Gewoon schijt aan hebben en gaan met die banaan!quote:Op zondag 23 januari 2011 21:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja daar kwam het wel op neer
[..]
Lijkt me echt waardeloos als zanger zijnde.
ik moest die zin echt 4x lezen voordat ik snapte wat er stondquote:Op zondag 23 januari 2011 22:05 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Tijdens de sound check erachter komen dat een nieuwe mengtafel nog afgeleverd moet worden ...
Ja ook dat heb ik meegemaakt ....
Ondanks dat nog een redelijke gig weten neer te zetten niet dat het geluid goed was maar gewoon puur op uitstraling en volume (hard ging het maar wat het was dat hard klonk dat kon niemand horen)![]()
![]()
Ridderkerk
quote:Op zondag 23 januari 2011 22:08 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ik moest die zin echt 4x lezen voordat ik snapte wat er stond
Nou ik geef ze vaak een pluimquote:Op zondag 23 januari 2011 22:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja zovaak met kutgeluid gespeed, vooral jongeren centra met vrijwillige geluidsmannen zijn vaak dramatisch
No offense maar ik heb ze ook vaak zat dingen de vernieling in zien helpen. Al was dat vaak de schuld van de organisatie, die aan alles geld uit wil geven om het te organiseren, maar wel nog een geluidsman kent die voor een biertje het wel ff komt regelen.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:15 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Nou ik geef ze vaak een pluimze staan daar voor niks of een paar biertjes om de avond leuk te maken
respect voor de medewerkers van de podia die nog met echte muzikanten werken
![]()
![]()
idd sommigen kunnen het beter aan anderen overlaten. echter als je daar opeens staat en er staat iemand voor je met weinig ervaring dan moet je proberen het beste ervan te maken.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
No offense maar ik heb ze ook vaak zat dingen de vernieling in zien helpen. Al was dat vaak de schuld van de organisatie, die aan alles geld uit wil geven om het te organiseren, maar wel nog een geluidsman kent die voor een biertje het wel ff komt regelen.
En dan het publiek een kutgeluid voorschotelen.
Begrijp me niet verkeerd ik vind het tof dat ze het doen, maar sommigen moeten het gewoon niet doen
Ja als ze echt hun best doe hevb ik nergens problemen mee. Ook vooral altijd ff praatje maken, duidelijk beetje uitleggen wat je wil dat komt een stuk beter over dan een stageplan neerpleuren en het ze maar laten uitzoeken.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
idd sommigen kunnen het beter aan anderen overlaten. echter als je daar opeens staat en er staat iemand voor je met weinig ervaring dan moet je proberen het beste ervan te maken.
Die gast (bijna nooit vrouwen die dat doen) doet wel zijn best om er een leuke avond van te maken. Kuddo's voor dat![]()
Is het niet jouw taak als geluidsman om dan naar hen toe te lopen en te overleggen hoe ze het willen hebben die avond?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:31 schreef Muchachooo het volgende:
Ik heb wel eens mensen gehad die gewoon gingen staan spelen, helemaal geen overleg. En dan later zeiken dat hun microfoon te hard stond, want ze zongen wel 2e stem, maar dat moest eigenlijk niet te horen zijn want ze kunnen helemaal niet zingen__!!!
weet ik veel...
Nee als je dan achteraf gaat zeiken slaat dat ook nergens op.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:31 schreef Muchachooo het volgende:
Ik heb wel eens mensen gehad die gewoon gingen staan spelen, helemaal geen overleg. En dan later zeiken dat hun microfoon te hard stond, want ze zongen wel 2e stem, maar dat moest eigenlijk niet te horen zijn want ze kunnen helemaal niet zingen__!!!
weet ik veel...
Nee.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Is het niet jouw taak als geluidsman om dan naar hen toe te lopen en te overleggen hoe ze het willen hebben die avond?
Je kunt je allicht even voorstellen, jij staat er voor die band, niet andersom. So what dat je het vrijwillig / voor een paar bier doet.quote:
Ja maar ik vind een Hoi ik ben Sander, ik doe het geluid vandaag en zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? genoeg. Als zij dan niet duidelijk zijn is het niet mijn probleem vind ik. Ik hoef toch niet alles voor te kauwen?quote:Op zondag 23 januari 2011 22:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je kunt je allicht even voorstellen, jij staat er voor die band, niet andersom. So what dat je het vrijwillig / voor een paar bier doet.
Wat is dan de lol er nog aan, ik neem aan dat je samen een zo goed mogelijk geluid wil neerzetten voor de mensenquote:Op zondag 23 januari 2011 22:44 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Ja maar ik vind een Hoi ik ben Sander, ik doe het geluid vandaag en zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? genoeg. Als zij dan niet duidelijk zijn is het niet mijn probleem vind ik. Ik hoef toch niet alles voor te kauwen?
Het is een taak van allen, wil je de avond echt gaaf maken dan zorg je als band dat de medewerkers van de zaal zich als onderdeel van de band voelen. Ga met z'n alle naar de snackbar en betaal als band zijn de alles. wees duidelijk tijdens de sound check. * Bespreek dit uitvoerig voordat je gaat optreden als band. dan is de kans op een goed geluid dus optreden veel groter.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Is het niet jouw taak als geluidsman om dan naar hen toe te lopen en te overleggen hoe ze het willen hebben die avond?
ja natuurlijk, maar ik ben toch zeker geen basisschool leraar? als ik ze vraag of ik nog ergens op moet letten mogen zij toch aandachtspunten en voorkeuren aangeven? Of moet ik elk bandlid apart vragen wat ze allemaal over hun monitor willen, of er nog effecten overheen moeten, of ik nog op volumes moet letten etc.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat is dan de lol er nog aan, ik neem aan dat je samen een zo goed mogelijk geluid wil neerzetten voor de mensen
Nee, klopt, als band moet je ook wel duidelijk zijn en niet naderhand gaan zeiken. Het moet van twee kanten komen, je bent er samen verantwoordelijk voor dat het publiek een mooie avond heeft.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:44 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Ja maar ik vind een Hoi ik ben Sander, ik doe het geluid vandaag en zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? genoeg. Als zij dan niet duidelijk zijn is het niet mijn probleem vind ik. Ik hoef toch niet alles voor te kauwen?
Sommige mensen zijn wat minder begaafd qua communicatie. dat wil niet zeggen dat ze onbelangrijk zijn voor een band. Het moet van beide kanten komenquote:Op zondag 23 januari 2011 22:48 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ja natuurlijk, maar ik ben toch zeker geen basisschool leraar? als ik ze vraag of ik nog ergens op moet letten mogen zij toch aandachtspunten en voorkeuren aangeven? Of moet ik elk bandlid apart vragen wat ze allemaal over hun monitor willen, of er nog effecten overheen moeten, of ik nog op volumes moet letten etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |