Jij bent wel heel simpel af en toe hé? Er zin een hoop mensen die er misbruik van maken, maar nog meer die gewoon nergens aangenomen worden. Al helemaal in deze crisis.quote:Op zondag 23 januari 2011 01:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Dus jou moeder kan ook niet voor jou zorgen?
Of koken?
Of huishouden?
Wat dacht je van telefoonist?
Of schoonmaakster / thuiszorg
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die echt letterlijk niks kunnen.
Dus kan je echt niet werken dan kan je ook geen gezin onderhouden en huishouden want zelfs daarmee kan je werk vinden hard of niet je zal moeten werken zo zit het leven in elkaar.
en dat is eigenlijk de omgekeerde wereld: werkgevers zouden minder veeleisend moeten zijn door het enorme aanbod, zodat ook de koopkracht beter wordtquote:Op zondag 23 januari 2011 02:30 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Jij bent wel heel simpel af en toe hé? Er zin een hoop mensen die er misbruik van maken, maar nog meer die gewoon nergens aangenomen worden. Al helemaal in deze crisis.
Dat komt omdat mensen die in de bijstand zitten, onder een consulent of casemanager vallen. En het is deze consulent die ze op die potjes wijst.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:39 schreef OVchipkaart het volgende:
Wat me wel vaak opvalt aan mensen in de bijstand dat ze altijd precies alle potjes weten te vinden. Ik heb me ooit eens in het doolhof dat huursubsidie verdiept en ik snap er geen knars van. Ik heb toen een jaartje huursubsidie gehad en aan het eind van het jaar bijna alles weer terug moeten betalen omdat onze huurbaas ons ¤3,- te veel huur per maand rekende we betaalden 300 en mochten voor dat pand volgens het vrom niet meer dan 297 per maand betalen en daarom moesten we iets van 80% van de huur subsidie inleveren.
Maar terug bij het punt deze mensen weten vaak precies waar ze alles moeten halen subsidie voor dit subsidie voor zus en voor zo, ik zou niet weten waar ik het moet zoeken
Ik hoop dat jij je baan kwijtraakt en geen bijstand krijgt. Dat meen ik oprecht.quote:
Of langdurig arbeidsongeschikt, en dan mogen leven als kasplantje omdat alle subsidies en extraatjes die het leven leuk maken wegebezuinigd zijn.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij je baan kwijtraakt en geen bijstand krijgt
Dat inderdaad. Ik haat die simpele, kortzichtige en egoïstische mensen als TS echt enorm.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:26 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Of langdurig arbeidsongeschikt, en dan mogen leven als kasplantje omdat alle subsidies en extraatjes die het leven leuk maken wegebezuinigd zijn.
Je mag als bijstander God op zijn blote knietjes bedanken dat je uberhaupt mag blijven leven in een welvarend land als Nederland. In enig ander land dat het niet zo goed doet heb je namelijk reeele kans op een hongerdood. En wat doet de volgevreten egoistische bijstandskneus? Juistem, lopen kankeren omdat 'de extra`s' verdwijnenquote:Op zondag 23 januari 2011 10:26 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Of langdurig arbeidsongeschikt, en dan mogen leven als kasplantje omdat alle subsidies en extraatjes die het leven leuk maken wegebezuinigd zijn.
Het moet in je aard zitten.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:30 schreef Handdoekje het volgende:
Werken is nou eenmaal niet voor iedereen weg gelegd. De een werkt tot z'n dood en de ander blijft thuis.
Je bent wel het prototype VVD-er.quote:
Wen er maar alvast aan; de tijden van het misbruiken van de sociale heilstaat Nederland zijn voorbij. Mensen die gaan kankeren op partijen die moeten bezuinigen op die sociale heilstaat zijn idioten die niet snappen dat we wel zullen moeten omdat het gewoonweg niet vol te houden is. Of ben jij ook zo`n pareltje die vind dat 'duh rijkuh' het maar moeten betalen ?quote:Op zondag 23 januari 2011 10:32 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Je bent wel het prototype VVD-er.
Je vond het plan om per doktersbezoek te betalen zeker ook geniaal?
'Want dan betaal je ervoor, als je het gebruikt'.
Want in een land als Nederland heb je geen recht op een leuk leven als je gehandicapt bent? En moet je maar eeuwig dankbaar zijn met de kruimels die te toegeworpen krijgtquote:Op zondag 23 januari 2011 10:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag als bijstander God op zijn blote knietjes bedanken dat je uberhaupt mag blijven leven in een welvarend land als Nederland. In enig ander land dat het niet zo goed doet heb je namelijk reeele kans op een hongerdood. En wat doet de volgevreten egoistische bijstandskneus? Juistem, lopen kankeren omdat 'de extra`s' verdwijnendan snap je het als bijstander niet helemaal.
Niet vol te houden? Laat ik die discussie maar niet starten.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wen er maar alvast aan; de tijden van het misbruiken van de sociale heilstaat Nederland zijn voorbij. Mensen die gaan kankeren op partijen die moeten bezuinigen op dat sociale heilstaat zijn idioten die niet snappen dat we wel zullen moeten omdat het gewoonweg niet vol te houden is. Of ben jij ook zo`n pareltje die vind dat 'duh rijkuh' het maar moeten betalen ?
Niks mis met het opwerpen van een drempel voor huisartsenbezoek. Heeft die man ook weer wat meer tijd voor echt belangrijke dingen in plaats van z'n tijd te moeten verspillen aan idioten die voor elke snotneus langskomen.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:32 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Je bent wel het prototype VVD-er.
Je vond het plan om per doktersbezoek te betalen zeker ook geniaal?
'Want dan betaal je ervoor, als je het gebruikt'.
Ben ik het volkomen mee eens.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:46 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Niks mis met het opwerpen van een drempel voor huisartsenbezoek. Heeft die man ook weer wat meer tijd voor echt belangrijke dingen in plaats van z'n tijd te moeten verspillen aan idioten die voor elke snotneus langskomen.
Survival of the fittestquote:Op zondag 23 januari 2011 10:50 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Ben ik het volkomen mee eens.
Maar als je naar de realiteit kijkt, raak je met zo'n maatregel juist de chronisch zieken.
Mensen die het al zwaar hebben (je bent chronisch ziek), worden zo nog eens extra belast.
Terwijl iemand die gewoon kan werken, of laat ik 'de rijke' er maar bij halen, juist minder hoeft te betalen. Een beetje vreemd: Hoe gezonder je bent en hoe meer je voor jezelf kan zorgen, hoe minder je hoeft te betalen.
Wat is een leuk leven? Mensen hebben recht op een dak boven hun hoofd en goed voedsel, maar als je van de bijstand een auto kunt rijden of op vakantie kan, is de bijstand te hoog. Voor luxe ga je maar werken.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:37 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Want in een land als Nederland heb je geen recht op een leuk leven als je gehandicapt bent? En moet je maar eeuwig dankbaar zijn met de kruimels die te toegeworpen krijgt
Nou ja, weet je wat? We verhogen gewoon de aow-leeftijd om geld te besparen.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:47 schreef MalaCocinera het volgende:
Iemand zei ooit: ''De beschaafdheid van een land kun je afmeten aan hoe men met de gevangen omgaat''.
Ik denk dat we gevangen wel kunnen vervangen met gehandicapten, en mensen boven de 45 die niet in staat zijn om een opleiding hoger dan mbo nivo kunnen volgen. Op die laatste groep, vergrijzing ten spijt, zit namelijk geen enkele werkgever te wachten.
We kunnen ze ook meteen in kampen opsluiten, nog goedkoper.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:54 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Wat is een leuk leven? Mensen hebben recht op een dak boven hun hoofd en goed voedsel, maar als je van de bijstand een auto kunt rijden of op vakantie kan, is de bijstand te hoog. Voor luxe ga je maar werken.
Waarom moet dat in godsnaam gefinancierd worden door de overheid? Laat de sociale omgeving dat oplossen. Je weet wel, die mensen die sociaal op de SP stemmen maar de buuf niet een keertje meenemen naar de bios omdat ze geen cent te makken heeft.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:00 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
We kunnen ze ook meteen in kampen opsluiten, nog goedkoper.
Ik doel niet op dure vakanties naar de maladiven, maar op een gratis bibliotheek abbo, of leuke dingen kunnen doen in een buurthuis (je weet wel die huizen die ook wegbezuinigd worden) zoals een filmavond met aldi cola en aldi chips.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |