drummerdude | vrijdag 21 januari 2011 @ 11:59 |
Bron Iemand een idee hoe ernstig zo'n VOS-1 melding eigenlijk is? De melding zelf: PRIO 1 D-PIER RANDWEG C 502 SGB SCHIPHOL LUCHTVAART ONGEVAL VOS 1 [ 597 341 ] #durftevragen | |
PiRANiA | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:06 |
Ik zag het net op twitter. Even volgen. | |
Nibb-it | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:07 |
Dit zijn natuurlijk de radicalen van het studentenprotest. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:07 |
BAM! | |
HLV_Siempre | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:07 |
OMFG OMFG OMFG OMFG | |
Dagonet | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:09 |
WouterSjerp Wouter Sjerp #luchtvaartongeval #schiphol niks aan de hand ze dachten doos met explosieven gevonden te hebben. Vals alarm | |
#ANONIEM | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:10 |
Opgelost, slotje [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2011 12:10:31 ] | |
Nibb-it | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:10 |
Wie had dat gedacht ![]() | |
Infection | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:21 |
Zal ook eens niet vals alarm zijn. ![]() | |
IHVK | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:30 |
Het was een doos met ontploffende confetti | |
#ANONIEM | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:31 |
Bin Laden!!!!!!!!!!111 | |
Qebbel | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:37 |
Welke vlucht was het? | |
Nieuwschierig | zaterdag 22 januari 2011 @ 16:37 |
VOS-1 is alleen een melding van een storing. Bijvoorbeeld een rammeltje in het dashbord. VOS-7 is een incident waarbij er meer dan 249 zielen aan boord zijn | |
greavy | zondag 6 maart 2011 @ 19:29 |
Misschien laat, maar lijkt me wel handig: VOS 1: panpancall, mogelijk problemen, kan van alles zijn. VOS 2: maydaycall tot 50 pax maximaal. VOS 3: maydaycall 50 tot 250 pax maximaal. VOS 4: maydaycall meer dan 250 pax. VOS 5: crash tot 50 pax. VOS 6: crash 50 tot 250 pax maximaal. VOS 7: crash meer dan 250 pax. Weetjes (alweer enigszins gedateerd): - De VOS wordt altijd geformaliseerd door de Airside Operations Manager. Hij is de Amsterdam Airport Schiphol operationeel leider verantwoordelijk voor o.a. veiligheid en continuiteit luchthaventerrein. - Hij of zij verzameld de informatie van Airport Authority, AAS Brandweer, LVNL, KLM Hub control, flight crew en afhandelaar. De havendienst voert alle registratie en secretariaat van de VOS. - Apron Control, Koepel, roept vluchtgegevens om en regiseert bus-, sleep en andere begeleidingen. Allocatie vliegtuig opstel plaats (en gate). - Er bestaat een voorkeur om een incident ernstiger in te zetten dan wellicht daadwerkelijk het geval is. Liever meer materieel dan te weinig. - Daarna wordt er afgeschaald. Einde VOS 1 betekent ook niet dat de afhandeling ten einde is. Deze is soms nog dagen voelbaar voor de vluchtuitvoering (vanwege bijvoorbeeld werktijden crew). - Elke incident en ongeval wordt gerapporteerd door luchthaven, luchtvaartmaatschappij en afhandelingsmaatschappij. De luchthaven rapportages worden geanalyseerd, overlegd en leiden (soms) tot nieuwe regelgeving en veiligheidscampagnes. | |
Bolkesteijn | zondag 6 maart 2011 @ 20:31 |
Tof, naast de PRIO en de GRIP, nu ook de VOS. | |
Psy-freak | zondag 6 maart 2011 @ 20:58 |
Je hebt ook TAS! | |
waht | zondag 6 maart 2011 @ 21:15 |
Mooi. Liever vals alarm dan echte calamiteiten. |