abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91738354
Vroeger was je als nerd per definitie een loser. Tegenwoordig, dankzij ict en dergelijke zijn nerds steeds vaker sexy ;)
(volgens mijn nerdy vriendje O+ , die ook bloost en dagen achter zijn computer zit, van onbegrijpelijke muziek houdt, een "bijzondere" kledingkeuze heeft, enz)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_91740481
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 09:16 schreef seasushi het volgende:
van onbegrijpelijke muziek houdt
Voorbeelden graag :)
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_91754785
Zodra een man in een programma als 'Take Me Out' laat blijken dat 'ie een bovengemiddelde interesse heeft in de pc, gaan zowat alle lampjes op rood. :{

Ik zie het probleem niet zo, zolang 'ie sociaal vaardig genoeg is om zichzelf ook buiten de pc te kunnen handhaven. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2011 16:30:44 ]
  zondag 23 januari 2011 @ 16:54:28 #104
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_91755945
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:30 schreef female81 het volgende:
Zodra een man in een programma als 'Take Me Out' laat blijken dat 'ie een bovengemiddelde interesse heeft in de pc, gaan zowat alle lampjes op rood. :{

Ik zie het probleem niet zo, zolang 'ie sociaal vaardig genoeg is om zichzelf ook buiten de pc te kunnen handhaven. :)
Die vrouwenmeiden hebben dan ook niet meer hobbys dan uitgaan en shoppen..
  zondag 23 januari 2011 @ 18:23:22 #105
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_91759429
Ben je een nerd?
Mag Geek ook? Als ik het dan toch een hokje wil geven, liever dat. :P

En als je een nerd bent: Waarin uit zich dat?
Ik hou van leren en zoveel mogelijk
weten over dingen. Ik hou van gamen en het ontwerpen van games. Tekenen is mijn passie. :)

Wat is leuk aan nerd zijn?
Veel weten over dingen, interessante gesprekken met andere mensen. Je kan mensen helpen met problemen :)

Wat is er minder leuk?
Mensen denken bij de opleiding Game Design dat het alleen wat voor jongens is, en dat ik gelijk een nerd ben. Of zo'n jongens-meisje. Terwijl ik me best wel een meisjes-meisje vind. Mensen vinden het ook raar dat ik japans schrijven/spreken, streetdance, breakdance, animé's kijken,vechtsporten en gamen leuk vind. :P

Zou je iets anders willen zijn?

Euhm, nee ik vind mezelf wel goed. Ik zou wel graag op street/breakdance willen maar daar moet eerst mijn lichaam voor herstellen :)

Vind je het fijn om onder het gezelschap van andere nerds te zijn?
Euhm, zo nu en dan heb ik zoiets van :') , maar meestal wel ja. Soms lullen ze ook in termen waar ik geen bal van af weet.

Zijn er ook tijden dat je nerds wel kan schieten?
Ja, als ze constant hun gelijk willen halen, of doen alsof ze alles weten. :')
Always live your life with full happiness and laughter ;)
  maandag 24 januari 2011 @ 10:12:45 #106
189961 ex
aperture science
pi_91788096
Ach ja, XKCD de eerste site die ik elke maandag, woensdag & vrijdag check, vooral de hoover teksten zijn briljant.

Nogmaals ik ben wel een nerd, maar sta ook elk weekend in de kroeg, en doe veel leuke dingen ;). Je moet het gewoon goed verdelen dan is er niks mis mee :D.
The cake is a lie!
pi_91791022
-edit Niet nodig

[ Bericht 98% gewijzigd door Haushofer op 24-01-2011 12:04:12 ]
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_91791199
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:12 schreef ex het volgende:
Ach ja, XKCD de eerste site die ik elke maandag, woensdag & vrijdag check, vooral de hoover teksten zijn briljant.

Nogmaals ik ben wel een nerd, maar sta ook elk weekend in de kroeg, en doe veel leuke dingen ;). Je moet het gewoon goed verdelen dan is er niks mis mee :D.
Ik heb het xkcd boek thuisliggen :@ En krijg inderdaad maandag woensdag en vrijdag de nieuwe xkcd in de rss feed.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:59:22 #109
189961 ex
aperture science
pi_91791512
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:49 schreef OVchipkaart het volgende:

[..]

Ik heb het xkcd boek thuisliggen :@ En krijg inderdaad maandag woensdag en vrijdag de nieuwe xkcd in de rss feed.
Ik heb het sudo t-shirt :@
The cake is a lie!
  maandag 24 januari 2011 @ 12:01:49 #110
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_91791597
Volgens dat schematje ben ik eerder een dweeb omdat ik niet echt obsessies heb. Nou ja, er zijn wel dingen die ik enorm interessant vind natuurlijk, maar ik heb me juist afgeleerd om constant over dezelfde dingen te praten. maar ik vind dweeb nou niet echt positiever klinken dan nerd :')
pi_91791916
Tja, de definitie nerd.
Op mijn contract staat Programmeur, ik game af en toe en heb een xbox, lees Sci-Fi boeken, weet alles van Pc's, kijk belachelijk veel films (mensen noemen me de lopende IMDB :') ), heb lang haar en weet best veel van natuurkunde/scheikunde/biologie. Dus ja ik vind mezelf een nerd.

Daartegenover staat dat ik veel hang met me maten, hou van bier drinken en ouwehoeren met random mensen. Dat een van mijn sterkere punten is dat ik sociale situaties goed kan inschatten en dat ik binnen no-time van iemand weet wat voor soort persoon het is. Een soort sociale nerd dus :')

En ik ben er fucking blij mee.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_91792341
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:11 schreef HostiMeister het volgende:
Tja, de definitie nerd.
Neuro Evolutionary Rostral Developer. :Y
pi_91792406
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Neuro Evolutionary Rostral Developer. :Y
Ik dacht dat het stond voor No-one Ever Really Dies _O-
pi_91792500
Ik krijg wel es het idee dat mensen die goed zijn ontwikkeld in technische zaken onterecht vaak een gebrek aan andere talenten toegeschoven krijgen, zoals de aanleg voor talen of sociale vaardigheden. In mijn eigen omgeving zie ik echter dat veel mensen die goed zijn in techniek/beta, ook vaak normale sociale vaardigheden hebben en nogal es een sterke aanleg voor talen hebben.

Het zal wel een soort misplaatst gevoel voor "rechtvaardigheid" zijn; iemand die goed in techniek/beta is, en ook nog es geen gebreken vertoont die ook bij niet-technici/beta's vaak afwezig zijn, dat is immers niet "eerlijk".

Helaas, life's a bitch :7
  maandag 24 januari 2011 @ 12:28:35 #115
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_91792548
Overigens voel ik me sociaal behoorlijk incapabel maar hoor ik van mensen uit mijn omgeving dat dat behoorlijk meevalt. Blijkbaar kan ik het aardig maskeren ofzo.
pi_91792563
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 12:27 schreef Haushofer het volgende:
Ik krijg wel es het idee dat mensen die goed zijn ontwikkeld in technische zaken onterecht vaak een gebrek aan andere talenten toegeschoven krijgen, zoals de aanleg voor talen of sociale vaardigheden. In mijn eigen omgeving zie ik echter dat veel mensen die goed zijn in techniek/beta, ook vaak normale sociale vaardigheden hebben en nogal es een sterke aanleg voor talen hebben.

Het zal wel een soort misplaatst gevoel voor "rechtvaardigheid" zijn; iemand die goed in techniek/beta is, en ook nog es geen gebreken vertoont die ook bij niet-technici/beta's vaak afwezig zijn, dat is immers niet "eerlijk".

De mensen die je daar beschrijft zijn dan ook mensen met een bovengemiddelde intelligentie, logisch dat die meer kunnen...
  maandag 24 januari 2011 @ 12:31:26 #117
189961 ex
aperture science
pi_91792654
quote:

Haha ja hoe vaak ik wel niet in hoor "Wat, werk JIJ in de IT? Echt niet.."
The cake is a lie!
pi_91792764
quote:

Het is 'eens', en je hebt gelijk. Ik ken genoeg Dr. in biochemie die ook nog eens lopende talenwonders zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')