abonnement Unibet Coolblue
pi_91877102
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:39 schreef caroline88 het volgende:
Jij wilt een lening om je vaste lasten te kunnen betalen. Dus om het wat makkelijker te hebben financieel gedurende je opstartfase. Terecht dat de bank dit als persoonlijke lening kenmerkt en met een nulurencontract gaat geen enkele bank jou dat geld geven.
Nee ik wil geen lening om mijn vaste lasten te kunnen betalen. Om mijn vaste lasten te kunnen betalen in de periode dat ik straks niet meer werkzaam ben voor dit bedrijf, houd ik dus nu al geld achter de hand.. Ik werk nu fulltime Het gaat dus om een lening voor de extra dingen die ik in het project wil steken en daarvoor wil ik de mogelijkheden van een lening bekijken.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:43:00 #52
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91877139
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:35 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Ik investeer toch juist in mij zelf... En juist met extra financiele ruimte kan ik nog beter in mezelf investeren... Dit geld wat ik nu verdien is voor de komende maanden om alle kosten te betalen, maar dat betekend dat ik naast die kosten dus verder niet veel extra dingen kan doen voor de projecten alleen de basis.. Dat is ook prima, maar ik zou graag in deze maanden ook specifieke cursussen etc willen volgen waar ik dus ook voor moet betalen en om een professionele website te laten maken en dat zijn dan voorbeelden, maar voor zulke dingen... En bepaalde dingen kun je achteraf inderdaad doen nadat je zelf hebt gespaard... maar hoe ik het in mijn hoofd heb zo wil ik het graag opzetten en daar is gewoon extra geld voor nodig. Dat is iets persoonlijks..

En dat afkraken tja bij je eerste reactie begon je al dat ik achter mijn oren moest krabben.. en vervolgens stuur je een link voor een orienterend gesprek bij de rabobank terwijl als je goed leest had gelezen dat ik die dus al heb gehad ;) En daarna is je reactie dat het maar terecht is dat ik geen lening krijg... Jij kent mij niet, jij kent mijn projecten niet, jij weet niet hoe ik met leningen omga... je baseert het alleen op het feit dat ik het eigenlijk toch niet echt nodig heb dus dat het dan per definitie dom is... Maar wat ik al zeg dat is te kort door de bocht... En ja ik heb dus wel antwoord op jouw simpele vraag.. maar jij dus niet op de mijne, want volgens mij weet jij nog steeds niet wat nou eigenlijk mijn vraag is..
Je investeert helemaal niet in jezelf. Je reageert als een verwend nest die vindt dat ze recht heeft op een lening en niets stabiels te bieden heeft het terug te kunnen betalen. Niet eens iets zakelijks op papier. Tjonge, als je mij al vervelend vindt met een simpel vraagje nadat ik e.e.a. voor je uitzocht.

Waarom blijf je maar zo irrationeel op mij ingaan? Ik heb je toch nergens geraakt, hoop ik? :).

ManAtWork lijkt me interessanter voor jou om op te reageren. :).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:47:50 #53
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91877381
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:42 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Nee ik wil geen lening om mijn vaste lasten te kunnen betalen. Om mijn vaste lasten te kunnen betalen in de periode dat ik straks niet meer werkzaam ben voor dit bedrijf, houd ik dus nu al geld achter de hand.. Ik werk nu fulltime Het gaat dus om een lening voor de extra dingen die ik in het project wil steken en daarvoor wil ik de mogelijkheden van een lening bekijken.
Wanneer raak je werkloos dan? Meen dat je in de WW een paar weken aan een eigen bedrijf mag werken en vrijstelling krijgt van solliciteren. En als jij dan een ondernemingsplan op papier schrijft kun je zonder schulden gewoon een lening aanvragen. Dat wil zeggen als je plan goed is.

Maar je hebt geen lening nodig zeg je. Waarom zorg je er dan niet voor dat terwijl je nu werkt je eigen bedrijf op poten krijgt? Sta je al ingeschreven bij de KvK?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_91877464
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Je investeert helemaal niet in jezelf. Je reageert als een verwend nest die vindt dat ze recht heeft op een lening en niets stabiels te bieden heeft het terug te kunnen betalen. Niet eens iets zakelijks op papier. Tjonge, als je mij al vervelend vindt met een simpel vraagje nadat ik e.e.a. voor je uitzocht.

Waarom blijf je maar zo irrationeel op mij ingaan? Ik heb je toch nergens geraakt, hoop ik? :).

ManAtWork lijkt me interessanter voor jou om op te reageren. :).
Ik reageer graag ;) En geraakt... nee, maar het is wel jammer hoe jij een vraag zo om kunt draaien.. ;) En jij weet niet wat ik wel of niet op papier heb en wat ik wel of niet te bieden heb.. En daarbij heb ik nooit gezegd dat IK vin dat IK recht heb op een lening... ik vraag wat de mogelijkheden zijn... dat is een serieuze vraag.. Maar jij zit hier blijkbaar op het forum om mensen af te kraken... ipv er serieus op ingaan.. Nu noem je mij een verwend nest omdat?? omdat ik een serieuze vraag stel? Omdat ik een lening aan wil vragen en jij dat dom vind?
Het is zo makkelijk.... mijn vraag = Wat zijn de mogelijkheden ?

En jouw antwoord is: Hoe kan ik haar afkraken, want ik weet alles beter en dit jonge naieve meisje weet niet waarover ze praat... Hoezo verwend ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:53:31 #55
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91877645
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:49 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Ik reageer graag ;) En geraakt... nee, maar het is wel jammer hoe jij een vraag zo om kunt draaien.. ;) En jij weet niet wat ik wel of niet op papier heb en wat ik wel of niet te bieden heb.. En daarbij heb ik nooit gezegd dat IK vin dat IK recht heb op een lening... ik vraag wat de mogelijkheden zijn... dat is een serieuze vraag.. Maar jij zit hier blijkbaar op het forum om mensen af te kraken... ipv er serieus op ingaan.. Nu noem je mij een verwend nest omdat?? omdat ik een serieuze vraag stel? Omdat ik een lening aan wil vragen en jij dat dom vind?
Het is zo makkelijk.... mijn vraag = Wat zijn de mogelijkheden ?

En jouw antwoord is: Hoe kan ik haar afkraken, want ik weet alles beter en dit jonge naieve meisje weet niet waarover ze praat... Hoezo verwend ;)
Oh okay. Ik zit hier ineens om mensen af te kraken.

Right. :').

Joh, als jij eens wat minder ongesteld reageert en wat meer concreet en rationeel. Dan kom je misschien wat verder.
Echt, die lening via normale wegen kun jij op je buik schrijven. Terecht en alleen maar goed voor je.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_91877722
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:47 schreef Staal het volgende:

[..]

Wanneer raak je werkloos dan? Meen dat je in de WW een paar weken aan een eigen bedrijf mag werken en vrijstelling krijgt van solliciteren. En als jij dan een ondernemingsplan op papier schrijft kun je zonder schulden gewoon een lening aanvragen. Dat wil zeggen als je plan goed is.

Maar je hebt geen lening nodig zeg je. Waarom zorg je er dan niet voor dat terwijl je nu werkt je eigen bedrijf op poten krijgt? Sta je al ingeschreven bij de KvK?
Ik raak werkloos als ik ontslag neem ;) ik kan in principe gewoon bij dit bedrijf blijven werken en ik ben nu al bezig met mijn projecten.. Maar het is straks de bedoeling dat ik fulltime hiermee bezig zal zijn.. En ik sta inderdaad ingeschreven bij de KvK Dus mijn bedoeling is inderdaad om alles op te zetten terwijl ik aan het werk ben... en als het eenmaal loopt neem ik ontslag en heb ik ook het geld wat ik nu verdien gespaard zodat ik dat achter de hand heb..

Maar voordat het volledig opgezet word zou ik dus bepaalde dingen willen zoals die cursussen die kan ik nu tussendoor volgen en die website kunnen ze dan nu mee bezig... Op het moment dat alles officieel opgestart word heb ik dat dan al vanaf het begin af aan... En voor die kosten die ik dus op dit moment wil maken wil ik dus de mogelijkheden bekijken om een lening af te sluiten..
pi_91877731
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:53 schreef Staal het volgende:

[..]

Oh okay. Ik zit hier ineens om mensen af te kraken.

Right. :').

Joh, als jij eens wat minder ongesteld reageert en wat meer concreet en rationeel. Dan kom je misschien wat verder.
Echt, die lening via normale wegen kun jij op je buik schrijven. Terecht en alleen maar goed voor je.
Staal, niet ongefundeerd TS gaan bashen nu ! Mijn idee is ook dat ze ff wat moet sparen en dan de uitdaging aan moet gaan maar dat is een keuze. Ze zoekt naar mogelijkheden hiervoor, niet of het wel of niet verstandig is.
pi_91877850
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:53 schreef Staal het volgende:

[..]

Oh okay. Ik zit hier ineens om mensen af te kraken.

Right. :').

Joh, als jij eens wat minder ongesteld reageert en wat meer concreet en rationeel. Dan kom je misschien wat verder.
Echt, die lening via normale wegen kun jij op je buik schrijven. Terecht en alleen maar goed voor je.
mijn vraag is heel simpel toch? Wat zijn de mogelijkheden om een lening af te sluiten als uitzendkracht in fase a? Concreet genoeg ;) Als jij dan zegt nou ik heb er geen ervaring mee en denk dat het niet gaat lukken... Prima... dan bedank ik je voor je reactie.. Maar jij maakt er een big story van en hebt het alleen maar over dat het terecht is dat ik geen lening krijg en waarom dat terecht is... Nogmaals ik vraag naar de mogelijkheden.. thats all
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:59:13 #59
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91877889
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:55 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Staal, niet ongefundeerd TS gaan bashen nu ! Mijn idee is ook dat ze ff wat moet sparen en dan de uitdaging aan moet gaan maar dat is een keuze. Ze zoekt naar mogelijkheden hiervoor, niet of het wel of niet verstandig is.
Ik bash nergens. Madam verwijt mij vanalles al tig posts lang.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_91877897
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:55 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Staal, niet ongefundeerd TS gaan bashen nu ! Mijn idee is ook dat ze ff wat moet sparen en dan de uitdaging aan moet gaan maar dat is een keuze. Ze zoekt naar mogelijkheden hiervoor, niet of het wel of niet verstandig is.
Dat dus..
pi_91878197
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:59 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik bash nergens. Madam verwijt mij vanalles al tig posts lang.
Meer door termen te noemen dat het terecht is dat ze geen persoonlijke lening krijgt. Misschien heb je daar gelijk in, kan ik niet over oordelen. Daarnaast kunnen wij niet oordelen of haar BP wel of niet ok is, we hebben het niet gezien.

We kunnen nu alleen uitgaan van de situatie schets. Op basis daarvan vraagt ze wat de mogelijkheden zijn om toch aan een lening te komen.

Als TS vind dat haar BP goed is moet ze misschien eens met een micro kredietverstrekker gaan praten.
pi_91878637
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:05 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Meer door termen te noemen dat het terecht is dat ze geen persoonlijke lening krijgt. Misschien heb je daar gelijk in, kan ik niet over oordelen. Daarnaast kunnen wij niet oordelen of haar BP wel of niet ok is, we hebben het niet gezien.

We kunnen nu alleen uitgaan van de situatie schets. Op basis daarvan vraagt ze wat de mogelijkheden zijn om toch aan een lening te komen.

Als TS vind dat haar BP goed is moet ze misschien eens met een micro kredietverstrekker gaan praten.
Daar ben ik idd voor aan het kijken nu bij Qredits o.a. en ik heb deze week nog een gesprek met een andere bank voor een zakelijke lening.. Meerdere gesprekken word je nooit slechter van
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:18:36 #63
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91878708
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:05 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Meer door termen te noemen dat het terecht is dat ze geen persoonlijke lening krijgt. Misschien heb je daar gelijk in, kan ik niet over oordelen. Daarnaast kunnen wij niet oordelen of haar BP wel of niet ok is, we hebben het niet gezien.

We kunnen nu alleen uitgaan van de situatie schets. Op basis daarvan vraagt ze wat de mogelijkheden zijn om toch aan een lening te komen.

Als TS vind dat haar BP goed is moet ze misschien eens met een micro kredietverstrekker gaan praten.
Zal ze toch eens iets op papier moeten zetten en dat doet ze niet.
Ik bash haar nergens, probeerde juist met haar mee te denken maar ik vroeg enkel wat zij te bieden heeft aan kredietverstrekkers. Niets kennelijk. Niet eens een bedrijfsplan.

Dit hele verhaal rammelt. Juist als je binnenkort werkloos raakt en je serieus bezig bent met een eigen bedrijf dat je zonder lening op dreef kunt krijgen dan werk je daar aan. Naar de extraatjes werk je toe. Ze staat nog niet eens ingeschreven bij de KvK.

Nee, maar ik bash hoor mensen. :').
Houden we het daar op. Prima.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_91878817
quote:
6s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:18 schreef Staal het volgende:

[..]

Zal ze toch eens iets op papier moeten zetten en dat doet ze niet.
Ik bash haar nergens, probeerde juist met haar mee te denken maar ik vroeg enkel wat zij te bieden heeft aan kredietverstrekkers. Niets kennelijk. Niet eens een bedrijfsplan.

Dit hele verhaal rammelt. Juist als je binnenkort werkloos raakt en je serieus bezig bent met een eigen bedrijf dat je zonder lening op dreef kunt krijgen dan werk je daar aan. Naar de extraatjes werk je toe. Ze staat nog niet eens ingeschreven bij de KvK.

Nee, maar ik bash hoor mensen. :').
Houden we het daar op. Prima.
Psst, ze staat wel ingeschreven ;)
pi_91878824
quote:
6s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:18 schreef Staal het volgende:

[..]

Zal ze toch eens iets op papier moeten zetten en dat doet ze niet.
Ik bash haar nergens, probeerde juist met haar mee te denken maar ik vroeg enkel wat zij te bieden heeft aan kredietverstrekkers. Niets kennelijk. Niet eens een bedrijfsplan.

Dit hele verhaal rammelt. Juist als je binnenkort werkloos raakt en je serieus bezig bent met een eigen bedrijf dat je zonder lening op dreef kunt krijgen dan werk je daar aan. Naar de extraatjes werk je toe. Ze staat nog niet eens ingeschreven bij de KvK.

Nee, maar ik bash hoor mensen. :').
Houden we het daar op. Prima.
ik heb WEL een bedrijfsplan... en heb zeker veel op papier staan... Ik raak binnekort NIET werkloos... Ik heb alleen gezegd dat ik het geld wat ik nu verdien achter de hand houd voor als ik straks niet meer werkzaam ben voor deze werkgever... als ik dus ZELF ontslag neem op het moment dat mijn projecten lopen...

ik sta WEL ingeschreven bij de KVK

Lees je eigenlijk wel?
pi_91878872
5000 euro voor administratie en een website? WTF?
pi_91878926
quote:
15s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:23 schreef kort het volgende:
5000 euro voor administratie en een website? WTF?
Lees ;) serieus :D ik weet dat het laat is, maar als je wil reageren doe er dan een beeettttje moeite voor.. Dus nee niet voor een website en administratie dat zijn voorbeelden die ik noem...
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:40:52 #68
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91879465
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:22 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

ik heb WEL een bedrijfsplan... en heb zeker veel op papier staan... Ik raak binnekort NIET werkloos... Ik heb alleen gezegd dat ik het geld wat ik nu verdien achter de hand houd voor als ik straks niet meer werkzaam ben voor deze werkgever... als ik dus ZELF ontslag neem op het moment dat mijn projecten lopen...

ik sta WEL ingeschreven bij de KVK

Lees je eigenlijk wel?
Excuses want ik heb inderdaad 1 informatieve post gemist tussen je tirades aan mijn adres.

Maar waarom nam de Rabo jouw zakelijke plan dan niet serieus?
Wel enorm fijn dat je al zo zeker bent als fase A uitzendkracht en je er vorige maand begonnen bent. Tof. Ook dat je nu toch wel een ondernemingsplan geschreven blijkt te hebben en al ingeschreven staat bij de KvK ook nog.

Lening moet toch wel lukken dan. Wens je heel veel succes en post het verloop ook he? Leuk om te volgen. :) .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:49:32 #69
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91885803
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:40 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Hoe moet ik weten dat dit een onderhandelingspoging was vanuit jouw kant....
Waarom denk je dat ik een vraag stel? Om te kijken of er iets te onderhandelen valt.
quote:
zoals ik al eerder heb gezegd ga ik niet alles op dit forum gooien over wat mijn ideeen zijn etc.. dat lijkt me logisch.. en ook qua wat ik wil en kan aflossen op welke termijn etc... dat is niet echt belangrijk voor de vraag in dit topic..
Het is wel van belang om te kijken of er serieus mogelijkheden zijn om ergens in te investeren.
quote:
Ik heb dit topic gestart om ervaringen van mensen te horen of misschien mensen die tips hebben en niet om mensen te vinden die mij een lening kunnen bieden.. dus die reacties verwacht ik dan ook niet echt..Maar als er echt serieuze mensen tussen zitten dan hoor ik het graag en dan bespreek ik dat graag met ze in privé ;)
De tip is dat er meer mogelijkheden zijn om iets te financieren dan alleen de bank. Volgens mij had ik dit al eerder genoemd. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91890268
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:40 schreef Staal het volgende:

[..]

Excuses want ik heb inderdaad 1 informatieve post gemist tussen je tirades aan mijn adres.

Maar waarom nam de Rabo jouw zakelijke plan dan niet serieus?
Wel enorm fijn dat je al zo zeker bent als fase A uitzendkracht en je er vorige maand begonnen bent. Tof. Ook dat je nu toch wel een ondernemingsplan geschreven blijkt te hebben en al ingeschreven staat bij de KvK ook nog.

Lening moet toch wel lukken dan. Wens je heel veel succes en post het verloop ook he? Leuk om te volgen. :) .
De rabobank nam me wel serieus alleen hebben ze mij een persoonlijke lening geadviseert, omdat ze vroegen wat ik met het geld wilde doen en omdat het meer om extra's gaat en bijv opleidingen dan kon ik net zo goed een persoonlijke lening nemen omdat het proces van zakelijk lenen ingewikkelder in elkaar steekt. zij raden mij aan om het meer persoonlijk op te starten, zodat ik eerst kan zien hoe het gaat lopen. Met een persoonlijke lening kon ik meer onderhandelen over rentes, kredietvorm etc en met een zakelijke lening komen er meer voorwaarden naar voren en komen die aspecten pas op de laatste plaats.
Echter kwamen we toen uit bij dat uitzendcontract waarop ze gelijk zeiden dat daarin niets mogelijk was.. en het uiteindelijke advies is dus dat ik particulier zou kunnen lenen. Maar toch wil ik verder kijken dan alleen deze bank.

Het is niet zo dat ik nu uitzendkracht ben een paar maand en er nu mee wil beginnen... Ik ben het afgelopen half jaar bezig geweest met mijn bedrijfsplan, concurrentie onderzoek, markt onderzoek e.d. Toen was ik hier fulltime mee bezig... en in december werd ik gevraagd door het uitzendbureau (de manager van deze vestiging ken ik goed) of ik voor hun tijdelijk een maandje wilde werken. En daar had ik eigenlijk wel zin in, dus heb ik dat aangenomen. Maar het bedrijf heeft mij gevraagd of ik hier wil blijven werken zolang, zij weten ook van mijn plannen en weten dus ook dat ik wegga op het moment dat mijn projecten goed lopen. En omdat ik het dus heel leuk werk vind heb ik daar geen nee tegen gezegd. Dus het is niet zo dat ik als uitzendkracht van 2 maandjes dacht heey laat ik eens iets voor mezelf beginnen. Dit werk is gewoon tussendoor gekomen waar ik heel blij mee ben.
pi_91890373
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:49 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik een vraag stel? Om te kijken of er iets te onderhandelen valt.

[..]

Het is wel van belang om te kijken of er serieus mogelijkheden zijn om ergens in te investeren.

[..]

De tip is dat er meer mogelijkheden zijn om iets te financieren dan alleen de bank. Volgens mij had ik dit al eerder genoemd. ;)
Klopt dat er meer mogelijkheden zijn vandaar dit topic om te kijken of er meer mensen zijn die misschien ervaring hebben met andere mogelijkheden.
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:14:26 #72
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91896115
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:02 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Klopt dat er meer mogelijkheden zijn vandaar dit topic om te kijken of er meer mensen zijn die misschien ervaring hebben met andere mogelijkheden.
- Investeringsmaatschappij
- Onderhands financieren
- Indien mogelijk: door middel van durfkapitaal
... om maar iets te noemen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91896868
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:14 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

- Investeringsmaatschappij
- Onderhands financieren
- Indien mogelijk: door middel van durfkapitaal
... om maar iets te noemen.
Maar bij durfkapitaal hebben de geldverstrekkers ook een aandeel in het bedrijf en dat heb ik dan weer liever niet.. zo ook bij een investeringsmaatschappij.. Onderhands is wel een optie, alleen bij een onbekende is het dan een kwestie van vertrouwen... bij familie/vrienden is het vaak wel betrouwbaar, maar toch heb ik het liefst een lening bij een bedrijf of iemand die mij niet persoonlijk kent. Het heeft voordelen en nadelen, maar geld is macht.. en ik zou niet willen dat een band veranderd door een lening of andersom als je onderling gezeur krijgt dat er dan ook gezeur komt over die lening..
Ik ben nu bij een micro-crediet verstrekker aan het kijken en hun ondernemingsplan-formulier aan het bekijken zodat ik misschien wat dingetjes nog aan kan vullen daarin.

Als het goed is zijn er ook sites voor particuliere geldverstrekkers en leners.. Maar tot nu toe heb ik er nog niet 1 echt goede gevonden..
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:35:43 #74
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91897076
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:30 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Maar bij durfkapitaal hebben de geldverstrekkers ook een aandeel in het bedrijf en dat heb ik dan weer liever niet.. zo ook bij een investeringsmaatschappij.. Onderhands is wel een optie, alleen bij een onbekende is het dan een kwestie van vertrouwen... bij familie/vrienden is het vaak wel betrouwbaar, maar toch heb ik het liefst een lening bij een bedrijf of iemand die mij niet persoonlijk kent. Het heeft voordelen en nadelen, maar geld is macht.. en ik zou niet willen dat een band veranderd door een lening of andersom als je onderling gezeur krijgt dat er dan ook gezeur komt over die lening..
Ik ben nu bij een micro-crediet verstrekker aan het kijken en hun ondernemingsplan-formulier aan het bekijken zodat ik misschien wat dingetjes nog aan kan vullen daarin.

Als het goed is zijn er ook sites voor particuliere geldverstrekkers en leners.. Maar tot nu toe heb ik er nog niet 1 echt goede gevonden..
Bij durfkapitaal hebben ze dus geen aandeel in het bedrijf. Dat is één van de voorwaarden om van de fiscale regeling voor durfkapitaal gebruik te kunnen maken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91898140
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:35 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Bij durfkapitaal hebben ze dus geen aandeel in het bedrijf. Dat is één van de voorwaarden om van de fiscale regeling voor durfkapitaal gebruik te kunnen maken.
Dit is wat ik er over had gelezen:

"Durfkapitaal wordt meestal verstrekt door durfkapitalisten of venture capitalists, maar ook door banken. Durfkapitalisten investeren in veelbelovende jonge bedrijven met de hoop dat deze sterk zullen groeien, en daardoor een grotere marktwaarde zullen krijgen.

Bij de financiering van jonge en/of snel groeiende ondernemingen is sprake van een onderneming die nog niet over een gevestigde positie beschikt, maar verwacht die in de komende jaren te kunnen opbouwen of verder uitbouwen. De participatiemaatschappij zal vaak in enige vorm inhoudelijk bij de bedrijfsvoering betrokken zijn, bijvoorbeeld door het hebben van een zetel in de raad van commissarissen, door het geven van adviezen of door het beschikbaar stellen van een relatienetwerk. (Bij de eerstgenoemde vorm zal dit overigens ook kunnen voorkomen.)"

Zo komt het bij mij over dat ze wel degelijk een aandeel in het bedrijf willen..
pi_91900025
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:57 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Dit is wat ik er over had gelezen:

"Durfkapitaal wordt meestal verstrekt door durfkapitalisten of venture capitalists, maar ook door banken. Durfkapitalisten investeren in veelbelovende jonge bedrijven met de hoop dat deze sterk zullen groeien, en daardoor een grotere marktwaarde zullen krijgen.

Bij de financiering van jonge en/of snel groeiende ondernemingen is sprake van een onderneming die nog niet over een gevestigde positie beschikt, maar verwacht die in de komende jaren te kunnen opbouwen of verder uitbouwen. De participatiemaatschappij zal vaak in enige vorm inhoudelijk bij de bedrijfsvoering betrokken zijn, bijvoorbeeld door het hebben van een zetel in de raad van commissarissen, door het geven van adviezen of door het beschikbaar stellen van een relatienetwerk. (Bij de eerstgenoemde vorm zal dit overigens ook kunnen voorkomen.)"

Zo komt het bij mij over dat ze wel degelijk een aandeel in het bedrijf willen..
Ik denk eigenlijk dat dit een aandeel is waar je juist heel blij mee moet zijn. Af en toe de goede kant op geduwd worden vergroot je kans op succes enorm.
pi_91900367
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat dit een aandeel is waar je juist heel blij mee moet zijn. Af en toe de goede kant op geduwd worden vergroot je kans op succes enorm.
Sure advies hulp etc is natuurlijk welkom, maar het moet wel mijn ding blijven... Ik heb nogal een uitgesproken mening. En het ligt er dus aan hoe ver die mensen er in betrokken willen worden..
pi_91900581
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:41 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Sure advies hulp etc is natuurlijk welkom, maar het moet wel mijn ding blijven... Ik heb nogal een uitgesproken mening. En het ligt er dus aan hoe ver die mensen er in betrokken willen worden..
Leg het ze voor.

overigens, meestal hebben ze wel gelijk en heb je dat als starter met een uitgesproken mening niet. Dat wil niet zeggen dat je dan ineens moet luisteren, maar het is erg verstandig dit in je achterhoofd te houden mocht het een keer tot verschil van inzicht komen
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:29:12 #79
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91905094
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:57 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Dit is wat ik er over had gelezen:

"Durfkapitaal wordt meestal verstrekt door durfkapitalisten of venture capitalists, maar ook door banken. Durfkapitalisten investeren in veelbelovende jonge bedrijven met de hoop dat deze sterk zullen groeien, en daardoor een grotere marktwaarde zullen krijgen.

Bij de financiering van jonge en/of snel groeiende ondernemingen is sprake van een onderneming die nog niet over een gevestigde positie beschikt, maar verwacht die in de komende jaren te kunnen opbouwen of verder uitbouwen. De participatiemaatschappij zal vaak in enige vorm inhoudelijk bij de bedrijfsvoering betrokken zijn, bijvoorbeeld door het hebben van een zetel in de raad van commissarissen, door het geven van adviezen of door het beschikbaar stellen van een relatienetwerk. (Bij de eerstgenoemde vorm zal dit overigens ook kunnen voorkomen.)"

Zo komt het bij mij over dat ze wel degelijk een aandeel in het bedrijf willen..
Dat is een vorm van durfkapitaal.
Ik bedoelde eerder de fiscale vorm van beleggen in durfkapitaal.

Vandaag had ik niet de gelegenheid om inhoudelijk op de diverse reacties in te gaan. Maar ondertussen begrijp ik dat het je alleen gaat om een lening om je onderneming op te starten zonder geen of heel erg weinig zekerheden te verstrekken.
Aangezien die dingen over het algemeen niet samen gaan, denk ik dat je beste mogelijkheid is om een paar maanden proberen te sparen en het uit eigen middelen te betalen. Je hoeft dan geen verantwoording af te leggen tegenover een derde. (En gezien de snelheid van je zoektocht, lijkt het me dat tegen de tijd dat je een financier hebt gevonden, je ook genoeg gespaard hebt.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91911934
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:46 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Leg het ze voor.

overigens, meestal hebben ze wel gelijk en heb je dat als starter met een uitgesproken mening niet. Dat wil niet zeggen dat je dan ineens moet luisteren, maar het is erg verstandig dit in je achterhoofd te houden mocht het een keer tot verschil van inzicht komen
Ik ga er zeker meer informatie over inwinnen idd..
pi_91912288
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:29 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dat is een vorm van durfkapitaal.
Ik bedoelde eerder de fiscale vorm van beleggen in durfkapitaal.

Vandaag had ik niet de gelegenheid om inhoudelijk op de diverse reacties in te gaan. Maar ondertussen begrijp ik dat het je alleen gaat om een lening om je onderneming op te starten zonder geen of heel erg weinig zekerheden te verstrekken.
Aangezien die dingen over het algemeen niet samen gaan, denk ik dat je beste mogelijkheid is om een paar maanden proberen te sparen en het uit eigen middelen te betalen. Je hoeft dan geen verantwoording af te leggen tegenover een derde. (En gezien de snelheid van je zoektocht, lijkt het me dat tegen de tijd dat je een financier hebt gevonden, je ook genoeg gespaard hebt.)
Nou ja zoals ik al had gezegd wil ik het geld wat ik nu dus spaar juist houden voor als de projecten straks lopen en ik mijn baan opzeg.. zodat ik dit achter de hand heb..
En hoe bedoel je precies zonder of weinig zekerheden? Het gaat mij om een lening die ik in mijn projecten kan steken voor extra dingen, wat dus naar mijn mening mijn projecten verbeterd..
En ik kan genoeg zekerheid bieden, ik zelf heb een goed ondernemingsplan en ik ben er ook van overtuigd dat het zal slagen en als het op 1 of andere manier niet zou lopen, dan verlies ik er weinig mee. Het geld dat ik wil lenen wil ik besteden in het begin stadium dat ik deze projecten opzet. Totdat het loopt blijf ik dus bij mijn werkgever van nu werken. En kan ik dus die 5000 euro in deze periode weer terug betalen.
pi_91912747
Ik heb trouwens vandaag contact gehad met een geldverstrekker die zeer positief tegenover mijn aanvraag staan. Morgen bel ik ze terug om nog wat extra informatie te geven en het is dus de vraag hoe ze dan reageren, maar ik ben zeer benieuwd. :D
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:28:28 #83
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91914612
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:55 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Nou ja zoals ik al had gezegd wil ik het geld wat ik nu dus spaar juist houden voor als de projecten straks lopen en ik mijn baan opzeg.. zodat ik dit achter de hand heb..
Ik bedoel dus extra sparen om op die manier een lening van ¤ 5.000,- te omzeilen. Dus niet nu beginnen met een lening maar over bijv. 3 maanden zonder lening.
quote:
En hoe bedoel je precies zonder of weinig zekerheden?
Jij denkt dat iemand je geld geeft zonder dat er iets tegenover staat? Een geldverstrekker wil iets van tegenwaarde, mocht je niet aan je verplichtingen kunnen voldoen. Of ze vragen een hogere rente als je niks te bieden hebt.
quote:
Het gaat mij om een lening die ik in mijn projecten kan steken voor extra dingen, wat dus naar mijn mening mijn projecten verbeterd..
Dat heeft geen waarde mocht het onverhoopt toch niet lukken. Wat heb je dan voor mogelijkheid om toch de lening terug te betalen?
quote:
En ik kan genoeg zekerheid bieden, ik zelf heb een goed ondernemingsplan en ik ben er ook van overtuigd dat het zal slagen en als het op 1 of andere manier niet zou lopen, dan verlies ik er weinig mee.
Noem eens een voorbeeld van een te bieden zekerheid? En nee, een goed ondernemingsplan en overtuigd zijn van het slagen is geen zekerheid. Dus: wat heb je te bieden mocht het na een maand onverhoopt toch niet goed gaan en heb je nog een lening om terug te betalen?
quote:
Het geld dat ik wil lenen wil ik besteden in het begin stadium dat ik deze projecten opzet. Totdat het loopt blijf ik dus bij mijn werkgever van nu werken. En kan ik dus die 5000 euro in deze periode weer terug betalen.
Dus feitelijk heb je geen lening nodig als je een paar maanden hard werkt, extra spaart en de opstart een paar maanden opschort.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:28:59 #84
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91914655
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:02 schreef SillyPilly het volgende:
Ik heb trouwens vandaag contact gehad met een geldverstrekker die zeer positief tegenover mijn aanvraag staan. Morgen bel ik ze terug om nog wat extra informatie te geven en het is dus de vraag hoe ze dan reageren, maar ik ben zeer benieuwd. :D
Ik ook.
Maar met name ben ik benieuwd naar de voorwaarden die ze stellen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91916509
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:28 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik bedoel dus extra sparen om op die manier een lening van ¤ 5.000,- te omzeilen. Dus niet nu beginnen met een lening maar over bijv. 3 maanden zonder lening.

[..]

Jij denkt dat iemand je geld geeft zonder dat er iets tegenover staat? Een geldverstrekker wil iets van tegenwaarde, mocht je niet aan je verplichtingen kunnen voldoen. Of ze vragen een hogere rente als je niks te bieden hebt.

[..]

Dat heeft geen waarde mocht het onverhoopt toch niet lukken. Wat heb je dan voor mogelijkheid om toch de lening terug te betalen?

[..]

Noem eens een voorbeeld van een te bieden zekerheid? En nee, een goed ondernemingsplan en overtuigd zijn van het slagen is geen zekerheid. Dus: wat heb je te bieden mocht het na een maand onverhoopt toch niet goed gaan en heb je nog een lening om terug te betalen?

[..]

Dus feitelijk heb je geen lening nodig als je een paar maanden hard werkt, extra spaart en de opstart een paar maanden opschort.
100% zekerheid in een ondernemingsplan kun je nooit bieden... Maar zoals ik al zeg daar heeft de geldverstrekker weinig mee te maken omdat ik gewoon werk en dat is dus de zekerheid die ik hun kan bieden... En qua ondernemingsplan dan is het gewoon een kwestie van of zij daar iets in zien en vertrouwen er in hebben, want anders heeft niemand zekerheid.
Ik spaar nu al.. dus EXTRA sparen gaat een beetje moeilijk worden aangezien ik alles al spaar... en in 3 maandjes heb ik geen 5000 euro gespaard laat staan extra gespaard. Voor mij is het ook geen optie om het voor uit te schuiven want dan moet ik namelijk een jaar wachtten voor het nieuwe vakantieseizoen. Als ik het zelf moet sparen dan kan ik het niet opzetten zoals ik dat wil, maar pas als ik rond de 5000 euro heb gespaard. En zo snel gaat dat niet als je je vaste lasten ook hebt en ook geld achter de hand wilt houden..
Voor mij is dus de beste optie om geld te lenen het nu op te starten naar mijn eigen idee..
Blijven werken fulltime daarmee ook het geld terug te betalen en mijn eigen gespaarde geld voor de periode dat ik bij mijn werkgever wegga achter te houden. Daarmee krijg ik ook inkomsten vanuit de projecten, en als ik zelf moet sparen moet ik daar dus een jaar opwachtten.
Dus het lijkt misschien de verstandigste oplossing, maar als ik het nu op kan zetten naar mijn eigen idee, dan wil ik dat nu doen en niet over een jaar. Als ik nu geld leen dan heb ik dus volgend jaar al een jaar een bedrijf lopen en heb ik mijn lening al afgelost + ik heb geld achter de hand wat ik dus nu spaar.
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:09:45 #86
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91917353
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:57 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

100% zekerheid in een ondernemingsplan kun je nooit bieden... Maar zoals ik al zeg daar heeft de geldverstrekker weinig mee te maken omdat ik gewoon werk en dat is dus de zekerheid die ik hun kan bieden... En qua ondernemingsplan dan is het gewoon een kwestie van of zij daar iets in zien en vertrouwen er in hebben, want anders heeft niemand zekerheid.
Volgens mij heb je niet helemaal duidelijk wat er onder zekerheden wordt verstaan.
Klein voorbeeld: als je een hypothecaire lening neemt om een huis te kopen, geef je het huis als zekerheid aan de bank. Als je een lening neemt om een machine of auto te kopen, moet je deze meestal als onderpand geven. Als je niet aan je verplichtingen kunt voldoen, zal de verstrekker het onderpand verkopen om zo het verstrekte geld terug te krijgen.
Dus nogmaals: een goed bedrijfsplan en 'blauwe ogen' zijn geen zekerheid.
quote:
Ik spaar nu al.. dus EXTRA sparen gaat een beetje moeilijk worden aangezien ik alles al spaar... en in 3 maandjes heb ik geen 5000 euro gespaard laat staan extra gespaard. Voor mij is het ook geen optie om het voor uit te schuiven want dan moet ik namelijk een jaar wachtten voor het nieuwe vakantieseizoen. Als ik het zelf moet sparen dan kan ik het niet opzetten zoals ik dat wil, maar pas als ik rond de 5000 euro heb gespaard. En zo snel gaat dat niet als je je vaste lasten ook hebt en ook geld achter de hand wilt houden..
Je blijft toch bij je huidige werkgever werken? Ik neem aan dat je daar nu je vaste lasten ook van betaalt.
En het extra sparen was dus niet bedoeld in de maanden die je nu nog over had maar in de maanden daarna. Maar goed, ik lees dat het om een seizoensomzet gaat. Aangezien dat iets is dat van belang is, was het handig geweest om dat eerder te noemen. Dat heeft dus blijkbaar invloed op je financieringsbehoefte. Een eerder genoemd voorstel (start uitstellen en zo een paar maanden doorsparen) valt dan buiten de mogelijkheden.
Het was handig om te weten dat er beperkingen zijn alvorens te vragen naar ervaringen en mogelijkheden. Zeker omdat geen enkel plan gelijk is aan de ander.
quote:
Voor mij is dus de beste optie om geld te lenen het nu op te starten naar mijn eigen idee..
Blijven werken fulltime daarmee ook het geld terug te betalen en mijn eigen gespaarde geld voor de periode dat ik bij mijn werkgever wegga achter te houden. Daarmee krijg ik ook inkomsten vanuit de projecten, en als ik zelf moet sparen moet ik daar dus een jaar opwachtten.
Dus het lijkt misschien de verstandigste oplossing, maar als ik het nu op kan zetten naar mijn eigen idee, dan wil ik dat nu doen en niet over een jaar. Als ik nu geld leen dan heb ik dus volgend jaar al een jaar een bedrijf lopen en heb ik mijn lening al afgelost + ik heb geld achter de hand wat ik dus nu spaar.
Mag ik hieruit concluderen dat je een liquiditeitsbegroting hebt gemaakt voor het eerste jaar (en bij voorkeur het jaar erop)?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91918527
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:09 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Volgens mij heb je niet helemaal duidelijk wat er onder zekerheden wordt verstaan.
Klein voorbeeld: als je een hypothecaire lening neemt om een huis te kopen, geef je het huis als zekerheid aan de bank. Als je een lening neemt om een machine of auto te kopen, moet je deze meestal als onderpand geven. Als je niet aan je verplichtingen kunt voldoen, zal de verstrekker het onderpand verkopen om zo het verstrekte geld terug te krijgen.
Dus nogmaals: een goed bedrijfsplan en 'blauwe ogen' zijn geen zekerheid.

[..]

Je blijft toch bij je huidige werkgever werken? Ik neem aan dat je daar nu je vaste lasten ook van betaalt.
En het extra sparen was dus niet bedoeld in de maanden die je nu nog over had maar in de maanden daarna. Maar goed, ik lees dat het om een seizoensomzet gaat. Aangezien dat iets is dat van belang is, was het handig geweest om dat eerder te noemen. Dat heeft dus blijkbaar invloed op je financieringsbehoefte. Een eerder genoemd voorstel (start uitstellen en zo een paar maanden doorsparen) valt dan buiten de mogelijkheden.
Het was handig om te weten dat er beperkingen zijn alvorens te vragen naar ervaringen en mogelijkheden. Zeker omdat geen enkel plan gelijk is aan de ander.

[..]

Mag ik hieruit concluderen dat je een liquiditeitsbegroting hebt gemaakt voor het eerste jaar (en bij voorkeur het jaar erop)?
klopt helemaal dat ik dat seizoens niet heb genoemd, maar dit topic heb ik gewoon gestart om te kijken wat mogelijkheden zijn voor een lening. En niet wat de mogelijkheden zijn om het geld bij elkaar te krijgen, dus in principe maakt het heel weinig uit waar de lening pcies voor is en voor wanneer. Maar dat is idd de reden waarom voor mij uitstellen geen optie is omdat ik juist zoiets heb dat het me dan geld gaat kosten.

En nogmaals die zekerheden die geven mijn inkomen toch. Ik verdien elke maand geld en daarmee betaal ik het dus ook weer terug. En ik begrijp wel welke zekerheden jij bedoeld, maar bij een hypotheek of auto etc ligt dat ietsjes anders. Ik heb geen pand nodig, geen auto nodig etc. dus ik kan dat niet als onderpand opgeven, maar in mijn geval kunnen ze nakijken wat mijn inkomen is en of ik elke maand geld kan aflossen. Dus zoals de bank tegen mij zei... hebben ze weinig ermee nodig wat ik van het geld ga doen of wat mijn projecten precies in houden omdat het niet om een groot bedrag gaat en omdat ik een inkomen heb waarmee ik het dus terug kan betalen.. Het enige probleem is dus dat het geen vast contract is wat dus onzeker is voor geldverstrekkers. En een andere optie is dus zakelijk lenen waarbij een bedrijfsplan wel weer heel belangrijk is, omdat ze dan vertrouwen in jou moeten hebben.

En je kunt inderdaad concluderen dat ik een liquiditeitsbegroting heb gemaakt.
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:35:25 #88
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91919089
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:26 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

klopt helemaal dat ik dat seizoens niet heb genoemd, maar dit topic heb ik gewoon gestart om te kijken wat mogelijkheden zijn voor een lening. En niet wat de mogelijkheden zijn om het geld bij elkaar te krijgen, dus in principe maakt het heel weinig uit waar de lening pcies voor is en voor wanneer. Maar dat is idd de reden waarom voor mij uitstellen geen optie is omdat ik juist zoiets heb dat het me dan geld gaat kosten.
Het vragen om algemene mogelijkheden voor een lening, geven nu mogelijkheden die voor jou dus niet in aanmerking komen. Dat wil ik er maar mee zeggen.
quote:
En nogmaals die zekerheden die geven mijn inkomen toch. Ik verdien elke maand geld en daarmee betaal ik het dus ook weer terug.
En als je werkeloos wordt?
quote:
En ik begrijp wel welke zekerheden jij bedoeld, maar bij een hypotheek of auto etc ligt dat ietsjes anders.
Een hypotheek of een lening voor een auto is niets anders. Behalve dat jij geen zekerheden kunt geven. Er staat namelijk geen actief tegenover. En dat maakt het risico voor een geldverstrekker dus groter. (Al zul je bij een faillissement in privé ook aangesproken worden.)
quote:
Ik heb geen pand nodig, geen auto nodig etc. dus ik kan dat niet als onderpand opgeven, maar in mijn geval kunnen ze nakijken wat mijn inkomen is en of ik elke maand geld kan aflossen.
Ik snap dat je geen pand of auto nodig hebt. Het was ook als voorbeeld bedoeld,...
Dus jij verpand je inkomen uit dienstbetrekking? Met andere woorden: als jij niet aan je verplichtingen kunt voldoen, kan de geldverstrekker bij je werkgever (een deel) van je nettoloon halen?
quote:
Dus zoals de bank tegen mij zei... hebben ze weinig ermee nodig wat ik van het geld ga doen of wat mijn projecten precies in houden omdat het niet om een groot bedrag gaat en omdat ik een inkomen heb waarmee ik het dus terug kan betalen.. Het enige probleem is dus dat het geen vast contract is wat dus onzeker is voor geldverstrekkers.
Snap je nu waarom je inkomen uit dienstbetrekking geen zekerheid kan zijn?
quote:
En een andere optie is dus zakelijk lenen waarbij een bedrijfsplan wel weer heel belangrijk is, omdat ze dan vertrouwen in jou moeten hebben.
Ik ken tegenwoordig weinig geldverstrekkers die alleen op een bedrijfsplan en vertrouwen een financiering verstrekken.
quote:
En je kunt inderdaad concluderen dat ik een liquiditeitsbegroting heb gemaakt.
Dan kun je dus ook een voorstel doen qua rente, aflossing e.d. Dat heb je immers in je begroting verwerkt. :s)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_91919574
Net alles gelezen en heb 1 vraag.

Wat voor zekerheid kan jij geven aan de geldschieter? Als je niks kan bieden dan houd het op. Mensen gaan geen geld geven met de hoop dat jou bedrijf slaagt.

En waar hebben we het over, 5000e.
pi_91920618
quote:
Het vragen om algemene mogelijkheden voor een lening, geven nu mogelijkheden die voor jou dus niet in aanmerking komen. Dat wil ik er maar mee zeggen.
Ik vraag om algemene mogelijkheden voor een lening, daar hoort 'opschuiven naar een andere datum en sparen' dus niet bij. Natuurlijk is dat een mogelijkheid om het uiteindelijk voor elkaar te krijgen het geld... maar of en wat voor lening ik krijg heeft niets te maken met of het seizoensgebonden is..

quote:
En als je werkeloos wordt?

Iedereen kan werkloos worden, maar het bedrijf waar ik werk is tevreden over mij en de branche waar ik in werk zal altijd door blijven gaan. Het draait daar vooral om vertrouwen en zomaar mensen ontslaan en opnieuw aannemen doen ze dus niet, of je moet het heel bont maken. Mijn werkgever kan daarvoor dus ook een verklaring tekenen dat het de intentie is om mij werk aan te bieden voor de komende tijd.

quote:
Een hypotheek of een lening voor een auto is niets anders. Behalve dat jij geen zekerheden kunt geven. Er staat namelijk geen actief tegenover. En dat maakt het risico voor een geldverstrekker dus groter. (Al zul je bij een faillissement in privé ook aangesproken worden.)
Dat het risico groter is voor hun dat begrijp ik helemaal. Maar als jij een bedrijfsplan hebt waar zij vertrouwen in hebben en er een markt inzien dan zullen ze daar sneller op ingaan. Ik bedoel er zijn genoeg bedrijven, die vanuit huis werken en dus geen pand hebben of iets anders als onderpand die ook net zo goed een lening af kunnen sluiten omdat een geldverstrekker er vertrouwen in heeft dat zo iemand het voor elkaar gaat krijgen.

quote:
Ik snap dat je geen pand of auto nodig hebt. Het was ook als voorbeeld bedoeld,...
Dus jij verpand je inkomen uit dienstbetrekking? Met andere woorden: als jij niet aan je verplichtingen kunt voldoen, kan de geldverstrekker bij je werkgever (een deel) van je nettoloon halen?

Nou ja ik zie het gewoon zo, zij bieden leningen aan, zij willen er op verdienen qua rente. Dus het enige wat ze nodig hebben is de zekerheid dat ik het terug ga betalen. Nou ja en 100% zekerheid kan niemand gewoon geven. Maar meerdere factoren kunnen bepalen of ze mij daar in kunnen vertrouwen. Ze zien dat ik inkomen krijg, ze kunnen een verklaring van mijn werkgever krijgen dat het goed gaat en dat het niet de intentie is om mij te ontslaan, ze kunnen bij het BKR zien dat ik niet negatief sta geregistreerd. Er is niet altijd sprake van dingen verpanden...

quote:
Snap je nu waarom je inkomen uit dienstbetrekking geen zekerheid kan zijn?

Natuurlijk snap ik dat, maar ik denk ook dat alle geldverstrekkers niet uitgaan van 100% zekerheid. Natuurlijk is het mooi als je iets als onderpand hebt, maar dat is echt niet in alle gevallen zo dat dat een voorwaarde is..

quote:
Ik ken tegenwoordig weinig geldverstrekkers die alleen op een bedrijfsplan en vertrouwen een financiering verstrekken.
Dus jij denkt dat je altijd 100% zekerheid moet bieden? Dat is niet waar, geldverstrekkers nemen ook risicos en ja die risicos willen ze zo klein mogelijk houden, maar 100% zekerheid heb je gewoon niet. En ik denk inderdaad dat als iemand een goed bedrijfsplan heeft dat dat zeker een mogelijkheid is om een lening te krijgen zonder onderpand.

quote:
Dan kun je dus ook een voorstel doen qua rente, aflossing e.d. Dat heb je immers in je begroting verwerkt. :s)
Maar ik heb toch ook niet gezegd dat ik geen voorstel kan doen ? En specifiek heb ik dat ook niet in de begroting staan, het is gewoon mijn verwachting en als het dus mogelijk is bijvoorbeeld bij dat bedrijf die ik morgen bel dan zullen ze mij een aanbod doen waar ik met ze over kan praten.
pi_91920801
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:42 schreef stoeltafel het volgende:
Net alles gelezen en heb 1 vraag.

Wat voor zekerheid kan jij geven aan de geldschieter? Als je niks kan bieden dan houd het op. Mensen gaan geen geld geven met de hoop dat jou bedrijf slaagt.

En waar hebben we het over, 5000e.
Nou daar ben ik niet van overtuigd... er zijn genoeg bedrijven die een lening hebben gekregen zonder 100% zekerheid te krijgen, het enige waar ik nu tegen aan loop is dat ik een 0 uren contract heb en dat dat TE onzeker is voor geldverstrekkers... Maar het feit dat ik werk en voldoende inkomen heb, geen negatieve BKR heb geeft wel degelijk een groot vertrouwen bij geldverstrekkers. Bij de rabobank kun je ook een lening aanvragen als je voldoende inkomen hebt als het maar een vast contract is... Terwijl een vast contract ook niet 100% zekerheid geeft..
pi_91922230
Volgens mij snap je het echt niet.

Je hebt een 0 uren contract als uitzendkracht, dat is dus 0 zekerheid.
Natuurlijk willen bedrijven zekerheid in de vorm van een pand, auto of iets in die trant.

Vooral in deze tijd is het extra moeilijk om een lening te krijgen.
Succes met de zoektocht!
pi_91924479
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:28 schreef stoeltafel het volgende:
Volgens mij snap je het echt niet.

Je hebt een 0 uren contract als uitzendkracht, dat is dus 0 zekerheid.
Natuurlijk willen bedrijven zekerheid in de vorm van een pand, auto of iets in die trant.

Vooral in deze tijd is het extra moeilijk om een lening te krijgen.
Succes met de zoektocht!
natuurlijk snap ik dat ze zekerheid willen en met mijn 0-uren contract zal het ook niet makkelijk zijn dat is ook waar ik nu tegen aan loop.... alleen wat ik dus zeg is dat als je een vast contract hebt ook geen onderpand hebt en geen zekerheid en dan kan het wel...
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:59:48 #94
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91942233
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:42 schreef stoeltafel het volgende:
Net alles gelezen en heb 1 vraag.

Wat voor zekerheid kan jij geven aan de geldschieter? Als je niks kan bieden dan houd het op. Mensen gaan geen geld geven met de hoop dat jou bedrijf slaagt.

En waar hebben we het over, 5000e.
Als je alles had gelezen, had je gezien dat ik dezelfde vraag al een paar keer had gesteld. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:06:28 #95
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91942518
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:00 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Ik vraag om algemene mogelijkheden voor een lening, daar hoort 'opschuiven naar een andere datum en sparen' dus niet bij. Natuurlijk is dat een mogelijkheid om het uiteindelijk voor elkaar te krijgen het geld... maar of en wat voor lening ik krijg heeft niets te maken met of het seizoensgebonden is..

[..]

Iedereen kan werkloos worden, maar het bedrijf waar ik werk is tevreden over mij en de branche waar ik in werk zal altijd door blijven gaan. Het draait daar vooral om vertrouwen en zomaar mensen ontslaan en opnieuw aannemen doen ze dus niet, of je moet het heel bont maken. Mijn werkgever kan daarvoor dus ook een verklaring tekenen dat het de intentie is om mij werk aan te bieden voor de komende tijd.

[..]

Dat het risico groter is voor hun dat begrijp ik helemaal. Maar als jij een bedrijfsplan hebt waar zij vertrouwen in hebben en er een markt inzien dan zullen ze daar sneller op ingaan. Ik bedoel er zijn genoeg bedrijven, die vanuit huis werken en dus geen pand hebben of iets anders als onderpand die ook net zo goed een lening af kunnen sluiten omdat een geldverstrekker er vertrouwen in heeft dat zo iemand het voor elkaar gaat krijgen.

[..]

Nou ja ik zie het gewoon zo, zij bieden leningen aan, zij willen er op verdienen qua rente. Dus het enige wat ze nodig hebben is de zekerheid dat ik het terug ga betalen. Nou ja en 100% zekerheid kan niemand gewoon geven. Maar meerdere factoren kunnen bepalen of ze mij daar in kunnen vertrouwen. Ze zien dat ik inkomen krijg, ze kunnen een verklaring van mijn werkgever krijgen dat het goed gaat en dat het niet de intentie is om mij te ontslaan, ze kunnen bij het BKR zien dat ik niet negatief sta geregistreerd. Er is niet altijd sprake van dingen verpanden...

[..]

Natuurlijk snap ik dat, maar ik denk ook dat alle geldverstrekkers niet uitgaan van 100% zekerheid. Natuurlijk is het mooi als je iets als onderpand hebt, maar dat is echt niet in alle gevallen zo dat dat een voorwaarde is..

[..]

Dus jij denkt dat je altijd 100% zekerheid moet bieden? Dat is niet waar, geldverstrekkers nemen ook risicos en ja die risicos willen ze zo klein mogelijk houden, maar 100% zekerheid heb je gewoon niet. En ik denk inderdaad dat als iemand een goed bedrijfsplan heeft dat dat zeker een mogelijkheid is om een lening te krijgen zonder onderpand.

[..]

Maar ik heb toch ook niet gezegd dat ik geen voorstel kan doen ? En specifiek heb ik dat ook niet in de begroting staan, het is gewoon mijn verwachting en als het dus mogelijk is bijvoorbeeld bij dat bedrijf die ik morgen bel dan zullen ze mij een aanbod doen waar ik met ze over kan praten.
Lieve schat, ik geef het op.
Ik blijf bij jou steeds tegen dezelfde opmerkingen aanlopen zonder dat je met een antwoord komt. Jij blijft denken dat je met een goed plan en blauwe ogen een financiering kunt krijgen. Prima!

Als ik dan ook je laatste alinea nog lees,... haak ik af om een voorstel te doen. Je hebt wel een liquiditeitsbegroting maar de aflossing en rente (waar het je om te doen is) heb je er niet specifiek in opgenomen.

Of je eigenwijs (of naïef) bent weet ik niet. Maar het lijkt er in ieder geval op dat je niet best wilt luisteren naar een ander. Vandaar dat ik mijn intentie om een financiering in de vorm van durfkapitaal maar laat bij wat het was: een intentie.

Succes bij het vinden van een financiering en graag lees ik wat het resultaat is geworden en onder welke voorwaarden je het hebt weten te realiseren.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:12:36 #96
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91942778
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Als je alles had gelezen, had je gezien dat ik dezelfde vraag al een paar keer had gesteld. ;)
Ik ook maar je krijgt er gewoon geen antwoord op.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_91943135
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is het geen optie om meer uren toegezegd te krijgen...?
pi_92199321
quote:
Lieve schat, ik geef het op.
Ik blijf bij jou steeds tegen dezelfde opmerkingen aanlopen zonder dat je met een antwoord komt. Jij blijft denken dat je met een goed plan en blauwe ogen een financiering kunt krijgen. Prima!

Als ik dan ook je laatste alinea nog lees,... haak ik af om een voorstel te doen. Je hebt wel een liquiditeitsbegroting maar de aflossing en rente (waar het je om te doen is) heb je er niet specifiek in opgenomen.

Of je eigenwijs (of naïef) bent weet ik niet. Maar het lijkt er in ieder geval op dat je niet best wilt luisteren naar een ander. Vandaar dat ik mijn intentie om een financiering in de vorm van durfkapitaal maar laat bij wat het was: een intentie.

Succes bij het vinden van een financiering en graag lees ik wat het resultaat is geworden en onder welke voorwaarden je het hebt weten te realiseren.
Jouw vraag is constant Wat heb jij te bieden wat heb jij te bieden en wat heb jij te bieden? :D
Dit topic is gestart door mij met de vraag: Zijn er mogelijkheden voor een uitzendkracht fase 1 om een lening te openen? Dat jij niet genoegen neemt met mijn antwoorden dat is je eigen ding... Nogmaals ik heb geen onderpand ik heb geen vast contract, ik heb een goed bedrijfsplan, geen negatieve BKR notering, mooie blauwe ogen, betaald werk waarvoor mijn werkgever een verklaring wil tekenen dat het zeker haar intentie is om mij aan te houden. En ja ik ben zelfverzekerd en misschien zelfs arrogant genoeg om er vanuit te gaan dat ik daarmee evt. een lening zou kunnen krijgen. Ik zie niet alles zo zwart/wit, natuurlijk weet ik dat bedrijven zekerheid willen, maar dit gaat niet om 100.000 euro, ik ben geen wanbetaler en er is niets mis met een beetje risico.. Als ik een telefoonabonnement afsluit, weet de provider van te voren ook niet of ik het geld betaal of niet..

Dat jij er een uitgebreid verhaal van maakt is prima, maar we kunnen het ook gewoon over het weer hebben natuurlijk...

En BTW: Jij ziet er vanaf om een voorstel te doen? Nogmaals ik stel hier een vraag en ik heb jou niet gevraagd om een voorstel te doen en ook niet aan iemand anders hier.. Als jij serieus wilde praten had je allang in mijn privé gezeten om het er serieus over te hebben, zoiets regel je niet even op een forum ;) Naief ben ik niet... want anders had hier geen vraag gesteld.. Eigenwijs ben ik zeker en op dit gebied ben ik heel arrogant, omdat ik weet dat niet altijd alles zo zwart/wit is, zoals jij dat ziet..

[ Bericht 6% gewijzigd door SillyPilly op 01-02-2011 22:37:35 ]
pi_92199886
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:20 schreef xibalba het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is het geen optie om meer uren toegezegd te krijgen...?
Dat zou in principe wel kunnen maar dan wel via het uitzendbureau.... en voor veel is dat 'uitzendbureau' al een probleem en maakt het dan weinig uit of het een 0 uren contract is of een 40 uren contract. Want bij een uitzendbureau kun je er zo weer uitliggen..
pi_92200056
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:31 schreef SillyPilly het volgende:

[..]

Jouw vraag is constant Wat heb jij te bieden wat heb jij te bieden en wat heb jij te bieden? :D
Dit topic is gestart door mij met de vraag: Zijn er mogelijkheden voor een uitzendkracht fase 1 om een lening te openen? Dat jij niet genoegen neemt met mijn antwoorden dat is je eigen ding... Nogmaals ik heb geen onderpand ik heb geen vast contract, ik heb een goed bedrijfsplan, geen negatieve BKR notering, mooie blauwe ogen, betaald werk waarvoor mijn werkgever een verklaring wil tekenen dat het zeker haar intentie is om mij aan te houden. En ja ik ben zelfverzekerd en misschien zelfs arrogant genoeg om er vanuit te gaan dat ik daarmee evt. een lening zou kunnen krijgen. Ik zie niet alles zo zwart/wit, natuurlijk weet ik dat bedrijven zekerheid willen, maar dit gaat niet om 100.000 euro, ik ben geen wanbetaler en er is niets mis met een beetje risico.. Als ik een telefoonabonnement afsluit, weet de provider van te voren ook niet of ik het geld betaal of niet..

De aflossing en rente heb ik wel degelijk opgenomen, maar aangezien ik nog geen lening heb kan ik dit nooit specifiek er in zetten he ;) Alleen mijn eigen verwachting.. En dat had ik net ook gezegd... Dus jij leest net zo goed over mijn antwoorden heen en leest ze dus amper... En ja misschien mis ik wat dingetjes van jou waar ik geen antwoord op heb gegeven, alleen dat krijg je met zulke lange verhalen...

Dat jij er een uitgebreid verhaal van maakt is prima, maar we kunnen het ook gewoon over het weer hebben natuurlijk...

En BTW: Jij ziet er vanaf om een voorstel te doen? Nogmaals ik stel hier een vraag en ik heb jou niet gevraagd om een voorstel te doen en ook niet aan iemand anders hier.. Als jij serieus wilde praten had je allang in mijn privé gezeten om het er serieus over te hebben, zoiets regel je niet even op een forum ;) Naief ben ik niet... want anders had hier geen vraag gesteld.. Eigenwijs ben ik zeker en op dit gebied ben ik heel arrogant, omdat ik weet dat niet altijd alles zo zwart/wit is, zoals jij dat ziet..

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')