Oh sorry, ik zag alleen een onaantrekkelijke man. Ik hou ze niet allemaal meer uit elkaar hoorquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee kut, dat is een legendarisch filmkarakter.
Ik ben 1.93 en ik weeg 90 kg. Met mij is niks mis.
is er andere?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:56 schreef Techno het volgende:
[..]
Mayo.Dat gaat hier ook superhard. Maar toch wel Zaanse hè?
ik ga er ff kijken ja, woon er vlakbij en ik was onverwacht vrij van stage, en heb nog nooit zon grote demonstratie irl gezienquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:55 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ga je er ook heen? Volgens mij zijn vrijwel alle college's/tentamens geschorst vandaag.
Dat hoor je mij ook zeggen nadat ik je intellectueel, mentaal en fysiek heb vernederd en je met een slabbertje in een kliniek zit, newbie.quote:
Is vernedering wel vernedering als alleen de "uitvoerende" persoon er op die manier over denkt? Of is het dan wishfull thinking?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat hoor je mij ook zeggen nadat ik je intellectueel, mentaal en fysiek heb vernederd en je met een slabbertje in een kliniek zit, newbie.
Ik vond die van Calvé een paar jaar geleden ook erg lekker, maar die samenstelling is toen veranderd. Zaanse mayo is gewoon de lekkerste. Die ketchup daarvan ook.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:58 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, dat merk je helaas elke keer weer als je bij een random snackbar een patatje met haalt.
Das waar, gelukkig doen de meeste het hier wel goedquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:58 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, dat merk je helaas elke keer weer als je bij een random snackbar een patatje met haalt.
Hela curry inderderdaadquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vond die van Calvé een paar jaar geleden ook erg lekker, maar die samenstelling is toen veranderd. Zaanse mayo is gewoon de lekkerste. Die ketchup daarvan ook.
En Hela Curry.
En de verwachtingen na opkomsten uit het verleden zijn dat 90% komt!quote:
quote:
Ja, Hela Curry.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:01 schreef Kluts het volgende:
Ik vond die van Calvé een paar jaar geleden ook erg lekker, maar die samenstelling is toen veranderd. Zaanse mayo is gewoon de lekkerste. Die ketchup daarvan ook.
En Hela Curry.
Dat betwijfel ik, iedereen die ken die er heen zijn, gaan echt om te demonstreren tegen de plannen en niet om te rellen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waarvan er 13.840 zijn die het vooral doen om het rellen naar mijn idee.
dat zijn die andere 6quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, iedereen die ken die er heen zijn, gaan echt om te demonstreren tegen de plannen en niet om te rellen.
Ik vind het allemaal maar een beetje aanstellerij. Iedereen moet nou eenmaal inleveren en studenten dus ook.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, iedereen die ken die er heen zijn, gaan echt om te demonstreren tegen de plannen en niet om te rellen.
Maar of het nut heeft? De SG heeft al gezegd dat hij niet van plan is om het terug te draaien.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef PeuRac het volgende:
Er zijn maar 50 man nodig om het in een slagveld te veranderen. En er schijnen al aanwijzingen te zijn dat er rellen-henkies gaan komen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:04 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je nu langer over je studie doet, kost het in plaats van 1200 euro ineens 4500 euro per jaar, ken jij studenten die dat ineens kunnen opbrengen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:05 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal maar een beetje aanstellerij. Iedereen moet nou eenmaal inleveren en studenten dus ook.
En dan hoor je ze zeggen "ja, maar hoogopgeleiden zijn goed voor het land, kenniseconomie etc. Dat zou ik geloven als het niveau op een HBO ook echt HBO-niveau zou zijn, en er niet zo ontzettend veel van die kulstudies bestonden.
Klopt, daarom staat er ook flink wat politie klaar, er is zelfs een controle post in gericht op locatie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:08 schreef YipYip het volgende:
[..]
Er zijn maar 50 man nodig om het in een slagveld te veranderen. En er schijnen al aanwijzingen te zijn dat er rellen-henkies gaan komen...
Dan moet je niet langer doen over je studie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je nu langer over je studie doet, kost het in plaats van 1200 euro ineens 4500 euro per jaar, ken jij studenten die dat ineens kunnen opbrengen?
Snap ik,maar ik neem aan dat je weet hoe de M.E. te werk gaat als er een klein groepje toch tussen de vredelievende studenten rotzooi gaan trappen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Klopt, daarom staat er ook flink wat politie klaar, er is zelfs een controle post in gericht op locatie.
Sowieso, aan 13.000 man die in paniek zijn dan hou je ook zo weinig he.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:11 schreef YipYip het volgende:
[..]
Snap ik,maar ik neem aan dat je weet hoe de M.E. te werk gaat als er een klein groepje toch tussen de vredelievende studenten rotzooi gaan trappen.
Yup,dan ren je in paniek voor hulp richting M.E. en krijg je net zo hard klappenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
Sowieso, aan 13.000 man die in paniek zijn dan hou je ook zo weinig he.
Als je je studie niet afrond, moet je alsnog álles terug betalen, dus dan kost het de staat niks. Daarnaast is het echt niet zo makkelijk als jij dat stelt. Een gemiddelde student heeft tussen de 800 en 1100 per maand aan kosten, dat is studie/college geld, boeken, huur, eten, etc. Daar staat een vergoeding van 260 in de maand voor, StuFi en wat ouders eventueel bijdragen (advies is ongeveer zo'n zelfde bedrag). De rest moet een student zelf opbrengen. Netto 400-800 in de maand haal je niet met 4 dagen in de maand werken. Dus studenten moeten nu eenmaal zaken er naast doen. Plus dat er van je wordt verwacht dat je nevenactiviteiten volgt. Niet alleen voor op CV, maar ook op de meeste studies zelf wordt dat verwacht om je kennis te verbreden en verdiepen op diverse gebieden. Deze combinatie zorgt bij heel veel mensen voor studievertraging. Daar komt dan nog bij dat als je een keer ernstigziek bent tijden een verplicht college of tentamen dat je vaak het vak niet mag herkansen(!) en het vak dus een semester later moet volgen; studie vertraging. Dus jij kan het wel lekker zwart wit stellen, maar even de maandelijkse lasten van 100/maand 3x zo hoog maken is totaal onacceptabel en ik weet een aantal mensen die moeten stoppen met studeren omdat ze totaal buiten hun schuld om 2-3 jaar studie vertraging hebben opgelopen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:11 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan moet je niet langer doen over je studie.
Sorry, dat studenten het de afgelopen jaren in principe heel luxe en makkelijk hebben gehad is heel fijn, maar in de huidige tijden moet er nu eenmaal bezuinigd worden. Ik denk dat er weinig mis mee is om de drempel iets hoger te krijgen zodat mensen die ECHT gemotiveerd zijn gaan studeren. Ipv huppelkutten die MER gaan doen omdat hun vriendinnen dat ook doen bijvoorbeeld.
Sowieso vraag ik me soms echt af wat ze allemaal toelaten op die opleidingen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat iedereen de optie moet hebben om te kunnen studeren, maar het moet nu eenmaal wat meer aan banden gelegd worden. Anders is het voor de volgende generatie helemaal niet meer te betalen.
Je hoeft bij mij niet aan te komen met hoe duur op jezelf wel niet is, ik woon vanaf mijn 18e op mezelf ,dus ik weet hoe dat is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:17 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je je studie niet afrond, moet je alsnog álles terug betalen, dus dan kost het de staat niks. Daarnaast is het echt niet zo makkelijk als jij dat stelt. Een gemiddelde student heeft tussen de 800 en 1100 per maand aan kosten, dat is studie/college geld, boeken, huur, eten, etc. Daar staat een vergoeding van 260 in de maand voor, StuFi en wat ouders eventueel bijdragen (advies is ongeveer zo'n zelfde bedrag). De rest moet een student zelf opbrengen. Netto 400-800 in de maand haal je niet met 4 dagen in de maand werken. Dus studenten moeten nu eenmaal zaken er naast doen. Plus dat er van je wordt verwacht dat je nevenactiviteiten volgt. Niet alleen voor op CV, maar ook op de meeste studies zelf wordt dat verwacht om je kennis te verbreden en verdiepen op diverse gebieden. Deze combinatie zorgt bij heel veel mensen voor studievertraging. Daar komt dan nog bij dat als je een keer ernstigziek bent tijden een verplicht college of tentamen dat je vaak het vak niet mag herkansen(!) en het vak dus een semester later moet volgen; studie vertraging. Dus jij kan het wel lekker zwart wit stellen, maar even de maandelijkse lasten van 100/maand 3x zo hoog maken is totaal onacceptabel en ik weet een aantal mensen die moeten stoppen met studeren omdat ze totaal buiten hun schuld om 2-3 jaar studie vertraging hebben opgelopen.
En dan moet ik het er ook maar mee eens zijn?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:21 schreef PeuRac het volgende:
http://www.studerend-nederland.nl/
kijk ook vooral wie ondergetekenden zijn.
Ik zie een hoop oud-zakkenvullersquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:21 schreef PeuRac het volgende:
http://www.studerend-nederland.nl/
kijk ook vooral wie ondergetekenden zijn.
E. Grüterquote:
Je hebt het over een kleine groep die het misschien verpest voor een groot deel van de studenten. Ik ken zoveel studenten die zich helemaal kapot werken/studeren dat ze nauwelijks tijd hebben voor een sociaal leven. Het verschilt ook per studie, de ene heeft nu eenmaal een hogere druk, de andere is duurder. Hier in Nederland wordt altijd geroepen, dat studeren voor iedereen haalbaar en betaalbaar moet zijn, dan is op het randje nu, met de hoge prijzen voor woonruimte en studieboeken is het krap. Nu gewoon ruim 3000 euro per jaar daar bovenop gooien is toch belachelijk? Of kan jij wel ineens een bedrag wat nog hoger is dan een modeel maandsalaris per jaar extra missen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Je hoeft bij mij niet aan te komen met hoe duur op jezelf wel niet is, ik woon vanaf mijn 18e op mezelf ,dus ik weet hoe dat is.
Er moet gekeken worden naar hoe het huidige stelsel in elkaar zit, mensen moeten beter begeleid worden bij het maken van hun studiekeuze, om te voorkomen dat ze af moeten haken.
En heel eerlijk, ik wilde ook gaan studeren op een gegeven moment. Ik heb dat toen niet gedaan omdat ik het gewoonweg niet kon betalen omdat ik 0.0 steun van mijn ouders heb/had.
Maar dat neemt niet weg dat de gemiddelde student op mij gewoon overkomt als iemand met een Lang-leve-de-lol-instelling, en ja, dat kan nu niet meer.
En sowieso, je kan ook studeren in de avonduren als je dat echt zo graag wil dan, op den duur, dat wil ik ook gaan doen. En dat moet ik allemaal zelf betalen hoor.
Ir. K. Vuursteenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:24 schreef Kluts het volgende:
[..]
E. Grüter
Algemeen directeur DHV B.V.
Ah, mijn exwerkgever ja.
Reden dat die dat tekent: Zo zien studenten hoe betrokken ons bedrijf is wat hun betreft en des te meer komen er hierheen om de kutopdrachten uit te voeren waar ons afgestudeerde personeel geen tijd meer voor heeft omdat er het afgelopen jaar 800 man uit zijn gegaan.
Ooh ik ben het met je eens, dat is ook prima mogelijk, op dit moment.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:29 schreef Ripley het volgende:
Ik heb gestudeerd zonder rijke ouders op puur een basisbeurs en mijn zusje ook. Dus ik zie eigenlijk niet in waarom anderen dat niet zouden kunnen. Gewoon hard werken in bijbaantjes ernaast.
Uitzondering vind ik beroepen met een zeer zware studiedruk of beroepen waar veel vraag naar is.
Je wil toch een goeie opleiding? Een goeie baan? Dan moet je daar nu eenmaal wat voor doen. Studeren is niet een paar jaar freewheelen voor je aan het arbeidsproces mee gaat doen, gewoon keihard werken. En de mensen die daar te beroerd voor zijn, die hoef ik niet te zien in het bedrijfsleven dan hoor.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je hebt het over een kleine groep die het misschien verpest voor een groot deel van de studenten. Ik ken zoveel studenten die zich helemaal kapot werken/studeren dat ze nauwelijks tijd hebben voor een sociaal leven. Het verschilt ook per studie, de ene heeft nu eenmaal een hogere druk, de andere is duurder. Hier in Nederland wordt altijd geroepen, dat studeren voor iedereen haalbaar en betaalbaar moet zijn, dan is op het randje nu, met de hoge prijzen voor woonruimte en studieboeken is het krap. Nu gewoon ruim 3000 euro per jaar daar bovenop gooien is toch belachelijk? Of kan jij wel ineens een bedrag wat nog hoger is dan een modeel maandsalaris per jaar extra missen?
En deeltijd studeren is natuurlijk belachelijk, je moet als student gewoon kunnen studeren.
Eigen schuld, toen een dikke bult en nu een verbouwing en kind?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:27 schreef HeatWave het volgende:
Ik zit een KLU topic na te lezen van een ex-scharreltje op FOK!, die klaagt nu keihard over dat ze het zo zwaar heeft met dr koter, de verbouwing etc.
Zo zonde.
Yeps, en het is allemaal heel zwaar etc.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:31 schreef Kluts het volgende:
[..]
Eigen schuld, toen een dikke bult en nu een verbouwing en kind?
Idd. Ik denk dat het dan ook geen kwaad kan eens te kijken naar die wildgroei van opleidingen die er voor zorgt dat mensen met een vrijwel nutteloos HBO-diploma alsnog weinig aan hun studie hebben.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:29 schreef Ripley het volgende:
Ik heb gestudeerd zonder rijke ouders op puur een basisbeurs en mijn zusje ook. Dus ik zie eigenlijk niet in waarom anderen dat niet zouden kunnen. Gewoon hard werken in bijbaantjes ernaast.
Uitzondering vind ik beroepen met een zeer zware studiedruk of beroepen waar veel vraag naar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |