Daarnaast hecht het ook niet goed op purquote:Op maandag 24 januari 2011 07:33 schreef klipper het volgende:
Ik zou inderdaad eerder gipsplaatvuller gebruiken of wat roodband dan purschuim.
Mede om de uitzettingscoëfficiënt gelijk te houden en de kans op scheurvorming sterk te verminderen.
Hoewel ze in nieuwbouwhuizen vaak de aanhechting van de ene wand op de andere wand wel eerst dichtpurren en dan afstucen ben ik er niet echt voorstander van.
Waarom zou je niet over gipsplaten heen kunnen stucen?quote:Op maandag 24 januari 2011 11:45 schreef dop het volgende:
buiten dat kiertje heb zie ik wel een groter probleem
je hebt gipsplaat gebruikt , maar daar kan je niet overheen stucen.
hoeft geen ramp te zijn als je alleen de naden met gipsplaat vuller doet en daarna verft of behangetje gebruikt
aan de naad te zien heb je overigens 0.95cm plafondplaat gebruikt naden kan zonder band vullen met rigps plandondplaat vuller
p.s. zet je schroeven niet zo kort op een gesnedenhoek.
kans op slechte hechting en scheuren misschien?quote:Op maandag 24 januari 2011 11:48 schreef Cubewood. het volgende:
[..]
Waarom zou je niet over gipsplaten heen kunnen stucen?
Denk dat de stucadoor het alleen niet leuk gaat vinden als die schroeven zo uitsteken
Beetje flevopol oid erop smeren en het komt allemaal goed.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:50 schreef dop het volgende:
[..]
kans op slechte hechting en scheuren misschien?
waarom bestaat er stucplaat denkje ?
dat kan maar het blijft een slechte keuze om gipsplaat te gebruiken als je weet dat je er over gaat stucenquote:Op maandag 24 januari 2011 11:51 schreef Cubewood. het volgende:
[..]
Beetje flevopol oid erop smeren en het komt allemaal goed.
Ja natuurlijk zijn stucplaten beter om te gebruiken als je weet dat er stuc overheen komt maar, aangezien hij nu alles er al op heeft geschroefd moet met een beetje voorstrijk ook wel goed komen.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:56 schreef dop het volgende:
[..]
dat kan maar het blijft een slechte keuze om gipsplaat te gebruiken als je weet dat je er over gaat stucen
op die fiets had je ook glasvezel op je schroten kunnen plakken en daar overheen stucen niet waar.
och, ik heb pas 1,20 gedaan. Het enige wat het zou betekenen is meer rachelwerk maken...quote:Op maandag 24 januari 2011 12:04 schreef Cubewood. het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zijn stucplaten beter om te gebruiken als je weet dat er stuc overheen komt maar, aangezien hij nu alles er al op heeft geschroefd moet met een beetje voorstrijk ook wel goed komen.
Dan kun je de gipsplaten toch gewoon stucen?quote:Op maandag 24 januari 2011 11:50 schreef dop het volgende:
[..]
kans op slechte hechting en scheuren misschien?
waarom bestaat er stucplaat denkje ?
als het niet anders kan is het wel mogelijk, maar is gewoon geen handige keuze.
gipsplaat moet je apart voorbehandelen stucplaat knal je zo overheen
dat kan inderdaad , maar stucplaat is ook stugger als gipsplaat , niet voor niets hoef je onder stucplaat minder rachelwerk te doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:22 schreef skrn het volgende:
[..]
Dan kun je de gipsplaten toch gewoon stucen?
In mijn huis is het wel op die manier gebeurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |