abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91938488
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:25 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Mooi filmpje, geeft een hoop dingen weer die voor veel autisten herkenbaar zijn.

Maarreh, "ik word" is zonder t, het is een tic met een c en niet met een k, "er verandert iets" is met een t, en puntjes als pauzeteken moeten er drie zijn en geen twee... en zo zijn er nog wel wat dingetjes.
Taalfouten zijn mijn tic, zal ik maar zeggen ;-)
Het is inderdaad weer een erg mooi filmpje. Veel herkenbare dingen. Goed omgeschreven.
Maar het is enige ipv enigste, en dat was eigenlijk het enige waar ik mij aan stoorde. De rest van de foutjes vind ik niet zo erg.
.
-weg-
pi_91938633
Mijn tic is dat ik met mijn vingers ga friemelen en met mijn benen ga tippen en soms wiebelen of ik ga lopen ijsberen en mompelen. En ik schijn heel veel met mijn gezicht te doen, allemaal trekken in mijn gezicht.
-weg-
pi_91940251
De schade is zo'n 221 euro. De rest krijg ik vergoed. Ik moet 221 euro huur betalen voor de 6 dgn dat ik er heb gewoond. Dit is als ik de administratiekosten van 55 euro niet vergoed krijg, en daar ga ik maar vanuit.

Ik heb een hulpverlener die het nog wel voor elkaar zou kunnen krijgen om ook die 221 euro kwijt te kunnen schelden, is haar ook gelukt met 320 euro huur voor die andere woning. Maar of dat nu weer lukt? Iig, ik wil dat die vent op zijn bek gaat.
-weg-
pi_91941247
Iemand met de dood bedreigen omdat hij geluidsoverlast veroorzaakt? (waar hij zelf niet zo heel veel aan kan doen) Gast... :') Jij bent hier de gene met problemen
pi_91942662
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:35 schreef clockcabl3 het volgende:
Iemand met de dood bedreigen omdat hij geluidsoverlast veroorzaakt? (waar hij zelf niet zo heel veel aan kan doen) Gast... :') Jij bent hier de gene met problemen
Ja vast.. ik ben sociaal totdat ik tokkies tegenkom.. En als iemand zo'n zware stoornis heeft waar hij niets aan kan doen, dan is hij niet zielig en heb ik geen medelij. Dit soort mensen horen in een inriching of een hutje op de hei.. Wat zeg ik, geef die man een wapen en stuur hem naar Afghanistan.

Maar ik heb het goed gedaan, ik bedreig hem ook niet met de dood.. ik zou er alleen totaal niet mee zitten als die man ernstig hard dood gaat. Geen lach of geen traan. Ik vind het ook heel erg voor de buren en daar ga ik ook nog mee praten. Dit gaat nog wel even verder, met een heel backup team van hulpverleners, wijkagent, etc etc.. Woningbedrijf zit er ook vol op en ik kan zo een nieuwe woning krijgen maar daar ben ik nu nog even niet aan toe.

Ik ga hem niet dood maken of wensen, maar het is wel mijn nieuwe bitch.. En hij gaat lastig krijgen. Ik had en heb alleen geen zin om als een waakhond daar te gaan zitten en elke keer, 8 a 9 keer per dag de politie te bellen voor een mutatie. Ik trek dat niet.
Maar het heeft volle aandacht en krijgt absoluut nog wel een staartje hoor.

Hij is de lul, ik heb mij netjes gedragen en ze zijn bij het woningbedrijf nu superlief tegen mij.

Wat mij op het volgende brengt. Zwaar respect voor Cassandra haar job!.
Ik heb zeg maar een paar Cassandra's ontmoet de laatste dagen... mensen met speciale training en die mij echt goed hebben opgevangen. Dat is echt klasse.. dit waren veel meer dan simpele balie mutsen :Y _O_
-weg-
pi_91951822
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:47 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ik snap dit soort filmpjes nooit. Ik heb dat nooit zo ervaren dat dingen mij storen :? Ook dat aanraken en dergelijk :?

Lang geleden trouwens :W ik zie dat EG & Auti nog altijd het topic runnen :P
Onverwacht worden aangeraakt vindt niemand echt prettig hoor. Zeker vrouwen niet.
Ik vind het ook niet prettig als ik door iedereen wordt aangeraakt.

Ik snap het doel van die filmpjes wel. Het is een manier om iets aan andere uit te leggen. Wat zij overigens heel goed vind ik :@
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_91952118
@ Auti:
Respect dat je zo rustig bent gebleven en je netjes hebt gedragen. Jammer dat dit gebeurd is.

Overigens is het heel herkenbaar van en buurman met psysche problemen die overlast geeft. Mijn bovenbuurman heeft dat ook gedaan een paar jaar terug. Ik durfde er niets aan te doen uit angst. (waarschijnlijk durfde veel van jouw ex-buren er daarom ook niets aan te doen)
De laatste tijd(anderhalf jaar) gaat het goed geen overlast meer.

Als iemand overlast geeft krijgt hij een waarschuwing. Na 2 waarschuwing kan een procedure tot uitzetting beginnen. Alleen als diegene zich over een periode van 6 maanden rustig en geen overlast geeft dan tellen die eerdere klachten niet meer mee en begint het weer opnieuw als hij weer overlast geeft.
Tevens is de duur van de overlast ook bepalend. 5 a 10 minuten schreeuwen wordt niets mee gedaan. Tenzij het stelselmatig is. Dan wordt er wel iets mee gedaan. Alleen zulke produceren kunnen jaren duren.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_91958595
je moet ook een beetje relativeren, dat vloeken schiet ook niet echt op.
pi_91958628
Ach, ik ga iig een nieuwe woning krijgen en wordt op mijn wenken bediend. Ik mag eisen stellen.
Maar ik moet nu eerst even het een en ander verwerken en afronden.

Gesprek met de wijkagent gaat er ook nog komen.
Morgen ga ik met de buren in die flat praten en vragen stellen, bewijs verzamelen en advies geven om vooral elke keer de politie te bellen voor een mutatie en een officiele klacht in te dienen bij het woningbedrijf. Die officiele klacht ga ik ook nog doen. En met de wijkagent en PIT gaan we uitzoeken bij wie die man onder behandeling is en wie er verantwoordelijk voor is dat hij daar zo kan wonen.

Er is hier namelijk iemand aansprakelijk voor, en op die persoon wil ik gemaakte kosten gaan verhalen.
Juridische ondersteuning komt vanuit stichting MEE.
-weg-
pi_91962596
Jemig Auti, dat is wel een hele heftige wending...
Weet even niet wat ik moet zeggen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_91963717
Als het te erg wordt dan ben ik bereid om met mijn gezicht op tv te komen bij de Rijdende rechter of ruzie met de buren oid..

Ik ben iig rustig en veilig. Ik ken mensen en ik was vroeger gevaarlijk, maar dat wil en doe ik niet meer dus dat is ook geen stoere praat of dreigementen, ik ga het netjes doen.
Want als het moet dan is meneer vanavond nog een kasplantje.. Maar dan gooi ik al mijn eigen ruiten in (figuurlijk). En ik WIL dat ook niet, ik ben een goede jongen.

Tot 7 februari heb ik toegang en tijd om mijn woning leeg te halen. In die tijd verzamel ik nog zoveel mogelijk bewijsmateriaal, alles wordt gefilmd. Alle kosten worden tot op de cent berekend en ik krijg héél erg veel hulp, vanuit alle hoeken. Dat zeg ik, er staan zelfs mensen klaar om die man zijn tong er uit te snijden :X Maar zo ben ik niet. Ik snap zijn situatie, maar ik snap niet hoe het kan dat hij zo kan wonen. Vanaf nu tot aan 7 februari wordt zoveel mogelijk opgenomen, ook vanaf zijn voordeur... vanuit de poort, de traphal, mijn woning.. etc.

En ik ga met alle buren praten. Van zijn overburen aan de overkant van de straat weet ik ook dat hij zwaar gestoord is. De familie van de vorige bewoonster (huis heeft 1 jaar leeggestaan, vrouw zit in bejaardentehuis) is ook op de hoogte van het geschreeuw en gevloek, zijn ook getuige. Al 2 jaar lang... Woningbedrijf weet van niets.. :?

Maar het komt goed, alles is ingeschakeld, ik ben rustig en weet wat ik moet doen.
Pech voor hem, ik vind dit heerlijk.. bijt me er vol in vast, wetjes.. regels.. advocaten... ZALIG!!
En ik blijf recht houden op urgentie.
-weg-
pi_91969132
Ik wil jullie graag bedanken voor jullie steun en begrip, en ik wil mij verontschuldigen voor de lange posts. Maar ik moet het even kwijt en het is ook een belangrijke log die ik niet zelf kan wissen.

Morgen komt de PIT en dan gaan we het plan opzetten en opstarten.
-weg-
pi_91995932
Zo dan! Vandaag heb ik bij hem aangebeld. Ging in eerste instantie niet zo netjes, ik maakte vol gebruik van intimidatie en autoriteit.
Hij doet open

auti; goededag, bent u de bewoner van dit pand
-ja
auti; mooi, dan wil ik 3 dingen van u weten
1) uw naam
2) De naam van uw arts
3) De naam van uw advocaat.
-? huh wat, waarom.. ondertussen had hij zijn stiefvader aan de telefoon.

Nou heel verhaal, ik zeg.. ik wil mijn onkosten op je gaan verhalen. En toen wou hij helemaal geen info geven en zij ik; Prima! dan gaat het via Nick.

-Oh bel de politie maar hoor, die waren hier dinsdag ook al, is allemaal geregeld.
Auti; ja dat weet ik, en ik heb mijn huur opgezegd en zit nu met kosten.

Nou nog een paar dingetjes maar we waren beide rustig en toen kwam zijn stiefpa er ook bij.
Hij is inderdaad nogal lichtgeraakt/woede aanvallen. staat onder behandeling, nota bene bij dezelfde psych als de mijne....... (hij gaat hem de groetjes doen :D)
En de laatste tijd heeft hij het extra zwaar omdat hij van zijn ex zijn kind niet meer mag zien en ze beschuldigd hem van kindermishandeling want het kind zou een trauma hebben opgelopen.

NAja, hele verhalen.. kerel was ook zo stoned als een aap, wel een aardige jongen.. zou ook nooit iemand slaan.. alleen zelfbeschadiging en zelfmoordneigingen.
Vorige week heeft hij bijna het kantoor van mijn psych kort en klein geslagen en gisteravond stond hij naar eigen zeggen met een mes op zijn borst tegen de muur en heeft hij nu een hele blauwe plek.

Maandag neem ik contact op met de rechtspersoon van het woningbedrijf (hun blijken namelijk voor het grootste deel aansprakelijk) en maandagmiddag belt mijn psych mij.
-weg-
pi_91996042
Oh ja... en hij heeft een beetje problemen met internet :')
-weg-
pi_92021597
Hoe gaat het nu met jou, Auti ?
pi_92024105
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 00:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe gaat het nu met jou, Auti ?

zware medicijnen.
Maar het komt goed, ik krijg goede hulp en begrip, ook vanuit het woningbedrijf.
ik moet dit alleen ff verwerken, even resetten.
-weg-
pi_92026311
Ik heb ook echt heel veel respect voor het woningbedrijf. Dit heb ik nog nooit zo meegemaakt.
Bij de gemeente zitten altijd van die schapen, zeg maar.. Maar ik ben zo goed opgevangen en ze zijn zo aardig, dit is zo als het hoort.

Als ik nu ook binnenkom dan zeggen ze; goedemorgen Auti, ben je rustig? Kunnen we je ergens mee helpen?
En ik draag nu voortdurend gehoorbescherming om overprikkeling te voorkomen.

Morgen ga ik een leuke post plaatsen, ik heb correspondentie gekregen waar je echt :? bij zegt.
En dan kan ik ook aantonen over wat voor dingen ik vaak klaag en waar ik moedeloos van wordt.
-weg-
pi_92026854
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:43 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Onverwacht worden aangeraakt vindt niemand echt prettig hoor. Zeker vrouwen niet.
Ik vind het ook niet prettig als ik door iedereen wordt aangeraakt.

Ik snap het doel van die filmpjes wel. Het is een manier om iets aan andere uit te leggen. Wat zij overigens heel goed vind ik :@
Sommige mensen herinneren zich vast wel mijn post over een man in de rij bij de kassa die steeds tegen mij aan stond te botsen, en mijn reactie daarop...
-weg-
pi_92031510
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 01:15 schreef Auti het volgende:

[..]

zware medicijnen.
Maar het komt goed, ik krijg goede hulp en begrip, ook vanuit het woningbedrijf.
ik moet dit alleen ff verwerken, even resetten.
Ja, ik snap goed dat je het hele gebeuren moet verwerken. Wel erg gelukkig hoe het woonbedrijf reageert. :Y

Gelukkig dat een thuisbasis hebt, dat is vooral in deze stressituatie erg belangrijk.

Heb je ook nog contact met je broers? :)
pi_92031531
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 02:28 schreef Auti het volgende:

[..]

Sommige mensen herinneren zich vast wel mijn post over een man in de rij bij de kassa die steeds tegen mij aan stond te botsen, en mijn reactie daarop...
Dat moeten ze bij mij ook niet doen :X

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 29-01-2011 15:56:27 ]
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:19:06 #96
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_92038682
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:36 schreef Auti het volgende:
Mijn tic is dat ik met mijn vingers ga friemelen en met mijn benen ga tippen en soms wiebelen of ik ga lopen ijsberen en mompelen. En ik schijn heel veel met mijn gezicht te doen, allemaal trekken in mijn gezicht.
Dat wiebelen vertelde mij laatst ook iemand dat ik dat deed. Heb het helemaal niet in de gaten. Ik ben ook steeds aan het mompelen in mezelf.
pi_92040673
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, ik snap goed dat je het hele gebeuren moet verwerken. Wel erg gelukkig hoe het woonbedrijf reageert. :Y

Gelukkig dat een thuisbasis hebt, dat is vooral in deze stressituatie erg belangrijk.

Heb je ook nog contact met je broers? :)
Ja, ik kan ook altijd bij hun terecht. En mijn ouders begrijpen mij en ook die band is nu wel gegroeid. Ik heb ook weer veel filmpjes laten zien zodat ze mij een beetje kunnen begrijpen en ik heb uitgelegd waar mijn puntjes liggen en wat mijn plannen zijn en hoe we het moeten doen.
Ook de filmpjes van CHEVHB helpen daar erg bij.

Maar ik heb het wel moeilijk, daarom krijg ik nu ook tijd. Ik ben niet gevaarlijk of agressief maar wel emotioneel erg instabiel (ERS speelt weer heel erg op), ik ben wel erg verdrietig, uitgeput en erg in de war. Ik sta stijf van de medicijnen en ik kan niet meer zo goed denken of uit mijn woorden komen. Deze post kost mij veel moeite.

Ik heb vastgelegd wat de plannen zijn en hoe we het gaan doen. Ik ga regelen dat ik een gesprek met de mevrouw van de woonurgentie en met consulent van het woningbedrijf over mijn situatie en over een nieuwe woning maar dat wil ik dan dat mijn coach er bij is van Voorzet. Zij kan heel goed uitleggen wat ik niet kan en ze kent mij heel erg goed.

Ik wordt goed in de gaten gehouden en geholpen.
-weg-
pi_92040991
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:19 schreef CHEVHB het volgende:

[..]

Dat wiebelen vertelde mij laatst ook iemand dat ik dat deed. Heb het helemaal niet in de gaten. Ik ben ook steeds aan het mompelen in mezelf.
ik mompel heel vaak in mijzelf. En als ik paniekerig raak of overprikkelt dan ga ik ijsberen en met mijn vingers friemelen of met mijn handen een soort van fladderen, dan maak ik zeg maar steeds een "wat moet ik doen?" gebaar. En dan mompel ik ook.

En als ik moet wachten in wachtkamers of tijdens een gesprek en als ik dan zenuwachtig ben of het is erg druk dan ga ik ook friemelen en vaak een beetje wiebelen en ik tap dan heel vaak met mijn voeten. Maar dat is van de ADHD denk ik, ik heb ook plekken op mijn voeten van het tappen want ik tap met 1 voet op de ander (die leg ik dan schuin en dan tap ik met mijn andere voet daarop) en ook plekjes op mijn schoenen.

En er zijn nog wel een paar typische dingetjes die ik heb, ik heb daarom ook altijd Autipas bij me.
En ook mijn diagnoselijst en contactgegevens van mijn verpleegkundige en coaches en informatie van mijn medicijnen. Dat heb ik allemaal in een mapje die ik altijd bij me heb.

Ik ben bekaf en erg warrig. Maar ik vind het erg fijn dat jullie mij wel kunnen begrijpen en ook de bevestiging dat ik goed ben omgegaan met de situatie is erg belangrijk voor mij.
Dank jullie wel.
-weg-
  zaterdag 29 januari 2011 @ 15:17:23 #99
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_92041065
Ben blij dat mijn filmpje goed kunnen helpen.

Heb nu ook een fimpje gemaakt over mijn postieve eigenschappen.. Maar dat zijn meer mijn sterke kanten en iedereen heeft weer andere dingen weer ze goed en slecht in zijn. Maar ik wil hem wel op de site zeggen hoor.. moet je maar even laten weten. Misschien herken je daar ook dingen van.

Ik maak de filmpjes ook voor andere maar ook voor mezelf. Een soort verwerken en het meer een plaats geven.

Ik zelf zit momenteel ook even in een dip.. heb ook medicatie gekregen. Het is heel raar.. ik ben constant aan het denken in mijn hoofd, de meest kleine dingen die er niet toe doen.

Bijvoorbeeld: laatst was ik in een winkel centrum. Er stonden toen een paar stoelen om te zitten En zit mezelf af te vragen of het nu 4 of 5 stoelen waren. Het liefste ga ik terug om te kijken.. dan pas heb ik rust in mijn hoofd. Ik snap dat echt totaal niet waarom ik daar nu nog steeds mee bezig ben.

Ga a.s woensdag met mijn jobcoach even een wandeling maken.. puur om al mijn gevoelens te uiten. Hij begrijpt mij.. en hij geeft de juiste feedback. Dat heb ik bij niemand
pi_92111397
vanaf nu leef ik weer s'nachts. Ik wil niets meer met mensen te maken hebben. Ik sluit mij af van alles. Ik heb oordopjes die 37 decibel dempen. Mijn rekeningen en zaken worden geregeld door
sociaal.nl en voorzet.
Morgen laat ik mij uitschrijven bij Psyq.

Ik ga opzoek naar een andere psychiater, de mijne ga ik verlinken (hij doet dingen die absoluut niet mogen) en ik stel hem aansprakelijk voor het feit dat die jongen andere mensen trauma's bezorgd. (er lopen immers al 2 rechtzaken tegen die jongen).

Medicijnen kan ik van mijn huisarts krijgen maar die worden dan niet vergoed. 80 euro per maand.
Ik hoop dat die jongen snel zelfmoord pleegt en ik hoop dat mijn psych eens goed gaat voelen wat hij andere mensen aandoet.

Ik ben er klaar mee.
Dit is niet mijn wereld, vriend!
-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')