Ja en? Dat weet de eigenaar van een fabriek van te voren, alle medewerkers krijgen netjes betaald, ik zie nog steeds je probleem niet?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En dat is precies waar ze gebruik van maken
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het zelfbedieningsconcept is waar ze groot mee zijn geworden... Hoe je daar winst op wilt gaan maken...minder A4-tjes per kast uitdelen?
En uiteraard, innovatief zijn....
Maar serieus, niemand van jullie is creatief genoeg om te bedenken waarom ze zo goedkoop kunnen blijven?
tuurlijk fabrieken in india en weet ik tzijn goedkoper dan nl maar ze krijgen daar alsnog een eerlijke prijs en over t zelfbedieningsconcept, weet jij de oorsprong van ikea uberhaupt? waar het voor staat? hoe het is opgericht?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het zelfbedieningsconcept is waar ze groot mee zijn geworden... Hoe je daar winst op wilt gaan maken...minder A4-tjes per kast uitdelen?
En uiteraard, innovatief zijn....
Maar serieus, niemand van jullie is creatief genoeg om te bedenken waarom ze zo goedkoop kunnen blijven?
Die backplanes kun je zo kopenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:45 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Zoiets zou ik ook willenLijkt me heerlijk onbeperkte ruimte en als t vol is, gewoon wat bij prikken
Ik moet er ruimte en budget voor hebben. Nu is het sowieso niet handig meer. Alles zal bij mij extreem compact moeten gaan worden, aangezien ik ga emigrerenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:47 schreef oshiro het volgende:
[..]
Die backplanes kun je zo kopen. Het is dat het bij mij in een 19" rackmount zit
dat kwam toevallig mooi uit.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:48 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik moet er ruimte en budget voor hebben. Nu is het sowieso niet handig meer. Alles zal bij mij extreem compact moeten gaan worden, aangezien ik ga emigreren
Overigens heb ik nog een paar kasten en mounts staan, de inhoud is gaar maar die kan je zo vervangen lijkt me.
Ok, let me put it this way;quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:45 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ik hoef t niet te bedenken, heb pagina's vol met aantekeningen er overik heb ze jou nog nergens van horen beschuldigen wat je ook kan waar maken.
Damn, dat past ook echt nétquote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:51 schreef oshiro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
4 2,5" schijven in 1 3,5" bay. Met hotswap backplane.
Kom eens met bronnen anders, dat lult wat makkelijkerquote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, let me put it this way;
Grote onderneming komt naar jou toe, jij als kleine kastenmaker, om een bepaald aantal modellen kasten te maken. Jij zegt ja, want het is een zeer groot bedrijf. Na 1 jaar, met supercijfers, komen ze terug. Het is namelijk zo'n succes, dat jouw kasten niet aan te slepen zijn. Ze bieden je een beter contract, plus meer kansen op andere opdrachten. Sterker nog, dat garanderen ze je. Het enige waar jij aan dient te voldoen is zoveel kasten per jaar af te leveren. Dat kan jij niet, want je hebt een klein fabriekje met 10 werknemers. Maar, met dit contract, kun je investeren, een grotere fabriek openenen, 200 man extra in dienst nemen. Dat doe, en voor 2 jaar jaar leef je op roosjes. En dan komen ze terug, want het contract lopt af. En ze gaan alleen verder met je voor 30% van de voormalige deal. En jij moet wel, want jij zit zwaar in de schulden.
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Damn, dat past ook echt nétwil niet weten hoe dat met de warmte gaat
![]()
Overigens zal ik mijn PC en router en NAS (1x 1TB WD) waarschijnlijk gaan verzenden, met mn data HD gedemonteerd in mijn handbagage. Laptop ook in handbagage. Meer wil ik niet meenemen.
Het probleem is niet de prijs, het is het feit dat je er niet onderuit komt als je onderop ligt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:49 schreef Memento-Mori het volgende:
als het standaarloon in NL 10 euro per uur is, in india 3 euro, laat ik took in india produceren voor een euro of 5 per uur, Ze krijgen voor Indiaase standaarden goed betaald en ik, als Nederlander ben goedkoop uit. Wat is t probleem?
1) niemand sluit zulke contracten af voor 1 jaar, anders krijg je bij een bank geen leningquote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, let me put it this way;
Grote onderneming komt naar jou toe, jij als kleine kastenmaker, om een bepaald aantal modellen kasten te maken. Jij zegt ja, want het is een zeer groot bedrijf. Na 1 jaar, met supercijfers, komen ze terug. Het is namelijk zo'n succes, dat jouw kasten niet aan te slepen zijn. Ze bieden je een beter contract, plus meer kansen op andere opdrachten. Sterker nog, dat garanderen ze je. Het enige waar jij aan dient te voldoen is zoveel kasten per jaar af te leveren. Dat kan jij niet, want je hebt een klein fabriekje met 10 werknemers. Maar, met dit contract, kun je investeren, een grotere fabriek openenen, 200 man extra in dienst nemen. Dat doe, en voor 2 jaar jaar leef je op roosjes. En dan komen ze terug, want het contract lopt af. En ze gaan alleen verder met je voor 30% van de voormalige deal. En jij moet wel, want jij zit zwaar in de schulden.
Welke thuis? Ik laat alles hier achter, anders zou ik het hier wel laten staan, sneller internet krijg je als particulier niet in NL. Anders zou ik het ook wel weten jaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:55 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.
En... NAS thuis laten met (S)FTP-toegang oid, ff tijdelijk oud barrel regelen op locatie, en alle data via het web overpompen? Heb je meteen een multi site backup.
Iedereen is hier zo overtuigt van zijn of haar eigen gelijk, bronnen zeggen niks natuurlijk. Zoek het zelf maar, en vorm je eigen mening graag. Ik zou het beschamend vinden als je het met me eens zou zijn aan de hand van 1 postquote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:53 schreef oshiro het volgende:
[..]
Kom eens met bronnen anders, dat lult wat makkelijker.
Ik neem overigens geen standpunt in ofzo hoor.
Daarom vraag ik juist om bronnenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Iedereen is hier zo overtuigt van zijn of haar eigen gelijk, bronnen zeggen niks natuurlijk. Zoek het zelf maar, en vorm je eigen mening graag. Ik zou het beschamend vinden als je het met me eens zou zijn aan de hand van 1 post
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:56 schreef PeuRac het volgende:
[..]
1) niemand sluit zulke contracten af voor 1 jaar, anders krijg je bij een bank geen lening
2) als je de termijn op 5 of 10 jaar zet klopt het, maar dan is het héél normaal.
3) het wel/niet verlengen van een contract is een dusdanig lange procedure dat het al ruim van te voren bekend is of het door gaat of niet.
Dat is generaal zo, nu weet ik dat het bij de ikea nog iets strenger geregeld is, omdat zij vinden dat ze een zorgplicht hebben ook voor de arbeiders bijvoorbeeld in India
Ah zo, ik was ff niet op de hoogte van de situatiequote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Welke thuis? Ik laat alles hier achter, anders zou ik het hier wel laten staan, sneller internet krijg je als particulier niet in NL. Anders zou ik het ook wel weten ja![]()
Ikprobeer te slapen maar kan niet in slaap vallenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:57 schreef Graseter het volgende:
Ik wil slapen maar goede muziek op ONZ Radio.
Hoi, hadden wij al kennis gemaakt? Of was ik toen dronken?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:59 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ikprobeer te slapen maar kan niet in slaap vallen
Slaapsequote:Op dinsdag 25 januari 2011 02:00 schreef oshiro het volgende:
Ik ga ook tukken damesch. Nog 5 uur slaap over.
Aan je pik trekken dus.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:59 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ikprobeer te slapen maar kan niet in slaap vallen
Ik dacht dat ik jou al eens eerder had gezien hoorquote:Op dinsdag 25 januari 2011 02:00 schreef oshiro het volgende:
[..]
Hoi, hadden wij al kennis gemaakt? Of was ik toen dronken?
Daarom zeg ik, zoek zelf. Geen zin om ze aan te dragen, en als ik het deed, komen jullie met andere bronnen waar mijn eventuelen ongelijk uit zou blijken. Ik geef eerlijk toe, ik heb een aversie tegen dit soort bedrijven. Maar ik heb er een reden toe. Of jullie die reden willen accepteren is aan jullie. De meubels mogen jullie nog steeds mooi vinden hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 01:58 schreef oshiro het volgende:
[..]
Daarom vraag ik juist om bronnen
Bronnen zeggen namelijk best veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |