abonnement Unibet Coolblue
pi_91364036
quote:
In Bangladesh is een man opgepakt die leiding zou hebben gegeven aan een bijzondere groep bedelaars. De bende heeft volgens de politie opzettelijk bij kinderen armen en benen geamputeerd.

De verminkte kinderen werden vervolgens gedwongen om te bedelen. Ze werden voor een paar euro per dag verhuurd aan vrouwen, die zich voordeden als hun moeders. Volgens de politie waren de vrouwen de bewakers van de kinderen.

In Bangladesh wordt de laatste jaren harder opgetreden tegen bedelaars. Het zijn er naar schatting 700.000.
bron: http://nos.nl/artikel/211(...)tatie-bedelaars.html

Ik hoorde het vanmorgen op het nieuws en mijn maag draaide er van om.
pi_91364102
Dat gebeurd al zó lang.
XXX-AMSTERDAM-XXX
pi_91364122
En daarom is het normaal?
pi_91364172
Ach, zolang ze er goedkope t-shirts produceren doen ze maar.
pi_91364274
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:39 schreef MarMar het volgende:
En daarom is het normaal?
Nee, maar ook geen nieuws dus.
pi_91364403
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:43 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, maar ook geen nieuws dus.
Iets is volgens jou alleen nieuws als het voor het eerst gebeurt?
Dan bestaat nieuws niet.
pi_91364564
Het is heel erg maar je hebt wel een beetje onder een steen gelegen als je nog nooit van dat soort praktijken gehoord hebt.

Laat ze nu bij die vent overigens maar wat amputaties verrichten.
pi_91364627
Heb er natuurlijk wel eerder van gehoord, heb ook de film slumdog millionairs gezien.. maar ik hoop dat ik er van blijf schrikken, anders is er ook iets mis ;)
pi_91364728
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:47 schreef MarMar het volgende:

[..]

Iets is volgens jou alleen nieuws als het voor het eerst gebeurt?
Dan bestaat nieuws niet.
Nee, iets is nieuws als het bijzonder of enorm belangrijk is. Dat geldt hiervoor niet. Hoe zielig het ook is, het is geen nieuws. Het is niet bijzonder want gebeurt al heel lang en het is niet belangrijk, want een paar honderd kinderen aan de andere kant van de wereld zijn nou eenmaal niet belangrijk. Dat zijn de feiten.
pi_91364800
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, iets is nieuws als het bijzonder of enorm belangrijk is. Dat geldt hiervoor niet. Hoe zielig het ook is, het is geen nieuws. Het is niet bijzonder want gebeurt al heel lang en het is niet belangrijk, want een paar honderd kinderen aan de andere kant van de wereld zijn nou eenmaal niet belangrijk. Dat zijn de feiten.
Ik beslis zelf wel wat ik belangrijk vind..
pi_91364887
een van de redenen waarom ik in die landen nooit geld gaf aan bedelaars,
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:01:42 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91364937
Een van de redenen waarom ik nooit geld geef aan bedelaars. :P

Alleen als het regent/sneeuwt en ik duidelijk waanzinnigheid/zwakzinnigheid in de ogen zie, wisselt er wel eens een 1 of 2 ¤ munt van eigenaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91365334
Ik heb vrouwen en kinderen in een steengroeve stenen zien klein hakken voor gebruik op wegen, ze bedelden niet, ik heb ze een dagloon elk gegeven, want als je ze te veel geeft komen ze op het idee te gaan bedelen en dat is ook niet goed.

je kon duidelijk zien dat ze ongelooflijk verrast waren en het zeer op prijs stelden. maar idt lag ook buiten de toeristen route.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:22:22 #14
12621 tcr
*nix 4ever
pi_91365823
Slumdog Miljonair niet gezien??? Daar gebeurde het ook, en dat is niet verzonnen in die gebieden.
pi_91365851
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:22 schreef tcr het volgende:
Slumdog Miljonair niet gezien??? Daar gebeurde het ook, en dat is niet verzonnen in die gebieden.
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:54 schreef MarMar het volgende:
Heb er natuurlijk wel eerder van gehoord, heb ook de film slumdog millionairs gezien.. maar ik hoop dat ik er van blijf schrikken, anders is er ook iets mis ;)
pi_91366396
wtf? :r
we can't stop here,
this is bat country
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:48:06 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_91366882
Tsja, wist ook wel dat dit gebeurde idd. En in slumdog millionair zie je ook nog eens hoe een man die zich eerst weken lang lief voordoet dat ook opeens laat doen bij kinderen. Ik denk dat het er in het echt ook wel zo aan toe gaat. In en in triest. Die kinderen zullens sowieso niet eens zo heel oud worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_91366886
Tja de mens is een wonderlijk dier...
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:56:32 #19
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_91369775
Vreselijk dat dat gebeurt ja...
pi_91370210
Echt ziek.
pi_91371743
Godver, dan ben je echt ziek in je hoofd :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_91407108
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 14:22 schreef tcr het volgende:
Slumdog Miljonair niet gezien??? Daar gebeurde het ook, en dat is niet verzonnen in die gebieden.
Niet gezien, maar ik zou niet eens hebben geloofd dat zoiets echt zou gebeuren. Maar van de andere kant lopen er genoeg mensen rond die wel gewetenloos genoeg zijn voor zulke praktijken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_91444222
Amputaties is nieuw voor me, maar zware verminkingen toebrengen om ze te kunnen laten bedelen, was me al lang bekend.
pi_91446721
Dit gebeurt al vrij lang. Kinderen worden gedwongen geamputeerd, zodat het lijkt dat dat kind zieliger is en dus makkelijker op straat geld kan verkrijgen door middel van bedelen. Het opgehaalde geld moeten zij dan afstaan aan de bendeleider.

In sommige steden heb je zelfs straten waar verschillende bedelbendes actief zijn. In de ene straat mag jij als kind niet bedelen omdat die straat aan een andere bedelbende "toebehoort"
pi_91471453
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 01:17 schreef Zienswijze het volgende:
Dit gebeurt al vrij lang. Kinderen worden gedwongen geamputeerd, zodat het lijkt dat dat kind zieliger is en dus makkelijker op straat geld kan verkrijgen door middel van bedelen. Het opgehaalde geld moeten zij dan afstaan aan de bendeleider.
Indertijd is mij verteld, dat alleen invaliden mochten bedelen. Dus ouders klapten gelijk na de geboorte een arm of been om.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 17-01-2011 17:49:45 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')