abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91601509

Een iPad - wat is dat eigenlijk?
De iPad is simpelweg een tablet computer: een niet al te groot apparaat met aanraakscherm. Voor de meeste mensen is de iPad niet een vervanging van zijn of haar laptop of desktop computer. De iPad kan je eigenlijk zien als een netbook. De iPad is voornamelijk bedoeld voor de standaard dingen die iedereen meestal doet op een computer: surfen op het web, emails lezen en schrijven, foto's en video's bekijken en muziek beluisteren. Daarnaast heb je uiteraard meer dan 200.000 applicaties tot je beschikking, waarvan (tien)duizenden speciaal voor de iPad zijn ontwikkelt.

Zes verschillende modellen
Er zijn zes verschillende modellen: drie Wi-Fi only modellen en drie Wi-Fi + 3G (+ GPS) modellen. De grote voordelen van het 3G model is dat je overal internet tot je beschikking kan hebben, en dat je GPS hebt. Het lijkt misschien raar, maar er zijn zelfs mensen die het grote scherm van 25 centimeter (9.7 inch) als navigatiesysteem gebruiken.

iPad 16 GB Wi-Fi only = ¤499,00
iPad 32 GB Wi-Fi only = ¤599,00
iPad 64 GB Wi-Fi only = ¤699,00
iPad 16 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤599,00
iPad 32 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤699,00
iPad 64 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤799,00

De hardware
De hardware van de iPad lijkt beperkt, maar dit is het absoluut niet. Het gaat namelijk vooral om de software. De iPad draait op de zogenaamde A4 chip die geclockt is op 1 Ghz. De behuizing bestaat aan de achterkant uit aluminium (en bij het 3G model zit er een zwarte strip van plastic op), en de voorkant bestaat uit glas met een mooi groot scherm van 25 centimeter in diameter (9.7 inch). Het scherm ziet er fantastisch uit dankzij de ingebouwde IPS technologie, wat voor extra mooie kleuren en een grote kijkhoek zorgt, LED-achtergrond verlichting en een resolutie van 1024 bij 768 pixels (bij 132 pixels per inch).
Je kan het geheugen van de iPad helaas niet uitbreiden, en er zit ook geen USB ingang in maar dat is niet meer zo erg aangezien het apparaat fantastisch werkt.

Waar te koop?
De iPad is online via de Apple Store te koop. Je kan ook de dichtstbijzijnde winkel opzoeken als je hem in de winkel wilt kopen.

iOS4.2
iOS 4 komt in november beschikbaar voor de iPad
iOS 4 brengt onder andere multitasking en mappen naar de iPad.
pi_91601520
iDos is weer in de appstore!! :o

iDos was in oktober vorig jaar al te installeren op je iPad, alleen is het toen weer verwijderd omdat je via iTunes oude dos games en programma's (zoals windows 3.1 :o ) kon installeren.

De iTunes connectie zit er nu niet meer in, maar met iPhone explorer (te installeren op je PC of MAC) kun je dos games en programma's toch installeren.

Dus installeer iDos op je iPad (http://itunes.apple.com/app/idos/id377135644?mt=8)
Installeer iphone explorer op je PC of mac
download een oude freeware dosgame vanaf http://www.dosgamesarchive.com/
sleep de dosgame of programma naar de games map in de iDos directory
start iDos op je iPad
ga naar de msdos prompt
run de game/ het programma
:o :o :o :o :o :o
pi_91602967
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:40 schreef vanhal het volgende:
iDos is weer in de appstore!! :o

iDos was in oktober vorig jaar al te installeren op je iPad, alleen is het toen weer verwijderd omdat je via iTunes oude dos games en programma's (zoals windows 3.1 :o ) kon installeren.

De iTunes connectie zit er nu niet meer in, maar met iPhone explorer (te installeren op je PC of MAC) kun je dos games en programma's toch installeren.

Dus installeer iDos op je iPad (http://itunes.apple.com/app/idos/id377135644?mt=8)
Installeer iphone explorer op je PC of mac
download een oude freeware dosgame vanaf http://www.dosgamesarchive.com/
sleep de dosgame of programma naar de games map in de iDos directory
start iDos op je iPad
ga naar de msdos prompt
run de game/ het programma
:o :o :o :o :o :o
DOS op m'n iPad? Nee bedankt.
pi_91603036
Overigens zullen de multitouch gestures uit de 4.3 beta niet in de 4.3 final zitten. Misschien pas in iOS 5.
pi_91603683
bron?
pi_91604957
Uit de iOS 4.3 release notes:
quote:
This beta release contains a preview of new multitasking gestures for iPad. You can use four or five fingers to pinch to the Home Screen, swipe up to reveal the multitasking bar, and swipe left or right between apps. This feature will not be enabled in iOS 4.3 for customers, but we are providing this preview to gather input on how these gestures work with your apps.
pi_91605066
quote:
Multitouch gestures voor iPad niet in iOS 4.3 beschikbaar
Apple heeft de tweede beta van iOS 4.3 uitgebracht. Helaas geeft Apple in de release notes van de tweede beta aangegeven dat de multitask gestures voor de iPad die in iOS 4.3 beta 1 opdoken niet in de definitieve iOS 4.3 terug gevonden kunnen worden. Het is niet duidelijk wanneer de gestures wel voor iedereen beschikbaar zullen zijn.
Geplaatst door Wouter Hoeffnagel op 20 January 2011, bron: macworld.nl

De gestures , die overigens wel in beta 2 aanwezig zijn, zijn enkel bedoeld zodat ontwikkelaars deze kunnen testen in combinatie met hun apps. De bewegingen maken het mogelijk om tussen apps te swipen, met vier of vijf vingers te pinchen om terug te gaan naar het homescherm en omhoog te swipen om de multitaskbalk te tonen.

De gestures deden vermoeden dat Apple overwoog de homeknop van de iPad 2 te verwijderen. Het feit dat Apple nu aangeeft dat de multitouch gestures niet in iOS 4.3 te vinden zijn zet dit gerucht op losse schroeven. Wat natuurlijk wel mogelijk is is dat Apple gelijktijdig met de iPad 2 een versie van iOS introduceert waarin de gestures wel verwerkt zitten.

Verder zijn er weinig opvallende dingen te melden aan de tweede beta van iOS 4.3. Wel is de beta opnieuw niet beschikbaar voor de iPhone 3G en iPod touch 2G. Dit bevestigt dat iOS 4.3 inderdaad niet voor deze apparaten beschikbaar zal zijn.
http://macworld.nl/a/3523(...)4-3-beschikbaar.html

Je weet maar nooit :)
pi_91605248
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:42 schreef vanhal het volgende:

[..]

http://macworld.nl/a/3523(...)4-3-beschikbaar.html

Je weet maar nooit :)
Ik denk dat ze het willen bewaren voor iOS 5.
pi_91606093
Dat mag je denken. :)
pi_91616031
lol, ik heb nu een atari 800xl emulator draaien op mn iDos. Een atari emulator op de msdos emulator op de iPad dus :9
Nu nog uitzoeken hoe ik .atr bestanden kan openen op de atari emulator, dan kan ik oude atari games zoals boulder dash op mn ipad spelen :D
pi_91618742
Voor de grap eens wat simpele dingen gedaan via 3G. Krantjes kijken, google earth, en hoppa 32MB verbruikt. Dure grap in de praktijk dus als je met een beperkte bundel werkt.
pi_91647703
iDos is weer verwijderd uit de appstore

quote:
iDOS is removed because the ability to run custom executable is violating the appstore policy.
http://litchie.net/blog/

Er is een manier waarop je naar je root/file system kunt:

quote:
repapermunky says:
2011/01/20 at 11:56 pm
I figured out how to get to the root/ file system.

Do the following commands:

C:\>mount d /
Mount root is harmful.

C:\>mount d /var
Drive D is mounted as local directory /var/

C:\>D:

D:\>

DONE! You heard it from me, repapermunky, first ladies and gents! DO IT BEFORE THEY FIND OUT! (i dont even know if this is already known by the majority but ill put it here anyway)
http://litchie.net/blog/?p=168#comments
pi_91698017
Dan houd ik deze beta nog maar even op de iPad: ik vind die 4-finger-swipe behoorlijk handig.
Calmer than you are
pi_91698606
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 16:01 schreef vanhal het volgende:
lol, ik heb nu een atari 800xl emulator draaien op mn iDos. Een atari emulator op de msdos emulator op de iPad dus :9
Nu nog uitzoeken hoe ik .atr bestanden kan openen op de atari emulator, dan kan ik oude atari games zoals boulder dash op mn ipad spelen :D
boulder dash geniaal!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_91941085
Ik heb een 3G abonnement van tmobile genomen, maarik worstel nog met de hoeveelheid die ik zal betalen. Voor 10 euro krijg je 200 mb, maar is dat niet weinig? Hoe hard gaat het als je kranten leesten op facebook zit? Want 30 euro vind ik weer te veel...
pi_91951379
Ik zie door de bomen het bos niet in die appstore. Weet iemand een site ofzo waar bijvoorbeeld de beste 50 staan o.i.d.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_91951588
iemand die een shop weet waar ik hem kan krijgen? <499 euro? in nederland.. 450 is al goed!
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:03:16 #19
215 misterDre
Paint it black!
pi_91958940
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:37 schreef shhulp het volgende:
iemand die een shop weet waar ik hem kan krijgen? <499 euro? in nederland.. 450 is al goed!
De Mediamarkt heeft een 19% btw-vrij aktie.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:07:03 #20
215 misterDre
Paint it black!
pi_91959165
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:33 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet in die appstore. Weet iemand een site ofzo waar bijvoorbeeld de beste 50 staan o.i.d.
In de appstore heb je toch onder hitlijsten een top 100 :?
(tot 200 via itunes)
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:10:21 #21
215 misterDre
Paint it black!
pi_91959394
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:31 schreef Zocalo het volgende:
Ik heb een 3G abonnement van tmobile genomen, maarik worstel nog met de hoeveelheid die ik zal betalen. Voor 10 euro krijg je 200 mb, maar is dat niet weinig? Hoe hard gaat het als je kranten leesten op facebook zit? Want 30 euro vind ik weer te veel...
Ik red het er prima mee.

Je kan altijd nog upgraden.
pi_91959767
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:03 schreef misterDre het volgende:

[..]

De Mediamarkt heeft een 19% btw-vrij aktie.
De iPad is alleen uitgesloten van die actie :')
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:25:13 #23
215 misterDre
Paint it black!
pi_91960314
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:16 schreef gamefreek het volgende:

[..]

De iPad is alleen uitgesloten van die actie :')
Hmmmm... had ik kunnen weten :')
pi_91964336
dmv een converter kun je usb dingen aansluiten.. heeft een plug and play webcam dan ook nut?
:')
pi_91964816
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:31 schreef Zocalo het volgende:
ik deel gewoon mijn 3G van mijn android phone met mijn iPad.

Ik heb gelukkig onbeperkt internet van Tmobile.. dus ik heb geen idee hoeveel Mb ik per maand precies gebruikt om eerlijk te zijn. Krant (nrc next) download ik ook vaak via wireless thuis.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')