abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91551843
Na een tijdje jullie forum te lezen toch maar mijn eerste bericht :).

Wat is het verschil tussen glasvezel, glasvlies en behang?

Het gaat mijn niet alleen om het materiaal (wat op zich van zelf spreekt) maar ook om sterkte van het materiaal en structuur.

Het betreft namelijk een nieuwbouw huis aangezien de muren de eerste jaren nog scheuren vroeg ik me af wat kan ik het beste doen?
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:29:27 #2
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_91552391
Glasvezelbehang :Y
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_91552534
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:29 schreef Huppelmuts het volgende:
Glasvezelbehang :Y
Dit dacht ik ook alleen zie je duidelijk een "ruwe" structuur of heb ik dit mis?
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:34:39 #4
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_91552544
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:32 schreef jaez het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
So_surreal_baby was zo dom om een glasvezelkabel door te knippen. Dat is een duur grapje.

Maar serieus. Glasvezel behang is ideaal _O_
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:35:35 #5
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_91552564
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:34 schreef jaez het volgende:

[..]

Dit dacht ik ook alleen zie je duidelijk een "ruwe" structuur of heb ik dit mis?
Ja dat zie je wel. Maar ik persoonlijk vond dat niet storend. En het is makkelijk over te schilderen. Makkelijker dan behang.
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_91552601
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:35 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ja dat zie je wel. Maar ik persoonlijk vond dat niet storend. En het is makkelijk over te schilderen. Makkelijker dan behang.
Maar wat is nou precies het verschil met glasvlies? Zit er verschil in met stevigheid? vallen de scheuren met glas vlies er ook achter of zie je het toch?

[ Bericht 8% gewijzigd door jaez op 19-01-2011 11:37:37 ]
pi_91555124
Ben ook wel benieuwd naar het verschil ^O^
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_91555634
Glasvlies behang is glad van structuur, glasweefsel is een gewoven structuur.

Mijn ervaring is dat glasvlies veel minder sterk is als je het vast hebt (het scheurt vrij eenvoudig, waar dat met glasweefsel echt niet lukt). Echter is het vrij gebruikelijk om juist glasvlies te gebruiken om over stucwerk heen te behangen om scheuren te voorkomen (of te camoufleren?).

Na schilderen van glasvlies ziet het er uit als gewoon stucwerk. Het schilderen moet wel 2 a 3 keer, het zuigt namenlijk behoorlijk. Echter is glasweefsel schilderen ook een behoorlijke klus waar je meer latex voor nodig hebt dan je zou verwachten...
pi_91555836
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:03 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Glasvlies behang is glad van structuur, glasweefsel is een gewoven structuur.

Mijn ervaring is dat glasvlies veel minder sterk is als je het vast hebt (het scheurt vrij eenvoudig, waar dat met glasweefsel echt niet lukt). Echter is het vrij gebruikelijk om juist glasvlies te gebruiken om over stucwerk heen te behangen om scheuren te voorkomen (of te camoufleren?).

Na schilderen van glasvlies ziet het er uit als gewoon stucwerk. Het schilderen moet wel 2 a 3 keer, het zuigt namenlijk behoorlijk. Echter is glasweefsel schilderen ook een behoorlijke klus waar je meer latex voor nodig hebt dan je zou verwachten...
Glasvlies kun je tegenwoordig wel voorgeschilderd kopen dat zal misschien wel schelen qua zuiging?

Glasweefsel is waarschijnlijk veel meer aanwezig dan glasvlies?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_91561472
De fijnste glasvlies kiezen dus voor nieuwbouw of iemand anders een een suggestie voor een net opgeleverd nieuwbouwhuis???
Want het is algemeen bekend dat het na 3-5 jaar gaat scheuren. geen zin om dan alles opnieuw te doen:S
  woensdag 19 januari 2011 @ 14:39:36 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_91562015
Voorgeschilderd glasvlies scheelt je erg veel werk en latex. Helemaal mooi wordt het als je de de randen iets overlappend plakt en daarna doorsnijdt; dan zijn je geen naad meer.

Bij glasvezel (dat grove spul) krijg ik altijd zo'n wachtkamer-gevoel: in elk ziekenhuis en elke wachtkamer bij huisarts of tandarts zit dat spul op de muur. No way dat ik het dan in mijn woonkamer zou plakken...

Je moet overigens enorm je best doen, wil geplakt glasvlies scheuren. Als dit daadwerkelijk gebeurd, heb je echt een serieus bouwkundig probleem...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_91563164
Mooi wordt dus glasvlies e goed in de lijm zetten en leuke kleur verven TNX voor de info.
pi_91563477
je titel klopt niet, ik zou niet met glasvezel behangen, wel met glasweefsel.. Maar bedenk wel dat t een k*tklus is het er ooit weer af te halen.
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:37:29 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_91567575
Wat is er mis met de titel...?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: