abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2011 @ 09:01:18 #1
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_91738236
Hallo!

Onlangs moest ik mijzelf verantwoorden tegenover de kantonrechter omdat ik een betaling heb gelaakt van mijn zorgverzekering. Nu probeer ik mijn ass te redden d.m.v. een betalingsregeling.

Ik kan weer naar de rechtbank gaan, of per brief reageren. Ik ga het laatste doen. Ik probeer het wel in stijl, zoals ik al die leuke brieven van hun heb mogen ontvangen. Dit is mijn poging:

Zijn er nog op/aanmerkingen die mijn brief beter doen overkomen of gedeeltes waar ik bijvoorbeeld nog moeilijkere woorden kan gebruiken? Als zijnde een koekje van eigen deeg. Ik vind de manier waarop zo een brief geschreven is altijd wel grappig. Ultra foutloos met een heuse toon dat niks aan de verbeelding overlaat.

De manier waarop hun brieven geschreven zijn is als of ik een blad Ik verstuur nooit zulke brieven namelijk..

Ik laat de brief verzegeld versturen. Eerder was het mijn plan nog om de hele boel met een ganzenveer in Oud Hollandsche spelling op papier te schrijven en per koerier met paard en wagen af te leveren, maar mijn handschrift laat te wensen over, alsmede mijn kennis op dat gebied. Ik weet alleen the basics zoals "ick" en "jy".. Tevens ken ik niemand met paard en wagen.

Dit is trouwens een serieus topic.

Ahwell.. Groeten en goedemorgen!
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  zondag 23 januari 2011 @ 09:08:55 #2
92279 N.icka
Windforce 11
pi_91738293
Wat suf
pi_91738314
Dude, je hebt minstens 3 keer een aanmaning gekregen... waarom heb je toen geen actie ondernomen met je verzekeringsmaatschappij en een betalingsregeling getroffen?

Ik denk dat ze weinig medelijden met je gaan hebben.
No Guts, No Glory
  zondag 23 januari 2011 @ 09:12:18 #4
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_91738322
Je brief zit zo vol met stijlfouten dat ik niet eens zin heb je te gaan corrigeren. "Een betaling heb gelaakt?" en zo gaat het maar door.

En je zelf als "toekomstig proletariėr" omschrijven lijkt me ook niet verstandig, weet je eigenlijk wel wat het inhoudt?
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_91738359
Een betalingsregeling om een bedrag van 288 euro over 18 (!!!) maanden af te lossen? :')

Ik zie ook erg veel fouten in je brief, woorden die wegvallen en iemand er op aanspreken dat hij zelf ook snel zal vergrijzen lijkt me ook niet echt netjes, zeker niet in een dergelijke situatie. :')

Ga een weekje werken en lap dat geld gewoon.
Don't think twice, it's all right.
pi_91738365
Het sterft van de grammaticale gouten en ook komma's hier en daat zouden niet misstaan!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  zondag 23 januari 2011 @ 09:20:41 #7
25878 MOD
pi_91738385
Proletariėr: Arbeidskracht, werkend persoon. Ik ben niet echt goed met taal, zoals je wellicht kan lezen. Maar ik probeer er wat 'leuks' van te maken.

Dokken moet ik toch wel. Waarom ik niet betaald heb is mij ook een raadsel, want ik kan me niet echt herinneren dat ik die aanmaningen gehad heb. Wel verhogingen, maar brieven van de deurwaarder is meestal wel serieus te noemen, dus maak ik altijd open.. Blijkbaar dit keer niet..

Anyway, als het echt zo om te huilen is, schrijf ik hem wel opnieuw zonder alle overbodige informatie. :P
  zondag 23 januari 2011 @ 09:20:58 #8
84046 dscx
Bite me...
pi_91738390
Onsamenhangend kutverhaal. Staat zo bol van fouten dat niemand het schrijven serieus zal nemen.

Gefeliciteerd, je hebt in een wollig doolhof van groot-klinkende Nederlandse taal je eigen boodschap verdronken.
pi_91738391
- Ga pas moeilijke woroden gebruiken als je weet wat ze betekenen en hoe je ze moet gebruiken.
- Zorg dat je alle woorden correct schrijft, dus ook de makkelijke woorden.

Om maar eens een paar voorbeelden te noemen:

De eerst aanmaning ... :{
... aan het feit ik dat ... :{
... naar verluid ... :{
... als student zijnde ... :{ (bron 1, bron 2)
  zondag 23 januari 2011 @ 09:22:05 #10
285174 Evienne
never odd or even
pi_91738398
Tweede en derde alinea beginnen hetzelfde, staat slordig.

Derhalve ik een student ben? Beter gebruik je aangezien, wijl of dewijl.

....behorende tot de mogelijkheden [s]is[/is] zijn...

En een vicieuze wįt? Cirkel neem ik aan?

Anyhow, ze zullen er niet van onder de indruk zijn. Waarschijnlijk ben je rijkelijk laat om te rekenen op respijt of het uitblijven van een boete, je had veel eerder al een betalingsregeling moeten treffen met het incassobureau. De rechtbank is vaak niet zo coulant. Je kan proberen je goede wil te tonen door een deel te betalen vóór je in het beklaagdenbankje kruipt, maar de kans is groot dat ook het incasso-bureau hier zijn handen al vanaf heeft getrokken.

See you in court :*
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_91738430
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:20 schreef MOD het volgende:
Proletariėr: Arbeidskracht, werkend persoon. Ik ben niet echt goed met taal, zoals je wellicht kan lezen. Maar ik probeer er wat 'leuks' van te maken.
# proletariėr
pro - le` ta - ri - ėr («Latijn) de -woord (mannelijk) proletariėrs 1 historisch arme burger die de staat enkel met zijn kroost (Lat: proles ) kon dienen; 2 thans bezitloze onder het kapitalistische systeem die geheel van zijn arbeid moet leven '

# Proletariėr
Iemand die niets anders heeft dan zijn kinderen. '

# proletariėr
1) Arbeider 2) Bezitloos arbeider 3) Bezitloze 4) Bezitloze arbeider 5) Haveloos persoon 6) Persoonsbenaming 7) Romeinse naam voor onadellijke personen '

Bron
pi_91738431
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:20 schreef dscx het volgende:
kutverhaal
Klaar.

Slotje.

Of skupke TTK :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_91738449
Zie nogal veel fouten, Dit zou ik eruit halen en om de rechter eraan te herinneren dat ie gaat vergrijzen dat lijkt me niet zo slim.
Verder vond ik het wel grappig, en zou het als ik rechter was wel een glimlach op mijn gezicht toveren ^O^
Sowieso vind ik je verwijzing naar het bosje bloemen best sterk, aangezien de grote maatschappijen daar altijd zelf wel mee wegkomen.
Vraag me overigens wel af hoe je in de vrede in deze situatie bent terechtgekomen :?
  zondag 23 januari 2011 @ 09:31:22 #14
25878 MOD
pi_91738474
Ik word uitgenodigd op de zitting om te reageren op aanmaningen van mijn zorgverzekering. Pas veel later wordt het vonnis uitgesproken. Ik wil dus nog wel proberen er een regeling uit te halen.

Gezien dit mijn eerste keer is en ik echt achter mijn oren krab over die brieven van de deurwaarder, dat waarschijnlijk een verhaal is dat altijd als argument wordt gebruikt, hoop ik dus dat het te regelen valt.

De laatste keer dat ik er was reageerde die nogal coulant, dus wie weet.. Beter dan niks doen en wachten tot het vonnis lijkt me..

Ik ga die brief wel opnieuw schrijven met hopelijk wat minder taalfouten :P

Bedankt voor de reacties als nog :)
pi_91738509
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:01 schreef MOD het volgende:

Zijn er nog op/aanmerkingen die mijn brief beter doen overkomen of gedeeltes waar ik bijvoorbeeld nog moeilijkere woorden kan gebruiken?
Een voorzetje:
desensitisatie
lacunair
antecedente
narcistische
destructief
multidisciplinaire
zoöfilie
frotteurisme

en natuurlijk

grammatica
spelling

quote:
De manier waarop hun brieven geschreven zijn is als of ik een blad Ik verstuur nooit zulke brieven namelijk..
Heh?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_91738577
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:34 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]

Heh?
De manier waarop hun brieven geschreven zijn is als of hij een blad Hij verstuurt nooit zulke brieven namelijk..
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 23 januari 2011 @ 09:42:37 #17
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_91738579
Men, ga naast het betalen ook eens een cursus Nederlandse taal en grammatica volgen.

Succes
pi_91738602
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:42 schreef r_one het volgende:

[..]

De manier waarop hun brieven geschreven zijn is als of hij een blad Hij verstuurt nooit zulke brieven namelijk..
Heh?
pi_91738610
Even niks inhoudelijks over de brief, maar wat denk je ervan om gewoon eens even een paar weken extra veel te werken naast je studie, in plaats van een betalingsregeling, waar je ook nog eens extra rente over betaald. Als je voor ¤288,32 al een betalingsregeling moet krijgen dan doe je iets toch goed fout, ook al ben je student.
pi_91738635
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:44 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Heh?
Nou, gewoon:

De
manier
waarop
hun
brieven
geschreven
zijn
is
als
of
hij
een
blad
Hij
verstuurt
nooit
zulke
brieven
namelijk
..

Is dat nou zooo moeilijk te vatten? 8)7
.
pi_91738656
quote:
15s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:48 schreef r_one het volgende:
Is dat nou zooo moeilijk te vatten? 8)7
Ik ben blond, dus: Ja -O- :P
pi_91738685
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:45 schreef babipangang het volgende:
Even niks inhoudelijks over de brief, maar wat denk je ervan om gewoon eens even een paar weken extra veel te werken naast je studie, in plaats van een betalingsregeling, waar je ook nog eens extra rente over betaald. Als je voor ¤288,32 al een betalingsregeling moet krijgen dan doe je iets toch goed fout, ook al ben je student.
Gaat niet gebeuren, denk ik. TS ziet het allemaal nog steeds als een lolletje, dus enig oplossingsgericht denken moeten we niet van hem verwachten, denk ik.
pi_91738707
Mijn ervaring is dat je echt nooit moet fucken met je zorgverzekeringsmaatschappij....
pi_91738714
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:57 schreef lezzer het volgende:
Mijn ervaring is dat je echt nooit moet fucken met je zorgverzekeringsmaatschappij....
Hetzelfde gaat op voor een rechter.
.
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 09:58:44 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_91738717
"Edelachtbare"

"Excuses zijn op zijn plaats, het verzaken van deze betaling is niet goed te praten. Waarom deze aanmaningen mij niet onder ogen is gekomen is mij ook een raadsel. Ik zal deze daarom ook moeten voldoen, zoals eenieder in Nederland zijn verplichtingen na moet komen.

Het probleem is dat ik een student ben en zoals u weet hebben studenten het niet altijd makkelijk. In een keer zal ik het bedrag van XXX dan ook niet kunnen voldoen. Mijn vraag aan u is dan ook, omdat u daar tot gemachtigd bent, of er betalingstermijnen te regelen vallen. Gered zal ik al zijn met 3 maanden, al zal mijn voorkeur uit gaan naar 6 maanden om het te betalen termijn niet boven mijn besteedbare ruimte uit te laten komen.

In de toekomst zou ik niet graag bekend willen staan als een wanbetaler. Sterker nog: ik wil de komende weken graag iets doen voor de senioren in mijn buurt alwaar u ook over een niet al te lange tijd zal komen te resideren. Bijvoorbeeld hen voorlezen of hun derričre verschonen. Ik ben geen slechte jongen."

Nou ja, die laatste alinea is vrij vertaald naar wat je zelf verteld.
Het hoeft heus niet zo moeilijk. Schoenmaker, blijf bij je leest.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')