maar wat is leverkaas dan?quote:Op maandag 17 januari 2011 10:26 schreef zovty het volgende:
Het mag geen worst heten, want het is geen worst.
Net als pindaboter geen boter mag heten, want het is geen boter.
En ze noemen t kaas omdat?quote:Op maandag 17 januari 2011 10:27 schreef zovty het volgende:
[..]
Gemalenvlees in een plastic velletje. (En geen organisch velletje zoals bij een worst.)
Nee dat is leverworst. Lever kaas heeft wel degelijk een eetbaar velletje.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:27 schreef zovty het volgende:
[..]
Gemalenvlees in een plastic velletje. (En geen organisch velletje zoals bij een worst.)
Maar zit er ook melk in pindakaas?quote:Op maandag 17 januari 2011 10:31 schreef Lindstrøm. het volgende:
Kaas = melk
Er zit melk door de smurrie en het moet naar lever smaken.
= lever+ kaas
Verdoemd ja, ik was in de war.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee dat is leverworst. Lever kaas heeft wel degelijk een eetbaar velletje.
You sir, are a geniusquote:Op maandag 17 januari 2011 10:31 schreef Stokstaart het volgende:
Om leverkaas, dat blokvormig is, zit vaak een karakteristiek laagje spekvet. De aanduiding kaas slaat op de snijdbaarheid. Een ronde variant op leverkaas is de Berliner leverworst. Leverkaas is voornamelijk gemaakt van varkenslever en -vlees.
In Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland kent men een vleesproduct met bijna dezelfde naam, de Leberkäse; deze heeft een vergelijkbare vorm als leverkaas, maar bevat veel minder lever, in Beieren zelfs geen.
Aldus Wikipedia
Deze man zegt precies wat ik denk.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar zit er ook melk in pindakaas?
En als het om de snijdbaarheid gaaat, waarom heet kokosbrood dan kokosbrood en geen kokoskaas?
En theeworst... er zit helemaal geen thee in
V.
rapid share?quote:Op maandag 17 januari 2011 10:47 schreef Aambeienkweker het volgende:
Is GC dan zo nobel me weg te laten komen zonder jullie hardverdiende prijs?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |