abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2011 @ 23:44:29 #126
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_91495567
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
maar ik wil gewoon de 1ste keer sowieso al goed geluid voor de 1ste keer en absoluut geen miskoop doen door maar "wat te kopen en dan te kijken".
Definieer ''miskoop''; je geeft aan dat je goed geluid wilt en vraagt advies in dit topic met allemaal linkjes naar verschillende producten die in werkelijkheid weinig van elkaar verschillen. Stelt het je gerust als ik gewoon zeg dat je niet echt een miskoop kunt doen? Het is niet alsof je sub X koopt en na aanschaf blijkt dat die gewoon niet in staat is om lage tonen te produceren, of dat je sub X en versterker Y combineert en er vervolgens een krakend kabaal uit komt.

Het is lastig te beoordelen of het ene product beter is dan de andere. Vanuit je bureaustoel kun je moeilijk een stel lijsten met technische specificaties vergelijken en vervolgens daaruit concluderen dat een bepaalde sub beter is, bijvoorbeeld puur op basis van het RMS vermogen.

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En deze versterker kan de sub toch niet eens aan?

http://link.marktplaats.nl/413908199
Denk je dat je subwoofer gewoon pertinent weigert en er geen geluid uit komt? :+
pi_91495606
quote:
Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

inderdaad, heb je wel eens van Google gehoord Yuri_Boyka?
Google? Is dat een versterker?
If not now, then when.
pi_91496382
Jup, een versterker voor je kennis
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_91496497
quote:
Op maandag 17 januari 2011 23:59 schreef FalleNk810i het volgende:
Jup, een versterker voor je kennis
Hahaha.. :D
If not now, then when.
pi_91506395
Goed, nu de rust is wedergekeerd probeer ik het nog een keer. De keuze ligt tussen de In-Phase USW10 en de Pioneer TX-WS610A.

In-Phase ding:

http://www.pimtensen.nl/s(...)ub_id=19&cur_id=7645

Pioneer ding:

http://www.pioneer.eu/nl/products/25/131/201/TS-WX610A/index.html

De In-Phase heeft 100W RMS, 300Wmax, en kost op marktplaats nieuw ongeveer ¤170,-. De Pioneer heeft 2x 70W RMS en 2x 100Wmax, en kost op diverse webshops ongeveer ¤219,-
Beide zijn in het reservewiel te plaatsen, over beide zijn lovende reacties te vinden, en beide passen binnen het budget. Ik heb alleen totaal geen ervaring in - of marktkennis van - de speakerwereld, en heb dus nog nooit van In-phase gehoord. Nou ben ik ook een suunige hollander, en dus benieuwd of:
Iemand ervaring heeft met In-Phase en de kwaliteit van dat spul, of dat ik toch liever de Pioneer aanschaf?

Zo, hoop dat het nu wel opvalt :P

Edit: een alternatief dat in dezelfde prijsklasse valt en ook in het reservewiel te verstoppen valt is uiteraard ook van harte welkom ^O^
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_91506521
Ik heb een actieve subwoofer van Pioneer onder mijn stoel liggen (ivm oldtimer) maar het klinkt erg goed. Niet te vergelijken met flinke subs maar de aanvulling is zeer goed.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_91506643
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb een actieve subwoofer van Pioneer onder mijn stoel liggen (ivm oldtimer) maar het klinkt erg goed. Niet te vergelijken met flinke subs maar de aanvulling is zeer goed.
Dat is ook precies wat ik er mee wil, de aanvulling. Ik hoef er geen ruiten uit te blazen, bij wijze van spreken :P
Overigens is onder de stoel bij mij geen optie, want ik heb een 3-deurs. Bij het instappen zou je dan iedere keer op de sub gaan staan, lijkt me niet echt de bedoeling :P
pi_91506861
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:25 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat ik er mee wil, de aanvulling. Ik hoef er geen ruiten uit te blazen, bij wijze van spreken :P
Overigens is onder de stoel bij mij geen optie, want ik heb een 3-deurs. Bij het instappen zou je dan iedere keer op de sub gaan staan, lijkt me niet echt de bedoeling :P
Ik heb zelfs een coupé, maar het werkt perfect. Maargoed, bij mij schuift de stoel niet naar voren. Je kan eens checken wat het doet qua ruimte, tenzij je stoel enorm ver naar voren schuift.
pi_91507314
De stoel schuift niet echt naar voren, maar kantelt wel naar voren toe weg. Bij het instappen ga je echt in de ruimte die normaal onder de stoel zit staan :)
Welk type heb jij?
pi_91507725
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:43 schreef Bartholomeus het volgende:
De stoel schuift niet echt naar voren, maar kantelt wel naar voren toe weg. Bij het instappen ga je echt in de ruimte die normaal onder de stoel zit staan :)
Welk type heb jij?
Ik heb zelf de TS-WX11a. En, zoals ik al, ben ik er erg tevreden over. Hij is in mijn auto onzichtbaar en toch erg aanwezig indien nodig.
pi_91508780
Ik ben wel een beetje benieuwd naar metingen van die In-Phase USW-10. Als je zelf wat wilt bouwen kun je kijken voor de Aurasound NSF8-465-8b (of de 4 ohm versie). Moet je er wel zelf nog een kastje omheen maken.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_91509030
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:18 schreef Watertornado het volgende:
Ik ben wel een beetje benieuwd naar metingen van die In-Phase USW-10. Als je zelf wat wilt bouwen kun je kijken voor de Aurasound NSF8-465-8b (of de 4 ohm versie). Moet je er wel zelf nog een kastje omheen maken.
Het idee is juist dat ik kant en klaar out of the box iets heb dat gewoon werkt ;) Ik heb mijn kofferbak nodig namelijk, en de ruimte in het reservewiel is dus eigenlijk de enige reële optie voor mij. Bovendien heb ik gelezen dat de eigenbouw kasten het liefst zo veel mogelijk inhoud hebben, en dat kan je van een reservewiel moeilijk verwachten :P
Nee, zelf bouwen wordt hem niet. Kant-en-klaar, actief en klein is the way to go voor mij :)
pi_91509181
Die Aurasound die ik aanhaalde is een speciale "shallow" woofer die dus heel plat is waardoor je die in een vlakke kast kan bouwen zoals dus bij het reservewiel. ;)

Als je kant-en-klaar iets wilt dat gewoon werkt is het inderdaad handiger om zoiets te kopen ja. Zelfbouw kasten moeten niet zo groot als mogelijk zijn, maar zo groot als dat het beste is. Zeker bij BR-ontwerpen kun je niet zomaar het volume omhoogschroeven.

Overigens lijkt me in dit specifieke geval een passieve subwoofer handiger vanwege de ruimtewinst.
pi_91509764
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:29 schreef Watertornado het volgende:
Die Aurasound die ik aanhaalde is een speciale "shallow" woofer die dus heel plat is waardoor je die in een vlakke kast kan bouwen zoals dus bij het reservewiel. ;)

Als je kant-en-klaar iets wilt dat gewoon werkt is het inderdaad handiger om zoiets te kopen ja. Zelfbouw kasten moeten niet zo groot als mogelijk zijn, maar zo groot als dat het beste is. Zeker bij BR-ontwerpen kun je niet zomaar het volume omhoogschroeven.

Overigens lijkt me in dit specifieke geval een passieve subwoofer handiger vanwege de ruimtewinst.
Het idee van een actieve is dat ik dan geen aparte versterker nodig heb, aangezien die alsnog ergens ingebouwd zal moeten gaan worden. En zoals gezegd, de kofferbak heb ik nodig, en onder een van de voorstoelen is ook weinig tot geen ruimte beschikbaar :P Ik verwacht er ook geen gigantische prestaties van, dus voor het vermogen hoeft het ook niet. Het gaat mij er meer om of die In-Phase qua kwaliteit en duurzaamheid wat is, of dat ik beter een Pioneer of een ander kant en klaar alternatief kan nemen. De reacties op verschillende review sites leren me dat het qua geluid wel goed zou moeten zitten namelijk :)
pi_91511281
Ik wil toch voor deze gaan:

http://www.hifidump.nl/v2(...)295&products_id=3152

Omdat het goed past op de AUTOTEK SUPER SPORT SERIE SS100.4
4 x 100 - 150 Watt RMS aan 4 - 2 Ohm
250x57x364 mm

Goede keus of beter aan de JBL?
If not now, then when.
pi_91511435
If not now, then when.
pi_91512234
Wat bedoel je met "passen" en waarom heb je eigenlijk een vierkanaalsversterker? Is je HU-versterker zo slecht of zijn je speakertjes in de deuren zo moeilijk aanstuurbaar?
pi_91512748
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:47 schreef Watertornado het volgende:
Wat bedoel je met "passen" en waarom heb je eigenlijk een vierkanaalsversterker? Is je HU-versterker zo slecht of zijn je speakertjes in de deuren zo moeilijk aanstuurbaar?
Voor toekomstige uitbreidingen.
If not now, then when.
pi_91512921
Kan ik beter voor deze gaan, dubbelspoels sub en gesloten kist, want ik heb gelezen dat de CVR12 in gesloten kist zuiverder en harder gaat dan gepoorte hierboven.

http://www.pimtensen.nl/s(...)ub_id=17&cur_id=7681
If not now, then when.
pi_91513120
Yuri: spring nou eens niet zo van de hak op de tak. Maak eerst voor jezelf eens duidelijk wat je nu eigenlijk wil en wat je daar voor nodig hebt. Daarna kun je je mogelijkheden vergelijken en op basis van de zin en onzin daarvan en uiteraard het financiële argument net zo lang strepen totdat je de spullen hebt gevonden die bij jouw wensen passen. En als je weet wat je wil en hooguit per onderdeel nog 2 opties hebt, kom dan nog eens terug.
Ik heb ook de ballen verstand van audiospullen voor in de auto, en toch kan ik wél zelf uitvogelen wat voor mij handig is en wat niet, en wat ik wanneer nodig heb en wanneer niet. En ik ben écht niet hoogbegaafd ofzo, dus jij zou dat ook moeten kunnen :)
pi_91513360
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:04 schreef Bartholomeus het volgende:
Yuri: spring nou eens niet zo van de hak op de tak. Maak eerst voor jezelf eens duidelijk wat je nu eigenlijk wil en wat je daar voor nodig hebt. Daarna kun je je mogelijkheden vergelijken en op basis van de zin en onzin daarvan en uiteraard het financiële argument net zo lang strepen totdat je de spullen hebt gevonden die bij jouw wensen passen. En als je weet wat je wil en hooguit per onderdeel nog 2 opties hebt, kom dan nog eens terug.
Ik heb ook de ballen verstand van audiospullen voor in de auto, en toch kan ik wél zelf uitvogelen wat voor mij handig is en wat niet, en wat ik wanneer nodig heb en wanneer niet. En ik ben écht niet hoogbegaafd ofzo, dus jij zou dat ook moeten kunnen :)
Ik kan het ook wel, maar ik wil gewoon 100% zekerheid, op dit moment werk ik niet en heb 550 voor een goede installatie, als ik iets zou kopen wat toch niet aan me eisen gaat voldoen is dat zonde van me geld en wordt ik teleurgesteld, daar gaat het dat ik niet teleurgesteld raak.

Nu heb ik de volgende dingen opgesomd:

Kicker gesloten kist: (¤ 150)

KICKER CVR124 + gesloten kist
12'' subwoofer
Maximaal vermogen: 800 watt
RMS vermogen: 400 Watt

Radio: Kenwood BT50 ( ¤190)

http://www.hifidump.nl/v2(...)318&products_id=6917

Versterker: Autotek SS100.4 versterker (¤120)
Autotek SS100.4 Speaker Amplifier
(4x 100-150 Watt RMS aan 4 - 2 Ohm) 250x57x364 mm

Ik zie toch af van die Alpine want het is weggegooid geld waar ik betere deurspeakers voor kan kopen.
If not now, then when.
pi_91513640
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik kan het ook wel, maar ik wil gewoon 100% zekerheid,
De enige 100% zekerheid in het leven is dat je ooit dood gaat. Ohja, en dat je belasting moet betalen. Voor de rest is het een kwestie van op redelijke wijze (!) advies inwinnen en dan een keuze maken en er gewoon voor gáán. Grow dick enzo.
quote:
op dit moment werk ik niet en heb 550 voor een goede installatie, als ik iets zou kopen wat toch niet aan me eisen gaat voldoen is dat zonde van me geld en wordt ik teleurgesteld, daar gaat het dat ik niet teleurgesteld raak.
Met jouw (en mijn, daar niet van) kennis van zaken vraag ik me af of je het verschil tussen een goede en een hele goed installatie zult horen. Met andere woorden: zolang je niet bij voorbaat bagger koopt, is de kans dat je daadwerkelijk diep teleurgesteld zult zijn niet bijster groot. Nogmaals, grow dick enzo. Bovendien: if you can't do the time, don't do the crime. Als je het je éigenlijk niet veroorloven kunt, doe het dan ook gewoon niet. Je klinkt nu als een wijf dat niet weet was ze wil. Deze! Ohnee toch deze! Die dan? Oeh die is ook mooi! ;)
quote:
Nu heb ik de volgende dingen opgesomd:

Kicker gesloten kist: (¤ 150)

KICKER CVR124 + gesloten kist
12'' subwoofer
Maximaal vermogen: 800 watt
RMS vermogen: 400 Watt

Radio: Kenwood BT50 ( ¤190)

http://www.hifidump.nl/v2(...)318&products_id=6917

Versterker: Autotek SS100.4 versterker (¤120)
Autotek SS100.4 Speaker Amplifier
(4x 100-150 Watt RMS aan 4 - 2 Ohm) 250x57x364 mm

Ik zie toch af van die Alpine want het is weggegooid geld waar ik betere deurspeakers voor kan kopen.
Zelfs met mijn zeer beperkte kennis weet ik dat een alpine qua kwaliteit een stap hoger staat dan een kenwood, ondanks dat een kenwood ook niet heel beroerd is. Dat is het verschil tussen goed en heel goed. Of jij en ik het verschil zullen horen betwijfel ik, maar jij wil zo graag voor heel goed gaan. Dóe dat dan ook, en niet maar half. Again, grow fucking dick!
pi_91514070
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:16 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

De enige 100% zekerheid in het leven is dat je ooit dood gaat. Ohja, en dat je belasting moet betalen. Voor de rest is het een kwestie van op redelijke wijze (!) advies inwinnen en dan een keuze maken en er gewoon voor gáán. Grow dick enzo.

[..]

Met jouw (en mijn, daar niet van) kennis van zaken vraag ik me af of je het verschil tussen een goede en een hele goed installatie zult horen. Met andere woorden: zolang je niet bij voorbaat bagger koopt, is de kans dat je daadwerkelijk diep teleurgesteld zult zijn niet bijster groot. Nogmaals, grow dick enzo. Bovendien: if you can't do the time, don't do the crime. Als je het je éigenlijk niet veroorloven kunt, doe het dan ook gewoon niet. Je klinkt nu als een wijf dat niet weet was ze wil. Deze! Ohnee toch deze! Die dan? Oeh die is ook mooi! ;)

[..]

Zelfs met mijn zeer beperkte kennis weet ik dat een alpine qua kwaliteit een stap hoger staat dan een kenwood, ondanks dat een kenwood ook niet heel beroerd is. Dat is het verschil tussen goed en heel goed. Of jij en ik het verschil zullen horen betwijfel ik, maar jij wil zo graag voor heel goed gaan. Dóe dat dan ook, en niet maar half. Again, grow fucking dick!
Nee, wat jij zegt slaat nergens op.. van dat geluid horen wel maar ik wil geen miskoop doen en dus gewoon kwaliteit, ze hebben allebei kwaliteit maar de ene geeft net een diepere bass dan de ander daar gaat het me om.
If not now, then when.
pi_91514287
Oh please koop gewoon iets van Exodus Audio/CSS! :')
pi_91514316
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nee, wat jij zegt slaat nergens op.. van dat geluid horen wel maar ik wil geen miskoop doen en dus gewoon kwaliteit, ze hebben allebei kwaliteit maar de ene geeft net een diepere bass dan de ander daar gaat het me om.
Zegt men. Schijnt zo. En aangezien je ze niet naast elkaar hebt staan hoor jij het verschil dus niet. Helemaal als het over 'net' gaat. Dat is nou juist het hele punt :|W Ze zullen allebei aan jouw verwachtingen voldoen, wat een ander vind is nieteens zo relevant eigenlijk. De een vindt immers een rode auto ook mooier dan een zwarte. Smaken verschillen, live with it en maak gewoon een keuze godnondeju :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')