Of Yezidi.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Turkse Koerd hoef niet per definitie een Moslim te zijn. Kan ook christenen zijn.
Elk mens is een individu natuurlijk, maar ik ken meer verhalen waarin Koerden compleet tegengesteld figureren eerlijk gezegd.quote:Maar in ieder geval, ik ken wat Koerden. Op zich zijn ze een prima groep en ze passen ook goed in de Nederlandse samenleving (mijn ervaring dan). Ze vinden hard werken en presteren belangrijk, ze hebben goede normen en waarden. Zover ik weet, hebben ze geen onredelijke eisen aan Nederlandse vrouwen, ze zijn vaak heel open minded.
Yup. Het beste advies stond hier al boven:quote:Van wat ik over hun ken, zou ik zeggen dat je je niet echt zorgen moet maken over Koerden en hun normen en waarden.
Ik raad je wel aan om zelf met hem over dit soort dingen te praten.
Praten en ontdekken wat voor iemand het is. Niet wat voor Koerd het isquote:Op maandag 17 januari 2011 20:07 schreef DroogDok het volgende:
Wat een gezeik weer, vraag hem gewoon direct hoe hij denkt over bepaalde normen en waarden die belangrijk voor je zijn net als je bij een nederlander zou doen, als het klikt dan klikt het.
In welke opzichte? Nu ik erover denk, zat ik over Armeniers te praten. Ik ken wel een Koerd, hij is gewoon een aardige jongen verder.quote:Elk mens is een individu natuurlijk, maar ik ken meer verhalen waarin Koerden compleet tegengesteld figureren eerlijk gezegd.
quote:Op maandag 17 januari 2011 21:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[...]
Praten en ontdekken wat voor iemand het is. Niet wat voor Koerd het is
Kans zit er in, maar om dat zo zeker te zijn is bullshit.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:19 schreef iwannabehigh het volgende:
Hij gebruikt je toch. Hij wilt later toch wel met een moslim (Turks-Koerdisch) meisje trouwen, onthoud dat aub. Mensen kunnen over me heen vallen, maar de waarheid is hard.
Dan heb jij geen ervaring met moslims. Vroeg of laat willen ze altijd wel iemand van hun eigen geloof, afkomst e.dquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:30 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Kans zit er in, maar om dat zo zeker te zijn is bullshit.
uhuquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:31 schreef kloonii het volgende:
Wat is dit voor onzin. Ben zelf een koerd en mijn ouders vinden het helemaal niet erg enz. mijn vriendin komt vaak genoeg hier thuis en we zijn moslim:S
Net als Nederlanders. Ze daten wel met buitenlanders, maar vroeg of laten eindigen ze toch met iemand van hun eigen cultuur. Eigenlijk telt dat bij iedereen, soort zoekt soort.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:37 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dan heb jij geen ervaring met moslims. Vroeg of laat willen ze altijd wel iemand van hun eigen geloof, afkomst e.d
Bij moslims is dat extremer. 95% van de moslims is zo, durf ik met zekerheid te zeggen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:40 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Net als Nederlanders. Ze daten wel met buitenlanders, maar vroeg of laten eindigen ze toch met iemand van hun eigen cultuur. Eigenlijk telt dat bij iedereen, soort zoekt soort.
Maar ik hoor TS niks zeggen over trouwen en toekomst. Ze kent de jongen amper, waarom moet ze denken aan trouwen en voor altijd samen zijn?
Niet per definitie nee. Maar een koerd kan wel een Turk of Marokkaan zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:16 schreef kloonii het volgende:
dit is gewoon heel grappig. Jullie weten niet hoe wij koerden zijn. Wij zijn sowieso 1 niet zo streng gelovig en 2 accepteren anderen. ken zoveel koerden die getrouwd zijn met nederlanders, waar pratn jullie over.
Koerden zijn geen turken of marokkanen.
Koerden zijn erger hoor. Weet niet wat jij nou zegt maar koerden zijn de personen die hier in Nederland nog worden uitgehuwelijkt en bij turken en marokkanen valt dat mee. Dan heb ik het voornamelijk over de vrouwen. Mijn zusje had 2 koerdische vriendinnen en die zijn allebei uitgehuwelijkt, op hun 17e en 18e. 1 woont nu in Amersfoort en de ander in Antwerpen bij 1 of andere vieze kerel van 30. En contact met vriendinnen mogen ze niet. Hun broers neuken overigens elk Nederlands meisje hier in de omgeving. 1 van hun neven heeft een relatie met een Nederlands meisje en een kind en is de familie uitgeschopt. Zo is er een jongen uit mijn vorige Havo 5 klas (lange tijd geleden) ook uitgehuwelijkt aan iemand uit dat oosten van Turkije. Dat meisje is hierheen gekomen en ze zijn hier getrouwd. Vond hij ook niet echt leuk, nee. Ik ken veel turken en die hebben nooit zoiets meegemaakt, marokkanen ook niet. True story.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:16 schreef kloonii het volgende:
dit is gewoon heel grappig. Jullie weten niet hoe wij koerden zijn. Wij zijn sowieso 1 niet zo streng gelovig en 2 accepteren anderen. ken zoveel koerden die getrouwd zijn met nederlanders, waar pratn jullie over.
Koerden zijn geen turken of marokkanen.
Precies.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:25 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik ben half koerdisch en half Turks, wel opgevoed door (christelijke) Nederlanders..dus ik ben niet echt een voorbeeld..:P
Maar goed..Koerden komen uit de bergen van Turkije en zijn fucking ouderwets..en ook moslim..neem je als jongen zijnde met een Koerdisch meisje dan kun je verwachten dat haar ouders niet van je bestaan af weten..dat er 4 broers op je afkomen, of dat ze je lief aankijkt en vraagt moslim te worden(hell to the no).
Koerdische mannen die met een Nederlands meisje nemen is al meer geaccepteerd..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |