FOK!forum / General Chat / Hoe CPS uitschakelen (Tele2)? / Transcomtopic *)
Rewimovrijdag 7 juni 2002 @ 22:31
Als ik wil bellen, krijg ik een bandje van Tele2 dat ik om administratieve redenen niet via hun kan bellen. De helpdesk is nu niet meer bereikbaar. Nu kan ik alleen maar bellen door eerst 1655 in te tikken. Maar je moet die preselectfunctie ook uit kunnen zetten. Weet iemand hoe?
buzzervrijdag 7 juni 2002 @ 22:33
Nee, en eigenlijk wil ik het ook niet weten, ik ga stoppen met die club... Zoveel ellende ermee gehad... o.a. zoals hierboven beschreven......
detulp050vrijdag 7 juni 2002 @ 22:57
Als ik even mag reageren...
Mijn kennis van Tele2 is bijzonder groot (zit erg dicht bij de bron) en blokkade wegens administratieve redenen betekent:
wanbetaling.
CPS is uit te zetten op het volgende nummer: 0800-1273
Verwerking duurt 24 uur. Tot die tijd kun je bellen door
1655 voor het nummer te plaatsen (gevolgd door net- 06- of landnummer).

Overigens is er niets mis met Tele2. HEt geeft alleen een gratis specificatie en dat is hun fout. Tele2 werkt net zo als KPN, alleen zien mensenbij KPN niet wat ze precies bellen. Toegegeven, de service was een tijdje slecht wegens achterstand, maar nu draait alles weer top.
Tip: stuur een email of bel 's ochtends: dan ben je snel aan de beurt.

Rewimozaterdag 8 juni 2002 @ 18:37
Dank je Tulp. Het is gelukt (binnen 24 uur althans)
FrankyMcGzaterdag 8 juni 2002 @ 18:39
* FrankyMcG zal maar niet zeggen waar hij momenteel werkt!
Rewimozaterdag 8 juni 2002 @ 19:14
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 18:39 schreef FrankyMcG het volgende:
* FrankyMcG zal maar niet zeggen waar hij momenteel werkt!
En waarom heb *jij* me dan niet effe antwoord gegeven?
detulp050maandag 10 juni 2002 @ 20:26
quote:
Op zaterdag 08 juni 2002 18:39 schreef FrankyMcG het volgende:
* FrankyMcG zal maar niet zeggen waar hij momenteel werkt!
Werk je bij Transcom ?
Ogrimaandag 15 juli 2002 @ 10:03
Hmm, zo'n melding van "administratieve redenen" kreeg ik laatst ook, nadat ik tele2 weer wilde gebruiken na RUIM EEN JAAR niet gebruiken.
Vorig jaar ZEER veel gebeld met tele2, aangezien ik een buitenlandse vriendin heb (hoeft gelukkig niet meer omdat we nu samenwonen).

De laatste maanden dat ik tele2 gebruikte heb ik nooit meer rekeningen gezien en voorgaande rekeningen kwamen MAANDEN na de periode van het gebruik.
Ik dacht dus dat men daar een behoorlijke achterstand had en de rekeningen wel zouden komen (nooit tele2 gebeld....je weet wel, slapende honden enzo)

Krijg ik nu dus het CJIB aan de telefoon om een betalings regeling af te spreken!
Bij tele2 beweert men dat er 2 herinneringen en 2 aanmaningen gestuurd zijn, maar ik heb NOOIT, maar dan ook nooit iets van hun ontvangen.....

Zit dus nu fijn met een schuld van ruim EUR 800!!!

Rewimomaandag 15 juli 2002 @ 11:16
Oei! Tja, ik heb nooit hoge rekeningen bij ze, hooguit 10 euro of zo. Maar ik heb inderdaad ook al in geen tijden meer een rekening gezien van ze Dus dat lijkt me toch iets dat aan hun ligt en niet aan ons.
Ogrimaandag 15 juli 2002 @ 11:24
Jah, maar hoe bewijs ik dat ik geen rekeningen en aanmaningen heb gehad?
Lijkt mij dat als ik zoiets claim dat de bewijslast bij mijzelf zal liggen.
Vind het ook wel een beetje vreemd dat een laatste aanmaning niet aangetekend verstuurd wordt, zodat ik zelf EN tele2 iets kunnen bewijzen.

Maar ik zit dus lekker met incasso kosten (geen idee hoeveel dat is) terwijl ik altijd netjes mijn rekeningen betaal.

Rewimomaandag 15 juli 2002 @ 11:45
Dat is heel lastig ja. Maar aan de andere kant zal Tele2 ook moeten aantonen dat zij ze verzonden hebben, met data en alles erbij. Als jij kunt laten zien dat je tot die tijd steeds alles betaald hebt binnen de betalingstermijn, sta je volgens mij best wel sterk. Je kunt het beste onder protest betalen, dan lopen de kosten niet verder op en kun je onderwijl de zaak verder uitzoeken.
Ogrimaandag 15 juli 2002 @ 12:20
Natuurlijk heb ik gelijk de klanten"service" gebeld en daar zegt men dat er op die en die datum rekeningen, herhalingen en aanmaningen verstuurd zijn....
Kijk, dat ik 1x iets mis of dat de PTT iets mist is tot daar aan toe, maar ik ben echt niet zo gek dat ik 2 rekeningen, 2 herhalingen en 2 aanmaningen mis.

Het grootste probleem is dat dit dus rekeningen zijn van minimaal 1 jaar geleden!
Dit is voor mij vrij simpel....mijn vriendin woonde toen nog in maleisie, maar nu wonen we al meer dan een jaar samen.
Dit is dus de minimale periode dat ik geen gebruik heb gemaakt van tele2!
Voor mij wordt het dus ook vrij lastig om nog betalingen door te gaan zoeken...

Rewimomaandag 15 juli 2002 @ 13:19
Vraag in elk geval om specificaties van de rekeningen. Dan kun je alsnog zien om welke gesprekken het gaat en kun je bekijken of je die kosten inderdaad gemaakt hebt. Als het inderdaad om gesprekken naar Maleisië gaat weet je tenminste dat die nota's kunnen kloppen. Aan de data moet je dat dan ook kunnen zien.
rooierooiemaandag 15 juli 2002 @ 17:04
quote:
Op maandag 15 juli 2002 11:24 schreef Ogri het volgende:
Jah, maar hoe bewijs ik dat ik geen rekeningen en aanmaningen heb gehad?
Laat hén maar bewijzen dat zij die rekeningen en aanmaningen naar jou hebben verstuurd. Laat ze maar kopieën opsturen.
Ogrimaandag 15 juli 2002 @ 18:44
Is het dan niet zo dat doordat IK claim dat ik het nooit heb ontvangen IK de bewijslast heb?
Bij hun in het systeem staat immers dat het verzonden is en dat is voor hun het bewijs....

* Ogri gaat toch eens even kijken wanneer en tot hoe laat de wetswinkel open is

Afwezigmaandag 15 juli 2002 @ 19:15
Ze kunnen volgens mij zeggen dat ze een rekening hebben verstuurd, alleen bij een 2e aanmaning moet het minimaal via aangetekende post verstuurd zijn dacht ik. Als zij dus menen een 2e aanmaning te hebben verstuurd, zonder dat ze dat via aangetekende post of iets in die trend (je moet iig hebben moeten tekenen voor ontvangst) hebben ze dacht ik zeer weinig ondergrond om dat te claimen.
Maargoed .. hoe het ook gaat, je moet betalen, al dan niet "in de normale betalingstermijnen" (Je moet betalen, maar stel dat het gaat om 4 termijnen van 2 maanden, dan mag je dus 4 keer een deel van het bedrag terugbetalen over een traject van 8 maanden.

Toch?

Ogrimaandag 15 juli 2002 @ 20:28
Volgens die miep van de klantenservice sturen ze zelfs de laatste aanmaning niet aangetekend....
Maar dit is toch een punt wat ik wil (laten) uitzoeken.

De man van het CJIB die ik vandaag aan de lijn had, vertelde mij dat het normaal niet mogelijk is om in meer dat 2 termijnen te betalen
Ik vrees alleen dat ik dat dus nooit kan gaan betalen (ik huur een huis, vriendin is student en heeft geen inkomen)
EUR400 per maand is dan nogal hefig.

Nu alleen nog dat nummer van de wetswinkel in gouda zien te vinden (weet iemand of dat überhaupt nog bestaat?)

rooierooiewoensdag 17 juli 2002 @ 22:57
quote:
Op maandag 15 juli 2002 20:28 schreef Ogri het volgende:Nu alleen nog dat nummer van de wetswinkel in gouda zien te vinden (weet iemand of dat überhaupt nog bestaat?)
Geen idee, maar je kunt eventueel ook nog de Jurofoon bellen. Zie ook http://www.jurofoon.nl
Ogridonderdag 18 juli 2002 @ 10:17
Thanks!
Daar had ik nog nooit van gehoord....
Maar gisteravond bedacht ik me dat ik ook een rechtsbijstand verzekering heb
Ga die dus vandaag maar eens even een belletje geven.
ivetjedonderdag 18 juli 2002 @ 10:19
Hee tulp,
weet jij dan toevallig ook of je met die I-hear telefoon ook gewoon kan bellen, niet via tele2...en zo ja, hoe ik dat dan kan uitzetten??
detulp050donderdag 11 september 2003 @ 00:22
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 10:19 schreef ivetje het volgende:
Hee tulp,
weet jij dan toevallig ook of je met die I-hear telefoon ook gewoon kan bellen, niet via tele2...en zo ja, hoe ik dat dan kan uitzetten??
Toevallige topickick
Nee, de I Hear City kan niet zonder Tele2 gebruikt worden. Helaas
FrankyMcGdonderdag 11 september 2003 @ 10:07
quote:
Op donderdag 11 september 2003 00:22 schreef detulp050 het volgende:

Nee, de I Hear City kan niet zonder Tele2 gebruikt worden. Helaas


Je kunt hem gebruiken door 0031 te draaien i.p.v. de 0 van het kengetal!
FrankyMcGdonderdag 11 september 2003 @ 10:08
quote:
Op maandag 10 juni 2002 20:26 schreef detulp050 het volgende:

Werk je bij Transcom ?


Ja, Transcom Eindhoven! (beetje late reactie, I know!)
detulp050vrijdag 12 december 2003 @ 00:11
Werk je er nog steeds FrankyMcG ?
De I Hear kan gebruikt worden door 0031 ervoor te zetten, maar dan voor elk gesprek. Daarnaast belt de I Hear dan wel steeds in bij Tele2, wat KPN in rekening brengt
FrankyMcGvrijdag 12 december 2003 @ 11:20
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 00:11 schreef detulp050 het volgende:
Werk je er nog steeds FrankyMcG ?
Nog wel! (Maar niet lang meer)
Yanderboivrijdag 12 december 2003 @ 11:25
Tele 2 is zwaar bagger, gelukkig hebben ze het zelf ook al toegegeven met de rectificatie van deze week...

KPN roeleert gewoon..zuiver bellen, altijd bellen en met een betere klantenservice dan dat barf tele2

detulp050vrijdag 12 december 2003 @ 11:39
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 11:25 schreef Yanderboi het volgende:
Tele 2 is zwaar bagger, gelukkig hebben ze het zelf ook al toegegeven met de rectificatie van deze week...

KPN roeleert gewoon..zuiver bellen, altijd bellen en met een betere klantenservice dan dat barf tele2


Tele2 moest rectificeren, niet vanwege hun ongelijk, maar vanwege de foute vergelijking, het ontbreken van gegevens.
Heb je vaak met de klantenservice van Tele2 en KPN gebeld ? Ik krijg vaak te horen van klanten dat Tele2 het beter doet dan de KPN

Franky: wat is je NLTE code ?

FrankyMcGvrijdag 12 december 2003 @ 11:47
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 11:39 schreef detulp050 het volgende:

Franky: wat is je NLTE code ?


Hahahaha! Wil je gaan frauderen?

(Jij zit dus in Groningen?)

detulp050vrijdag 12 december 2003 @ 11:53
Ja, zit in Groningen bij Transcom, al 2 jaar als bijbaantje bij mijn studie. NLTELALA
Met die code alleen kun je toch niets beginnen
Ik doe vooral suspensions en invoice
FrankyMcGvrijdag 12 december 2003 @ 11:55
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 11:53 schreef detulp050 het volgende:
Ik doe vooral suspensions en invoice
1st of 2nd liner?

NLTEFRGI dat ben ik trouwens!

detulp050vrijdag 12 december 2003 @ 11:57
1stliner !
2ndline zijn allemaal fulltimers
Twee avonden en een zaterdag !
Heb jij al een kerstpakket gehad ?
We hebben wel een chocoladeletter gehad met sinterklaas maar volgens HR hebben jullie die niet gehad
We zitten in Groningen maar met iets van 25 man voor klantenservice fixed, de rest (400 man) is allemaal sales, mobiel, durion etc.
FrankyMcGvrijdag 12 december 2003 @ 11:59
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 11:57 schreef detulp050 het volgende:

Heb jij al een kerstpakket gehad ?
We hebben wel een chocoladeletter gehad met sinterklaas maar volgens HR hebben jullie die niet gehad
We zitten in Groningen maar met iets van 25 man voor klantenservice fixed, de rest (400 man) is allemaal sales, mobiel, durion etc.


Ik vraag me af of wij uberhaupt een kerstpakket krijgen!

Is behoorlijk fucked up bij ons. Vriendjespolitiek en kontenlikkerij!

Ze zijn nu veel mensen aan het wegwerken!

detulp050vrijdag 12 december 2003 @ 12:07
Bij ons heeft bijna iedereen op de klantenservice een vast contract, dus dat loopt wel goed. Jullie vestiging heeft een tijd heel slecht gedraaid qua omzet, dus misschien daarom ?
Ik ben wel benieuwd of we iets krijgen en hoe hoog de loonsverhoging is
Heb je vast contract ?
FrankyMcGvrijdag 12 december 2003 @ 12:08
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 12:07 schreef detulp050 het volgende:
Heb je vast contract ?
Ja, maar het loopt 15 januari af, en ik krijg geen verlenging!
detulp050vrijdag 12 december 2003 @ 12:12
Niet ? Waarom niet ? Overbezetting ?
FrankyMcGvrijdag 12 december 2003 @ 12:15
Omdat het slecht gaat bij ons denk ik ja, want ze zijn zeer te spreken over me, 2 maanden terug zeiden ze nog dat ik me geen zorgen hoefde te maken wat dat betreft.

Ze ontslaan nu veel uitzendkrachten en de vaste mensen moeten naar Durion.

Tele2 zit ze zwaar in de nek, dus ik denk dat dat er wel mee te maken heeft.

detulp050vrijdag 12 december 2003 @ 12:15
Bij ons krijgen mensen juist wel verlenging
Al schijnt Eindhoven qua callhandling minder te draaien (zegt Willem de Vries, accountmanager)
FrankyMcGvrijdag 12 december 2003 @ 12:16
Ik weet niet hoe dat monitoren bij jullie gaat.

Maar bij ons krijgen we amper coaching en feedback, alleen als Tele2 langskomt zijn ze ineens actief!

detulp050vrijdag 12 december 2003 @ 12:38
Bij ons ook, we zijn met dus ongeveer 25 man en we hebben 1 (!) TL voor de hele week, dus in de avond is er geen eens een TL. Monitoren gebeurt nu iets vaker nu we een ex Q.I.'er in ons team hebben, maar nog niet heel vaak.

Wij hebben wel een goede snelheid, kregen we complimenten voor, ik zit (als ik dus continu callaanbod heb) op ongeveer 150 a 160 gesprekken in 8 uur

Bigsvrijdag 12 december 2003 @ 12:40
Transcom.. is dat niet dat bedrijf waar je verplicht bent om altijd een pak + stropdas te dragen? Rare Amerikaanse toestand
detulp050vrijdag 12 december 2003 @ 12:46
Ja, dat merkwaardige bedrijf inderdaad
FrankyMcGvrijdag 12 december 2003 @ 12:53
Ze zeggen dan dat dat Amerikaanse policy is, maar in Italie en Spanje dragen ze bij Transcom geen stropdassen.

Is gewoon een debiele, volledig overbodige regel!

detulp050vrijdag 12 december 2003 @ 12:58
Bij ons wordt er niet heel streng op gelet, meer of je je wel netjes kleedt. Maar in de Zuidelijke landen is het dacht ik wettelijk verboden bij bepaalde temperaturen om het verplicht te stellen.
Overigens is Transcom een Zweeds bedrijf
FrankyMcGvrijdag 12 december 2003 @ 13:02
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 12:58 schreef detulp050 het volgende:

Overigens is Transcom een Zweeds bedrijf


Idd, maar ze hanteren zo gezegd een Amerikaans beleid!

(Overigens wordt er bij ons ook niet op die stropdassen gelet, alleen als Tele2 langskomt moeten ze ineens om)

detulp050vrijdag 12 december 2003 @ 13:04
Tele2 komt nooit bij ons, zijn we als customercare te klein voor
Maar bij mobiel komen ze nog wel eens kijken.
Zou je voor onbepaalde tijd gaan ?
FrankyMcGvrijdag 12 december 2003 @ 13:07
Transcom is voor mij echt een noodoplossing, die helaas iets langer heeft geduurd dan ik gehoopt had!
CuppyCakezaterdag 13 december 2003 @ 23:59
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 11:20 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Nog wel! (Maar niet lang meer)


Je hebt het lang volgehouden..... Ik heb gewerkt voor Transcom Groningen; heb er ongeveer anderhalf jaar gewerkt.
BBKingdinsdag 6 januari 2004 @ 12:14
En nu zijn ze TELE 2 als klant kwijtgeraakt ! ..... vervelend
HeatWavedinsdag 6 januari 2004 @ 12:19
beetje onnodige kick lijkt me. heeft niets met het probleem zelf te maken. En eigenlijk had deze in DIG gemoeten, maar daar verplaats ik hem nu niet meer heen.

dicht dan maar..