegd. en maar goed ook.
En zonder de mogelijkheid anonieme kaarten te kopen slaat die kaart sowieso niet aan, plus dat toeristen en mensen die onverwacht op het ov zijn aangewezen dan een probleem hebben.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_92293479
het grappige is dat Arriva de prijzen van losse kaartjes heeft verhoogd om mensen te bewegen de OV chipkaart te gebruiken.

Iets wat eerder abslouut verboden was door het Ministerie.... prijsdruk

maar heb je een OV chipkaart abonnement, dan kan je niet reizen met dat abonnement bij Arriva...

Heel erg vreemd

Maar Arriva - die ook van en naar Rotterdam rijdt - is nog niet zo ver. Bij Arriva kan er alleen op saldo gereisd worden. Wie met een abonnement toch in- en uit checkt betaald dubbel. Het is dus opletten geblazen in welke bus je stapt. Want in de ene bus riskeer je een boete als je niet in- en uit checkt en in de andere bus betaal je juist dubbel. Abonnementhouders bij Arriva hebben een zichtcoupon nodig.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 00:03:10 #223
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_92304072
Ik reis al dagen op een gehackte kaart nu. Geen vuiltje aan de lucht.
pi_92305070
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 00:03 schreef Armageddon het volgende:
Ik reis al dagen op een gehackte kaart nu. Geen vuiltje aan de lucht.
Ook gecontroleerd door controleurs met mobiele scanners? In trein, bus of tram?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 01:14:49 #225
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_92307040
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:23 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ook gecontroleerd door controleurs met mobiele scanners? In trein, bus of tram?
Yup. Niks aan de hand.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:07:17 #226
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92317358
Wat een ongelooflijk faalding is het toch ook hè... :|W |:( Hacken is niet eens nodig.

  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:15:25 #227
40566 Ericr
Livewrong
pi_92317777
Mijn vriendin reist al 2 weken op een 3 jaar verlopen strippenkaart (45 strippen), dat krijg je als er geen strippenkaarten meer te koop zijn. Geen buschauffeur die er naar kraait overigens, ze stempelen allemaal gewoon af.
pi_92317882
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:07 schreef SKa_BoSS het volgende:
Wat een ongelooflijk faalding is het toch ook hè... :|W |:( Hacken is niet eens nodig.

:') OMG
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_92318977
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:07 schreef SKa_BoSS het volgende:
Wat een ongelooflijk faalding is het toch ook hè... :|W |:( Hacken is niet eens nodig.

en later krijg je de rekening thuisgestuurd ?
pi_92328757
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 01:14 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Yup. Niks aan de hand.
_O-
pi_92415940
Ik heb een vraag nav de TT en wel of je niet strafrechterlijk vervolgd kan worden als je duidelijk laat zien een gehackte OV chipkaart te gebruiken om gratis door heel NL te reizen. :?
Je zag dus in de laatste PowNed uitzending een oude vent die thuis mbh die internetjournalist duidelijk zij OV chipkaart hacken en een lekker saldo erop zetten om gratis te kunnen reizen. :Y :{

ps:[sub] betekent het dat je met een gehackte OV chipkaart ook in andere steden kan reizen met het OV dan alleen in je eigen stad of dorp? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92426253
Dat kun je met een niet-gehackte toch ook gewoon? :')
  † In Memoriam † zondag 6 februari 2011 @ 21:10:01 #233
230491 Zith
pls tip
pi_92430092
quote:
10s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:39 schreef rubje het volgende:
Ik heb een vraag nav de TT en wel of je niet strafrechterlijk vervolgd kan worden als je duidelijk laat zien een gehackte OV chipkaart te gebruiken om gratis door heel NL te reizen. :?
Je zag dus in de laatste PowNed uitzending een oude vent die thuis mbh die internetjournalist duidelijk zij OV chipkaart hacken en een lekker saldo erop zetten om gratis te kunnen reizen. :Y :{

ps:[sub] betekent het dat je met een gehackte OV chipkaart ook in andere steden kan reizen met het OV dan alleen in je eigen stad of dorp? :?
Hoe zeker ben je dat ze daarnaast niet een echt kaartje hadden?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_92432363
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:10 schreef Zith het volgende:

[..]

Hoe zeker ben je dat ze daarnaast niet een echt kaartje hadden?
Maakt dat uit ? Je hebt sowieso fraude gepleegd. Er is geld dat niet bestaat van je kaartje afgeschreven.
pi_92671869
And the story continues.

quote:
Fout in OV-chipkaart legt NS-kaartverkoop plat
Uitgegeven: 11 februari 2011 20:06
Laatst gewijzigd: 11 februari 2011 19:53
UTRECHT – Een goed gehackte OV-chipkaart kan met één druk op de knop een kaartjesautomaat van de NS platleggen. Daardoor beïnvloeden de beveiligingsproblemen van de chip ook de verkoop van papieren kaartjes.


© ANP
Wie een OV-chipkaart zo aanpast dat de inhoud op slechts één karakter niet klopt, kan een kaartjesautomaat platleggen. Bij het lezen van de kaart slaat de software vast, zodat er helemaal niets gebeurt.
Door de eenvoud is het mogelijk de hele papieren kaartverkoop plat te leggen, terwijl het voor reizigers ook niet meer mogelijk is hun OV-chipkaart op te laden. Het probleem is wel te verhelpen, maar wordt niet automatisch gedetecteerd. Pas na melding wordt de programmatuur in de automaat herstart.

Strafbaar
De NS reageert getergd op de onthulling en roept reizigers op vooral geen aanval te doen. "Met het platleggen van een kaartautomaat hebt je vooral je medereizigers die een papieren kaartje willen kopen. Met gewone ov-chipkaarten werkt de kaartautomaat wel naar behoren. Je kaart hacken mag niet”, reageert Rob Hageman. “Ga niet zitten hobbyen, het is strafbaar. Hou er mee op. Betaal voor je reis, zoals het hoort."
Hans van de Looy, oprichter van het beveiligingsbedrijf Madison Ghurkha, deelt de mening van de spoorwegen niet. Hij benadrukt dat een dergelijk probleem ook kan optreden met goede OV-chipkaarten. “Dit kan ook zonder manipulatie gebeuren. Een zogenaamde bitfout, waarbij gegevens op de kaart staan veranderen, komen wel eens voor. Het kan best zijn dat een kaart zelf defect raakt.”
Meer mogelijk
Van de Looy zijn dit soort fouten vaak een voorbode van meer ellende in de programmatuur. “Dan zijn er heel andere aanvallen denkbaar. Hier moet goed naar worden gekeken”, stelt hij ook. Over de reactie van de NS is hij verder kort: “Zorg er nou eens voor dat dit soort zaken veilig zijn."
Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu wil niet op de stroom aan recente problemen met de chipkaart reageren. Het departement komt over twee à drie weken met de resultaten van een onderzoek naar de recente kraak en reageert tot die tijd niet op “ieder incident.”
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_92671954
Ik had al een bit niet zo lekker zitten vandaag :P
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_92672706
quote:
Op zaterdag 12 februari 2011 10:57 schreef OVchipkaart het volgende:
Ik had al een bit niet zo lekker zitten vandaag :P
Met het verkeerde bit uit bed gestapt?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_92674917
Ha ha ik las dat bericht ook, en had daarna meteen zoiets, dat is een leuk idee voor een flashmob.
pi_92674940
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:22 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Met het verkeerde bit uit bed gestapt?
_O-
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 12:43:00 #240
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_92675318
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:54 schreef stavromulabeta het volgende:
And the story continues.

[..]

Dat is voor mij dus bijna een reden om zo'n kaart aan te schaffen terwijl ik geen gebruik maak van het OV.

_O-

Als ze over 150 jaar geschiedenisles krijgen op school zouden ze deze OV faal dan ook bespreken? :')
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')