Don had ook veel praatjes 2 jaar geleden....quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik geen enkel steekhoudend argument argument van jouw kant gehoord. Vertel mij maar eens hoe jij uit enkel het EV af kan leiden dat DSB aan het omvallen is. Althans, dat is wat je bedoelt toch? Dat is me niet helemaal duidelijk, jij post alleen een nieuwsberichtje, geeft daar geen commentaar op, en loopt alleen tegen iedereen aan te roepen dat 'ie geen gelijk heeft of dat iets lachwekkend is. Of heb je er stiekum tóch niet zo veel verstand van als dat jij ons wil doen geloven?
Jij hebt ze nog steeds.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:35 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Don had ook veel praatjes 2 jaar geleden....
Nee.... dit probeer ik je nu al maanden lang aan je verstand te peuteren. De optimisten jubelen omdat de prijsdaling is afgezwakt, maar de prijzen dalen nog steeds. De prijzen dalen minder hard als in 2009 dat dan weer wel.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan zie je toch duidelijk het verschil tussen jan 2010 en het eind van het jaar. Dan moeten de prijzen in de loop van 2010 toch omhoog gegaan zijn?
Niet boven het oude niveau uit, dat klopt. Maar de stelling dat de prijzen al 2 jaar lang elke maand zakken is dan onjuist.
Uit de OP:quote:Op maandag 24 januari 2011 16:35 schreef xenobinol het volgende:
Nee.... dit probeer ik je nu al maanden lang aan je verstand te peuteren. De optimisten jubelen omdat de prijsdaling is afgezwakt, maar de prijzen dalen nog steeds. De prijzen dalen minder hard als in 2009 dat dan weer wel.
Dat komt omdat WBV's snel een nieuwe huurder weten te vinden, de bank blijft zitten met zijn shit en is bang dat als er teveel shit down the toilet gaat de boel flink verstopt raakt en dan zit er pas echt stront aan de knikkerquote:Op maandag 24 januari 2011 16:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Gewoon je hypotheek betalen dan is er niks aan de hand. Net als je huur in een huurwoning. Al pleuren WBV's je sneller op straat bij wanbetaling dan een bank.
En jullie roeptoeteren al jaren dat deze prijzen eigenlijk al veel meer gedaald zouden moeten zijn wat totaal nog niet gebeurd is. Ik snap niet dat jij en zeep zichzelf nog serieus durven te nemen terwijl jullie net zoveel (als het niet nog meer is) onzin verkondigen als de partijen waar tegen jullie je afzetten.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:35 schreef xenobinol het volgende:
De prijzen dalen minder hard als in 2009 dat dan weer wel.
Hoe het komt doet niet terzake. Als je tijdelijk slecht bij kas zit, zit je veiliger bij een bank dan bij een WBV of particuliere verhuurder.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:41 schreef xenobinol het volgende:
Dat komt omdat WBV's snel een nieuwe huurder weten te vinden, de bank blijft zitten met zijn shit en is bang dat als er teveel shit down the toilet gaat de boel flink verstopt raakt en dan zit er pas echt stront aan de knikker
Kadaster registreert een openbare veiling gelijktijdig met de invoer van de koopsom dus dat getal is wel betrouwbaar. Eerlijk gezegd verbaast het mij ook.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vertrouw die cijfers niet.... kijk eens goed naar de verschillen tussen de maanden van de opeenvolgende jaren. Deze zitten zo'n beetje binnen 10%
Behalve December 2010 daar zit zo'n grote afwijking in dat het wel lijkt alsof dat met opzet is gedaan, dit getal is plotseling gehalveerd! Het kan ook zijn dat men nog niet alle gegevens beschikbaar had, dat laatste lijkt mij het meest aannemelijke.
Het grafiekje van het CBS gaat over de bestaande koopwoningen, dit grafiekje is het gemiddelde van alle woningen? Je zou dan de conclusie mogen trekken dat de prijs van nieuwbouw weer wat in de lift zit en/of dat het aandeel nieuwbouw in het totaal aantal verkochte woningen is toegenomen.quote:
Sure.... blijf vooral lekker in denial. Feit is dat de markt muurvast zit en mensen nu zo'n beetje wel door hebben dat het speculeren met je woning momenteel wel voorbij is. Kopen doe je nu alleen nog maar als je langdurig ergens wilt blijven plakken. Er even intrekken en binnen een paar jaar weer verkopen en je eigen geld weer terugkrijgen is voltooid verleden tijdquote:Op maandag 24 januari 2011 16:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En jullie roeptoeteren al jaren dat deze prijzen eigenlijk al veel meer gedaald zouden moeten zijn wat totaal nog niet gebeurd is. Ik snap niet dat jij en zeep zichzelf nog serieus durven te nemen terwijl jullie net zoveel (als het niet nog meer is) onzin verkondigen als de partijen waar tegen jullie je afzetten.
Ok.... dan weten we dus dat er iets drastisch verandert is sinds December 2010. Het lijkt erop dat de banken hun beleid rond executieverkopen hebben gewijzigd... de geboorte van de woning/bank-corporatiequote:Op maandag 24 januari 2011 16:46 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Kadaster registreert een openbare veiling gelijktijdig met de invoer van de koopsom dus dat getal is wel betrouwbaar. Eerlijk gezegd verbaast het mij ook.
Nee, Kadaster neemt nieuwbouw niet mee, verschil is dat de ene gecorrigeerd wordt en de andere niet. Grafiek Kadaster gaat dus over alle bestaande woningen met daarvan de gemiddelde koopsom en grafiek CBS die 2 jaar daling over alle bestaande verkochte woning gecorrigeerd met de WOZ-waarde (indexering). In die laatste kunnen dus ook fouten schuilenaangezien die WOZ-waarde en dus de berekening niet openbaar is.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het grafiekje van het CBS gaat over de bestaande koopwoningen, dit grafiekje is het gemiddelde van alle woningen? Je zou dan de conclusie mogen trekken dat de prijs van nieuwbouw weer wat in de lift zit en/of dat het aandeel nieuwbouw in het totaal aantal verkochte woningen is toegenomen.
Zou dat niet mooi zijn Xeno? Dat je WBV zich niet bemoeit met je huis, je kunt erin doen en laten en verbouwen wat je wilt en na 30 jaar mag je je woning houden.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:55 schreef xenobinol het volgende:
de geboorte van de woning/bank-corporatie
debt is the money of slaves.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:26 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Het huizensprookje is zo < 2007. Nu instappen is heeel erg dom!
Ik denk dat we de "funda-indexen" meer kunnen vertrouwen.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:57 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Nee, Kadaster neemt nieuwbouw niet mee, verschil is dat de ene gecorrigeerd wordt en de andere niet. Grafiek Kadaster gaat dus over alle bestaande woningen met daarvan de gemiddelde koopsom en grafiek CBS die 2 jaar daling over alle bestaande verkochte woning gecorrigeerd met de WOZ-waarde (indexering). In die laatste kunnen dus ook fouten schuilenaangezien die WOZ-waarde en dus de berekening niet openbaar is.
Het wordt er niet echt samenhangender op he?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:11 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
debt is the money of slaves.
Tijd dat je naar BNW verhuistnmet je hersenspinsels, grefo'tje dat je er bentquote:Op maandag 24 januari 2011 17:11 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
debt is the money of slaves.
Hmm een stijging van 0,53% bij inflatie van 1.5%.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Jaarbericht van het kadaster:
http://www.kadaster.nl/pdf/Jaarbericht2010.pdf
Reëel gezien wel. Zo moet je ook over een huursverhoging denken. Reëel gezien gaat je huur helemaal niet omhoog. Die blijft gelijk, maar je moet alleen meer betalen.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:46 schreef de_ier het volgende:
Hmm een stijging van 0,53% bij inflatie van 1.5%.
Reëel gezien is dat nog altijd een daling.
quote:Op maandag 24 januari 2011 18:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Reëel gezien wel. Zo moet je ook over een huursverhoging denken. Reëel gezien gaat je huur helemaal niet omhoog. Die blijft gelijk, maar je moet alleen meer betalen.
Nou ja, als de rente dadelijk stijgt dan stijgen de huren in de vrije sector ook. De gewone burgers in de woonmarkt (zowel koop als huur) lijden onder de overvaluatie.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Reëel gezien wel. Zo moet je ook over een huursverhoging denken. Reëel gezien gaat je huur helemaal niet omhoog. Die blijft gelijk, maar je moet alleen meer betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |