abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91623666
quote:
Portretrecht en vrije meningsuiting
Nieuws en verslaggeving van gebeurtenissen op de openbare weg valt onder de vrije meningsuiting. Omdat een vrije pers erg belangrijk is voor de democratische samenleving, genieten zulke publicaties een zeer hoge mate van bescherming. Ook bij verslaggeving in de vorm van publicatie van een foto met een portret.
Tegenwoordig heb je haast mediatraining nodig om op straat te lopen. Voor je het weet word je gebruikt als housemuziek of wordt er een game over je gemaakt in het geval van Haatmeneer.

En dan maar hypocriet roepen dat burka verboden moet worden, van mijn part mag zelfs de bivakmuts toegestaan worden, ik wil niet zonder toestemming in de media komen!
nooit meer een hit daarna :'(
pi_91651410
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:54 schreef rood_wit_blauw het volgende:
ik voel een bumpersticker aankomen.... (aangezien lichtkrant verboden is voor particulieren)

"Ik stop voor Politie, maar niet als er een camera crew aanwezig is"
_O_
pi_91651695
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Bij programma's als wegmisbruikers heb je natuurlijk de eigenaardigheid dat de politie je een stopbevel geeft, waaraan je moet voldoen. Als iemand anders je op straat filmt, kun je gewoon weglopen. De bevoegdheid tot het geven van stopbevelen is niet gegeven voor de voorlichtingstaak van de politie, je wordt in feite gedwongen mee te werken aan een tv-programma, en dat zou dan dus misbruik van bevoegdheid opleveren waarmee je je juridisch wel kans maakt lijkt me.
Ik vind het hufterig overheidsoptreden, niet correct, niet binnen de taak en machtsmisbruik.
Zou niemand dat nog hebben geprobeerd?

Btw onherkenbaar in beeld helpt ook niet. Was er niet eens een bekende cabaretier waarvan het stemgeluid duidelijk herkenbaar was?
En vervorming helpt ook niet. Ik ben zelf eens voor interview 'onherkenbaar' in beeld gebracht met vervormde stem en werd vervolgens meteen erover aangesproken door vage kennissen. _O-
pi_110644745
spam

[ Bericht 98% gewijzigd door Snakey op 22-04-2012 20:22:38 ]
pi_110645113
Heb je gecontroleerd of het ook echt doorgevoerd is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')