abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:58:49 #101
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_93339754
:')

De stukadoor kwam gisteren. Bleek een bekende te zijn... hij doet ook wel eens kleine loodgieter klusjes...

Kregen we het over de aansluiting van de wasmachine enzo... dus wij naar zolder waar ik hem wilde hebben en daar zat al een afvoer en waterkraan...

Gaat hij eens kijken, blijkt onze afvoer echt totaal debiel in elkaar te zitten :')

De afvoer loopt dus links van de ketel, achter allerlei schotten rond om toe om vervolgens tegen de muur naar de overkant (afvoer douche) te gaan... om daar echt totaal debiel in elkaar te zitten :X

Ik weet niet wie het heeft aangelegd :') Maar het is mooi kut gedaan. Het had veel korter gekund, gelijk schuin door de vloer naar de kast een verdieping lager waar ook een afvoer loopt.

Anyway het "mooiste" is : Bij die stip in de hoek links onder... komt er van alles samen natuurlijk. Want daar komt de afvoer pijn van de douche uit de vloer. Die pijp is dun. Wat hebben die kneuzen nou gedaan, ze hebben een dikke zelf in elkaar geflanste afvoer pijn van boven over laten lopen in een dunne afvoerpijp van beneden. Aangezien dat wel eventueel andersom had gekund maar dit niet past normaal gesprokken... zit er een vulring met lijm tussen.

Maar op de 1 of andere manier zit dat zo amateuristisch in elkaar dat die vulring met lijm dat ook nooit gaat houden, gevolg : Lekkage!

De vloer er om toe (houten platen die zijn zo te vervangen dat is het probleem niet) is "rot" door dat water. Dus dat moet eerst anders alvorens we de wasmachine enzo kunnen gebruiken.

Ik zal wel even straks goeie duidelijke foto's maken zodat je ziet wat ik bedoel.

Onaangename verrassing dat wel :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_93339817
Hmm Q balen! Was dit ook de stucadoor met de bellende tel in zak?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 26 februari 2011 @ 09:09:48 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_93339826
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:08 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm Q balen! Was dit ook de stucadoor met de bellende tel in zak?
Nee _O- Die komt straks :{ :')
pi_93339884
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hihi laten rekenen en dan zeggen dat je zéker weet dat er wat af kan :P
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:25:06 #105
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_93345571
Q, je paint :') _O-
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_93389624
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Straks is inmiddels allang geweest... en geen update. :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 28 februari 2011 @ 12:48:40 #107
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_93435690
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Straks is inmiddels allang geweest... en geen update. :(
Vet druk _O-

Hij is niet langs geweest. Waarom weet ik niet, maar geen belletje of niks. Nou, prima, dan niet :')
  maandag 28 februari 2011 @ 12:52:04 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_93435825
Ze zijn de badkamer nu aan het slopen! Vanaaf komt de stukadoor langs om nog een keertje te kijken en een goeie prijs te maken voor de muren boven en dan kan hij als de prijs goed is wmb beginnen.

De oude radiatoren zijn eraf, maar dat is nog een gezeik om die te moeten vervangen want ik moet de aansluitmaten 60 cm uit elkaar hebben en alles is 55. En ff die buizen verleggen kan niet want die gaan in een koof die tot boven het spanplafond doorloopt.

Pics :

Oude kachels

Behang eraf

Badkamer

Badkamer
  maandag 28 februari 2011 @ 12:59:22 #109
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_93436127
Gaat lekker Q :D

Tegeltjes bikken is enig *O*
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2011 @ 14:53:55 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93440802
Lekker slopen *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_93442475
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Vet druk _O-

Hij is niet langs geweest. Waarom weet ik niet, maar geen belletje of niks. Nou, prima, dan niet :')
De kneus. :')

En SLOOOPUUUUH!!!!! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 28 februari 2011 @ 17:52:37 #112
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_93448959
Zooooooo! Badkamer is eruit! Ze hadden er morgen ook nog voor, maar we lopen dus voor op schema *O* behang is er helemaal af. Vanaaf komt nog ff een stukadoor kijken voor de correcte prijs. We doen er nog een slaapkamer bij en de grenol muur laten we ook stuken.

Ik zit te twijfelen over 2 stukadoors. De ene die hier vanmiddag was zei dat ik hem niet hoefde te nemen, maar die van vanaaf kon ik ook beter niet doen. Dan kon ik beter een ander, bijvoorbeeld bedrijf K kiezen.

Maar die stukadoor van vanaaf heeft ook bij een vriend van ons gestuukt en die zegt dat het netjes gedaan is.

Er zit ook best wel een prijsverschil tussen. Die van vanmiddag is zoals het er nu uitziet behoorlijk duurder. Maar dat is ff tot 19u afwachten.

Morgen mag ik uitslapen en neem ik een dagje vrij. Ik klapte vol door mijn enkel zaterdag en vanmiddag weer :X heb staan janken :') kut enkel. Dus ik denk dat ik hem morgen maar ff rust gun :Y

Vanaaf zou de stukadoor ook een loodgieter meenemen, maar waarschijnlijk doen die lui die de badkamer doen het graties! :D
  maandag 28 februari 2011 @ 21:22:58 #113
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_93462079
Loodgieter geweest voor die vet vage afvoer. Dat het zo rond ligt dat moest, maar er zit een 40mm pijp op een 32mm pijp die naar het riool loopt en ergens in de meterkast weer een 40 mm pijp wordt.

Hij moest weten wat er in de meterkast zat, dus zonder het ff te vragen ook ofzo pakt ie een hamer en ramt hij mijn plankje naar de klere :') Heb wel gezegd dat ie er een nieuwe opzet :') :{w

Morgen half 7 komt ie de pijn opnieuw trekken naar een 40mm pijp.

250 euro lichter maar geen lekkage meer *O*
pi_93473041
morgen de loodgieter eerst de afvoer laten maken en dan een deuk in zijn bus meppen.
*ervaring*

Wij zijn in begin ook veel te netjes geweest tegen aso-bouwvakkers. Tijdje dat soort figuren in huis en je wordt zelf net zo asociaal :P Doe er je voordeel mee!

En natuurlijk succes met de verbouwing!

(zelf ook nog heel druk bezig, maar kom er niet aan toe om eigen topic te updaten..)
pi_93477589
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:22 schreef Qwea het volgende:
Loodgieter geweest voor die vet vage afvoer. Dat het zo rond ligt dat moest, maar er zit een 40mm pijp op een 32mm pijp die naar het riool loopt en ergens in de meterkast weer een 40 mm pijp wordt.

Hij moest weten wat er in de meterkast zat, dus zonder het ff te vragen ook ofzo pakt ie een hamer en ramt hij mijn plankje naar de klere :') Heb wel gezegd dat ie er een nieuwe opzet :') :{w

:o weg plankje..
Dat is ook lullig zeg als je daar naar staat te kijken!
pi_93479107
Lekker slopen Q
pi_93479391
quote:
Op maandag 28 februari 2011 21:22 schreef Qwea het volgende:

Antwoord van de loodgieter :

Moppie ga jij effe koffie zetten
suiker en melk
koekje mag best!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:27:13 #118
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_93480513
Zo, afgebeld. Lui van de badkamer willen het fixen voor 75 euro voor me. Toch ook nog ff 4 andere loodgieters gebeld die ff komen kijken vandaag.

40mm is volgens mij nog iets te klein omdat we ook toilet boven hebben natuurlijk. Dus misschien mag het zelfs wel 80. Maar goed, ik ben geen loodgieter :+
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:30:14 #119
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_93480604
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 07:35 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:o weg plankje..
Dat is ook lullig zeg als je daar naar staat te kijken!
Het was echt heel debiel.

MM en ik stonden in de woonkamer met de stukadoor te lullen (de stukadoor had die loodgieter meegenomen dus die zorgt ook maar voor een nieuw plankje :{w ) komt die loodgieter een schroevendraaier uit mijn kist halen. Nou, oke, het zal. Blijkt dat hij waarschijnlijk het rooster wilde openschroeven om te kunnen kijken....

Dat lukte niet dus hij komt terug (zonder iets te zeggen wat hij gaat doen) pakt een hamer en loopt weg. In ene horen we *BAM* *krak*, dus MM zo : Huh? En die gaat kijken. Komt ie helemaal terug, vet verbaasd, naar me : Hij,hij, wtf, hjij heeft dat ding gesloopt :{

Ik was best pissig :') "Ja anders kan ik niks zien!"

Maar die stukadoor hebben we dus ingehuurd, dus die zorgt maar voor een nieuw plankje. Aso :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 maart 2011 @ 10:34:53 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93480761
Ja, behoorlijk. Hij kan natuurlijk ook jullie er even bijhalen om te overleggen dat dat plankje in de weg zit. Dan kun je altijd zelf nog zeggen dat ie het weg mag halen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_93480818
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:27 schreef Qwea het volgende:
Zo, afgebeld. Lui van de badkamer willen het fixen voor 75 euro voor me. Toch ook nog ff 4 andere loodgieters gebeld die ff komen kijken vandaag.

40mm is volgens mij nog iets te klein omdat we ook toilet boven hebben natuurlijk. Dus misschien mag het zelfs wel 80. Maar goed, ik ben geen loodgieter :+
Wil je geen problemen in de toekomst met je toilet boven zal je toch op een standleiding van 110 mm uitkomen, met een beluchting door het dak
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:50:00 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_93481128
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:36 schreef exlurker het volgende:

[..]

Wil je geen problemen in de toekomst met je toilet boven zal je toch op een standleiding van 110 mm uitkomen, met een beluchting door het dak
Die beluchting zit er al :Y

En ik weet dus niet of 110mm gaat passen. Maar de loodgieter komt dus morgen voor die badkamer en daar zit een wc bij in. Dus dan hadden ze sowieso die leiding moeten vervangen dus?

Want de afvoer van de ketel, wasmachine en wc boven zit erop aangesloten.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:50:52 #123
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_93481155
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:34 schreef Rewimo het volgende:
Ja, behoorlijk. Hij kan natuurlijk ook jullie er even bijhalen om te overleggen dat dat plankje in de weg zit. Dan kun je altijd zelf nog zeggen dat ie het weg mag halen.
MM en ik waren beide echt vet verbaasd. Zegt ie ook nog "Ja dat plankje ga ik niet opnieuw plaatsen" en toen begon ik best te koken en zei de stukadoor dat hij het wel zou fixen :') :{
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:38:51 #124
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_93485193
:') !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Echt. Sommige bedrijven :')

Had 4 loodgieters gebeld die wel ff kwamen kijken en me de kosten zouden vertellen.

Belt bedrijf X net terug. Half 2. Dan kwam een monteur kijken, hoorde ik de prijs en dan kon hij het gelijk maken. Dus ik vertel hem dat ik dat niet wil. Ik heb meerdere loodgieters gebeld en wil eerst een offerte cq prijs horen zodat ik erover na kon denken.

Een offerte ging hij sowieso niet maken want daarvoor was het te weinig geld ( :') ) en hij wilde het gelijk laten maken want anders zat hij met voorijkosten. Als hij eerst langs moest komen om een bedrag te noemen en dan weer weg kon gaan kost hem dat teveel tijd :') !

Dus ik heb gezegd dat hij niet hoeft te komen en ik wel een andere bel. :')

Afijn, nog 3 loodgieters over :')

Godsklere. Ze komen allemaal hier uit den helder. En dan durft hij ook nog voorrij kosten te rekenen voor die 3 km? :') !
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2011 @ 19:09:49 #125
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_93502479
Nou Q het klinkt heerlijk.
Ik weet gelijk weer waarom ik verhuizen haat. :X
Nee hoor, gaat vast goed komen
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')