abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2011 @ 15:39:34 #126
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91801212
Een whopping 0.8%! Holy shit daar gaan we! :') ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91801624
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:39 schreef Whuzz het volgende:
Een whopping 0.8%! Holy shit daar gaan we! :') ;)
Liever 0,8% eraf (merk ik toch niks van) dan 5% huur erbij. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 24 januari 2011 @ 15:49:40 #128
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91801739
Wel opvallend dat zo'n website niet eens de prijzen van Kadaster/CBS juist kan interpreteren. Daling neemt dus af want de maand daarvoor was het -1,1 op jaarbasis. Tevens lag de gemiddelde verkoopprijs hoger in 2010 dan in 2009. De huizenprijzen kunnen dus onmogelijk al 2 jaar elke maand aan het dalen zijn.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_91801967
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:49 schreef Bayswater het volgende:
De huizenprijzen kunnen dus onmogelijk al 2 jaar elke maand aan het dalen zijn.
Ik kom op dezelfde site dit plaatje tegen:

En dat geeft inderdaad een heel ander beeld weer.

8)7
  maandag 24 januari 2011 @ 16:04:08 #130
43642 Bayswater
pi_91802469
Aantal onvrijwillige verkopen in 2010 lag al aanzienlijk lager dan in 2009 (bijna niveau 2006) en in december 2010 met 128 zelfs lager dan de decembermaanden van 2004 t/m 2009 (verder terug kan ik niet kijken).
Life lies a slow suicide
pi_91802852
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:49 schreef Bayswater het volgende:
Wel opvallend dat zo'n website niet eens de prijzen van Kadaster/CBS juist kan interpreteren. Daling neemt dus af want de maand daarvoor was het -1,1 op jaarbasis. Tevens lag de gemiddelde verkoopprijs hoger in 2010 dan in 2009. De huizenprijzen kunnen dus onmogelijk al 2 jaar elke maand aan het dalen zijn.
Gemiddelde prijzen zijn niet heel erg interessant, ik zie ze liever per catergorie. Je ziet dan dat vrijstaande huizen nog steeds dalen, twee-onder-1-kap vrijwel gelijk bleef en dat hoekwoningen en appartementen de enige stijgers waren. Ander interessant detail is dat het volume wederom gezakt is. Hoezo...? Geen crash?
De pipeline loopt steeds verder leeg en het word spoedig tijd voor een ware slachtpartij... het bloed zal over de straten vloeien :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91802929
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 15:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ik kom op dezelfde site dit plaatje tegen:

[ afbeelding ]

En dat geeft inderdaad een heel ander beeld weer.

8)7
Volgens mij heb jij moeite met grafiekjes lezen :')
Wat begrijp jij niet aan een negatief getal?
I'll sing you a lullaby.
pi_91803001
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:12 schreef xenobinol het volgende:
Volgens mij heb jij moeite met grafiekjes lezen :')
Wat begrijp jij niet aan een negatief getal?
AH, jij haalt daar wel uit dat de prijzen al 2 jaar lang elke maand dalen?

Droeftoeter..... ;)
pi_91803021
Hahaha, daar zit je dan met je 5% verplichte huurbelasting erbij _O-
Open de voedselbanken boys and girls, de huursubsidiekneusjes komen eraan! De dikke plasma`s moeten verkocht worden door de subsidie-nerds, de 2e auto gaat eruit bij de huurkneusjes, de 3e vakantie moet afgeschaft worden voor meneer Huursubsidie _O-

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2011 16:15:54 ]
pi_91803050
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:04 schreef Bayswater het volgende:
Aantal onvrijwillige verkopen in 2010 lag al aanzienlijk lager dan in 2009 (bijna niveau 2006) en in december 2010 met 128 zelfs lager dan de decembermaanden van 2004 t/m 2009 (verder terug kan ik niet kijken).
Maar het aantal aanspraken op de NHG en de schuldsanering is wel fors gestegen in 2010. Verkopen met verlies en compensatie via de NHG vallen toch niet per definitie onder de executieverkopen?
I'll sing you a lullaby.
pi_91803140
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

AH, jij haalt daar wel uit dat de prijzen al 2 jaar lang elke maand dalen?

Droeftoeter..... ;)
Ja... hoe wil je dat anders interpreteren? Een negatieve groei betekend een daling. Pas als die curve boven of op de nullijn ligt is er geen sprake meer van een daling.
I'll sing you a lullaby.
pi_91803267
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:14 schreef Scorpie het volgende:
Hahaha, daar zit je dan met je 5% verplichte huurbelasting erbij _O-
Open de voedselbanken boys and girls, de huursubsidiekneusjes komen eraan! De dikke plasma`s moeten verkocht worden door de subsidie-nerds, de 2e auto gaat eruit bij de huurkneusjes, de 3e vakantie moet afgeschaft worden voor meneer Huursubsidie _O-
De mensen die voor de 5% in aanmerking komen krijgen geen huursubsidie. Huursubsidie is voor de allerarmste mensen in dit land. Als ik per jaar 500 euro aan huur extra moet betalen terwijl huizen met duizenden euro's in waarde dalen zul je mij niet zien huilen hoor :*
I'll sing you a lullaby.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:19:12 #138
43642 Bayswater
pi_91803302
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar het aantal aanspraken op de NHG en de schuldsanering is wel fors gestegen in 2010. Verkopen met verlies en compensatie via de NHG vallen toch niet per definitie onder de executieverkopen?
Daar heb ik geen getallen van, wel deze dus.

Life lies a slow suicide
pi_91803396
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:16 schreef xenobinol het volgende:
Ja... hoe wil je dat anders interpreteren? Een negatieve groei betekend een daling. Pas als die curve boven of op de nullijn ligt is er geen sprake meer van een daling.
Volgens mij heb je nog gelijk ook. Mits je de verticale as als procenten leest. Ik las hem als verschil met een vast punt. Nu nog even achterhalen wat de juiste as is :P

EDIT: Nee, zoals jij het zegt kan het niet. Dan zou de prijs elk jaar tig % zijn gedaald :P
pi_91803406
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De mensen die voor de 5% in aanmerking komen krijgen geen huursubsidie. Huursubsidie is voor de allerarmste mensen in dit land. Als ik per jaar 500 euro aan huur extra moet betalen terwijl huizen met duizenden euro's in waarde dalen zul je mij niet zien huilen hoor :*
'Allerarmsten' in Nederland, dat zijn de mensen tot aan modaal. Dat is allang geen 'arme Nederlander' meer hoor _O- Inleveren die plasma`s heren, u heeft lang genoeg kunnen scheefhuren op kosten van de belastingbetaler, het is nu tijd eens wat solidariteit als huurder te tonen en uw loon af te dragen }) }) }) }) c_/ c_/ c_/
pi_91803524
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:19 schreef Bayswater het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vertrouw die cijfers niet.... kijk eens goed naar de verschillen tussen de maanden van de opeenvolgende jaren. Deze zitten zo'n beetje binnen 10%
Behalve December 2010 daar zit zo'n grote afwijking in dat het wel lijkt alsof dat met opzet is gedaan, dit getal is plotseling gehalveerd! Het kan ook zijn dat men nog niet alle gegevens beschikbaar had, dat laatste lijkt mij het meest aannemelijke.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:24:11 #142
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_91803579
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:19 schreef Bayswater het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Probleem met deze tabel is dat het absolute cijfers zijn. De bevolking an sich neemt ook toe dus ik weet niet of de toename in gedwongen verkopen (behalve rond 2007, daar is een dip) puur te wijten is aan de slechte economie of simpel door gestage toename in de bevolking.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 24 januari 2011 @ 16:26:30 #143
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91803708
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:04 schreef Bayswater het volgende:

Het huizensprookje is zo < 2007. Nu instappen is heeel erg dom!
  maandag 24 januari 2011 @ 16:28:32 #144
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91803830
Omzeilen executie door onderhandse verkoop

Steeds meer banken willen een executieveiling vermijden bij een betalingsachterstand. Ze ontvangen liever een onherroepelijke volmacht voor de verkoop van de woning. Van de notaris wordt daarin regelmatig een actieve rol verwacht. Maar hoever moet zijn betrokkenheid gaan? En wordt de debiteur niet te veel het mes op de keel gezet?

http://www.notaris.nl/page.asp?id=1326

Ontken er maar stevig op los als je daardoor beter slaapt |:(
pi_91803983
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:28 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:[quote]

Heel verhaal...

Gewoon je hypotheek betalen dan is er niks aan de hand. Net als je huur in een huurwoning. Al pleuren WBV's je sneller op straat bij wanbetaling dan een bank. :Y
pi_91804063
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens mij heb je nog gelijk ook. Mits je de verticale as als procenten leest. Ik las hem als verschil met een vast punt. Nu nog even achterhalen wat de juiste as is :P

EDIT: Nee, zoals jij het zegt kan het niet. Dan zou de prijs elk jaar tig % zijn gedaald :P
De vertikale as geeft procenten weer, de horizontale as geeft de prijsontwikkeling weer t.o.v. een jaar eerder. Zolang de waarde negatief is betekend dit een daling. Feitelijk zitten we dus sinds Februari 2009 in een constante daling.
Overigens.... doet deze grafiek je nergens aan denken? Ik vind hem typerend voor een 'bull trap' :P
I'll sing you a lullaby.
pi_91804133
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:21 schreef Scorpie het volgende:
'Allerarmsten' in Nederland, dat zijn de mensen tot aan modaal. Dat is allang geen 'arme Nederlander' meer hoor _O- Inleveren die plasma`s heren, u heeft lang genoeg kunnen scheefhuren op kosten van de belastingbetaler, het is nu tijd eens wat solidariteit als huurder te tonen en uw loon af te dragen }) }) }) }) c_/ c_/ c_/
Nou... dan ga ik voortaan maar iedere zaterdag ergens appeltaart eten, zelf kan ik het niet meer betalen :D
I'll sing you a lullaby.
  maandag 24 januari 2011 @ 16:33:46 #148
43642 Bayswater
pi_91804162
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen prijsindexcijfer, waarin gecorrigeerd wordt met de Woz-waarde van de verkochte woning en de gemiddelde koopsom. Wordt er meer in het hoge segment verkocht neemt de gemiddelde koopsom toe, bij correctie met de WOZ-waarde maakt het niet uit of er segmentverschillen ontstaan. ;)

Grafiek van CBS is gebaseerd op prijsindexcijfers van het Kadaster.
Life lies a slow suicide
pi_91804192
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De vertikale as geeft procenten weer, de horizontale as geeft de prijsontwikkeling weer t.o.v. een jaar eerder. Zolang de waarde negatief is betekend dit een daling. Feitelijk zitten we dus sinds Februari 2009 in een constante daling.
Overigens.... doet deze grafiek je nergens aan denken? Ik vind hem typerend voor een 'bull trap' :P
Dan zie je toch duidelijk het verschil tussen jan 2010 en het eind van het jaar. Dan moeten de prijzen in de loop van 2010 toch omhoog gegaan zijn?

Niet boven het oude niveau uit, dat klopt. Maar de stelling dat de prijzen al 2 jaar lang elke maand zakken is dan onjuist.
pi_91804219
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:24 schreef SemperSenseo het volgende:

Probleem met deze tabel is dat het absolute cijfers zijn. De bevolking an sich neemt ook toe dus ik weet niet of de toename in gedwongen verkopen (behalve rond 2007, daar is een dip) puur te wijten is aan de slechte economie of simpel door gestage toename in de bevolking.
Als je de missende gegevens van December 2010 zelf aanvult zul je zien dat 2010 net zo beroerd was als 2009 :)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')