Welja, doe er een schepje subjectivisme bovenop.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:31 schreef DO2 het volgende:
En als je jezelf wijsmaakt dat stoppen met roken moeilijk is, maak je het moeilijk.
Het zal allemaal wel, maar is het niet een idee om het gekrenkt doen over te laten aan mensen die gekrenkt zijn?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
Welja, doe er een schepje subjectivisme bovenop.
Je doet er verstandig aan je eigen ervaring niet als maatgevend te nemen. 't Is een behoorlijk krenkende opmerking om te lezen als je echt moeite hebt om te stoppen met roken, stel ik me zo voor.
Er wordt te veel gereduceerd tot instelling. 't Is net een opvoerinkje van Ratelband.quote:
We hebben het hier over of dat 'belachelijk eenvoudig' is. Ik heb moeite gehad om te stoppen, terwijl ik mezelf (in vergelijking met mijn omgeving) toch als redelijk opgeruimd en gedisciplineerd zie. Daarom vroeg ik me af hoe het komt dat iemand die stoppen met roken als 'belachelijk eenvoudig' typeert überhaupt is begonnen. Misschien is dat wel een gebrek aan voorstellingsvermogen mijnerzijds.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:31 schreef DO2 het volgende:
Iedereen kan die impulsen beheersen, zood.
Het probleem ontstaat wanneer je denkt dat je ze niet kan beheersen.
Kennelijk zijn er momenten geweest waarin jij je impulsen niet hebt beheerst, maar ben je dit weer snel vergeten. Weet je nog wel hoe je gestopt bent?quote:En ik weet niet eens meer exact hoe het begonnen is bij mij.
Blowen kwam eerst, geloof ik. Roken is daar weer uit voortgekomen.
Die mensen kunnen wel wat sympathie gebruiken van een niet-roker. Niet-rokers zijn over het algemeen maar nare, weinig empathische mensen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel, maar is het niet een idee om het gekrenkt doen over te laten aan mensen die gekrenkt zijn?
Aansteller. Ik zeg alleen dat er waarschijnlijk lastige momenten zullen zijn. We hebben het hier wel over een fysieke afhankelijkheid waar je vanaf moet en de kans is vrij klein dat G het als belachelijk eenvoudig zal ervaren (hoewel ik er niet aan twijfel dat zijn karakter zal overwinnen). Maar kennelijk zijn er voor jou geen moeilijke momenten geweest (of moet ik zeggen: bijgebleven). Good for you.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:19 schreef DO2 het volgende:
G, stoppen met roken is ontzettend moeilijk.
Laat je vooral niet wijs maken dat het makkelijk is.
Laat je vooral niet wijs maken dat ook jij gewoon kan stoppen met roken.
Nee, het is hellenangst en pijn, G.
Ik zou er niet eens aan beginnen, aan dat stoppen. Als ik jou was.
Zwakkeling van me.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:33 schreef zodiakk het volgende:
Aansteller. Ik zeg alleen dat er waarschijnlijk lastige momenten zullen zijn. We hebben het hier wel over een fysieke afhankelijkheid waar je vanaf moet en de kans is vrij klein dat G het als belachelijk eenvoudig zal ervaren (hoewel ik er niet aan twijfel dat zijn karakter zal overwinnen). Maar kennelijk zijn er voor jou geen moeilijke momenten geweest (of moet ik zeggen: bijgebleven). Good for you.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |