#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 11:58 |
Hallo hallo! Hier nog een project topic([PROJECT] Golf MK1 1.8 GTI 1982) van mij, hopelijk loopt heb ik dit topic sneller iets te melden. Want ik hoop deze zomer toch nog een paar circuits te pakken. Een paar jaar geleden ging ik met een ander stel jongens mee richting Spa Francorchamps, zij hadden een Golf II 16V. Dankzij een door de BMW Circuit Club georganiseerde vrij rijden dag hebben wij de hele dag op Spa mogen rijden. Sindsdien liep ik al met het idee om zelf ook een circuit auto te bouwen. In december van vorig jaar was het eindelijk zover. Samen met een kameraad kochten wij deze VR6. Waarom een VR6? Eigenlijk waren we opzoek naar een Ibiza met een ABF motor, uiteraard om dat deze veel lichter zijn. Maar na een zoektocht op internet kwamen we er achter dat ze voor deze auto's nog te veel geld vragen. Via via kregen we te horen dat deze VR6 wel te koop was. Hij kwam niet door de APK keuring heen omdat er een barst in de voorruit zit en de koppeling versleten is. Zodoende konden we de auto voor een schappelijke prijs overnemen. Genoeg geschreven, de foto's: Zo stond hij er bij toen we hem kochten in december. Vanmiddag ben ik begonnen met het strippen van het interieur. De auto heeft een dakraam en uiteraard is die lek, met het weer van de afgelopen dagen betekend dat, dat de auto een beetje nat is van binnen. Ik weet niet of je het goed kunt zien op de foto: Maargoed, er zit dus een kacheltje in de boel te drogen en de stoelen staan inmiddels op marktplaats. Als eerst willen we met de veiligheid bezig van de auto, later de is wegligging en misschien vermogen aan de beurt. Eerst maar zorgen dat de auto circuit waardig wordt, dit houd in: - Beugel plaatsen. - 2 Kuipstoelen. - 2 4-puntsgordels plaatsen. - Koppeling vervangen. Als er weer iets verandert is, zal ik het hier posten. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 11:58 |
De Op : [PROJECT] Golf III VR6 Circuit bak [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 11:58:40 ] | |
daNpy | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:02 |
Ik zou voor min. 5 punts gordels gaan en 3" breed. 4 punts zijn kut (kun je onderdoor schuiven). Wat voor rolkooi neem je? Schroef of laskooi? | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:05 |
Las eigenbouw. Is een 5 punts niet gevaarlijk voor het nageslacht? | |
daNpy | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:05 |
Je hebt toch al 2 auto's? | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:08 |
idd, dat zijn 10 zitplaatsen | |
zeeeend | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:11 |
Stoer ,wat voor pijp en lasmethode? | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 12:16 |
Geen idee, en geen idee. Bij mijn crossauto ben ik geholpen door iemand die ik heb leren kennen bij een cross in Tjechië, die heeft een fatsoenlijk buigapparaat en pijpen bij huis. Bij hem heb ik toen de beugel gemaakt, daar is hij gebogen en op de plek gezet en alleen een beetje vastgepikt. Bij mij thuis heeft mijn broer hem afgelast, volgens mij zelfs met de pin. Hetzelfde willen we nu ook met deze auto doen. | |
Anne | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:09 |
Toegevoegd aan: Overzicht Projecten Tevens verkapte TVP. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 15:12 |
Dank u. | |
pindaplukker | zaterdag 15 januari 2011 @ 21:59 |
Tof project,. het geluid van zon vr6 is stiekem toch wel echt bruut | |
zeeeend | zaterdag 15 januari 2011 @ 23:17 |
Als je echt serieus het circuit op wil zou ik het FIA boek er eens op naslaan . Er worden nogal wat eisen aan een kooi gesteld ,zou jammer zijn als hij niet door de technische inspectie komt. Gekeurd voorbeeld: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WKRJDM3L.jpg | |
daNpy | zondag 16 januari 2011 @ 11:47 |
Aan de instelling van Broes te merken gaat hij niet voor een evt race-opbouw. Jammer, ik houd er zelf ook rekening mee, maar van sommige mensen hoeft dat niet... | |
zeeeend | zondag 16 januari 2011 @ 12:17 |
Met je DAF? Bouw je hem op als ''Het Bultje ""? | |
daNpy | zondag 16 januari 2011 @ 12:33 |
Nee niet mijn (huidige) DAF, heb nog een Golf racertje | |
zeeeend | zondag 16 januari 2011 @ 12:51 |
he ,jammer. | |
#ANONIEM | maandag 17 januari 2011 @ 08:38 |
We bouwen de auto idd voor vrij-rijden dagen. Vaak is een beugel niet eens verplicht. Er komt wel een kooi in, zoals we die normaal ook voor de cross gebruiken en die voldoet aan de KNAF eisen. Gisteren was er open dag bij Snippe in Nieuwlande. We hebben 2 van deze stoeltjes gekocht: en 2 4-punts gordels (wel met mogelijkheid om uit te breiden naar 5 of 6-punts.). Deze zijn igg FIA goedgekeurd t/m 2015. Kan ik hem eventueel nog in de crossauto gebruiken. | |
Gurb | maandag 17 januari 2011 @ 14:22 |
Leuk project, wel een zware auto voor het circuit misschien? En wat ga je doen met de achterdeuren? | |
#ANONIEM | maandag 17 januari 2011 @ 14:34 |
Is idd een zware auto voor het circuit, maar zoals ik al zei, deze konden voor een zeer schappelijke prijs overnemen. en aangezien we voor eigen plezier rijden en niet in wedstrijdverband vind ik het gewicht niet zo heel belangrijk, hoewel de auto denk ik wel zwaar onderstuurd is. Achter deuren laten we gewoon zo, is wel makkelijk als je er mee aan het werk bent. | |
#ANONIEM | maandag 17 januari 2011 @ 14:34 |
Grip is een gebrek aan vermogen. | |
Coupe | donderdag 20 januari 2011 @ 18:48 |
leuk project dit ! Is verslavend circuit dagen, heb zelf ook een circuit klare kadett gsi met c20let. | |
Turquaz52 | donderdag 20 januari 2011 @ 20:31 |
Eens 6 Pitter, altijd 6 pitter.. Alleen het aandrijving zit op de verkeerde wielen.. ehehhehe Succes Broes! | |
#ANONIEM | donderdag 24 februari 2011 @ 08:48 |
Gisteravond eindelijk weer verder gegaan met de VR6. Trekhaak verwijderd en verder gestript. Hemel, dakraam, alles der uit. Ook begonnen om overbodige kabels te verwijderen. Het was alleen niet zo slim om de kabels van de elektrische ramen door te knippen terwijl we de ramen nog open hadden..... | |
-moppie- | donderdag 24 februari 2011 @ 08:52 |
Ik weet niet of dit zo'n beste keuze is. Een vr6 is wel topzwaar aan de voorkant en echt snel is ie niet. Maar zeker wel een leuk project. | |
#ANONIEM | donderdag 24 februari 2011 @ 09:23 |
We waren eigenlijk ook op zoek naar een ibiza met een ABF motor. Maargoed, zoals ik al zei, deze konden we voor een zeer schappelijke prijs overnemen en een VR6 heeft natuurlijk wel een mega geluid. | |
zeeeend | donderdag 24 februari 2011 @ 09:26 |
Komen er lexaan ruiten in ? Wat ga je met de opening van het dakraam doen ? | |
#ANONIEM | donderdag 24 februari 2011 @ 09:38 |
nee, de originele ruiten laten we er gewoon in. Mocht er ooit een raam sneuvelen, dan denken we er wel aan. Heb geen idee wat lexaan ruiten eigenlijk kosten. In de opening van het dakraam lassen we een plaat en dan even afplamuren en met de knikkerbus er overheen. | |
Kreator | donderdag 24 februari 2011 @ 09:39 |
Is het dan niet leuker om dat blok een beetje te kietelen en in een ibiza te lepelen? | |
#ANONIEM | donderdag 24 februari 2011 @ 09:42 |
Vast wel, maar we moeten ook aan de kosten denken. | |
Kreator | donderdag 24 februari 2011 @ 09:43 |
Als je er alleen aan moet denken, is er niets aan de hand. . Succes verder, ben benieuwd naar het resultaat. (heb zelf een 3 gti 16v, die is bijna net zo snel) | |
Rensjebree | donderdag 24 februari 2011 @ 09:44 |
Ik zou dit er in lepelen als ik jou was! http://cgi.ebay.de/Schric(...)&hash=item3f07802eff | |
#ANONIEM | donderdag 24 februari 2011 @ 09:50 |
ja, dahaag... dat is meer dan dat auto koste... | |
Rensjebree | donderdag 24 februari 2011 @ 10:01 |
Je moet er wat voor over hebben! | |
ueberduitser | donderdag 24 februari 2011 @ 10:07 |
niet duur trouwens! leuk voor de vr6, haalt het trage ondergedeelte van de vr6 wel wat weg. | |
zeeeend | donderdag 24 februari 2011 @ 10:16 |
Mooi verzetrandje erin rollen (de plaat )en dan om de centimeter parkeren. Daarna kruislings de proppen vollassen voor het trekken. Heb je maar een vleugje prut nodig om het af te werken | |
Sounddragon | donderdag 24 februari 2011 @ 10:21 |
Kun je bij een VR6 niet net als bij elke V6 het vliegwiel een stukje laten afdraaien? Daar wordt hij een stuk levendiger van | |
#ANONIEM | donderdag 24 februari 2011 @ 10:31 |
daar heb ik gelukkig weer een handige kameraad voor. Ik doe hem het oude dakraam, dan kan hij op de hand daarvan een plaatje zetten. We moeten toch de koppeling vervangen, ik ga het eens overleggen. | |
Rensjebree | donderdag 24 februari 2011 @ 10:31 |
aluminium vliegwielen kosten ook niet zo duur momenteel rond de 150 euro.. scheelt ook al een stuk! | |
daNpy | vrijdag 25 februari 2011 @ 16:27 |
Macrolon is wel aardig aan de prijs Heb wel een adresje als je wil. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2012 @ 14:37 |
ff een (mega)kickje; Golf op Eau Rouge : en in de pit: Mooie dag gehad, paar probleempjes, maar dat was gelukkig snel op te lossen aangezien we bij alfisten in de pitbox stonden en die alle onderdelen bij zich hebben (hun eigen woorden ). | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 14:42 |
Wat waren de probleempjes..? | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2012 @ 14:47 |
Koelslang geknapt. Boven op Eau Rouge, moet er wel spectaculair uit hebben gezien! En we vonden het sturen wat vaag en onvoorspelbaar, plots hoorden we vervolgens wat onder de auto door vliegen. Snel de pit in. Bleken de bouten van de fuseekogel los te zijn gelopen, stonden er een beetje raar van te kijken, dat had ook anders af kunnen lopen.... | |
daNpy | dinsdag 13 november 2012 @ 14:53 |
Hmm da's niet zo mooi. Van de winter repareren of is het alweer opgelost? Aanstaande zondag ben ik op Zolder met de Belgische VW club. (érg goedkoop ) | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2012 @ 14:57 |
Is alweer opgelost, ter plekke. Hij staat al in de winterstalling. Heb wel van het weekend een stuk of 10 gebruikte semi-slicks gekocht. Daar gaan we volgend jaar maar eens mee rijden. Tot nu toe nog niet gemist trouwens, alleen maar regen gehad. wat kost zo'n dagje met de belgische VW club dan? | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 15:02 |
Standaard kwaaltje dat koelslang, VR staat bekend om dat ze wat warm worden.. En je hebt echt geluk gehad met de fussekogel, als die uit zijn positie kwam was je auto rijp voor de sloop.. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2012 @ 15:06 |
koelwater was onder de 90 graden(volgens de meter)... maar misschien de meter defect? Olietemp zat netjes rond de 100 graden en koelde zelfs terug naar ruim onder de 90 bij rustig rijden(rode vlag situatie). | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 15:32 |
De meter wel ja, maar zo ver ik het nog herinner wordt de kop v.d. VR niet goed gekoeld, of de achterzijde van de blok.. 2 vrienden van me hebben een VR6, de een in een Mk2 en de ander in een Mk3, beide zelfde slang gescheurd.. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2012 @ 15:54 |
hij is wel bij uitkomen kop gescheurd... | |
Turquaz52 | dinsdag 13 november 2012 @ 16:31 |
Kop gescheurd..?? | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2012 @ 16:39 |
nee, de slang bij uitkomen kop. |