Ik ben in discussie met mijn schoonpa ( Ook wel liefkozend "De Alwetende" genoemd)
Tussen kerst en oudjaarsdag heb ik beneden laten stucen. Donderdag voor oud en nieuw een bouwdroger gehaald. Binnen 2 weken zijn alle muren zo goed als droog, op een paar hoekjes na. Helaas begint er wel behoorlijk wat te scheuren. Dit komt omdat we een verlaagd plafond hebben en het hout erachter begint te werken. Geen probleem verder. Stucadoor heeft ook gezegd dat ie alles over een tijdje wel effe bijwerkt als ie de wc komt doen.
Nou zeg ik tegen schoonpa, we gaan die bouwdroger niet meer aanzetten, want het is hartstikke droog hier in huis, volgens mij is het helemaal niet goed voor het stucwerk als we dat ding nog steeds 24/7 laten draaien.
Zegt hij: Ja maar er komt toch nog steeds ongeveer een emmer water per 24 uur uit, dus dat betekend dat er nog vocht in de muren zitten.
Nee zeg ik. Die emmer water per dag haalt ie er toch wel uit, in een huis is de luchtvochtigheid gemiddeld zo'n 60%. Dus zal dat apparaat altijd vocht uit de lucht halen.
Kan iemand mijn verhaal bevestigen of ontkrachten? Niet dat ik hem daar mee kan overtuigen maar toch

KLB 2.0: Schoonvaders die altijd alles beter weten