abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91488474
In essentie wil ik graag de contouren van een aantal postcodegebieden (6-cijferig: 1234AB) plotten op een kaart... Vandaar dat ik op zoek ben naar postcodekaarten, digitaal, liefst als vector. Het liefst 6-cijferig maar 4-cijferig komt aardig in de richting.

Zulke bestanden worden vaak digitaal voor honderden euros aangeboden, maar dit lijkt me wat overdreven voor een simpel digitaal kaartje, iemand dus een oplossing, cq. heb je iets op je pc staan?

Mocht je eventueel kunnen helpen de contouren van een aantal 6-cijferige postcodegebieden te kunnen plotten op een kaartje, heel graag!

In beide gevallen kunnen we spreken over een vergoeding.
  maandag 17 januari 2011 @ 22:02:20 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_91489158
De TNT heeft copyright op die kaart, dus legaal wordt 't duur. Er is wel een semi-legale gelekte database in het public domain:

http://www.alextreme.org/projects/locatiedb/

Wikipedia heeft ook een redelijk overzicht (alleen cijfers) die je misschien met een webcrawler kan samenvoegen in een database:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Postcodes_in_Nederland

[ Bericht % gewijzigd door admiraal_anaal op 17-01-2011 22:44:37 ]
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 17 januari 2011 @ 22:05:20 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_91489366
ohja en deze, met een overzicht per provincie (ook alleen cijfers):

http://home.planet.nl/~pagklein/gemeente.html

[ Bericht % gewijzigd door admiraal_anaal op 17-01-2011 22:44:40 ]
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 17 januari 2011 @ 23:11:44 #4
211963 contactdoos
Altijd onder spanning..
pi_91493796
quote:
http://www.postcodeshop.nl/faqs

De tarieven vallen uiteen in een eenmalig tarief voor de aanchaf van de tabel (het bronbestand) en daarnaast een jaarlijks tarief gebaseerd op de gekozen updates (abonnementskeuze).

Uiteindelijke tarieven zijn afhankelijk van gekozen productvariant en de licentievorm. Bijvoorbeeld de eenmalige aanschaf van de Postcodetabel, bij gebruik door 1 rechtspersoon, 1 tot en met 9 vestigingen, bedraagt ¤2.915. Wilt u weten wat het juiste tarief is voor uw organisatie? Vraag eenvoudig een vrijblijvende offerte aan.
Wil dus zeggen dat dat voor een kleine onderneming bijna 3000 euro kost :o
Succes met het zelf maken in dat geval :)
pi_91502988
Beide hartstikke bedankt voor het meedenken, maar ik ben echt op zoek naar een kaartje (google maps achtig iets).. Ik heb zelf al een tabel met alle postcodes incl lengte- en breedte-graden.
pi_91529774
Legaal ga je er gratis niet aan geraken. En ja, het mag dan een simpel kaartje zijn, het Apple logo is ook simpel om te tekenen, maar je mag die ook niet zomaar op je apparatuur plakken.
Ik heb ze zakelijk een tijd gebruikt via Geodan. Betaalde 1x per jaar gebruiksrecht en vervolgens kon ik tegen een uurtarief zoveel op de kaart laten plotten als ik wilde.
Da gao nie nou!
pi_91529986
als je al een tabel hebt met alle lengte- en breedte-graden, kan je die toch zelf plotten?
pi_91538053
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:41 schreef DABAMaster het volgende:
als je al een tabel hebt met alle lengte- en breedte-graden, kan je die toch zelf plotten?
In feite wel, dit zijn echter de "centroids" (middelpunten) van alle postcodes, en je zult dus enkel kunnen identificeren welke postcodes aan de rand van een gebied liggen om zo een kaart te maken... dit is te doen, maar niet heel elegant.

Bedankt anderen, het lijkt erop dat het niet gemakkelijk is en ik naar andere oplossingen moet uitkijken.
pi_91543100
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:57 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

In feite wel, dit zijn echter de "centroids" (middelpunten) van alle postcodes, en je zult dus enkel kunnen identificeren welke postcodes aan de rand van een gebied liggen om zo een kaart te maken... dit is te doen, maar niet heel elegant.

Bedankt anderen, het lijkt erop dat het niet gemakkelijk is en ik naar andere oplossingen moet uitkijken.
Om even de miereneuker te zijn: ik heb alle 6cijferige postcodes in het plaatje hieronder geplot
<insert elk willekeurig leeg plaatje>

Je bedoelt postcode-combinaties van 6 karakters..
pi_91543780
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:16 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Om even de miereneuker te zijn: ik heb alle 6cijferige postcodes in het plaatje hieronder geplot
<insert elk willekeurig leeg plaatje>

Je bedoelt postcode-combinaties van 6 karakters..
Ja, inderdaad ;) Ik moet nog eens kijken of het gaat lukken, het heeft voorlopig geen haast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')