abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91772934
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 80
De kleine babietjes:

27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010: Leia, dochter van Orea
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilan en Marcek
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
pi_91775170
Interessant wat jullie allemaal zeggen.
Mex zit al 2 weken het eten uit ons mond te kijken, wil er naar grijpen en gaat smakken. Ik dacht dat niet echt met aan eten toe zijn was,maar meer nadoen.
Hij komt nu trouwens ook s'nachts om de 3 uur :O

Als je eerder met bijvoeding begint,kan je dan met 6 maanden ook gaan Rapleyen? Of hebben ze dan anders leren eten?
pi_91776517
als ze het zelf kunnen dan kan je in principe direct met rapley beginnen :Y
Ik zou iig niet gaan prakken, en anders zou ik gewoon wachten.
pi_91776878
Troeta, je ventje is pas 3,5 maand. Ik kijk helemaal niet raar van elke 3 uur. Dat is heel natuurlijk gedrag voor een kindje. Maar jij bedoelt denk ik dat je met 4 maanden een potje naar binnen wt lepelen en bij 6 maanden hem een banaan in z'n handen wilt geven. Ja tuurlijk kan dat.
Dat een kindje je bestudeerd tijdens het eten is toch niet raar? Het is natuurlijk heel interessant, maar pubers van 16 vinden auto's ook heel interessant, toch geven we de sleutels niet.
Ze kunnen hun hele leven nog eten, bijvoeden vanaf 6 maanden is niet voor niets. De darmen kunnen nog weinig voedingsstoffen uit ander eten halen terwijl het wel de plaats van melk inneemt. Relatief kan een kindje dan dus minder voedingsstoffen gaan opnemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91778869
Maar ik geef FV he..en 7 of 8 flesjes per dag van 180cc is echt te veel, wil ook niet zijn niertjes verpesten ofzo.
Zag op die site iets staan over thee, misschien is dat een oplossing.

Ben echt niet zo'n moeder wat graag zo vroeg mogelijk met potjes wil beginnen hoor, integendeel, maar als je baby honger blijft hebben ga je toch naar andere oplossingen zoeken.
pi_91778956
We gaan nu ook al naar maat 68 trouwens.
  zondag 23 januari 2011 @ 23:32:34 #7
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_91779302
7 of 8 flesjes 180 cc is inderdaad teveel, zouden er max 5 moeten zijn dan. Is voeding voor hongerige babies niet iets of johannesbroodpitmeel om het wat aan te dikken, dat kan soms ook helpen.

Jasmin heeft nu nutrigamin, de tweede pot en wat een verschil. Wow, echt bizar. Elke 4 1/2 a 5 uur drinkt ze pefect 150 cc, ze spuugt nooit meer, huilt nu helemaal niet meer behalve als ze ECHT heel erg honger heeft of gepoept, ze slaapt ineens 's nachts door. Het was al geen moeilijk kind, maar nu is ze helemaal makkelijk. Lachen, ze ziet dr handjes ineens, duimpt en is zo lief. Ben gewoon bang om terug te gaan naar de hypo-allergeen, straks heeft ze weer diarree en voelt ze zich hartstikke rot. Maar goed, deze pot is bijna op dus denk dat we over 2 dagen weer terug gaan op normaal. Hopelijk blijft het goed gaan!

Nu iig 180 cc gegeven en we kijken wel hoe lang ze dan slaapt!
pi_91779872
Ik doe half standaard en half Forte, is de beste verhouding poepsgewijs zeg maar :)
Van johannesbroodpitmeel kreeg hij hele harde keutels,dus dat durf ik niet echt meer..
Sonnetje gaf laatst de tip om eens een ander merk te proberen, dat kunnen we ook nog gaan doen.
maar vind het gepruts met die voedingen en de juiste combinaties zoeken wel moeilijk hoor.

Fijn dat het met Jasmin goed gaat! Waarom moet je terug op HA dan?
  maandag 24 januari 2011 @ 02:56:09 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91784488
Jee, dat vaste voedsel klinkt echt zo leuk, kan bijna niet wachten! Voorlopig is de melk hier nog uitdaging genoeg. Neve drinkt overdag 3x (om de 3 uur) een fles en 's nachts, 's avonds/'s ochtends krijgt ze de borst (4x) Die flessen blijven moeizaam gaan: 80-90cc max, soms nog minder. Maargoed, zolang ze voldoende plast maakt ik me niet echt zorgen.

Over die winegums: vriendin van mij werkte als stewardess voor KLM en die kreeg wel eens het verzoek om cola in een flesje te doen voor de kleine. En dan mag je dus niet "spoort u wel helemaal?" vragen! :')
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_91785130
OMG cola? Die zijn gek!

Fijn dat het beter gaat met Jasmin silmarwen!
pi_91785366
Zou het heel erg zijn om 1 keer boven die liter uit te komen? Ilse is zomaar weer een keer vroeg wakker, en met een hele kleine fles nam ze echt geen genoegen...
*poef* nu is het weg
  maandag 24 januari 2011 @ 06:46:41 #12
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_91785479
Volgens mij moet 1x niet zo veel kwaad kunnen. En anders kun je kijken of je in de andere flessen vandaag iets minder kan doen.

Eline besloot vanochtend dat 4 uur wel een mooie tijd voor mama is om op te staan. Ze was klaarwakker en leek niet van plan om weer te gaan slapen. Dus zitten we al weer een tijdje beneden. Ik duik straks nog maar een poosje in bed met haar
pi_91785518
Cola? Echt?
  maandag 24 januari 2011 @ 08:15:38 #14
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91786025
Ik heb geloof ik een half topic gemist :D straks maar even teruglezen.

Ylana kwam maar 1 keertje vannacht terwijl ik haar minimaal 2 keer verwachtte en ik ben me toch een partij moe :O Bijslapen zit er vandaag niet in, vanavond maar weer vroeg hopelijk.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 24 januari 2011 @ 08:20:39 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91786076
Neve werd 3x wakker vannacht. Dat maakt op zich niet uit, alleen moet ik op werkdagen om 6:15 op om op tijd op mijn werk te zijn. :O
Ze was zelf ook moe, we zaten net echt nog even samen te gapen op de bank.

Ja, die cola was geen grap. Verschrikkelijk toch?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 24 januari 2011 @ 08:23:19 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91786098
Grappig trouwens dat dit een van de weinig foktopics is waar mensen om 4:00 uur posten zonder dronken te zijn. :+
  maandag 24 januari 2011 @ 08:27:10 #17
54772 Silmarwen
pi_91786131
Cola?! Wat bizar zeg.... Yade wordt in mei 3, en die mag nog steeds geen cola. Ik was niet van plan om dat ook te geven binnen de komende jaren... Volgens mij was ik een jaartje of 10 toen k voor het eerst kindercola mocht :D

Jamin tot 8uur geslapen, toen heb ik haar wakker gemaakt, suf he. :D

Ze moet weer terug naar de hypo-allergeen omdat de lactose intollerantie hopelijk tijdelijk is door tweemaal een buikgriep te hebben gehad achter elkaar. Daardoor hebben haar darmen nu moeite om de lactose af te breken.
pi_91786299
cola-> Jen mag het wel maar lust het niet... Prima.

troeta, je kunst natuurlijk ook gewoon hele voedingen forte geven en dan de fles een beetje olijfolie indoen, dan spoelen ze ook lekekr door, pm vicky maar.
pi_91786861
ik hoorde gisteren dat mijn zwager vroeger ook cola kreeg toen ie een half jaar was :P en moest ie op zn kop drinken :D

(dat was blijkbaar 32 jaar geleden de manier om de maag omhoog te krijgen voor foto's van de nieren :) eerst de baby nuchter houden en dan op zn kop cola laten drinken :'))
  maandag 24 januari 2011 @ 09:21:35 #20
54772 Silmarwen
pi_91786930
Zolang je met cola je wc en muntn schoon kunt krijgen, en er zoveel suiker in moet omdat je lichaam anders zou gaan overgeven, mag mijn kind dat echt niet. Ze mag spa rood, vindt ze vreselijk. xD Verder gewoon diksap/soya/melk/thee en af en toe en schepje van de schuim van mijn cappucino. Pas verkondigde ze nog heel hard in het ziekenhuis " Mamma, gaan we zo cappucino drinken?" De wijsneus.

Jasmin gaat dus ook geen cola mogen. Vanaf wanneer mogen ze ook al weer pap? 4 maanden? We gaan pas bijvoeden met 6 maanden verder.
pi_91786966
Jen lust gewoon geen bubbels, dat had ik al evrwacht, daarom mocht ze best proeven van mij omdat ik daarmee weer een drama voorkomen heb. Nu kan ik het ook mooi gebruiken bij andere dingen : "Nee dat lust je niet, is cola". Werkt als een trein.
pi_91786989
haha, volgens mij zijn er weinig kinderen die wel prik lusten. Mijn nichtje lust dat ook niet. Die heeft liever prinsessen- of kikkerlimonade :D
pi_91787227
Haha prinsessenlimonade! Maar cola als ze zo klein zijn.. Achja zo had mijn nichtje van 4 allemaal gaatjes in der tanden van de liters yogi die ze dronk..

Sil, wat fijn dat het nu zo goed gaat met Jasmin!

Wij moeten dadelijk naar het cb! 3maanden prikjes.
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 24 januari 2011 @ 09:46:30 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91787428
Bij ons cb hing zo'n lijstje met allemaal van die zogenaamde kinderdrankjes (Wicky, Roosvice, drinkyogurt, appelsap) en hoeveel suiker daar inzit. :o
Nu ben ik zelf al helemaal niet van de zoete drankjes "zomaar". Ik drink wel eens cola (light), maar ben verder vooral van de Spa. Dank aan mijn moeder van wie ik alleen in het weekend wel eens een glaasje kreeg en verder alleen melk, thee of water.
pi_91787482
Ik drink alleen maar cola of thee... Er gaat hier zeker 6 liter cola per week doorheen..

Wicky vind ik af en toe wel handig om een pakje mee te nemen. Drinkyoghurt koop ik eigenlijk nooit, wel chocomelk, maar niet vaak. Appelsap en roosvice zie ik het kwaad niet van in. Jen drinkt of melk of aanmaaklimo. Meer wilt ze eigenlijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')