So_surreal_baby was zo dom om een glasvezelkabel door te knippen. Dat is een duur grapje.quote:
Ja dat zie je wel. Maar ik persoonlijk vond dat niet storend. En het is makkelijk over te schilderen. Makkelijker dan behang.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:34 schreef jaez het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook alleen zie je duidelijk een "ruwe" structuur of heb ik dit mis?
Maar wat is nou precies het verschil met glasvlies? Zit er verschil in met stevigheid? vallen de scheuren met glas vlies er ook achter of zie je het toch?quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:35 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja dat zie je wel. Maar ik persoonlijk vond dat niet storend. En het is makkelijk over te schilderen. Makkelijker dan behang.
Glasvlies kun je tegenwoordig wel voorgeschilderd kopen dat zal misschien wel schelen qua zuiging?quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:03 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Glasvlies behang is glad van structuur, glasweefsel is een gewoven structuur.
Mijn ervaring is dat glasvlies veel minder sterk is als je het vast hebt (het scheurt vrij eenvoudig, waar dat met glasweefsel echt niet lukt). Echter is het vrij gebruikelijk om juist glasvlies te gebruiken om over stucwerk heen te behangen om scheuren te voorkomen (of te camoufleren?).
Na schilderen van glasvlies ziet het er uit als gewoon stucwerk. Het schilderen moet wel 2 a 3 keer, het zuigt namenlijk behoorlijk. Echter is glasweefsel schilderen ook een behoorlijke klus waar je meer latex voor nodig hebt dan je zou verwachten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |