abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2011 @ 07:10:27 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91599688
Hier verder!

8-)

Het vorige topic:
Zomervakantie 2011 met kind(eren) #2
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 20 januari 2011 @ 07:29:42 #2
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91599800
Ah, goed topic, ik kom ook eens even meelezen :) Wij willen dit jaar echtechtecht weer gaan kamperen, ik heb er vorig jaar zo'n zin in gehad! Hebben mensen nog leuke tips voor een autovakantie met tent? Wij willen niet al te ver rijden i.v.m. anderhalfjarig jongetje op de achterbank, maar zijn eigenlijk een beetje uitgekeken op Duitsland en België.. Lekkere combi ook echt :|W

We zitten nu in de richting van Friesland, Groningen en Waddeneilanden te denken, maar tips zijn dus welkom :)
3!
  donderdag 20 januari 2011 @ 07:47:07 #3
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_91599946
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:29 schreef Incantrix het volgende:
Ah, goed topic, ik kom ook eens even meelezen :) Wij willen dit jaar echtechtecht weer gaan kamperen, ik heb er vorig jaar zo'n zin in gehad! Hebben mensen nog leuke tips voor een autovakantie met tent? Wij willen niet al te ver rijden i.v.m. anderhalfjarig jongetje op de achterbank, maar zijn eigenlijk een beetje uitgekeken op Duitsland en België.. Lekkere combi ook echt :|W

We zitten nu in de richting van Friesland, Groningen en Waddeneilanden te denken, maar tips zijn dus welkom :)
Ik vraag me altijd af wat de reden is dat mensen met kleine kinderen niet te ver willen rijden? Merkt het kind iets? Nee :N, meestal slapen ze toch wel.

En het weer is in zuidelijk Europa stukken beter dan de wadden eilanden
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  donderdag 20 januari 2011 @ 08:01:23 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91600078
Ja, het hangt een beetje van je kind af natuurlijk, maar die van mij slaapt inderdaad al als ze de mc ziet! :')
Volgens mij is een stuk rijden veel lastiger als ze ouder zijn.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_91600091
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:29 schreef Incantrix het volgende:

Heb tussen mijn 0de en 12de elke zomer 3 weken op Terschelling doorgebracht met kamperen, heerlijke vakanties waren dat in mijn herinnering.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:47 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat de reden is dat mensen met kleine kinderen niet te ver willen rijden? Merkt het kind iets? Nee :N, meestal slapen ze toch wel.

Het goede weer is vooral leuk voor de ouders, een kind speelt ook in de regen graag buiten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 20 januari 2011 @ 08:17:27 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91600258
Maar de ouders hebben toch ook vakantie? :?

Bovendien speelde ik als kind echt niet graag in de regen eigenlijk. :{
pi_91600281
Nog 4,5 maand *O* dan gaan we heerlijk naar Turkije! Ben ook zo benieuwd hoe muppetje het met de vliegreis doet! Gewoon heerlijk 2 weken zon, zee, strand, luieren.. beetje tripjes maken O+ héérlijk!
  donderdag 20 januari 2011 @ 08:45:53 #8
95408 Incantrix
pi_91600603
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 07:47 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Nou, dat heeft slechts gedeeltelijk met het kind te maken. Mijn lief heeft geen rijbewijs, dus ik moet in mijn eentje het vervoer voor mijn rekening nemen. Naar Italië rijden doe ik best, vind ik prima te doen, mits ik uitgerust ben. Juist dat heb je met een klein ventje niet zo in de hand, op het moment krijgt hij bijvoorbeeld net een paar kiezen en tanden en dan is het krijsen 's-nachts. Ik zou dan mijn lief kunnen sturen, maar zelf word ik daar heus ook wakker van.. Daarnaast is Stef nu op een leeftijd dat hij niet meer zomaar in slaap valt als je hem in zijn autostoeltje stopt en van een rit naar mijn schoonouders (ca. 1,5 uur rijden) raakt hij verveeld als hij niet moe is en dat betekent dus.. Janken, ja :P Ik heb gewoon geen zin om uren met een jankend kind in een auto te gaan zitten.

DroogDok, Terschelling staat hier erg hoog op het lijstje, we zaten te denken aan een combi met Oerol misschien, we twijfelen alleen of we Stef mee willen nemen naar Oerol of dat we zelf samen een weekendje willen.. Leuk dat je dat zegt in elk geval, dank je wel voor je tip :)

Eigenlijk wil ik het aller-liefste naar italië weer, maarja.. Bovenstaande in combi met de sowieso vermoeiende reis.. :{
3!
pi_91601140
Gaat er niet een auto trein incantrix?

Ik wil ook heel graag weer kamperen en naar Italie. Maar denk dat we dit jaar niet gaan omdat we dan net verhuisd zijn
pi_91601640
Kan me voorstellen dat het voor jou alleen wat ver rijden is naar Italie of Zuid-Frankrijk. Misschien wel ergens midden Frankrijk en dan in 2 keer rijden? Als je naar het buitenland en meer kans op mooi weer zou willen,
De Wadden-eilanden zijn wel leuk, inderdaad. Zelf niet echt tips, maar daar wil ik met Senna ook nog eens heen.

mrien, ja, verhuizen is ook nogal wat. Ik hoop ook zo rond de zomer te kunnen verhuizen, maar dan hebben we hopelijk al een fijne vroege vakantie gehad :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91601945
Trix is het misschien een idee om zo'n hoofdsteun-dvdspeler aan te schaffen? Dat als Stef zich verveeld op zulke stukken dat hij dan een filmpje (of 30 :+ ) van t een of het ander kan kijken?

Wij gaan niet op vakantie dit jaar, geen geld voor. We gaan denk ik gewoon maar lekker vaak naar het bos en picknicken enzo. :) Ik heb wel enorme zin om in de zomer een dagje naar de Efteling te gaan of een dierentuin.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:16:37 #12
95408 Incantrix
pi_91602452
Mrien, dát is wel een interessante, wij hebben ooit wel eens een autotrein genomen in Italië zelf, maar dat was om een pas over te steken ofzoiets.. En ohja, dat gaat wel even voor inderdaad. Volgend jaar misschien ;)

Miss, als we verder als een km. of 700/800 gaan moeten we sowieso minimaal één overnachting doen, als je alle pauze-tijden conform de voorschriften in acht neemt en dan ook nog ergens moet dineren doe je in je eentje ongeveer 11 uur over een reis van ongeveer 900 km., dat was de afstand van onze huwelijksreis en die hebben we dus in één ruk gereden. We vertrokken toen om een uur of 9 van de camping en waren om 10 uur in de avond thuis, En dan waren we toen nog kinderloos.. We zijn het afgelopen jaar naar Schiermonnikoog geweest en dat vonden we écht heel fijn, we hebben ervan genoten. We misten alleen het kamperen heel erg, vandaar dat we dit jaar toch de tent weer mee willen :)

Huup, ik heb er wel eens aan zitten denken, maar ik vraag me af of hij daar lang naar zou kijken.. Ik ken ook niemand waarvan ik er eentje zou kunnen lenen om te proberen en dan vind ik het toch wel een uitgave, als het een gok is zeg maar :)
3!
pi_91602937
oh ja das ook weer zo natuurlijk, ik heb er zelf ook geen anders had je die van ons wel kunnen lenen.

Trouwens, Luxemburg is ook erg leuk, wij zijn een jaar of 3 geleden op camping Birkelt geweest, is goed bevallen. In een uur of eh 5 ofzo te rijden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:54:07 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91603560
Maar als je graag naar Italië gaat, is het dan geen optie om een beetje de goedkope vliegaanbieders in de gaten te houden? Terschelling kun je achter de hand houden als dat niet lukt natuurlijk, want ook leuk. Je zoontje vliegt nog gratis tot z'n tweede.
pi_91604045
Maar dan heb je daar geen vervoer, tenzij je een auto huurt. nie erg als je in een resort zit ofzo, maar als je graag kampeert dan is eigen vervoer wel fijn denk ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:21:28 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91604318
Maar je kan dan toch een tent huren ter plekke? Wij hebben in Denemarken een tent gehuurd en dat is héél goed bevallen. Wel kamperen, niet op de grond liggen, gewoon normaal koken (voor mijzelf is zo'n campinggasje niet erg, maar met drie hongerige kinderen... :X )

En je moet natuurlijk érgens consessies doen. Of de temperatuur, of zélf kamperen. Nou, en dan wist ik het wel!! Zat ik liever in Italië. Helemaal nu je nog niet aan vakanties gebonden bent. wij want vakanties zijn in het hoogseizoen gewoon wel 5 keer duurder. }:|
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91604418
jawel maar dan kun je nog steeds niet van de camping af. Dat bedoelde ik meer. :)

Wij hadden vroeger ook van die kant-en-klare bungalow tenten, heerlijke vakanties waren dat O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:26:42 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91604492
snap ik. Maar een fiets huren? of een auto idd. Ik denk dat als je het uitrekent het misschien ook nog wel voordelig uit kan pakken. Bestaat er niet zoiets als een fly'n drive??
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91604569
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:26 schreef debuurvrouw het volgende:
snap ik. Maar een fiets huren? of een auto idd. Ik denk dat als je het uitrekent het misschien ook nog wel voordelig uit kan pakken. Bestaat er niet zoiets als een fly'n drive??
ja dat bestaat :Y
staat er een huurauto voor je klaar opt vliegveld.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:30:59 #20
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91604640
ja, je kan zien dat ik nog nooit van het erf ben geweest hè. :P vlieg'n da's niks foor ons boer'n van but'n. :+
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:38:13 #21
95408 Incantrix
pi_91607094
Mjah, maar dat vertienvoudigt de kosten van een vakantie wel. Niet dat ik het er per sé niet aan uit wil geven ofzo, maar ik vind het ook wel een lekker gevoel als ik voor 300 of 400 euro een hele vakantie incl. vervoer en alles kan regelen :) Wij zijn ook net verhuisd en hoewel we best een luxere vakantie kunnen betalen vind ik het toch ook wel fijn als ik een deel van mijn vakantiegeld kan sparen (lief heeft geen vakantiegeld in de gebruikelijke zin des woords). En ik weet niet, is vliegen wat, met zo'n kleintje? Dat weet ik dus écht niet eigenlijk :)
3!
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:41:21 #22
95408 Incantrix
pi_91607197
God, ik voel me nu echt een onwijze zeurpiet, haha! Maar ik weet niet, de kosten van een vakantie lopen zo op als je niet oplet. Laatst had ik het er met een collega over dat we beiden ooit eens de Maledieven wilden bezoeken. Zij riep vervolgens "oh, maar dat kan al vanaf 900 euro per persoon, dus dat valt best mee!" en ik verslikte me zowat in mijn thee.. Zelfs naar Canada waren wij maar iets van 400 euro per persoon incl. autohuur kwijt voor 2 weken ofzo. Ik ben gewoon een krent :D
3!
pi_91607521
Incantrix de Ardennen is ook heel leuk, luxemburg ook, de eilanden natuurlijk ook.
Over drenthe hoor ik ook leuke verhalen.

En ik weet niet hoever normandie voor je reizen is? maar dat is ook heel leuk
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:57:03 #24
95408 Incantrix
pi_91607841
Normandië! :o Dat ik dáár nou nooit op ben gekomen joh! We hebben het er al vaker over gehad om daar eens heen te gaan, maar het is er nooit van gekomen.. Thnx, Bar! :* Rouen is een beetje de hoofdstad? Dat is zo'n 5 uur rijden vanaf hier, dat klinkt erg goed..

Owja, en Ardennen zijn we dus vaker geweest en daar ben ik een beetje klaar mee geloof ik. Wel heel mooi, maar ook zo.. Gewoon, ondertussen. Luxemburg zijn we ook niet zo lang geleden nog geweest (hetzij de hoofdstad).

Vorig jaar op weg naar de boot naar Schiermonnikoog reden we door een soort natuurgebied in (ik geloof) Friesland, het laatste stukje en dat viel me ook op omdat het er zo mooi was. Nooit geweten :)
3!
pi_91607884
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Incantrix het volgende:
Normandië! :o Dat ik dáár nou nooit op ben gekomen joh! We hebben het er al vaker over gehad om daar eens heen te gaan, maar het is er nooit van gekomen.. Thnx, Bar! :* Rouen is een beetje de hoofdstad? Dat is zo'n 5 uur rijden vanaf hier, dat klinkt erg goed..

M'n pa heeft daar een huis en als je meer informatie over de omgeving wilt kan ik daar wel voor zorgen hoor.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')