abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91573994
Wat ik hier soms lees van andere maar ook in het dagelijks leven zie is dat mensen nogal verschillend kunnen zijn in de mate van het contact dat zij met hun vriend(in) hebben.

Ik persoonlijk zou verwachten dat als je op date(s) bent geweest en enige mate van intimiteit hebt gehad en daarna verder wilt gaan met elkaar. Dat je dan elkaar zoveel mogelijk zou willen zien (verliefdheid?). Natuurlijk is dit niet altijd mogelijk en probeer je je dan te behelpen via andere manieren (telefoon, sms, msn, hyves, e-mail etc). Of is deze denkwijze helemaal fout? Als ik in de "beginnende fase" zit en niet echt merk dat zij veel met mij bezig is (terwijl ik dat wel ben) dan begin ik mij vaak zorgen te maken of zij überhaupt wel interesse in mij heeft.

Wat ik op zijn minst verwacht is een smsje/berichtje s'morgens en s'avonds, zo mogelijk minstens 2x per week afspreken en dat andere minder belangrijke zaken even aan de kant geschoven worden.

Maar misschien heb ik het compleet mis, ligt dit toch echt aan mij en hebben andere genoeg aan 1x per week elkaar zien en af en toe een berichtje?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91574084
Een sms of bericht 's morgens en 's avonds :')? Elke dag? :').
pi_91574112
Ja als je verliefd bent lijkt me toch dat je constant aan elkaar aan het denken bent en elkaar toch wel iets te zeggen hebt?

Mijn ex die deed mij wel 20x per dag smsen dat was me een beetje veel van het goede.

[ Bericht 4% gewijzigd door mirved op 19-01-2011 19:12:43 ]
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:06:49 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91574168
Er zijn ook mensen die zich gewoon minder afhankelijk opstellen. Daar lijkt me ook niets mis mee.
pi_91574264
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:06 schreef Daniel1976 het volgende:
Er zijn ook mensen die zich gewoon minder afhankelijk opstellen. Daar lijkt me ook niets mis mee.
Ik geef geen waarde oordeel. Ik vraag me alleen af of diegene dan geen interesse heeft in de ander? Voor mij zelf is het gewoon zo raar dat je niet iets wilt horen van die ander.
pi_91574377
tjah, zelf ben ik ook wel het type dat erg veel bezig is in haar hoofd met iemand, en dan op zijn minst 2 of 3 keer per dag zich niet kan beheersen om niet datgene te sturen wat in haar koppie zit wat ze wil delen. (ja, dit zijn zinloze mededelingen meestal)
And the druids turn to stone...
pi_91574494
Het lijkt me niet dat diegene dan minder interesse heeft. Het ligt gewoon aan de personen zelf.
Ik hou niet van een verplicht aantal berichtjes per dag en ik ben niet iemand die elke vijf minuten een sms moet sturen, terwijl ik wel veel aan die persoon denk.

Geen kwantiteit maar kwaliteit.
pi_91574707
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:12 schreef Kimochi het volgende:
Het lijkt me niet dat diegene dan minder interesse heeft. Het ligt gewoon aan de personen zelf.
Ik hou niet van een verplicht aantal berichtjes per dag en ik ben niet iemand die elke vijf minuten een sms moet sturen, terwijl ik wel veel aan die persoon denk.

Geen kwantiteit maar kwaliteit.
Ik bedoel dan ook niet verplicht 2 per dag ofzo. Maar hoe kan je 2 dagen bijv. geen contact hebben als dit wel makkelijk mogelijk is? Terwijl je toch eigenlijk hartstikke geïnteresseerd bent in diegene?

Even ter verduidelijking ik veroordeel het niet. Ik wil het graag gewoon begrijpen zodat ik mijzelf er niet zo aan stoor :P
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:19:43 #9
330150 CountingCrow
Waarom worden woorden waardig?
pi_91574909
Sorrie, te lang geleden... ;)
There are 10 groups of people on the Web: Those who understand binary and those who don't
pi_91575169
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:16 schreef mirved het volgende:

[..]

Ik bedoel dan ook niet verplicht 2 per dag ofzo. Maar hoe kan je 2 dagen bijv. geen contact hebben als dit wel makkelijk mogelijk is? Terwijl je toch eigenlijk hartstikke geïnteresseerd bent in diegene?

Even ter verduidelijking ik veroordeel het niet. Ik wil het graag gewoon begrijpen zodat ik mijzelf er niet zo aan stoor :P
Als je de ander even zat bent of je andere dingen aan je hoofd hebt (ziekte, familieomstandigheden bijvoorbeeld), maar misschien bedoel je met makkelijk dat beide partijen genoeg tijd en "energie" hebben om met elkaar af te spreken?
Zoals eerder gezegd, sommige mensen stellen zich minder afhankelijk op en vinden al snel iets te verstikkend.
pi_91575296
Ik ben niet zo van je moet verplicht zo vaak contact hebben als je een relatie hebt. Maar mijn eigen ervaring is wel dat je in het begin veel contact hebt en veel meer belt en smst dan later. Maar toen wij nog niet samenwoonden belden we toch wel elke dag 1 a 2 keer en soms tussendoor nog een smsje. Maar je hebt ook mensen die idd alleen contact hebben als ze elkaar zien, of maar heel af en toe met elkaar bellen/smsen. Is gewoon per persoon verschillend, maar het is wel handig als je als stel ongeveer hetzelfde denkt hierover. Dat er niet heel veel verschil in verwachtingen zit.
pi_91575377
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Als je de ander even zat bent of je andere dingen aan je hoofd hebt (ziekte, familieomstandigheden bijvoorbeeld), maar misschien bedoel je met makkelijk dat beide partijen genoeg tijd en "energie" hebben om met elkaar af te spreken?
Zoals eerder gezegd, sommige mensen stellen zich minder afhankelijk op en vinden al snel iets te verstikkend.
Een smsje sturen kost 1minuut. Lijkt me weinig moeite om even interesse te tonen.

Misschien dat ik dan al te ver door denk maar als ik in het begin al merk dat iemand nu al geen zin heeft om dagelijks elkaar te zien of nu al diegene "even" zat is. Hoeveel toekomst heeft de relatie dan nog?
pi_91575716
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:27 schreef mirved het volgende:

[..]

Een smsje sturen kost 1minuut. Lijkt me weinig moeite om even interesse te tonen.

Misschien dat ik dan al te ver door denk maar als ik in het begin al merk dat iemand nu al geen zin heeft om dagelijks elkaar te zien of nu al diegene "even" zat is. Hoeveel toekomst heeft de relatie dan nog?
Wat voor soort smsje verwacht je dan? Ik ben niet zo'n persoon die drie keer op een dag vraagt hoe het met iemand is en om het halfuur 'love you xx' stuurt. Als iemand geen smsje stuurt betekent dat niet dat niemand geen interesse heeft. Ik ben sowieso al niet van het bellen/smsen/msnen/whatsappen, ik spreek liever af.

Je denkt inderdaad al te ver door. Sommige mensen hebben genoeg veel tijd voor zichzelf nodig, het is dan fijn dat de ander dat kan begrijpen of daar zelf ook behoefte aan heeft.

Misschien ben ik gewoon slecht met relaties. ;)
pi_91576072
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:33 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Wat voor soort smsje verwacht je dan? Ik ben niet zo'n persoon die drie keer op een dag vraagt hoe het met iemand is en om het halfuur 'love you xx' stuurt. Als iemand geen smsje stuurt betekent dat niet dat niemand geen interesse heeft. Ik ben sowieso al niet van het bellen/smsen/msnen/whatsappen, ik spreek liever af.

Je denkt inderdaad al te ver door. Sommige mensen hebben genoeg veel tijd voor zichzelf nodig, het is dan fijn dat de ander dat kan begrijpen of daar zelf ook behoefte aan heeft.

Misschien ben ik gewoon slecht met relaties. ;)
Het grappige is dat ik zelf ook iemand ben die af en toe tijd voor zich zelf nodig heeft en echt niet iedere dag constant bezig wil zijn met die ander. Maar als het nog pril is dan wil ik wel even dagelijks iets liefs sturen en graag weten wat zij gaat doen die dag , misschien later op de dag informeren hoe het geweest was en welterusten wensen. Stel het dan ook op prijs als zij interesse toont in hoe mijn dag was.
pi_91576171
Het is echt niet zo dat ik niets terug zou sturen als mijn vriend me een berichtje stuurt. Maar soms ben ik gewoon een beetje lui wat dat betreft en ik ben wel extreem met wat betreft 'tijd voor mezelf'.
pi_91577301
Tja dit is een lastige!

Heb zelf 1 relatie gehad, en mijn ex was best aanhankelijk... Ik weet niet beter of het is normaal ( in die relatie dan ) om minimaal 10 keer per dag over en weer te sms'en. Dit hoeft natuurlijk niet alleen hey alles goed ik hou van jou en blijf je trouw te zijn, maar wat je aan het doen bent, een beetje een gesprek met wat vertragingen in de antwoorden....

Ik was daar overigens minder van dan zij, hetgeen bij haar met de tijd steeds meer irritatie ging wekken...
Nu sms ik met een meid die ik leuk vind ( en zij mij ook denk ), en dan kan het van zowel mijn als haar kant wel een paar uur duren voordat je antwoord krijgt op een sms...

Nu twijfel ik dus ook (hoewel ook ik laat terugstuur ) in hoeverre dat normaal is.
Wel ben ik van mening dat wanneer je een (serieuze) relatie begint, ik een of twee keer per dag sms' en en een keertje per week bellen wel erg weinig vind....
Natuurlijk zijn er mensen die meer zelfstandig willen leven dan anderen, maar als het goed is moet er van beide kanten wel in voldoende mate een behoefte aan contact zijn...
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:18:20 #17
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_91578627
Nou het hangt er van af. Als het begint, en je bent beiden verliefd en wilt elkaar beter leren kennen, dan is er gewoon veel behoefte naar contact. Dan zou ik echt niet moeilijk doen over een aantal smsjes op een dag.

Het moet gewoon geen plat stalken worden. Sowieso als jezelf heel veel behoefte aan contact hebt, kan je aan de interesse van de ander echt wel aftasten wat kan en wat niet.

Hang je in ieder geval niet te veel op aan regels omdat iemand zegt: Je mag nooit meer dan 1 keer op een dag antwoorden! of je moet na een date altijd 3 dagen wachten! Het hangt gewoon van de persoon af :)
Al moet je wel opletten dat, hoe graag je ook wilt, je niet te ver gaat!

[ Bericht 5% gewijzigd door Frag_adder op 19-01-2011 20:29:09 ]
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_91579766
OP gaat toch helemaal niet alleen over sms'en? Dat lijkt mij trouwens ook echt niet het belangrijkste.

Het lijkt me wel logisch, in het begin van een relatie, dat je toch ieder weekend wel een dagje vrij houdt voor elkaar. Misschien doordeweeks ook een keer afspreken, maar daar kom ik soms ook niet aan toe hoor. Druk druk druk....

Verder bel ik toch wel iedere dag even op omdat ik graag wil weten hoe de dag van mijn vriendin was...lekker standaard; "en? Hoe was jou dag?"

Maar goed, je moet in ieder geval nooit gaan zitten mokken omdat je niet gebeld/gesmst wordt, want jou liefje kan niet ruiken wanneer jij aandacht nodig hebt.
pi_91584899
Ik zit nu pas in een nieuwe relatie, zij een heel druk schema en weinig BTG. Ik ben gewend veel af te spreken en veel contact te hebben in relaties. Dus het frustreert me een beetje ondanks dat zij eigenlijk niets verkeerd doet en er ook niets aan kan doen. Om hier nu al een punt over te gaan maken daarvoor is het nog te pril. Maar ik had eigenlijk wel verwacht dat zij zich wat meer zou inzetten om meer contact te hebben.
pi_91585167
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:38 schreef mirved het volgende:
Ik zit nu pas in een nieuwe relatie, zij een heel druk schema en weinig BTG. Ik ben gewend veel af te spreken en veel contact te hebben in relaties. Dus het frustreert me een beetje ondanks dat zij eigenlijk niets verkeerd doet en er ook niets aan kan doen. Om hier nu al een punt over te gaan maken daarvoor is het nog te pril. Maar ik had eigenlijk wel verwacht dat zij zich wat meer zou inzetten om meer contact te hebben.
Praat er met haar over, dat werkt altijd beter dan Fok!
Ik bedoel relatie advies werkt bijna nooit omdat niemand in jou relatie zit en alles bekijkt vanuit
de eigen relatie.
pi_91599294
k vind dat de topic starter gelijk heeft
als iemand verliefd is of iemand leuk vind denkt hij of zij de hele tijd aan die persoon en dan is minimaal 1 keer contact per dag tog wel t minste..
het gaat er niet om dat het verplicht is ofzo maar het gaat er om dat iemand dat in zown situatie juist leuk hoort te vinden

en ja.. je moet zelf niet te opdringerig doen maar als ze alleen maar reageert op jouw berichten en bijna niets uit zichzelf laat horen komt het meestal van 1 richting en het beste is dan om ff af te wachten tot zij uit zichzelf wat laat horen (tenzij je weet dat ze heel verlegen is dan telt dit niet)

klinkt niet leuk maar zo kom je er wel achter of zij zich er wat van aantrekt
pi_91600223
Ik denk dat het meer een kwestie is van onzekerheid. Je zoekt een bevestiging van je eigen gevoelens. Aangezien iedereen (gelukkig) anders is zal het zich ook uiten op diverse manieren.

Het kan idd ook erg opdringerig overkomen als je teveel van jezelf laat horen.
"Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten."
pi_91600264
Er zijn ook mensen die het normaal vinden om je maar 1 keer in de 5 weken te zien. Verschilt per persoon.
pi_91600323
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 08:18 schreef friekin_ het volgende:
Er zijn ook mensen die het normaal vinden om je maar 1 keer in de 5 weken te zien. Verschilt per persoon.
whaha 5 weken
k zou t dan niet meer als een liefdesrelatie zien hoor.. das eerder een vage kennis XD
pi_91600368
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 08:23 schreef Xx_lovelygirl_xX het volgende:

[..]

whaha 5 weken
k zou t dan niet meer als een liefdesrelatie zien hoor.. das eerder een vage kennis XD
Uiteindelijk brak het ook op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')