abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91553843
Goedendag!

Wil z.s.m. ga boeken voor de vakantie van mij en groep vrienden (rond de 18 man). We hadden eerst Mallorca op het oog, maar hoor laatste tijd ook veel goede dingen over Rimini.

Zijn er mensen die mij wat kunnen vertellen over:
- Het uitgaan
- Uitgaansprijzen
- Man/vrouw verhouding (liefst ook leeftijdsschatting)
- Tollerantie kwa herrie (ivm met grote groep)

Of ander(e) commentaar/informatie

En misschien zelfs wel een aanrader voor een appartement?

Hoor het graag :)

Timmeltap.
pi_91554634
Kleine toevoeging van informatie wat ik hier al gevonden heb:

Vrouw/man verhouding is gunstig
Drankprijzen (uitgaan) zijn zeer hoog, prijzen beginnen bij 6 euro
Veel uitgaansgelegenehden vragen entree (whot?:O)
Discotheken zitten ver uit elkaar (lees: geen prettige loopafstand)
Gemiddelde leeftijd rond de 17
Italianen onvriendelijk

Reacties zijn allemaal wel een jaar of 3 oud, vandaar de vraag of iemand dit kan bevestigen/verwerpen die hier de afgelopen 2 jaar is geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Timmeltap op 19-01-2011 11:44:20 ]
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 11:38:37 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_91554690
Ben er nooit geweest, maar kan je aan wat FOK!kers helpen die dat wel kunnen zeggen:

[Zomer 2008] Rimini
Rimini 2011
[2010] Op vakantie in Rimini
Rimini - stranden, duur?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 11:39:39 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_91554727
Ow, die oudere topics had je al gevonden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_91554812
Toen ik met een groep vrienden op rondreis door Italië was, zijn we ook daar een paar dagen geweest. Bij een discotheek kwam je eerst langs een persoon die je een bandje gaf en daarna moest je entree betalen. Dat ging ook om huidskleur, zwarten moesten flink meer betalen om binnen te komen. Toch stond de hele tent vol met zwarten, ongelofelijk. De prijzen zijn schandalig, enorm hoog. Ik vond het qua uitgaan alles bij elkaar gewoon niet tof.
pi_91554947
Vorige jaar ook in Rimini geweest. Het enige leuke was eigenlijk de camping, Camping Italia.

Inderdaad veel entree, hoge prijzen en van bar naar bar/cafe met de bus. Openbaar vervoer is wel goed geregeld.

Wel hebben een goede avond gehad bij ene strand/beachclub. Er waren nog plekken vrij in de bus van GoGo of beachmasters whatever. Hier konden we voor weinig instappen.
pi_91554963
Idd vooral de verhalen over de belachelijke prijzen staan me zeer tegen. Mensen met andere ervaringen?
pi_91558124
Heb echt een supervakantie gehad vooral dankzij het zeer goede uitgaansleven! Ik vond het nou niet extreem duur als ik de reacties over Ibiza en Mallorca lees maar daar kan ik niet veel over zeggen omdat ik persoonlijk geen vergelijkingsmateriaal heb aangezien dit mijn eerste uitgaansvakantie ooit was.
Waar je die info vandaan haalt over de gem leeftijd weet ik niet, maar de gem. leeftijd lag echt wel hoger dan 17! Ik schat zo rond de 19 a 20. Verder is de man/vrouw-verhouding redelijk goed (zo'n 60/40) en voor de rest niet alleen maar Nederlanders maar ook veel andere Europeanen.
Verder is Aquafan een aanrader, wel een hoge entreeprijs (38 euro als ik het mij goed herinner) maar dan mag je wel de volgende dag gratis :) . Dit is overigens niet in Rimini zelf, maar in Riccione.
pi_91562784
Waren meerdere mensen die zeiden dat ze tussen de 6 / 7,5 voor een biertje betaalde. Dingen als cherss is dit 3/4 euro. Maar als jij geen extreem hoge prijzen kan herrinderen zou het kunnen dat dit verleden tijd/overdreven is.
pi_91573466
Ben er in 2009 geweest, 't verhaal van schaamhaareter klopt eigenlijk wel. Leeftijd rond 19\20, man\vrouwverhouding 60\40, drankprijzen waren hetzelfde als in Chersonissos, Lloret etc. Uitgaansleven ligt idd ver uit elkaar maar dan kun je gewoon de taxi of uitgaansbus nemen. De Nederlanders waren over 't algemeen toch meestal op dezelfde plekken te vinden omdat gogo enzo wat organiseerde.
pi_91579519
Bedoel je dat als ik echt al het uitgaansleven wil ontdekken ik een taxi nodig heb, of uberhaupt als ik van de eene tent naar de andere tent wil ?
pi_91585428
Het zijn vooral discotheken en gezien onze goede ligging konden we meestal wel lopen, de tent waar we 't meest kwamen konden we wel kruipen :P. Voor de rest ligt het echter wel een stukje uit elkaar, dus niet zoals in Cherso of Lloret dat je een hele straat vol hebt. Wij dronken meestal in bij de kroegen iig, geloof dat 't een kroeg van een van die reisorganisaties was. Ik heb me prima vermaakt daar, liepen wel Nederlanders maar niet massa's zoals in eerder genoemde bestemmingen.
pi_91605688
Naam appartement :)?
pi_91616374
Weet ik niet meer :'). Het was overigens een hotel, niet zo heel bijzonder maar als groep van 20 jarigen heb je toch geen hoge eisen. Denk trouwens dat een centralere ligging dan die wel mogelijk is.
pi_91656773
Wij zaten voor 29 euro pppn. (incl. ontbijt) in een mooie 2 persoonskamer in het hoogseizoen in een B&B genaamd Villa Lauda, Dit is gelegen in de wijk Rivabella direct aan een rivier. Verder buitengewoon vriendelijke eigenaren (die weliswaar amper Engels konden, maar gelukkig kwam ik ver met mijn Duits) en een stukje openbaar strand op ong. 50 m afstand. Supergoede prijs/kwaliteit-verhouding, ware het niet dat we een flink stukje uit het centrum zaten (ong 2 km ten noorden van het Centraal Station, waar eigenlijk het centrum pas een beetje begint). Maar gelukkig mochten we gratis fietsen lenen, waardoor we ook niet aldoor afhankelijk waren van die asociaal dure nachtbussen.
Qua discotheken zou ik de Canarby zeer aanraden: mooie, ruime, niet al te dure discotheek met veel bezoekers van verschillende nationaliteiten.
Altromondo is leuk voor een avondje: erg mooie, grote discotheek met mooie lasershows op zondag, maar jammer van de zeer hoge entreeprijs en jammer dat er zoveel irritante Italianen waren. Daarbij ligt het een flink stukje uit het centrum.
De Blow Up is een klotetent met vooral R&B en toen wij er waren opvallend veel negers (en dus weinig vrouwen).
De Life is oke, alleen wel vrij klein. Ook zag ik bij thuiskomst dat de Partysquad optrad toen wij er waren:P. Verder veel Nederlanders en Duitsers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')