abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2011 @ 19:30:29 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_91762273
quote:
Tim van Elsloo is pas zestien jaar maar is er van overtuigd dat hij over een jaar tot honderdduizend leden heeft op zijn nieuwe sociale netwerk Blytes. Hyves en Facebook gaat hij het nakijken geven.

Dat laat Van Elsloo weten aan NU.nl.

Zijn sociale netwerk, Blytes.nl, werd afgelopen week gelanceerd en had vrijdagmiddag zeshonderd leden.

Verouderd

Binnen een jaar verwacht de oprichter echter tussen de tienduizend en honderdduizend leden te hebben. Hyves en Facebook zijn volgens Van Elsloo ‘verouderd’ en zouden niet mee kunnen komen met het niveau van innovatie dat hij gaat toepassen op Blytes.

“De komende maanden zal ik steeds meer features introduceren zoals gezichtsherkenning en spots, een lokale dienst”, legt de 16-jarige initiatiefnemer uit. “Facebook en Hyves kunnen dat ook wel toevoegen in grote lijnen, maar de specifieke technische details in de diepte kunnen deze netwerken niet aan omdat ze met verouderde systemen werken.”

Simpele versie

Twee jaar geleden begon Van Elsloo met het ontwikkelen van een sociaal netwerk. Hij vindt dat Blytes een toegevoegde waarde heeft omdat het een versimpelde versie van Hyves en Facebook is: “Hyves heeft allerlei functionaliteiten die veel gebruikers niet gebruiken en dus overbodig zijn.”

“Blytes is een combinatie van alle goede functies van Twitter, Facebook en Hyves”, aldus Van Elsloo. Momenteel runt hij de website in zijn eentje en stopt hij, naast zijn schoolwerk, zo’n twintig uur per week in het netwerk. “Ik heb alleen tips gekregen van mijn informaticadocent.”

Apple en Microsoft

Van Elsloo vergelijkt Blytes met Apple en Hyves met Microsoft: “Misschien kan je met Microsoft meer, maar ik vind dat het simpele van een Mac juist de kracht van Apple is. Zo is het met Blytes ook.”

Op korte termijn wil de scholier reclame gaan maken voor zijn netwerk door middel van bijvoorbeeld sticker, “maar dan op een coolere manier.” Hoe dat dan precies zal zijn, kan hij nog niet verklappen.
Leuk. Maar dit is echt zwaar overtrokken.
Goed dat iemand iets bedenkt maar Blytes is geen lekkere naam. Het het zoveelste ei van columbus. Als het niet aansluit in het buitenland is het een verloren zaak. Hyves is ook langzamerhand aan het dood bloeden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_91762340
Vooral de serverload is goed geregeld www.blytes.nl
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_91762463
Ze zijn allemaal kut hoor :')

/hype -care
  zondag 23 januari 2011 @ 19:34:55 #4
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_91762485
quote:
Facebook en Hyves kunnen dat ook wel toevoegen in grote lijnen, maar de specifieke technische details in de diepte kunnen deze netwerken niet aan omdat ze met verouderde systemen werken.
Ha Ha. Bij Facebook/Hyves werken mensen met veel meer technische kennis. Een zestienjarige heeft niet eens de tijd om alleen al de hardware te beheren die Facebook of Hyves gebruikt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_91762489
quote:
6s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:31 schreef Joene het volgende:
Vooral de serverload is goed geregeld www.blytes.nl
Zeker, zeker, dit gaat hem worden hoor!
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_91762524
http://fmjansen.nl/blog/archives/46

quote:
Vraag me niet hoe hij aan de naam is gekomen, maar Tim van Elsloo heeft het sociale netwerk Blytes gebouwd. Dat is redelijk wat nieuwe informatie in een zin, dus ik leg het uit.

Tim is een jongen zoals jij en ik, maar dan 2 jaar ouder dan ik. Daarnaast kan hij iets wat ik niet kan, namelijk PHP en javascript schrijven. Om het even non-geek te houden, dat zijn computertalen waarmee een webpagina aan jouw computer vertelt wat hij moet doen. Ongeveer dan. Tim heeft nu dus Blytes.nl gemaakt/-bouwd/bedacht.

Blytes is een sociaal netwerk. Een soort Facebook, Hyves of Twitter dus. Maar dan gebouwd door één iemand van 16. En het is nog niet uit. Dat is het pas vrijdag. Daarvoor moet je een uitnodiging hebben, die je misschien wel krijgt als je heel lief naar hem kijkt. Of twittert. Dat heb ik gedaan, dus ik heb een beetje rondgesnuffeld. En ik dacht wow. Niet wow eigenlijk, maar WOW.
Ten eerste, het ziet er goed uit. Ten tweede, het werkt, op wat bugs na die nu enkelen waaronder ik aanwijzen zodat hij ze eruit kan halen. Ten derde omdat je toch het idee hebt dat het (in ieder geval nu nog) iets persoonlijker en ook veiliger is. Ik vertrouw namelijk dubbel en dwars dat hij niets vreemds doet met je gegevens enzo. Dan moet je mij wel weer vertrouwen, maar ja.

Nu kan ik nog wel doorlullen, maar wacht gewoon tot vrijdag en meld je aan, of zorg dat je kan helpen het in no-time nog te verbeteren door hem om een uitnodiging te vragen, voor de release. Dat was het dan. Dus.

#HOEI!
:')
pi_91762527
Achja publiciteit he, hij begint straks een webwinkeltje en noemt die blytes.nl, de naam is er al.
  zondag 23 januari 2011 @ 19:35:48 #8
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_91762530
Een woord is al genoeg!

"emo.gif" x 10
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_91762540
quote:
16-jarige initiatiefnemer
:')_!
  zondag 23 januari 2011 @ 19:36:30 #10
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_91762571
http://youngmarketing.web(...)ndensite-blytes.html
quote:
Wat is je doelstelling voor wat betreft het aantal gebruikers?
"Als ik reëel blijf, hoop ik op 10- tot 100-duizend gebruikers binnen een jaar."
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_91762694
Achja, hebben we dat niet allemaal weleens? alleen bellen we niet allemaal meteen de krant.
  zondag 23 januari 2011 @ 19:40:11 #12
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_91762760
Foto:

Darn -O-
pi_91762843
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:40 schreef Echtjammer het volgende:
Foto:
[ afbeelding ]
Darn -O-
Ziet er goed uit. :')

Hij heeft nu(.nl) wel genoeg reclame gemaakt.
Failure is success if we learn from it.
pi_91762881
Aan de foto te zien is ie bloedserieus :') !
  Donald Duck held zondag 23 januari 2011 @ 19:42:39 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_91762914
Gaat nooit wat worden. Facebook is niet meer te verslaan. Zelfs het in Nederland nu nog zo populaire Hyves zal uiteindelijk ten onder gaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_91762973
quote:
Hyves en Facebook zijn volgens Van Elsloo verouderd en zouden niet mee kunnen komen met het niveau van innovatie dat hij gaat toepassen op Blytes. (...) Misschien kan je met Microsoft meer, maar ik vind dat het simpele van een Mac juist de kracht van Apple is.
En toen lag de server eruit. :D :')
pi_91763039
Alles kan FB is zo jong ..
pi_91763078
Lekker tegenstrijdig ook.

quote:
Hyves heeft allerlei functionaliteiten die veel gebruikers niet gebruiken en dus overbodig zijn.
quote:
De komende maanden zal ik steeds meer features introduceren
pi_91763110
Mensen die betalen voor hyves etc. :')

Ze moeten gewoon gratis de laatste 10 bezoekers laten zien, kan je tenminste kijken wie jou allemaal stalkt. :P
Failure is success if we learn from it.
pi_91763218
Aan zijn wallen te zien heeft hij er wel veel tijd ingestoken ja..
pi_91763245
Zojuist even op Blytes.nl proberen te kijken, maar op het moment dat ik dit schrijf is mijn browser nog steeds aan het laden.. Maar goed, het begint dan ook met ambitie!

Overigens nog steeds niks te zien
pi_91763271
quote:
Binnen een jaar verwacht de oprichter echter tussen de tienduizend en honderdduizend leden te hebben.

:')
pi_91763403
Dit topic =maaiveldcultuur
  zondag 23 januari 2011 @ 19:51:07 #24
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_91763408
100 mensen per seconde, wat een baas!

Aangezien ik Php Programmeur van beroep ben zal ik er ook eentje in de lucht gooien, wie doet er mee, gaan we hem met zijn site is wat laten zien.
pi_91763483
Ik voel een Joint Venture met @SjoerdGerritsen aankomen. :D

http://www.youtube.com/user/SjoerdGerritsenCOM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')