Iemand die gewond is een camera in zijn gezicht duwen is inderdaad respectloos. Foto's maken van mensen die bij de EHBO zitten is imho ook respectloos, ondanks dat het soms mooie plaatjes op zou leveren (heb ik niet gedaan dus).
Bij foto 6 is de jongen bij bewustzijn, is zijn tegenstander al bij hem komen zitten om te vragen of het wel goed met hem gaat (geen foto van omdat iemand in mn beeld ging staan en ik geen mensen aan de kant duw om een foto te kunnen maken) en wijst alles erop dat er geen ernstig letsel is toegebracht. Hij is overeind geholpen, van het veld 'gelopen' ondersteund door twee mensen ('gedragen' dus) en kon zelfstandig weer naar de tribune lopen. Als het echt slecht met hem was afgelopen, had ik de foto gewist. Om deze foto te maken ben ik niet van mn plek gekomen. Ik zat aan de rand van het veld en ben daar blijven zitten, juist omdat op iemand afrennen als diegene valt respectloos is. Ik vind dit zelf een mooi beeld, vanwege de zorgzaamheid vanuit de rechterman (niet zijn coach, maar iemand van de organisatie).
@Azrael: er werd wel redelijk wat 'geknuffeld' maar dat was vooral als een van beiden erg moe was. Het stoten naar de zij werd bijna niet gedaan omdat dat ongelooflijk hard moet gebeuren bij dit pantsersysteem en bijna nooit een punt oplevert. Naar het hoofd trappen gebeurde veel, maar dat is eigenlijk bij alle wedstrijden die ik tot nu toe gezien heb wel zo

.
@Uncle: de achtergrond had ik wat aan kunnen doen als ik was gaan staan ipv zitten. Dan heb je een iets ander standpunt en kan je het publiek uit beeld krijgen, zag ik later bij een foto in de Trouw. Dat is zeker iets wat ik ga onthouden voor de volgende keer. Of aan de andere kant van het veld gaan zitten, maar dan heb je het probleem dat de scheidsrechter continue in beeld staat en je de helft van de actie mist.
Mijn alternatief was een 70-200 F4 en dat is net niet lichtsterk genoeg, dan had ik op sluitertijden van 1/125 moeten gaan zitten. Andere optie is ISO omhoog gooien, maar dan zit je weer met ruis. De 1000D is wat dat betreft niet ideaal voor dit soort omstandigheden, maar hij heeft zich heel aardig gehouden vind ik zelf.
Bedankt voor het commentaar allemaal

.