abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2002 @ 08:58:51 #1
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_4486041
LONDON (Reuters) -- British and American explorers have found a large Inca town that was lost for more than 400 years after hacking their way through the dense jungles of Peru.

"This is the biggest thing I have come across in 20 years working in the area," said the team's co-leader Hugh Thomson, a fellow of Britain's renowned Royal Geographical Society.

Volledig:
http://www.cnn.com/2002/WORLD/americas/06/06/britain.incas.reut/index.html

Ik vraag me af hoeveel Inca-steden er nog in Zuid-Amerika liggen waar we niets van weten. Altijd leuk nieuws om te lezen, dit soort dingen. Je zou er bijna archeoloog voor worden.

Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
pi_4486109
Kijk dit is nou nog eens nieuws. Je snapt alleen niet hoe zo'n stad nou toch zo lang door iedereen niet gevonden wordt?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 7 juni 2002 @ 09:08:01 #3
27044 Janoesky
What is, just is
pi_4486140
Ja ik was hem al kwijt inderdaad

Maar goed, op zich wel grappig dat ze telkens weer nieuwe steden vinden, maar volgens mij komen al die opgravingen een beetje op hetzelfde neer... Kunnen ze weer een museum erbij planten

-= Stiekem wil jij ook een ITOfilter op fok he!? =-
  vrijdag 7 juni 2002 @ 09:14:39 #4
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_4486222
Het blijft een fascinerend gebied met waarschijnlijk nog een veelheid aan historische schatten. Dit is toch al de tweede stad die dit jaar is gevonden?

over drie weken ga ik voor drie maanden die kant op!

"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
  vrijdag 7 juni 2002 @ 10:42:41 #5
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_4487295
quote:
Op vrijdag 07 juni 2002 09:08 schreef Janoesky het volgende:
Ja ik was hem al kwijt inderdaad
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
pi_14939828
Een paar weekjes geleden was mijn vader jarig. Nu geeft mijn familie hem -om een onverklaarbare reden- steeds boeken cadeau die met historie te maken hebben... Al rijden roep ik dat ze die beter aan mij kunnen geven
Afijn, mijn vader kreeg dus weer een prachtig boek: Wereldatlas van de Archeologie. Mooi boek!
Dusse, die heb ik maar even 'gekaapt'

De reden waarom ik dit hier reageer is omdat de auteur ook een aantal pagina's besteed aan Machu Picchu. De 'vergeten stad', volgens Hiram Bingham (Amerikaanse Historicus)
't Is toch ontzettend boeiend om over deze Inca's te lezen. En die stad zier er prachtig uit, zo geleden in de Andes.

Machu Picchu

Op Discovery Channel komen er af en toe documentaires langs over oude beschavingen zoals de Maya's en de Inca's. Ik vraag me af of ze luitjes hier deze culturen ook zo boeiend vinden.

(Un)masking for the greater good.
pi_14939971
quote:
Op woensdag 26 november 2003 12:24 schreef Natalie het volgende:
Op Discovery Channel komen er af en toe documentaires langs over oude beschavingen zoals de Maya's en de Inca's. Ik vraag me af of ze luitjes hier deze culturen ook zo boeiend vinden.
Best wel ja, evenals de Egyptenaren waren het magistrale bouwers. Zo zijn bijvoorbeeld de handgekapte blokken waar ook Machu Picchu van gemaakt is nauwkeurig recht tot op de millimeter.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')