De stukadoor kwam gisteren. Bleek een bekende te zijn... hij doet ook wel eens kleine loodgieter klusjes...
Kregen we het over de aansluiting van de wasmachine enzo... dus wij naar zolder waar ik hem wilde hebben en daar zat al een afvoer en waterkraan...
Gaat hij eens kijken, blijkt onze afvoer echt totaal debiel in elkaar te zitten

![huisafvoer.jpg]()
De afvoer loopt dus links van de ketel, achter allerlei schotten rond om toe om vervolgens tegen de muur naar de overkant (afvoer douche) te gaan... om daar echt totaal debiel in elkaar te zitten

Ik weet niet wie het heeft aangelegd

Maar het is mooi kut gedaan. Het had veel korter gekund, gelijk schuin door de vloer naar de kast een verdieping lager waar ook een afvoer loopt.
Anyway het "mooiste" is : Bij die stip in de hoek links onder... komt er van alles samen natuurlijk. Want daar komt de afvoer pijn van de douche uit de vloer. Die pijp is
dun. Wat hebben die kneuzen nou gedaan, ze hebben een
dikke zelf in elkaar geflanste afvoer pijn van boven over laten lopen in een dunne afvoerpijp van beneden. Aangezien dat wel eventueel andersom had gekund maar dit niet past normaal gesprokken... zit er een vulring met lijm tussen.
Maar op de 1 of andere manier zit dat zo amateuristisch in elkaar dat die vulring met lijm dat ook nooit gaat houden, gevolg : Lekkage!
De vloer er om toe (houten platen die zijn zo te vervangen dat is het probleem niet) is "rot" door dat water. Dus dat moet eerst anders alvorens we de wasmachine enzo kunnen gebruiken.
Ik zal wel even straks goeie duidelijke foto's maken zodat je ziet wat ik bedoel.
Onaangename verrassing dat wel