Gelijk naar een psycholoog?quote:Op zondag 23 januari 2011 20:13 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 23 januari 2011 19:56 schreef moomoo het volgende:
[..]
In je eigen kringetje rond blijven lopen heeft geen zin en brengt je niet vooruit, praat er eens over met bv een psycholoog om te kijken of je wat kunt doen aan aan je moeizame omgang. Je comfort zone uitbreiden is het devies denk ik.
Dat is toch niet zo raar? Je hoeft geen psychopaat of gek te zijn om met een psycholoog te praten. Als zoiets je echt dwars zit en belemmert in je leven dan lijkt het mij geen verloren moeite.quote:
Heb ik al eens geprobeerd, maar hij kwam niet verder dan 'gewoon met mensen gaan praten, dan wordt het vanzelf makkelijker'.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:18 schreef macondo het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo raar? Je hoeft geen psychopaat of gek te zijn om met een psycholoog te praten. Als zoiets je echt dwars zit en belemmert in je leven dan lijkt het mij geen verloren moeite.
Nouja het feit dat het inzicht er is dat er gepraat moet worden is al een hele stap natuurlijk.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:22 schreef Cue_ het volgende:
Het is dan ook echt een kwestie van doen.. De Psych kan je alleen hulpmiddelen geven, maar je zal toch echt zelf op de mensen af moeten gaan en/of een gesprek houden met ze.
Zal je dat niet gewoon altijd al weten? Of de psych het nu zegt of niet?quote:Op zondag 23 januari 2011 20:23 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nouja het feit dat het inzicht er is dat er gepraat moet worden is al een hele stap natuurlijk.
Nee je kunt problemen soms ook op hele andere manieren uitleggen, die voor jezelf rationeel zijn maar door een psych omgebogen kunnen worden tot het ware probleem.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zal je dat niet gewoon altijd al weten? Of de psych het nu zegt of niet?
Hij zal je hoogstens kunnen helpen daadwerkelijk dat stapje te zetten. Maar het is afstand van ver weg, hij gaat neit naast je staan. Vrienden kunnen je dan beter helpen en aanmoedigen lijkt me.
Trouwens net een speeddate met iemand uit de buurt.. blijkt ie niet interessant te zijn
Ja, daar had ik dus ook niet zo veel aan. Het gaat ook wel veel beter dan een paar jaar geleden maar echt makkelijk zal het wel nooit worden denk ik. En zoals gezegd ontmoet ik irl niet zo veel mensen dus valt er ook weinig te oefenen.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zal je dat niet gewoon altijd al weten? Of de psych het nu zegt of niet?
Wat het ware probleem ook is (en ja ben er mee eens dat daar dan wel wat aan gedaan dient te worden)quote:Op zondag 23 januari 2011 20:34 schreef b4kl4p het volgende:
Nee je kunt problemen soms ook op hele andere manieren uitleggen, die voor jezelf rationeel zijn maar door een psych omgebogen kunnen worden tot het ware probleem.
In Nijmegen gaan stappen, de Compagnie, krijg je vijf minuten van mequote:
Wat een eerquote:Op zondag 23 januari 2011 20:39 schreef kastanova het volgende:
In Nijmegen gaan stappen, de Compagnie, krijg je vijf minuten van me.
En hé, als je je best doet, krijg je daarna misschien nog wel extra minutenquote:
Die ga ik wel krijgen, das geen probleemquote:Op zondag 23 januari 2011 20:42 schreef kastanova het volgende:
En hé, als je je best doet, krijg je daarna misschien nog wel extra minuten.
Kan het zijn dat ik je voorbij zag komen op paiq fotobeoordeling?quote:Op zondag 23 januari 2011 20:49 schreef -Engel- het volgende:
Zegt kasta nu... dat we allemaal 5 minuten van zijn KOSTBARE tijd kunnen krijgen....
Tof....wel een drankje erbij he
Chattend kan je volgens mij best wel aardig small talk houden. Het enige serieuze gratis alternatief is Paiq, verder knuz voor tokkies. Zou ik niet doen - hou maar bij paiq.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:02 schreef moomoo het volgende:
Anyway, ik ben hier niet om mijn beklag te doen over mijn sociale onkunde, maar om te kijken welke sites er zijn die zonder te betalen niet compleet nutteloos zijn. Ik vond paiq op zich wel een leuk systeem, maar ik zou het ook wel leuk vinden om gewoon wat profielen te kunnen lezen ofzo.
Bij paiq kwam het toen nooit verder dan zo'n vragenrondje van wat doe je/waar kom je vandaan/wat zijn je hobby'squote:Op zondag 23 januari 2011 21:04 schreef macondo het volgende:
[..]
Chattend kan je volgens mij best wel aardig small talk houden.
Dat is mogelijk....quote:Op zondag 23 januari 2011 21:01 schreef macondo het volgende:
[..]
Kan het zijn dat ik je voorbij zag komen op paiq fotobeoordeling?
Dat kan jaquote:Ook gek : had drie maanden geleden op piaq nog een chat met iemand, was allemaal wel aardig en date zat er wel in maar vond haar niet leuk genoeg (wel knap hoor, dat wel). Spreek ik haar toevallig gisterochtend op paiq. Staat er single = nee. Zegt ze "ik heb nu een vriend, ontmoet via paiq en gaat heel goed - we gaan trouwen!". Bleek het geen grapje, gaan ze écht trouwen. Na wat doorvragen en grappen maken van mijn kant bleek de Here een rol te spelen. Christenen
En dan iemand subtiel moeten lozen omdat je de zoveelste trol getroffen hebtquote:Op zondag 23 januari 2011 21:06 schreef Cue_ het volgende:
Ik zou dan ook paiq aanraden. Lekker vrijblijvend, beetje dom ouwehoeren of juist serieus. En eerst wordt je fotoloos beoordeeld (kan soms in je voordeel werken).
Nog geen trol gevonden, maar zo actief ben ik dan nog niet gewestquote:Op zondag 23 januari 2011 21:22 schreef DrMarten het volgende:
En dan iemand subtiel moeten lozen omdat je de zoveelste trol getroffen hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |