Definieer ''miskoop''; je geeft aan dat je goed geluid wilt en vraagt advies in dit topic met allemaal linkjes naar verschillende producten die in werkelijkheid weinig van elkaar verschillen. Stelt het je gerust als ik gewoon zeg dat je niet echt een miskoop kunt doen? Het is niet alsof je sub X koopt en na aanschaf blijkt dat die gewoon niet in staat is om lage tonen te produceren, of dat je sub X en versterker Y combineert en er vervolgens een krakend kabaal uit komt.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
maar ik wil gewoon de 1ste keer sowieso al goed geluid voor de 1ste keer en absoluut geen miskoop doen door maar "wat te kopen en dan te kijken".
Denk je dat je subwoofer gewoon pertinent weigert en er geen geluid uit komt?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En deze versterker kan de sub toch niet eens aan?
http://link.marktplaats.nl/413908199
Google? Is dat een versterker?quote:Op maandag 17 januari 2011 23:40 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
inderdaad, heb je wel eens van Google gehoord Yuri_Boyka?
Hahaha..quote:Op maandag 17 januari 2011 23:59 schreef FalleNk810i het volgende:
Jup, een versterker voor je kennis
Dat is ook precies wat ik er mee wil, de aanvulling. Ik hoef er geen ruiten uit te blazen, bij wijze van sprekenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik heb een actieve subwoofer van Pioneer onder mijn stoel liggen (ivm oldtimer) maar het klinkt erg goed. Niet te vergelijken met flinke subs maar de aanvulling is zeer goed.
Ik heb zelfs een coupé, maar het werkt perfect. Maargoed, bij mij schuift de stoel niet naar voren. Je kan eens checken wat het doet qua ruimte, tenzij je stoel enorm ver naar voren schuift.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:25 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat ik er mee wil, de aanvulling. Ik hoef er geen ruiten uit te blazen, bij wijze van spreken
Overigens is onder de stoel bij mij geen optie, want ik heb een 3-deurs. Bij het instappen zou je dan iedere keer op de sub gaan staan, lijkt me niet echt de bedoeling
Ik heb zelf de TS-WX11a. En, zoals ik al, ben ik er erg tevreden over. Hij is in mijn auto onzichtbaar en toch erg aanwezig indien nodig.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:43 schreef Bartholomeus het volgende:
De stoel schuift niet echt naar voren, maar kantelt wel naar voren toe weg. Bij het instappen ga je echt in de ruimte die normaal onder de stoel zit staan
Welk type heb jij?
Het idee is juist dat ik kant en klaar out of the box iets heb dat gewoon werktquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:18 schreef Watertornado het volgende:
Ik ben wel een beetje benieuwd naar metingen van die In-Phase USW-10. Als je zelf wat wilt bouwen kun je kijken voor de Aurasound NSF8-465-8b (of de 4 ohm versie). Moet je er wel zelf nog een kastje omheen maken.
Het idee van een actieve is dat ik dan geen aparte versterker nodig heb, aangezien die alsnog ergens ingebouwd zal moeten gaan worden. En zoals gezegd, de kofferbak heb ik nodig, en onder een van de voorstoelen is ook weinig tot geen ruimte beschikbaarquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:29 schreef Watertornado het volgende:
Die Aurasound die ik aanhaalde is een speciale "shallow" woofer die dus heel plat is waardoor je die in een vlakke kast kan bouwen zoals dus bij het reservewiel.
Als je kant-en-klaar iets wilt dat gewoon werkt is het inderdaad handiger om zoiets te kopen ja. Zelfbouw kasten moeten niet zo groot als mogelijk zijn, maar zo groot als dat het beste is. Zeker bij BR-ontwerpen kun je niet zomaar het volume omhoogschroeven.
Overigens lijkt me in dit specifieke geval een passieve subwoofer handiger vanwege de ruimtewinst.
Voor toekomstige uitbreidingen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:47 schreef Watertornado het volgende:
Wat bedoel je met "passen" en waarom heb je eigenlijk een vierkanaalsversterker? Is je HU-versterker zo slecht of zijn je speakertjes in de deuren zo moeilijk aanstuurbaar?
Ik kan het ook wel, maar ik wil gewoon 100% zekerheid, op dit moment werk ik niet en heb 550 voor een goede installatie, als ik iets zou kopen wat toch niet aan me eisen gaat voldoen is dat zonde van me geld en wordt ik teleurgesteld, daar gaat het dat ik niet teleurgesteld raak.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:04 schreef Bartholomeus het volgende:
Yuri: spring nou eens niet zo van de hak op de tak. Maak eerst voor jezelf eens duidelijk wat je nu eigenlijk wil en wat je daar voor nodig hebt. Daarna kun je je mogelijkheden vergelijken en op basis van de zin en onzin daarvan en uiteraard het financiële argument net zo lang strepen totdat je de spullen hebt gevonden die bij jouw wensen passen. En als je weet wat je wil en hooguit per onderdeel nog 2 opties hebt, kom dan nog eens terug.
Ik heb ook de ballen verstand van audiospullen voor in de auto, en toch kan ik wél zelf uitvogelen wat voor mij handig is en wat niet, en wat ik wanneer nodig heb en wanneer niet. En ik ben écht niet hoogbegaafd ofzo, dus jij zou dat ook moeten kunnen
De enige 100% zekerheid in het leven is dat je ooit dood gaat. Ohja, en dat je belasting moet betalen. Voor de rest is het een kwestie van op redelijke wijze (!) advies inwinnen en dan een keuze maken en er gewoon voor gáán. Grow dick enzo.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik kan het ook wel, maar ik wil gewoon 100% zekerheid,
Met jouw (en mijn, daar niet van) kennis van zaken vraag ik me af of je het verschil tussen een goede en een hele goed installatie zult horen. Met andere woorden: zolang je niet bij voorbaat bagger koopt, is de kans dat je daadwerkelijk diep teleurgesteld zult zijn niet bijster groot. Nogmaals, grow dick enzo. Bovendien: if you can't do the time, don't do the crime. Als je het je éigenlijk niet veroorloven kunt, doe het dan ook gewoon niet. Je klinkt nu als een wijf dat niet weet was ze wil. Deze! Ohnee toch deze! Die dan? Oeh die is ook mooi!quote:op dit moment werk ik niet en heb 550 voor een goede installatie, als ik iets zou kopen wat toch niet aan me eisen gaat voldoen is dat zonde van me geld en wordt ik teleurgesteld, daar gaat het dat ik niet teleurgesteld raak.
Zelfs met mijn zeer beperkte kennis weet ik dat een alpine qua kwaliteit een stap hoger staat dan een kenwood, ondanks dat een kenwood ook niet heel beroerd is. Dat is het verschil tussen goed en heel goed. Of jij en ik het verschil zullen horen betwijfel ik, maar jij wil zo graag voor heel goed gaan. Dóe dat dan ook, en niet maar half. Again, grow fucking dick!quote:Nu heb ik de volgende dingen opgesomd:
Kicker gesloten kist: (¤ 150)
http://www.pimtensen.nl/s(...)ub_id=17&cur_id=7681
KICKER CVR124 + gesloten kist
12'' subwoofer
Maximaal vermogen: 800 watt
RMS vermogen: 400 Watt
Radio: Kenwood BT50 ( ¤190)
http://www.hifidump.nl/v2(...)318&products_id=6917
Versterker: Autotek SS100.4 versterker (¤120)
Autotek SS100.4 Speaker Amplifier
(4x 100-150 Watt RMS aan 4 - 2 Ohm) 250x57x364 mm
Ik zie toch af van die Alpine want het is weggegooid geld waar ik betere deurspeakers voor kan kopen.
Nee, wat jij zegt slaat nergens op.. van dat geluid horen wel maar ik wil geen miskoop doen en dus gewoon kwaliteit, ze hebben allebei kwaliteit maar de ene geeft net een diepere bass dan de ander daar gaat het me om.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De enige 100% zekerheid in het leven is dat je ooit dood gaat. Ohja, en dat je belasting moet betalen. Voor de rest is het een kwestie van op redelijke wijze (!) advies inwinnen en dan een keuze maken en er gewoon voor gáán. Grow dick enzo.
[..]
Met jouw (en mijn, daar niet van) kennis van zaken vraag ik me af of je het verschil tussen een goede en een hele goed installatie zult horen. Met andere woorden: zolang je niet bij voorbaat bagger koopt, is de kans dat je daadwerkelijk diep teleurgesteld zult zijn niet bijster groot. Nogmaals, grow dick enzo. Bovendien: if you can't do the time, don't do the crime. Als je het je éigenlijk niet veroorloven kunt, doe het dan ook gewoon niet. Je klinkt nu als een wijf dat niet weet was ze wil. Deze! Ohnee toch deze! Die dan? Oeh die is ook mooi!
[..]
Zelfs met mijn zeer beperkte kennis weet ik dat een alpine qua kwaliteit een stap hoger staat dan een kenwood, ondanks dat een kenwood ook niet heel beroerd is. Dat is het verschil tussen goed en heel goed. Of jij en ik het verschil zullen horen betwijfel ik, maar jij wil zo graag voor heel goed gaan. Dóe dat dan ook, en niet maar half. Again, grow fucking dick!
Zegt men. Schijnt zo. En aangezien je ze niet naast elkaar hebt staan hoor jij het verschil dus niet. Helemaal als het over 'net' gaat. Dat is nou juist het hele puntquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, wat jij zegt slaat nergens op.. van dat geluid horen wel maar ik wil geen miskoop doen en dus gewoon kwaliteit, ze hebben allebei kwaliteit maar de ene geeft net een diepere bass dan de ander daar gaat het me om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |