abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91583968
Na een relatie van 4,5 jaar is het nu ruim een maand uit.
Maar wij hebben samen een kind.
Ik wil niet met hem verder.
Het is al vaker voorgekomen dat we de relatie beeindigd hadden, maar we konden elkaar nooit loslaten en bleven maar aan modderen.
Het loslaten gaat nu erg goed, en ik wil het kontakt minimaal houden, en beperken tot zaken rondom ons kind.
Maar nu het besef; Ik kom nooit van hem af!!!
Ik zie hem een paar keer per week bij het ophalen en wegbrengen van ons kind, en ik baal daar als een stekker van!
Ook blijft hij op de één of andere manier steeds kontakt zoeken door middel van mails, smsjes of bellen en ik reageer daar amper op.
Ik zou het liefst willen dat ik hem nooit meer hoef te zien of te spreken, dat ik die 4.5 jaar gewoon kon vergeten en verder gaan met mijn leven zonder elke keer met hem geconfronteerd te worden.
Maar dat is onmogelijk als je samen een kind hebt.....toch???
Iemand tips of ideeen om het kontakt zoveel mogelijk te verbreken ook al heb je samen een kind?

[ Bericht 100% gewijzigd door Daniel1976 op 19-01-2011 22:41:18 ]
pi_91584131
Ik weet wel een eenvoudige oplossing.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  Forum Admin woensdag 19 januari 2011 @ 21:28:38 #3
58651 crew  murp
murp
pi_91584152
had je maar niet zwanger moeten worden.. misschien hard om te horen maar het is nou eenmaal zo
pi_91584166
maar wel alimentatie vangen neem ik aan?
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:28:57 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_91584173
quote:
Ik zou het liefst willen dat ik hem nooit meer hoef te zien of te spreken, dat ik die 4.5 jaar gewoon kon vergeten en verder gaan met mijn leven zonder elke keer met hem geconfronteerd te worden.
M.a.w. je wilt je kind het liefst ook kwijt? Wellicht kan je dat aan hem voorstellen...

Praktische tips: Neem een ander telefoonnummer, zet z'n mails in je spamfilter, en regel een derde voor het overhandigen van het kind.
censuur :O
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:29:26 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91584213
Je opstelling is op de lange duur schadelijk voor je kind.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91584362
Hartelijk bedankt voor de reakties, ik ben al weg!
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:33:41 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91584539
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:31 schreef Darkeststar het volgende:
Hartelijk bedankt voor de reakties, ik ben al weg!
Jullie hebben nou eenmaal een verbinding via jullie kind. Je kunt hem zijn vaderschap niet ontzeggen. Wil je hem dus niet meer zien, zul je je kind aan hem af moeten staan. Niet bepaald de ideale keuze. Bedenk dat relatieleed slijt, even doorbijten dus.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91585212
Voor je kind doe je er het beste aan een zo goed mogelijke band te onderhouden met je ex. Je hoeft geen vrienden te zijn, maar ook vooral geen vijanden. Jullie zullen in de toekomst nog genoeg samen moeten beslissen/meemaken: schoolkeuzes, oudergesprekken op school, bij ziekte, indeling van vakantie/feestdagen etc....
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_91586439
Sjongejonge zeg, niet te geloven wat sommigen van jullie eruit kramen.
Ik denk dat menig gescheiden vader jaloers is op de omgangsregeling die wij hebben.
Het enige waar ik moeite mee heb is dat ik de rest van mijn leven met die man te maken zal hebben en daar heb ik nu gewoon even echt geen zin in.
Dat zou ik graag willen beperken tot alleen zaken aangaande ons kind.
De vraag was dus of iemand tips heeft om hem dit duidelijk te maken, maar misschien was die vraag niet helemaal helder.
Ik hoopte op tips van andere gescheiden ouders, hoe zij het kontakt met hun ex onderhouden, of niet onderhouden, en hoe zij met de situatie omgaan.
We hebben helemaal geen ruzie ofzo, maar het besef dat ik eigenlijk nooit echt van hem af zal komen, vloog me echt even aan en vandaar dat ik een berichtje postte.
Reakties als beter nadenken voordat je je vol laat blaffen daar zit ik niet echt op te wachten, vandaar dat ik mijn account wilde verwijderen en de openingspost heb verwijderd.
Maar aangezien het jullie een hoop sensatie bezorgt, zal ik eens kijken of ik het terug kan vinden ;-)
pi_91586497
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:56 schreef Darkeststar het volgende:
Sjongejonge zeg, niet te geloven wat sommigen van jullie eruit kramen.
Ik denk dat menig gescheiden vader jaloers is op de omgangsregeling die wij hebben.
Het enige waar ik moeite mee heb is dat ik de rest van mijn leven met die man te maken zal hebben en daar heb ik nu gewoon even echt geen zin in.
De vraag was dus of iemand tips heeft om hem dit duidelijk te maken, maar misschien was die vraag niet helemaal helder.
Ik hoopte op tips van andere gescheiden ouders, hoe zij het kontakt met hun ex onderhouden, of niet onderhouden, en hoe zij met de situatie omgaan.
We hebben helemaal geen ruzie ofzo, maar het besef dat ik eigenlijk nooit echt van hem af zal komen, vloog me echt even aan en vandaar dat ik een berichtje postte.
Reakties als beter nadenken voordat je je vol laat blaffen daar zit ik niet echt op te wachten, vandaar dat ik mijn account wilde verwijderen en de openingspost heb verwijderd.
Maar aangezien het jullie een hoop sensatie bezorgt, zal ik eens kijken of ik het terug kan vinden ;-)
Oh oh TS gaat haar account verwijderen, wat een ramp :')!
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:07:38 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_91587293
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:56 schreef Darkeststar het volgende:
Je kunt toch tegen hem zeggen: "Alles goed en wel, we hebben een kind en dat is het enige dat ons bindt." Dat moet hij dan toch ook begrijpen? Mijn gescheiden ouders gaan ook niet bij elkaar op de koffie, maar slaan elkaar ook de hersens niet in. Het onbehagen neemt als het goed is met de jaren af.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_91588539
Waar moet je dan verder nog contact over hebben? Wij spreken alleen maar over de kinderen, een jaar terug konden we elkaar wel schieten, maar het gaat nu heel goed.
pi_91590566
Ja je gaat de rest van je leven je ex-man/vriend zien vanwege je kind.

Grow pair of testicles en ga door met het leven, er zijn erger dingen dan eens in de week je ex zien.(En dat contact zoeken word vanzelf minder)

[ Bericht 53% gewijzigd door Re op 20-01-2011 21:14:47 ]
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_91591104
Tja TS.

Ik zie maar één optie. Je kan balen als een stekker of er het beste ervan maken, hoe dan ook, je moet "vrede" zien te zoeken in deze situatie. Door compromissen te sluiten en beslissingen te nemen als goede moeder zijnde. :)

Het is inderdaad onmogelijk om alles te vergeten.
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
  woensdag 19 januari 2011 @ 23:49:19 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91593666
Weer zo'n egoist die liever het leven van d'r kind verpest dan zich over een onnozel probleem (die ex zien) heen te zetten... :N

Wat je moet doen? Fatsoenlijk leren omgaan met je ex, al is het maar om jullie kind veel leed te besparen.
pi_91598990
Toch nog even een serieuze post. ;)
Als je samen een kind hebt zit je voor de rest van het leven van dat kind aan elkaar vast als je dat kind tenminste niet zijn vader wil onthouden (wat je later kan gaan opbreken als je dat wel gaat doen). Uiteraard kun je het contact bij het volwassen zijn van het kind zo weinig mogelijk laten zijn maar je ontkomt er nooit aan, denk aan gebeurtenissen als trouwen van je kind etc. dus helaas zul je er aan moeten wennen dat het contact met je ex, of weinig ook, er voor altijd zal zijn. Je hebt de beslissing genomen om samen een kind te krijgen en de consequenties moet je dan ook aanvaarden.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_91599671
hoe oud is het kind? en waarom is het nu afgelopen met de relatie?
pi_91599745
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 03:34 schreef trovey het volgende:
Toch nog even een serieuze post. ;)
Als je samen een kind hebt zit je voor de rest van het leven van dat kind aan elkaar vast als je dat kind tenminste niet zijn vader wil onthouden (wat je later kan gaan opbreken als je dat wel gaat doen). Uiteraard kun je het contact bij het volwassen zijn van het kind zo weinig mogelijk laten zijn maar je ontkomt er nooit aan, denk aan gebeurtenissen als trouwen van je kind etc. dus helaas zul je er aan moeten wennen dat het contact met je ex, of weinig ook, er voor altijd zal zijn. Je hebt de beslissing genomen om samen een kind te krijgen en de consequenties moet je dan ook aanvaarden.
Helemaal eens. Maar dat is niet wat TS vraagt. :)

Darkeststar, het is al eerder geopperd, maar je zult gewoon aan hem duidelijk moeten maken dat je geen behoefte hebt aan verder contact dan rondom je kind.
Spreek duidelijk af wanneeer het bezoek plaats vindt.
Neem een vast "communicatiemoment" naar je ex toe. Dus als er dingen doorgegeven moeten worden, stuur eens per week een mail, en ga niet elke scheet doorgeven want daar komt ook een reactie op.

Feit blijft wel dat hij net zo goed vader is. Dus hij houdt van je kind en wil weten hoe het met jullie kind gaat.
Als vrouw van een gescheiden persoon met kind kan ik zeggen dat het heel, echt heel erg is als de moeder het contact belemmert. Het is afschuwelijk en ook het kind krijgt er een knak van. Bij ons heeft het er toe geleidt dat wij moeten googlen naar klassefoto's om nog iets van hem mee te krijgen :{

Ofwel, hou je gewoon netjes aan de afspraken, maar maak verder duidelijk dat de rest van het contact niet handig is. Laat voor je ex ook afdrukjes van de schoolfoto's maken, betrek hem bij het leven van je kind. Dus niet dat van jou, maar dat van je kind.
pi_91600178
Hier (helaas) een ervaringsdeskundige!

In het begin is het allemaal erg moeilijk maar je doet het niet voor jezelf. Het is van groot belang dat de relatie tussen je kindje en papa goed is en goed blijft. Stimuleer dit en zet je eigen trots aan de kant. Maak wel duidelijk dat er geen mogelijkheid is dat jullie eventueel weer samen komen en beperk het contact tot vragen en/of opmerking over jullie kindje.

Het is nu eenmaal een feit dat jullie verbonden zijn aan elkaar, die keuze heb je gemaakt bij het zwanger worden.

Na verloop van tijd zal het allemaal een stuk makkelijker gaan. Je kunt je beter neerleggen bij de situatie want er is toch niets aan te doen.
"Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten."
pi_91603929
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:08 schreef jstrike het volgende:
hoe oud is het kind? en waarom is het nu afgelopen met de relatie?
pi_91604090
Krijg dan ook geen kind als je niet slim genoeg bent om je zoiets vantevoren te bedenken. :r
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_91604122
beetje doelloos om hier nog op in de te gaan.. Gezien TS toch niet meer reageert.. en als ze reageert de aanstellerige puber loopt uit te hangen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_91604735
Ze "denkt nu eindelijk eens een keer aan haarzelf, heeft in haar leven al genoeg rekening met anderen gehouden", zoekt afleiding en wordt nu op dit moment gebatst door Sjonnie uit Den Haag.

Over 9 maanden maakt ze hier een nieuwe account aan met vraag hoe ze Sjonnie, die zijn kind wil zien, het beste kan ontlopen.

Of ze zet het op een zuipen in een café en komt daar lesbienne Pieternel tegen, die het helemaal met haar eens is, want alle mannen zijn immers klootzakken. Vervolgens zegt Pieternel dat ze wel een lekker moppie is en vraagt of ze behoefte heeft aan tedere vrouwenliefde.

[ Bericht 10% gewijzigd door Re op 20-01-2011 21:15:48 ]
pi_91604925
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:33 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Nee joh!

Ze "denkt nu eindelijk eens een keer aan haarzelf, heeft in haar leven al genoeg rekening met anderen gehouden", zoekt afleiding en wordt nu op dit moment gebatst door Sjonnie uit Den Haag.

Over 9 maanden maakt ze hier een nieuwe account aan met vraag hoe ze Sjonnie, die zijn kind wil zien, het beste kan ontlopen.
Dat worden een hoop kinderen dan voor haar, voor de komende jaren w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')