abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91362085
Het boek Taalgericht Vakonderwijs had ik al een poos in de kast staan en toen ik aan de slag ging met het betreffende vak, heb ik het boek nogmaals besteld ( |:( :') ). Met andere woorden: ik heb het boek dus dubbel. Daarom bied ik het nieuwe en ongeschonden exemplaar hier te koop aan.

Gegevens
Titel: Taalgericht Vakonderwijs (2e druk, 2009)
Auteur: Maaike Hajer en Theun Meestringa
ISBN: 978 90 469 0136 6

De nieuwprijs is ¤24,50 (bol.com).
De verzendkosten bedragen ¤2,30 (past door de brievenbus, boek is 500 gram).

Mijn richtprijs is ¤20, verzendkosten zijn voor de koper.

Samenvatting van het boek
quote:
Docenten die vakonderwijs verzorgen, hebben tegelijkertijd te maken met de taalontwikkeling van de leerlingen. Op school worden leerlingen geconfronteerd met het speciale taalgebruik (vaktaal) en de denkwijzen van de verschillende vakken. Als zich in een groep grote verschillen in taalvaardigheid voordoen, worden leerresultaten beter als docenten bewust die vaktaal opbouwen.

Handboek taalgericht vakonderwijs beschrijft concreet hoe docenten aandacht kunnen besteden aan de rol van taal in het vak of beroepsgerichte programma’s om zo leerlingen optimale begeleiding te kunnen geven. Belangrijk hierbij is om te focussen op de talige kant van het vakonderwijs en vervolgens het onderwijs contextrijk aan te bieden met taalsteun en vol interactie.

De auteurs geven in dit handboek tal van didactische suggesties, geordend rond de kernbegrippen context, taalsteun en interactie. Tevens worden ervaringen met taalgericht vakonderwijs systematisch beschreven, typische kenmerken van schools taalgebruik besproken, en zijn er verwijzingen naar recent materiaal voor docent en leerling opgenomen. Ook gaan de auteurs in op het opbouwen van een taalbeleid in school.

Handboek taalgericht vakonderwijs wil leraren in opleiding ondersteunen, maar is tevens een praktisch hulpmiddel voor iedereen die zich in het voortgezet onderwijs richt op het versterken van vakonderwijs via een taalgerichte didactiek.

Maaike Hajer is lector Lesgeven in de multiculturele school aan de Hogeschool Utrecht. Van haar verschenen bij Uitgeverij Coutinho eveneens Open ogen in een kleurrijke klas en Leraar in een kleurrijke school. Theun Meestringa werkt voor Nederlands en Nederlands als tweede taal in het voortgezet onderwijs bij SLO, nationaal expertisecentrum voor leerplanontwikkeling te Enschede. Hij is tevens medeauteur van het bij Uitgeverij Coutinho verschenen praktische didactiekboek Nederlands in de tweede fase.
/edit: Natuurlijk ook even twee foto's

[ Bericht 4% gewijzigd door Locusta op 15-01-2011 12:56:53 (foto's toegevoegd) ]
pi_91452674
*schopt* Niemand hier die de studie LVO doet? Of iemand die uit interesse (:')) meer wil weten over taalgericht vakonderwijs?
pi_91550316
*kickt* Boek wacht nog steeds op geīnteresseerde lezer ;)
pi_91739247
Het boek is nog steeds te koop, wie helpt me er af? :')
pi_92181828
Verkocht :)
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:02:17 #6
22273 Dizer
Save the beard!
pi_92210477
Geslot!
Friends don't let friends remain beardless...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')