abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2011 @ 16:35:10 #151
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91804254
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2008 23:09 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tot nu toe heb ik geen enkel steekhoudend argument argument van jouw kant gehoord. Vertel mij maar eens hoe jij uit enkel het EV af kan leiden dat DSB aan het omvallen is. Althans, dat is wat je bedoelt toch? Dat is me niet helemaal duidelijk, jij post alleen een nieuwsberichtje, geeft daar geen commentaar op, en loopt alleen tegen iedereen aan te roepen dat 'ie geen gelijk heeft of dat iets lachwekkend is. Of heb je er stiekum tóch niet zo veel verstand van als dat jij ons wil doen geloven? :W
Don had ook veel praatjes 2 jaar geleden....
pi_91804305
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:35 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Don had ook veel praatjes 2 jaar geleden....
Jij hebt ze nog steeds. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91804307
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan zie je toch duidelijk het verschil tussen jan 2010 en het eind van het jaar. Dan moeten de prijzen in de loop van 2010 toch omhoog gegaan zijn?

Niet boven het oude niveau uit, dat klopt. Maar de stelling dat de prijzen al 2 jaar lang elke maand zakken is dan onjuist.
Nee.... dit probeer ik je nu al maanden lang aan je verstand te peuteren. De optimisten jubelen omdat de prijsdaling is afgezwakt, maar de prijzen dalen nog steeds. De prijzen dalen minder hard als in 2009 dat dan weer wel.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91804400
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:35 schreef xenobinol het volgende:
Nee.... dit probeer ik je nu al maanden lang aan je verstand te peuteren. De optimisten jubelen omdat de prijsdaling is afgezwakt, maar de prijzen dalen nog steeds. De prijzen dalen minder hard als in 2009 dat dan weer wel.
Uit de OP:

maandag 24 januari 2011 @ 16:39:15 #155
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91804476
Heb het net proberen uit te leggen, verschil prijsindex - gemiddelde koopsom. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_91804596
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Gewoon je hypotheek betalen dan is er niks aan de hand. Net als je huur in een huurwoning. Al pleuren WBV's je sneller op straat bij wanbetaling dan een bank. :Y
Dat komt omdat WBV's snel een nieuwe huurder weten te vinden, de bank blijft zitten met zijn shit en is bang dat als er teveel shit down the toilet gaat de boel flink verstopt raakt en dan zit er pas echt stront aan de knikker :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91804712
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:35 schreef xenobinol het volgende:

De prijzen dalen minder hard als in 2009 dat dan weer wel.
En jullie roeptoeteren al jaren dat deze prijzen eigenlijk al veel meer gedaald zouden moeten zijn wat totaal nog niet gebeurd is. Ik snap niet dat jij en zeep zichzelf nog serieus durven te nemen terwijl jullie net zoveel (als het niet nog meer is) onzin verkondigen als de partijen waar tegen jullie je afzetten. 8-)
pi_91804726
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:41 schreef xenobinol het volgende:
Dat komt omdat WBV's snel een nieuwe huurder weten te vinden, de bank blijft zitten met zijn shit en is bang dat als er teveel shit down the toilet gaat de boel flink verstopt raakt en dan zit er pas echt stront aan de knikker :)
Hoe het komt doet niet terzake. Als je tijdelijk slecht bij kas zit, zit je veiliger bij een bank dan bij een WBV of particuliere verhuurder. :Y
  maandag 24 januari 2011 @ 16:46:09 #159
43642 Bayswater
pi_91804858
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik vertrouw die cijfers niet.... kijk eens goed naar de verschillen tussen de maanden van de opeenvolgende jaren. Deze zitten zo'n beetje binnen 10%
Behalve December 2010 daar zit zo'n grote afwijking in dat het wel lijkt alsof dat met opzet is gedaan, dit getal is plotseling gehalveerd! Het kan ook zijn dat men nog niet alle gegevens beschikbaar had, dat laatste lijkt mij het meest aannemelijke.
Kadaster registreert een openbare veiling gelijktijdig met de invoer van de koopsom dus dat getal is wel betrouwbaar. Eerlijk gezegd verbaast het mij ook.
Life lies a slow suicide
pi_91805172
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Uit de OP:

[ afbeelding ]
Het grafiekje van het CBS gaat over de bestaande koopwoningen, dit grafiekje is het gemiddelde van alle woningen? Je zou dan de conclusie mogen trekken dat de prijs van nieuwbouw weer wat in de lift zit en/of dat het aandeel nieuwbouw in het totaal aantal verkochte woningen is toegenomen.
I'll sing you a lullaby.
pi_91805277
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En jullie roeptoeteren al jaren dat deze prijzen eigenlijk al veel meer gedaald zouden moeten zijn wat totaal nog niet gebeurd is. Ik snap niet dat jij en zeep zichzelf nog serieus durven te nemen terwijl jullie net zoveel (als het niet nog meer is) onzin verkondigen als de partijen waar tegen jullie je afzetten. 8-)
Sure.... blijf vooral lekker in denial. Feit is dat de markt muurvast zit en mensen nu zo'n beetje wel door hebben dat het speculeren met je woning momenteel wel voorbij is. Kopen doe je nu alleen nog maar als je langdurig ergens wilt blijven plakken. Er even intrekken en binnen een paar jaar weer verkopen en je eigen geld weer terugkrijgen is voltooid verleden tijd *O*
I'll sing you a lullaby.
pi_91805370
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:46 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Kadaster registreert een openbare veiling gelijktijdig met de invoer van de koopsom dus dat getal is wel betrouwbaar. Eerlijk gezegd verbaast het mij ook.
Ok.... dan weten we dus dat er iets drastisch verandert is sinds December 2010. Het lijkt erop dat de banken hun beleid rond executieverkopen hebben gewijzigd... de geboorte van de woning/bank-corporatie :D
I'll sing you a lullaby.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:57:33 #163
43642 Bayswater
pi_91805525
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het grafiekje van het CBS gaat over de bestaande koopwoningen, dit grafiekje is het gemiddelde van alle woningen? Je zou dan de conclusie mogen trekken dat de prijs van nieuwbouw weer wat in de lift zit en/of dat het aandeel nieuwbouw in het totaal aantal verkochte woningen is toegenomen.
Nee, Kadaster neemt nieuwbouw niet mee, verschil is dat de ene gecorrigeerd wordt en de andere niet. Grafiek Kadaster gaat dus over alle bestaande woningen met daarvan de gemiddelde koopsom en grafiek CBS die 2 jaar daling over alle bestaande verkochte woning gecorrigeerd met de WOZ-waarde (indexering). In die laatste kunnen dus ook fouten schuilenaangezien die WOZ-waarde en dus de berekening niet openbaar is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bayswater op 24-01-2011 17:04:22 ]
Life lies a slow suicide
pi_91805647
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:55 schreef xenobinol het volgende:
de geboorte van de woning/bank-corporatie :D
Zou dat niet mooi zijn Xeno? Dat je WBV zich niet bemoeit met je huis, je kunt erin doen en laten en verbouwen wat je wilt en na 30 jaar mag je je woning houden. _O_
  maandag 24 januari 2011 @ 17:11:44 #165
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91806341
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Het huizensprookje is zo < 2007. Nu instappen is heeel erg dom!
debt is the money of slaves.
pi_91806529
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:57 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Nee, Kadaster neemt nieuwbouw niet mee, verschil is dat de ene gecorrigeerd wordt en de andere niet. Grafiek Kadaster gaat dus over alle bestaande woningen met daarvan de gemiddelde koopsom en grafiek CBS die 2 jaar daling over alle bestaande verkochte woning gecorrigeerd met de WOZ-waarde (indexering). In die laatste kunnen dus ook fouten schuilenaangezien die WOZ-waarde en dus de berekening niet openbaar is.
Ik denk dat we de "funda-indexen" meer kunnen vertrouwen.

Gemiddeld aantal huizen te koop, tijd te koop staan, hoeveelheid verkocht. Dat zijn indicators van de huidige ontwikkelingen. Dat zijn dingen die ik in de gaten zou houden.

Gemiddelde huisprijs loopt een paar jaar achter op die ontwikkelingen en is bij een markt op slot eigenlijk niet te berekenen.

Bijvoorbeeld: In Ierland momenteel weet niemand in godsnaam wat de gemiddelde huisprijs bedraagt. Enige wat vast staat is dat er helemaal niks wordt gekocht. Waar er wel wordt verkocht (aan idioten) doen de ontwikkelaars zes maanden aan hypotheek betalingen als cadeau bij om de verkoopprijs kunsmatig hoog te houden. Vergelijkbare tafarelen zien we in Almere...
pi_91806556
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:11 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Het wordt er niet echt samenhangender op he?
pi_91808741
Jaarbericht van het kadaster:

http://www.kadaster.nl/pdf/Jaarbericht2010.pdf
pi_91809578
quote:
Op maandag 24 januari 2011 17:11 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Tijd dat je naar BNW verhuistnmet je hersenspinsels, grefo'tje dat je er bent :D
pi_91810983
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Jaarbericht van het kadaster:

http://www.kadaster.nl/pdf/Jaarbericht2010.pdf
Hmm een stijging van 0,53% bij inflatie van 1.5%.

Reëel gezien is dat nog altijd een daling.

En dat nog altijd met een lage rentestand...
pi_91811133
De prijzen zijn al 6 kwartalen stabiel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_91811453
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:46 schreef de_ier het volgende:
Hmm een stijging van 0,53% bij inflatie van 1.5%.

Reëel gezien is dat nog altijd een daling.
Reëel gezien wel. Zo moet je ook over een huursverhoging denken. Reëel gezien gaat je huur helemaal niet omhoog. Die blijft gelijk, maar je moet alleen meer betalen. :Y
pi_91812141
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Reëel gezien wel. Zo moet je ook over een huursverhoging denken. Reëel gezien gaat je huur helemaal niet omhoog. Die blijft gelijk, maar je moet alleen meer betalen. :Y
:D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91812198
Hmmja, ik betaal 380 euro per maand huur (dat is ook nog inclusief water, verwarming en elektra en zicht op zee). Maar goed, dat is dan weer Scandinavie he. 100 Mbit internet is zo'n zes euro per maand, trouwens. Maar alcohol...

Ik had ook 30 jaar van mijn leven op het spel kunnen zetten om twee ton te lenen om onder de aanvliegroute van Schiphol te wonen. Ik ken velen die dat hebben gedaan.

Iedereen zijn ding...
pi_91812668
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou ja, als de rente dadelijk stijgt dan stijgen de huren in de vrije sector ook. De gewone burgers in de woonmarkt (zowel koop als huur) lijden onder de overvaluatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')