abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92283438
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:46 schreef Auti het volgende:

[..]

Ah! Weerstandjes O+ Ik had vroeger als kleine mini-professor zo'n elektrodoos.
Een schakelbord met draadbrugjes, weerstandjes in diverse soorten (Ohm?) met kleurtjes erop en LED'jes en van alles en nogwat op een 9v batterij.
Met een boekje incl allemaal experimentjes.. leugendetector maken, stroom uit een appel trekken, etc.
Totdat er een transistor ging roken :')
Philips experimenteerdozen :Y Radiootjes bouwen. Toen vond ik techniek nog wel leuk. Nu begrijp ik niet waarom ik er ooit voor gekozen heb... :{
pi_92283525
..............................

En toch op de valreep even een klant kunnen blij maken met 3000,- O+
pi_92285456
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Philips experimenteerdozen :Y Radiootjes bouwen. Toen vond ik techniek nog wel leuk. Nu begrijp ik niet waarom ik er ooit voor gekozen heb... :{
Nu je het zegt, staat mij wel iets van bij.. diode + klein luidsprekertje.. maar DAMN, dat is echt nostalgisch.. ik zou bijna gaan zingen; Hilversum 3 bestond nog niet.. Maar zo oud ben ik niet :o

Maar de vraag is, als je een andere richting zou hebben gekozen; zou je dan wel aansluiting hebben kunnen vinden? Even kortgesloten :D .
Keuzes maken is erg moeilijk, vooral op jonge leeftijd en qua school/opleiding/richting.

Otto den Beste - doorstroomprofielen en het schoolkritisch moment. Ik kan er inmiddels om lachen.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:52 schreef Cassandra87 het volgende:
..............................

En toch op de valreep even een klant kunnen blij maken met 3000,- O+
^O^ _O_
-weg-
pi_92285677
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Wie ontvangt WAJONG 80% - 100% afgekeurd?
Wat is het netto bedrag, en wat is het netto vakantiegeld? Als iemand dat wilt delen.. Mag per pb.
Vraag ivm LDT, krijg te horen dat wij mogelijk jarenlang vanaf 2007 onterecht LDT hebben afgewezen. Ik wil dit rechtzetten, maar wij rekenen met bruto bedragen en ik heb juist het netto nodig.
Ik zie dat je de 3000 euro al hebt uitgekeerd, maar de bedragen (inclusief 58 euro Jongehandicaptenkorting) per 1 januari 2011:

Bruto: 1068,36 euro = netto 913,28 euro
of met aanvulling vanuit de Toeslagenwet: 1082,93 euro = 921,93 euro

De maandelijkse opbouw van de bruto vakantie-uitkering: 8% van 1082,93 euro = 86,63 euro
Loonheffing: 30,80 euro
Netto: 55,83 euro

Toen ik nog Wajong kreeg, lag mijn uitkering 1 à 2 euro hoger dan het bruto-netto traject berekent, dus zal het wel 923,50 euro zijn.

De Jonggehandicaptenkorting wordt voor de WWB niet als inkomen aangemerkt.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_92288684
3000,- was een andere klant.

Maar volgens jouw berekening heeft een wajonger die 80-100% is afgekeurd dus inderdaad recht. Benieuwd hoe we dit gaan oplossen. Ik wíl het wel oplossen.. Maar het gaat om tig klanten x 3 jaar, die we niet bijhouden. We kunnen een oproep plaatsen, maar ik acht de kans groot dat iedereen die ooit een afwijzing heeft gehad, dus ook een terechte afwijzing, massaal gaat reageren. En dat kan ik er niet bij hebben.. ik heb inmiddels 800+ werkprocessen die ik in mijn eentje binnen 8 tot 12 weken moet behandelen..
pi_92291497
en weer teveel gedaan vandaag. Teminste zo voelt het... Of had ik tussen de middag toch maar even een uurtje moeten rusten..? :{
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_92291560
hey bosje :*
Pas je wel goed op jezelf?
pi_92291741
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:33 schreef Cassandra87 het volgende:
hey bosje :*
Pas je wel goed op jezelf?
Ja, ik doe mijn best, maar echt helemaal okee gaat het nog niet met me..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_92302447
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:40 schreef Cassandra87 het volgende:
3000,- was een andere klant.

Maar volgens jouw berekening heeft een wajonger die 80-100% is afgekeurd dus inderdaad recht. Benieuwd hoe we dit gaan oplossen. Ik wíl het wel oplossen.. Maar het gaat om tig klanten x 3 jaar, die we niet bijhouden. We kunnen een oproep plaatsen, maar ik acht de kans groot dat iedereen die ooit een afwijzing heeft gehad, dus ook een terechte afwijzing, massaal gaat reageren. En dat kan ik er niet bij hebben.. ik heb inmiddels 800+ werkprocessen die ik in mijn eentje binnen 8 tot 12 weken moet behandelen..
Dat is wel veel hey. Is de werkdruk in jouw functie groot?
Ik vind de bijstand nog best een ingewikkelde regeling. Bij de WIA of de Wajong bijvoorbeeld heb je één universele waarheid. De bijstand is per gemeente verschillend geregeld.

Over de overheid gesproken, 17 februari manifestatie Samen sterk voor publiek werk in Den Haag :)
Naar het Franse ideaal van opkomen voor je rechten of je stem laten horen ben ik van de partij!

[ Bericht 1% gewijzigd door schaal_9 op 03-02-2011 23:48:56 ]
pi_92309598
De prioriteiten liggen elders ;) Waardoor ik als enige de LDT doe. En er zijn door vorige afdelingen ontzettend veel fouten gemaakt, en de peildatum stond altijd op 1 januari, waardoor we een hele bulk binnen krijgen. Ik ben van plan alles te herzien. Kost even.. Maar scheelt wel voor de komende jaren!
pi_92314079
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:27 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Over de overheid gesproken, 17 februari manifestatie Samen sterk voor publiek werk in Den Haag :)
Naar het Franse ideaal van opkomen voor je rechten of je stem laten horen ben ik van de partij!
Durf jij dat?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 11:32:45 #212
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_92315795
Kent iemand hier Planet Earth? Uren kan ik daar naar kijken.. prachtige beelden. Alsof je zelf daar bent!
pi_92318740
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 11:32 schreef CHEVHB het volgende:
Kent iemand hier Planet Earth? Uren kan ik daar naar kijken.. prachtige beelden. Alsof je zelf daar bent!
Planet earth _O_ O+
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:47:02 #214
297051 schaal_9
Caissière B
pi_92330734
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Durf jij dat?
Natuurlijk. Het is vooralsnog een manifestatie, meest informatief en ook met muziek geloof ik.

Niet dat ik er echt beter van een loonsverhoging word, heb wel iets anders aan mijn hoofd. Maar ik houd niet van die typisch volgzame Nederlandse mentaliteit van alles maar over je heen laten komen. Naar mijn idee zijn de drie meest erge dingen die je kunnen overkomen:

1) Ernstig ziek worden
2) Je baan kwijtraken
3) Een vrouw die geen zin heeft in een praatje, maar op hetzelfde moment wel met iemand anders een babbeltje gaat maken (meestal iemand die gemakkelijker praat).

Zelfs al zou ik ooit van schaal 9 naar 10 gaan, punt 3 kan me nog altijd emotioneel opbreken.
pi_92332447
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:47 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het is vooralsnog een manifestatie, meest informatief en ook met muziek geloof ik.

Mooi. Want een manifestatie betekent mensenmassa's en veel prikkels :{ Goed dat je er heen gaat. Ik ben het mens je een dat Nederlanders de Franse mentaliteit nogal missen. Gewoon voor je rechten opkomen, hoe vanzelfsprekend kan dat zijn...
quote:
Niet dat ik er echt beter van een loonsverhoging word, heb wel iets anders aan mijn hoofd. Maar ik houd niet van die typisch volgzame Nederlandse mentaliteit van alles maar over je heen laten komen.

Ik erger mij ook aan de volgzaamheid van Nederlanders.
quote:
Naar mijn idee zijn de drie meest erge dingen die je kunnen overkomen:

1) Ernstig ziek worden
2) Je baan kwijtraken

Inderdaad. Puntje 2 is absoluut traumatisch. Zeker als je op het randje van de marktcirkel moet zitten. Ik blijft het een walgelijk systeem vinden.
quote:
3) Een vrouw die geen zin heeft in een praatje, maar op hetzelfde moment wel met iemand anders een babbeltje gaat maken (meestal iemand die gemakkelijker praat).

Zelfs al zou ik ooit van schaal 9 naar 10 gaan, punt 3 kan me nog altijd emotioneel opbreken.
Hm, dit verwondert mij nogal :{

Als ik hier even over nadenk, dan denk ik dat bij jou het thema "afwijzing irt vrouwen" een hoofdrol speelt. En niks is zo pijnlijk als afwijzing... En als het vaker gebeurt - en ja dat idee heb ik wel een beetje bij je - dan wordt je daar vanzelfsprekend allergisch van....

En ja, beloning staat natuurlijk los van dit thema. Als zou je de Balkenende-norm verdienen, afwijzing is gewoon niet leuk.

Vraagje: praat jij makkelijker met mannen dan met vrouwen? Vind je vrouwen eigenlijk wel aantrekkelijk? (niks mis mee hoor als je liever met mannen communiceert :) )
pi_92333024
Wat heeft communiceren met een geslacht en een geslacht aantrekkelijk vinden in vredesnaam met elkaar te maken?
pi_92333168
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat heeft communiceren met een geslacht en een geslacht aantrekkelijk vinden in vredesnaam met elkaar te maken?
Vrouwen communiceren heel anders dan mannen, andere golflengte etc. ...en daardoor elkaar minder goed begrijpen. (ook wetenschappelijk onderbouwd) Ik kan mij juist voorstellen dat iemand met PDD, die op zich al moeite heeft met communiceren, daardoor nog een grotere barrière kan ondervinden als die moet communiceren met een persoon van het andere geslacht.
pi_92333484
Ja dát snap ik. Ik communiceer ook beter en liever met een man. Maar ik snap niet wat de vraag of s9 vrouwen 'eigenlijk wel' aantrekkelijk vind hiermee te maken heeft.
pi_92333533
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja dát snap ik. Ik communiceer ook beter en liever met een man. Maar ik snap niet wat de vraag of s9 vrouwen 'eigenlijk wel' aantrekkelijk vind hiermee te maken heeft.
Het zou toch kunnen dat hij latent afkerig voor vrouwen is en ergens liever met mannen praat?
pi_92333614
Dat idee had ik nou niet :+ Ik vond je insinuatie zo apart, of althans, het gevoel dat ik als NT-er bij je bericht krijg :+

Ik geloof oprecht dat schaal 9 gewoon heterosexueel is ;)
pi_92333817
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat idee had ik nou niet :+ Ik vond je insinuatie zo apart, of althans, het gevoel dat ik als NT-er bij je bericht krijg :+

Ik geloof oprecht dat schaal 9 gewoon heterosexueel is ;)
Misschien wel. Misschien niet. Als ik puntje 3 zo lees, dan heeft ie wel iets om uit te vogelen.Anders dan insinuatie zijn de vragen hoe dan ook integer bedoeld.
pi_92333885
Ja precies Cassandra.
pi_92334206
Dat geloof ik gerust, dat ze integer bedoeld zijn,

Ik vat m op als dat schaal 9 t als een pijnlijke afwijzing ziet als een vrouw zegt, ik ben niet in de stemming voor een gesprek en vervolgens wel met een ander praten, oftewel: Ik heb geen zin in een gesprek met schaal 9.
En dat kan ik mij gerust indenken. Dat dat pijnlijk is.
pi_92334514
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat geloof ik gerust, dat ze integer bedoeld zijn,

Ik vat m op als dat schaal 9 t als een pijnlijke afwijzing ziet als een vrouw zegt, ik ben niet in de stemming voor een gesprek en vervolgens wel met een ander praten, oftewel: Ik heb geen zin in een gesprek met schaal 9.
En dat kan ik mij gerust indenken. Dat dat pijnlijk is.
Natuurlijk is dat pijnlijk. Zou iedereen vinden. Maar wie vindt het nou zo erg dat het een plaatsje in de top 3 krijgt van de ergste dingen die je kan overkomen? Dat vind ik toch wel heel apart...(hij uitte vaker kritiek op de houding van Nederlandse vrouwen, zit een vast patroon in merk ik).

En daar sloeg ik op aan. Want eerder kaartte hij een dergelijk afwijzing hier aan, dus het lijkt een beetje op iets dat hij bij herhaling meemaakt. Hij krijgt daar op eoa manier geen vat op. En dan vraag ik mij af, hoe komt dat dan? Ik hoopte hem te helpen door dit soort vragen te stellen.

Niks insinuaties dus.
pi_92334732
Ik denk dat schaal9 een plaatje in zijn hoofd heeft, hoe zo min mogelijk last hebben van autisme en zo goed mogelijk mee draaien in de maatschappij. Eigen huis, goede baan, mogelijkheid tot door ontwikkelen, een relatie, eventueel kinderen? Het hoort allemaal in de thuis in het ideale plaatje.
Maar ik denk dat het meer te maken heeft met het willen meedraaien in de maatschappij dan met eventuele homoseksualiteit.

En hij heeft volgens mij wel vriendinnen, alleen geen vriendin/partner. Ik weet natuurlijk niet hoe schaal 9 in het echt is. Maar het kan best zijn dat hij inderdaad net iets trager praat om maar wat te noemen, 99% van de vrouwen zijn vreselijk selectief in met wie ze thuis willen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')