| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:39 |
                                       
Goedenmiddag en welkom in het Jazz Jackrabbit II adoratie topic!  Dit topic heb ik geopend zodat de mensen die vroeger Jazz Jackrabbit II speelden het spel hier kunnen adoreren, en zodat mensen die het spel nooit gespeeld hebben en niet kennen het zullen gaan kennen het het daarna ook zullen adoreren.
 
SPOILER: Het verhaal In Jazz Jackrabbit 2 is de protagonist van de serie, Jazz Jackrabbit, tot ridder geslagen door de koningin van Carottus, als beloning voor het redden van haar dochter, prinses Eva Earlong. Tijdens de bruiloft van Jazz en Eva steelt Devan Shell met zijn handlangers de "12-carrot" (een woordspeling van 12 karaat) diamanten trouwring, waarna koningin Earlong Jazz in de koninklijke kerkers gooit omdat deze eigenlijk alleen toestemming voor de bruiloft zou krijgen als Devan verslagen zou zijn. Jazz' broer, Spaz, krijgt van Eva een sleutel en samen moeten ze ontsnappen en de ring van Devan terugstelen.
 
SPOILER: Levels Jazz Jackrabbit 2 kan het best omschreven worden als platformspel met actie-elementen. De levels hebben alle kenmerken van klassieke platformspellen, maar een belangrijk deel van het spel draait om het doden van vijanden met wapens. Het spel wordt getoond in 2D, waarbij het karakter waarmee de speler speelt in het midden van het scherm blijft staan terwijl het level beweegt. Dit wordt ook wel side-scrolling genoemd. Levels zijn vaak zo gemaakt dat de speler wordt aangemoedigd zo snel mogelijk te spelen, door door de levels heen te rennen. Hoewel het mogelijk is met een "normaal" tempo te lopen, wordt in de praktijk eigenlijk alleen gerend. Het belangrijkste doel van de meeste single player-levels die bij het originele verhaal horen is simpelweg het bereiken van het einde van het level zonder dood te gaan, ondertussen zoveel mogelijk punten scorend door vijanden de vernietigen en allerlei voorwerpen op te pakken. Vijanden zijn te vernietigen door ze een aantal keren te raken met een geweer, door te buttstompen (vanuit de lucht met verhoogde snelheid op de vijanden neer te komen, zoals in Super Mario 64), of door de special move van het karakter (zie verder) op de vijand uit te voeren. Vijanden hebben vaak weinig tot geen kunstmatige intelligentie en zijn vooral gevaarlijk door hun kwantiteit: meestal lopen vijanden heen en weer door een level zonder op de speler te reageren als deze dichterbij komt. In sommige levels moet de speler een eindbaas verslaan die de uitgang blokkeert. Deze is veel sterker dan normale vijanden en heeft meer kunstmatige intelligentie. Twee van de eindbazen (te weten een zeemonster en de tegenstander Devan Shell) hebben twee vormen. De levels bevatten soms puzzels, die meestal inhouden dat een bepaalde schakelaar moet worden omgezet (meestal zijn dit metalen kratten die moeten worden kapotgestompt) om een nieuw deel van het level te kunnen binnengaan, maar deze zijn nooit echt moeilijk en houden de speler vaak niet meer dan enkele seconden op. Wel zijn er veel plekken in levels die alleen via een verborgen gang bereikt kunnen worden; hier kan de speler dan vaak voorwerpen vinden die veel punten opleveren. De levels zijn verdeeld in verschillende episodes: Formerly A Prince (afbeelding gebaseerd op Purple Rain). Jazz ontsnapt uit het kasteel en vecht zich een weg door het platteland van Carrotus en een laboratorium. Jazz in Time (afbeelding gebaseerd op Back to the Future). Jazz reist terug naar het koloniale tijdperk, een wereld gelijk aan die van Alice in Wonderland, en een verlaten strand. Flashback (onbekend waar afbeelding op gebaseerd is). Gebaseerd op het originele spel, Jazz Jackrabbit. Jazz gaat terug naar Diamondus, Tubelectric en Medivo. Funky Monkeys (afbeelding gebaseerd op Donkey Kong Junior. Jazz vecht zich een weg door een jungle en ten slotte naar de put van de hel waar hij Devan moet verslaan. Shareware Demo (afbeelding gebaseerd op Doom II: Hell on Earth. De shareware demo levels van Jazz Jackrabbit 2. Holiday Hare '98 (afbeelding gebaseerd op de cd-hoes van deze aflevering). Jazz en Spaz verzorgen samen met hun zusje Lori een wilde tijd op de computer van de spelers en bezoeken koude, besneeuwde landschappen. The Secret Files (afbeelding gebaseerd op de cd-hoes van deze aflevering). Na het verslaan van Devan Shell gaan Jazz en Spaz met hun zusje Lori op surfvakantie. Ze bezoeken een paaswereld, een spookhuis en een stad. Home Cooked Levels (onbekend waar afbeelding op gebaseerd is). Hier kunnen de zelfgemaakte levels gespeeld worden.
 
SPOILER: De wapens Jazz Jackrabbit 2 wordt gekarakteriseerd door het hoge aantal wapens waaruit de speler kan kiezen. In totaal kan uit 13 wapens gekozen worden, waarvan er 8 nog opgewaardeerd kunnen worden, zodat ze meer schade doen en/of er anders uitzien. De wapens die in het spel voorkomen zijn in volgorde van verschijnen (opgewaardeerde versies doen tenzij anders vermeld dubbel zoveel schade aan vijanden en hebben een groter bereik): Blaster - Een standaardgeweer dat een kogel in een rechte lijn schiet met gemiddeld bereik. De opgewaardeerde versie schiet iets verder en haar kogels zijn wit in plaats van grijs. Bouncer - De kogels van dit type zijn blauw (paars wanneer opgewaardeerd), en stuiteren over de grond. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk vanaf een platform naar beneden te schieten. Ook kan dit wapen, wanneer de speler genoeg snelheid heeft, door muren heen. Dit wapen heeft het grootste bereik van alle beschikbare wapens. Freezer - Met dit wapen kan een vijand bevroren worden, waarna deze stil staat en één schot met willekeurig welk ander wapen genoeg is om hem te vernietigen. Toaster - Een vlammenwerper, waarvan de rode vlammen (opgewaardeerd blauwe vlammen) na afschieten korte tijd blijven "hangen", zodat het wapen vooral geschikt is voor snelbewegende vijanden. Dit wapen is (opgewaardeerd) erg sterk tegen eindbazen door de lange hangtijd die veel leven van de eindbaas afhaalt. Seeker - Een hittezoekende raket die normaal redelijk langzaam gaat maar grote snelheid krijgt wanneer de speler rent tijdens het schieten. Dit wapen wordt gezien als te krachtig, omdat het ontwijken van een schot erg moeilijk is. Really Fast Missiles - Dit wapen schiet twee (drie wanneer opgewaardeerd) raketten af die in V-vorm wegschieten en erg snel gaan, maar een kort bereik hebben. Pepper Spray - De kogels van dit type wapen zijn moeilijk te zien, maar hebben als nadeel dat het bereik erg klein is en de opgewaardeerde versie niet verandert ten opzicht van de normale versie. Dit is wel het enige wapen waarmee gecontroleerd verticaal geschoten kan worden. Energy Ray - Een elektrische straal met kort bereik, die door muren heen kan dringen. Net als de Pepper Spray heeft de opgewaardeerde versie van dit wapen geen voordelen ten opzichte van de niet opgewaardeerde. TNT - Een tijdbom die 5 seconden na plaatsen ontploft en kettingreacties kan veroorzaken - andere TNT's in de buurt van een ontploffende TNT zullen automatisch ook afgaan. Sommige wapentypes kunnen alleen tijdelijk verkregen worden en horen bij een schild. Schilden beschermen de speler voor korte tijd tegen schade en de bijbehorende wapens doen driemaal zoveel schade als niet opgewaardeerde normale wapens. Deze schilden zijn: Bubble Shield - Hiermee wordt de speler omringd door een waterbel. Het bijbehorende wapen is een versie van de Bouncer met minder bereik. Fire Shield - De speler wordt omringd door vlammen. Het bijbehorende wapen is vergelijkbaar met een snellere versie van de Blaster, maar schiet grote vuurballen af. Energy Shield - De speler wordt omring door groene energiestralen. Het wapen is gelijk aan dat van het Fire Shield, maar is groen. Laser Shield - Dit schild is niet beschikbaar in de officiële levels, maar wel verkrijgbaar via een cheat, deze cheat is "jjshield". Het bijbehorende wapen schiet een zeer snelle straal licht af die alles wat in zijn pad komt vernietigt en onbeperkt bereik heeft.


SPOILER: Overige Info Voorwerpen Levels in Jazz Jackrabbit 2 zijn vaak volgestopt met allerlei voorwerpen. Vooral voedsel is wijdverspreid. Voedsel is niet noodzakelijk voor de speler om te overleven, maar als 100 voedselvoorwerpen worden gehaald begint de Sugar Rush, waarin de speler korte tijd onsterfelijk is en vijanden kan vernietigen door ze aan te raken. Ook kunnen munten gehaald worden, die nodig zijn om bonus-delen van de levels te kunnen bereiken, en diamanten. De diamanten waren oorspronkelijk bedoeld als manier om extra levens te halen, maar deze functionaliteit is uiteindelijk niet in het spel gekomen. Elk voorwerp levert een bepaald aantal punten op. De voorwerpen die de meeste punten opleveren zijn meestal het moeilijkst te bereiken. Naast voorgenoemde voorwerpen zijn ook verschillende monitors (computerschermen) te vinden, die dienen om wapens op te waarderen of in een ander karakter te veranderen. Voorwerpen kunnen verborgen zijn in kisten of kratten: een kist of krat vernietigen zorgt ervoor dat alle erin verborgen voorwerpen tevoorschijn komen. [bewerken]Geheime levels Het is mogelijk om geheime levels in te bouwen in het spel, maar in de bijgeleverde levels wordt deze mogelijkheid slechts éénmaal gebruikt. Er worden meer geheime levels meegeleverd met het spel, maar deze zijn normaliter niet te bereiken. Om een geheim level te spelen moet een geheime uitgang van het level gevonden worden. [bewerken]Multiplayer Jazz Jackrabbit 2 heeft een multiplayer-modus, waarin met meerdere spelers gespeeld kan worden. Deze modus is te spelen op één computer (waarbij het scherm in meerdere delen wordt verdeeld, en elke speler een deel van het scherm gebruikt), via een netwerk, of via Internet. De volgende speelmodi zijn beschikbaar: Race - Hierbij is het doel als eerste het level een bepaald aantal keren uit te spelen. Diegene die als eerste een vooraf bepaald aantal keren de finish haalt, wint. Samenwerken - In deze modus is het de bedoeling een normaal single player-level met meerdere personen tegelijk te spelen. Gevecht - Hierbij is het doel simpelweg de andere spelers zo vaak mogelijk te doden Verover de vlag - De spelers worden opgedeeld in twee teams, een rood team en een blauw team. Het rode team moet de vlag van het blauwe team veroveren en naar de basis van het rode team brengen, en omgekeerd. Een vlag kan alleen naar de eigen basis gebracht worden als de eigen vlag nog in het bezit van het team is. Zoek de diamanten - Het doel in deze modus is een bepaald aantal diamanten te halen en dan als eerste de uitgang van het level te bereiken. Fans van het spel hebben meerdere variaties bedacht op deze speelmodi, hoewel de officiële speelmodi nog het populairst zijn.

      |
| tdrone | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:40 |
wat een bazenspel was dat vroeger  |
| JaimyLee | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:40 |
Heeee honkeytonk 
Ninja-edit: En ik speelde het vroeger ook vaak! Bazenspel. |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:41 |
quote: Adoreren. Nu  |
| Tja..1986 | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:41 |
EPIC  |
| Desunoto | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:41 |
quote:
|
| JaimyLee | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:41 |
quote: Mijn ninja edit was eerder dan jou quote. |
| zovty | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:41 |
Zal wel een iphone versie van komen. Was wel redelijk baas ja. Gemaakt door enderlander, die nu iets hoogs is bij een gamestudio. |
| Jordy-B | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:42 |
| Quizfeitje: Er zaten Nederlanders in het team achter Jazz Jackrabbit 2. |
| Proletariaat | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:45 |
jajaja overblijven op school tussen de middag en dan in de kelder jazz jack rabbit spelen  |
| tdrone | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:45 |
quote: Op zaterdag 22 januari 2011 16:41 schreef zovty het volgende:Zal wel een iphone versie van komen. Was wel redelijk baas ja. Gemaakt door enderlander, die nu iets hoogs is bij een gamestudio. ja die enderlanders staan altijd garant voor goede spellen  |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:45 |
quote: Op zaterdag 22 januari 2011 16:45 schreef Proletariaat het volgende:jajaja overblijven op school tussen de middag en dan in de kelder jazz jack rabbit spelen  Dat is het leven  |
| De_Groentenboer | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:45 |
| Dit spel was echt de shit. Alle jazz jackrabbits zijn trouwens de bomshit. |
| Integrity | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:47 |
| Keihard rennen en springen. Mooi getekend. Lekker in 1 keer door blijven spelen. Meesterspel! |
| Teal | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:50 |
 |
| Beardy | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:54 |
Jazz Jackrabbit had ook een sneeuw editie;
 |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:56 |
quote: Weet ik, en nog een paar andere delen zoals "The Secret Files". Maar deze is het beste  |
| De_Groentenboer | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:59 |
quote: De vinkentering, ik herken dit gewoon nog  |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:59 |
quote: Goede tijden man, goede tijden. |
| Danger.Mouse | zaterdag 22 januari 2011 @ 17:02 |
vroegah, toen papa de pc nog opstartte, NFS 1 voorzichting uit het hoesje werk gehaald, en je de hele morgen 'zoet' (lees: gewelddadig in je eigen wereld) voor de kompjutor zat
SPOILER En Natuurlijk heb ik ook JJ II gespeeld!
|
| Mallerd | zaterdag 22 januari 2011 @ 17:04 |
Ik was altijd die rooie, geniaal spel. |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 17:06 |
quote: Spaz is zijn naam  |
| Luchtkoker | zaterdag 22 januari 2011 @ 17:08 |
Toevallig nog niet al te lang geleden weer best veel gespeeld, echt een bazengame  |
| Oerbeer | zaterdag 22 januari 2011 @ 17:09 |
| Ik zat altijd te knutselen in de level creator. Ofwel jazz creation station. Meesterlijk. |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 17:10 |
quote: Op zaterdag 22 januari 2011 17:09 schreef Oerbeer het volgende:Ik zat altijd te knutselen in de level creator. Ofwel jazz creation station. Meesterlijk. Dat ken ik helemaal niet! Waar kan adt? |
| Oerbeer | zaterdag 22 januari 2011 @ 17:13 |
| Dat zat bij mij op de cd. Weet niet zeker of het erbij geinstalleerd werd. |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 17:13 |
quote: Ik heb het niet, ik heb het gedownload  |
| Oerbeer | zaterdag 22 januari 2011 @ 17:22 |
quote: Dan heb je toch een mooi onderdeel van het spel gemist. 
Maar het is nooit te laat... |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 17:23 |
quote: Op zaterdag 22 januari 2011 17:22 schreef Oerbeer het volgende:[..] Dan heb je toch een mooi onderdeel van het spel gemist.  Maar het is nooit te laat... Dat klopt, ik kijk even of ik het kan vinden  |
| LangeJan | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:01 |
| Dit spel is (deels) van Nederlandse bodem toch? |
| 08gnoT. | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:01 |
quote: Die heb ik!  |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:08 |
quote:  |
| LangeJan | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:09 |
quote: Vet hoor Glorieus spel. |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:11 |
quote: Ik vraag mij af hoe het tot stand zou zijn gekomen. Zou iemand zijn wakker geworden en gedacht hebben van: "Kom, laten we een spel gaan maken met schietende konijnen en schildpadden"  |
| Keselo | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:17 |
Wat een bazenspel was dat inderdaad 
En dan de multiplayer, met 3 man achter 1 toetsenbord  |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:18 |
quote: Op zaterdag 22 januari 2011 18:17 schreef Keselo het volgende:Wat een bazenspel was dat inderdaad  En dan de multiplayer, met 3 man achter 1 toetsenbord  Totale chaos, daarvoor had je altijd een te klein toetsenbord  |
| Watertornado | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:20 |
Eva Longoria 

Of stond dat niet in de OP? |
| 08gnoT. | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:20 |
quote: Op zaterdag 22 januari 2011 18:11 schreef honkeytonk het volgende:[..] Ik vraag mij af hoe het tot stand zou zijn gekomen. Zou iemand zijn wakker geworden en gedacht hebben van: "Kom, laten we een spel gaan maken met schietende konijnen en schildpadden"  
Ik gok op verkeerde champignons op de pizza |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:21 |
quote: Dat zal't zijn  |
| Maraca | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:38 |
Dat is lang geleden  |
| Gizmo112 | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:39 |
Hier moet ik gepost hebben.
Zo, klaar. |
| rulerofdeath | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:41 |
goed spel  |
| Spaghettivreter | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:43 |
Heb het ook gespeeld, wat was dat een bazenspel  |
| .Neovo. | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:49 |
Uiteraard beschik ik ook over deze vette game  |
| Proletariaat | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:50 |
En dangerous dave dan?

 |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 19:24 |
quote: Gefeliciteerd met je post.quote: Ken ik niet  |
| rulerofdeath | zaterdag 22 januari 2011 @ 19:37 |
quote: Dave  |
| Mallerd | zaterdag 22 januari 2011 @ 19:55 |
Heb hem weer gedownload, wat een perfect spel  |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 19:55 |
quote: Kan je je uren mee vermaken  |
| So_Surreal_Baby | zaterdag 22 januari 2011 @ 19:56 |
Deel 1 vond ik toffer  Vooral met die kerstuitbreiding  |
| Grote_Aap_Ernst | zaterdag 22 januari 2011 @ 19:57 |
quote: Dat spel had ik dus op een floppy disk staan , bedankt wist echt niet meer hoe dat spel heten  |
| dralion13 | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:02 |
JJR2 uren en uren gespeeld, vooral de multiplayer mode (ik altijd mn zusje ownen ) |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:03 |
quote: Op zaterdag 22 januari 2011 20:02 schreef dralion13 het volgende:JJR2 _0_ uren en uren gespeeld, vooral de multiplayer mode (ik altijd mn zusje ownen  ) Bij mij was het andersom, mijn zus was beter dan ik Ohja, en pics van je zusje natuurlijk. |
| JApieman | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:08 |
Ik las Jizz JackRabbit  |
| Oscar. | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:10 |
quote: Zoals A2 racer en Amsterdamned met quake engine |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:11 |
quote: Jij las spastisch. |
| JApieman | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:12 |
quote: Een beetje  |
| wuuht | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:28 |
dat rooie konijn was echt een retard  |
| Ensemble | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:54 |
Adoratietopics.  |
| Chocolate-chick | zaterdag 22 januari 2011 @ 21:02 |
Bazenspel  |
| Guiel | zaterdag 22 januari 2011 @ 22:04 |
Lol, dat zat ik altijd te spelen geweldig spel inderdaad  |
| Casino.Bob | zaterdag 22 januari 2011 @ 22:05 |
| goeie OP |
| honkeytonk | zaterdag 22 januari 2011 @ 22:06 |
quote: Honkeytonk adoratie topic De pot verwijt de ketel...quote: Spaz quote: Veel werk in gestoken  |
| NrTH | zaterdag 22 januari 2011 @ 22:15 |
Arjan Brussee  Wat een spellen maakt(e) deze man toch, hij heeft eigenhandig Nederland op de games maak map gezet. |
| seiramu | zaterdag 22 januari 2011 @ 23:48 |
OH MIJN GOD. WAT EEN NOSTALGIEBOM !
Dit speelde ik altijd op de pc wanneer mijn internetverbinding het niet meer deed. Dit moet ik downloaden, al is het alleen maar voor de nostalgie !
Superworm (Earthworm?) Jim vond ik ook een echte bazenspel trouwens.
[ Bericht 6% gewijzigd door seiramu op 22-01-2011 23:54:54 ] |
| Slickk | zondag 23 januari 2011 @ 02:00 |
Bazenspel, multiplayer was ook wel tof maar de levels van singleplayer waren ook gaaf Volgens mij uiteindelijk nooit uitgespeeld, wel heeeeel vaak weer opnieuw begonnen... |
| KoningStoma | zondag 23 januari 2011 @ 03:17 |
quote: Op zaterdag 22 januari 2011 17:09 schreef Oerbeer het volgende:Ik zat altijd te knutselen in de level creator. Ofwel jazz creation station. Meesterlijk. Ik ook
En dan kwamen er ook nog speelbare dingen uit rollen. Jammer dat het internet toen nog niet zo ingeburgerd was; dan was er vast een site aan toegewijd. |
| gamezz | zondag 23 januari 2011 @ 03:49 |
Geniaal spel Speel het nog heel af en toe multiplayer blijft leuk.  |
| nubreektmijnklomp | zondag 23 januari 2011 @ 04:02 |
Echt bazenspel! ging wel vaak dood . Ken alleen die andere versies niet! alleen 1 en 2 .
En je had ook nog dat chupachups spel. was ook baas! |
| honkeytonk | zondag 23 januari 2011 @ 10:14 |
quote: Op zondag 23 januari 2011 02:00 schreef Slickk het volgende:Bazenspel, multiplayer was ook wel tof maar de levels van singleplayer waren ook gaaf  Volgens mij uiteindelijk nooit uitgespeeld, wel heeeeel vaak weer opnieuw begonnen... Nooit uigespeeld!?!? Schande. Meteen opstarten en uitspelen  |
| Slickk | zondag 23 januari 2011 @ 10:24 |
quote: Er zal wel geen Mac versie zijn Ik herken alle levels nog wel uit de OP maar verder weet ik het niet meer... |
| dralion13 | zondag 23 januari 2011 @ 14:16 |
ik had volgens mij de demo versie met maar een iets van 4 lvls
die met die rupsenkoningin was baas, als je je raakte ging je spacen |
| .Neovo. | zondag 23 januari 2011 @ 14:17 |
quote: Op zondag 23 januari 2011 14:16 schreef dralion13 het volgende:ik had volgens mij de demo versie met maar een iets van 4 lvls die met die rupsenkoningin was baas, als je je raakte ging je spacen komt me heel bekend voor  |