abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2011 @ 18:39:04 #101
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_91474963
Je link werkt niet...

Maar goed.. om je vraag een beetje 'neutraal' te beantwoorden... Waarbij ik graag gecorrigeerd word door mensen met meer verstand ervan...

Versterker WattMax is leuk, maar minder interessant.. WattRMS interessanter (hoger = harder, maar belangrijker, meer apparaten kunnen erop..(mits je genoeg kanalen hebt)) Ik heb t 'veilig' gespeeld en een 900W versterker met daarop n 750W sub en setje 2x200W Hertz Composet.. Waarbij dit de Max waarden zijn;(RMS weet ik zo ff niet meer maar daar ben ik vanuit gegaan) Als de RMS van de combinatie niet teveel boven je versterker uitkomen (zeg ik dat zo goed??? ) dan zit je vaak wel goed..

En je deurspeakers zou ik gewoon direct op je HU aansluiten, hoedenplank op je versterker + dan sub... Scheelt je bekabeling (kutwerkje) en deurspeakers zitten zo dichtbij dat je daar weinig profijt van hebt om ze op de versterker te zetten..

Oh en denk aan je kabels... Standaard spul is afdoende, beter kun je n setje duurdere kabels erin hangen, als je dan vervangt voor zwaarder, hoef je niet perse nieuwe kabels te trekken...

Maar nogmaals.. K zou me dus niet focussen op alles in 1x goed, maar alles bijpassend (kunnen ze in de winkel ook advies over geven) en dan van daaruit kijken wat beter kan/moet
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_91475617
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:39 schreef Koepert het volgende:
Je link werkt niet...

Maar goed.. om je vraag een beetje 'neutraal' te beantwoorden... Waarbij ik graag gecorrigeerd word door mensen met meer verstand ervan...

Versterker WattMax is leuk, maar minder interessant.. WattRMS interessanter (hoger = harder, maar belangrijker, meer apparaten kunnen erop..(mits je genoeg kanalen hebt)) Ik heb t 'veilig' gespeeld en een 900W versterker met daarop n 750W sub en setje 2x200W Hertz Composet.. Waarbij dit de Max waarden zijn;(RMS weet ik zo ff niet meer maar daar ben ik vanuit gegaan) Als de RMS van de combinatie niet teveel boven je versterker uitkomen (zeg ik dat zo goed??? ) dan zit je vaak wel goed..

En je deurspeakers zou ik gewoon direct op je HU aansluiten, hoedenplank op je versterker + dan sub... Scheelt je bekabeling (kutwerkje) en deurspeakers zitten zo dichtbij dat je daar weinig profijt van hebt om ze op de versterker te zetten..

Oh en denk aan je kabels... Standaard spul is afdoende, beter kun je n setje duurdere kabels erin hangen, als je dan vervangt voor zwaarder, hoef je niet perse nieuwe kabels te trekken...

Maar nogmaals.. K zou me dus niet focussen op alles in 1x goed, maar alles bijpassend (kunnen ze in de winkel ook advies over geven) en dan van daaruit kijken wat beter kan/moet
Aah oke erg duidelijk:

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372434

Deze sub, dus dan zou ik een versterker van 1100Watt moeten hebben? En 275RMS is in principe wel goed toch voor een sub of kan ik beter 300 doen?

En ik neem aan dan een MONO versterker? En een composet Luidspreker + tweeter ga ik in de toekomst voor in bouwen, speaker in deuren en tweeter dashboard.
If not now, then when.
pi_91475810
Dus dan zou deze goed zijn?

http://www.pimtensen.nl/s(...)ub_id=30&cur_id=3311 max 1100 watt net zoals de sub
If not now, then when.
  maandag 17 januari 2011 @ 18:58:07 #104
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_91475897
Je linkjes doen het nog steeds niet (die van conrad) en die Pimtensen-link is van een 360WMax versterker..

En ik laat me graag verbeteren, maar mij is verteld dat als je een Versterker met zeg 300W RMS hebt, alles wat je daar op aansluit vanwege veiligheid beter minder dan 300W RMS kan zijn.. Dus niet de WMax maar de WRMS..

275RMS voor een Sub is een mooi begin..

Oh en een condensator is om pieken in je sub op te vangen, om kortsluiting/doorbranden te voorkomen, ik heb er geen 1, maar ook nooit echt in verdiept of t nu nodig/nuttig is..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_91476290
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:58 schreef Koepert het volgende:
Je linkjes doen het nog steeds niet (die van conrad) en die Pimtensen-link is van een 360WMax versterker..

En ik laat me graag verbeteren, maar mij is verteld dat als je een Versterker met zeg 300W RMS hebt, alles wat je daar op aansluit vanwege veiligheid beter minder dan 300W RMS kan zijn.. Dus niet de WMax maar de WRMS..

275RMS voor een Sub is een mooi begin..

Oh en een condensator is om pieken in je sub op te vangen, om kortsluiting/doorbranden te voorkomen, ik heb er geen 1, maar ook nooit echt in verdiept of t nu nodig/nuttig is..
Thnx ^O^ , maar de subs is 275RMS dus dan heb ik minimaal 275RMS Versterker nodig?

Deze kan dus niet?

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372440

En deze heeft precies 275RMS

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=370796
If not now, then when.
pi_91477804
Ok, waarschijnlijk weer een verhaaltje tegen een gesloten deur maar hier komt 'ie.

Een versterker kan een bepaald vermogen uitsturen. Tenminste, zo staat dan in de korte specificatieverhandelingen. In een versterker zit een voeding en de werkelijke versterker. Nou moet ik bekennen dat ik niet helemaal weet hoe dit gestuurd is bij een autoversterker qua voeding uit de accu maar vooruit.

De vervorming neemt bij een "normale" versterker af naarmate je harder draait tot op het punt dat je ongeveer 1~10 watt bereikt. Daarna gaat het meestal stijgen. Wanneer je tegen de grenzen aan gaat lopen van de versterker zie je dat de vervorming "explodeert". Daar is dus de grens bereikt.

Je ziet dat de versterker verschillende waarden heeft op verschillende impedanties. Dus op 4 ohm heeft een versterker idealiter twee keer zoveel vermogen als op 8 ohm. Nu is het zo dat een woofer in een kist (zonder kist trouwens ook) helemaal geen rechte impedantie heeft. Een BR-kist zal twee pieken hebben in de impedantiegrafiek die erg afhankelijk zijn van de woofer, maar een topwaarde daar van 40 ohm is totaal niet uitzonderlijk. Tussen deze pieken, precies in het dal zal de BR-pijp getuned zijn.

Je wilt uiteindelijk weten hoe hard het allemaal kan. Nou ja, dat ligt nogal aan je speaker. Als je speaker 6 dB meer gevoeligheid heeft over het gehele bereik heb je een 4 (vier!) keer zo lichte versterker nodig voor dezelfde output.

Hierdoor is het kiezen van een versterker zonder van alles te weten over de woofer nogal wat giswerk. Je krijgt ook te maken met blindstroom waardoor er (veel) meer stroom dan verwacht geleverd moet worden. Liefst druk je de belasting van de speaker ook uit in voltampere, en niet in watt. Maar ach.

Wat betreft het overbelasten van je subwoofer:

De eerste is thermische overbelasting. Dit is de waarde die je waarschijnlijk vaak terugziet in de specificaties. Doordat de spoel weerstand heeft en er een stroom doorheen gestuurd wordt warmt de draad op. Als de belasting te lang is en de koeling te gering zal de lijmlaag loslaten van de spoeldrager en krijg je losse wikkelingen. Behalve dat het rendement van de speaker hier natuurlijk van achteruit gaan is het ergste dat je dit zult terughoren in een schrapend geluid; de losse spoeldraden lopen tegen de zijkant van de poolplaat te schuren. De reparatie hiervan is doorgaans erg duur.

Hoe kan de koeling verbeterd worden? Bijvoorbeeld door een phase-plug aan te brengen. Door de ribben van de basket door te laten ónder de spider[1], of ventilatielaten aan te brengen in de onderste poolplaat[2].

Wat ook kan is dat je door je hoge geluidssignaal de zogenaamde xmech overschrijdt. Als je dit getal overschrijdt betekent dat je óf uit het bereik bent dan de ophanging, dus alsof je veer volledig hebt uitgetrokken, óf (gevaarlijker) de spoeldrager staat tegen de achterste poolplaat aan te rammen. Hierdoor kan de spoeldrager deformeren of het geheel uit het lood gaan staan. Dat resulteert ook in een schrapend geluid als hierbij de randen van het magnetische gat worden aangeraakt. Meestal is het rechtzetten/hercentreren van de spider een relatief goedkope reparatie. Als je spoeldrager kapotgeslagen is is het een ander verhaal.
Om het eerste te voorkomen kan een fabrikant ervoor zorgen dat de ophanging erg ruim wordt genomen, of een zogenaamde progressieve ophanging gebruiken. Net zoals bij zulke veren bij auto's worden ze steeds stugger, waardoor je minder snel uit de rek van een veer bent. Je krijgt hierdoor wel eerder vervorming hierdoor, maar dat is een afweging die je als fabrikant maakt.
Om te voorkomen dat de spoel tegen de achterste poolplaat tikt kan je het deel waar de spoel in beweegt gewoon naar achter zetten, een zogenaamde bumped backplate[3]

Plaatjes:

[1]


[2]


[3]


Succes! ^O^
Beter onethisch dan oneetbaar
  maandag 17 januari 2011 @ 19:33:24 #107
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_91478285
Erg goed verhaal, maar, ik denk dat het niet helemaal gaat overkomen...het is redelijk droogtechnisch.. Wel helder, maar lastig te behapstukken.. (voor mezelf: weet jij of ik met mn verhaal nou n beetje in de buurt zit van 'wat klopt'; als soort van losse leidraaid om aan te houden.. SpeakersRMS + SubRMS = VersterkerRMS )
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_91479798
quote:
2s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:27 schreef Watertornado het volgende:

Succes! ^O^
Thnx, maar net wat Koepert zegt is het meer droogtechnisch.

Ik weet in dit geval dat ik deze sub wil:

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372434

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:33 schreef Koepert het volgende:
Erg goed verhaal, maar, ik denk dat het niet helemaal gaat overkomen...het is redelijk droogtechnisch.. Wel helder, maar lastig te behapstukken.. (voor mezelf: weet jij of ik met mn verhaal nou n beetje in de buurt zit van 'wat klopt'; als soort van losse leidraaid om aan te houden.. SpeakersRMS + SubRMS = VersterkerRMS )
Hoedenplank speakers zit ik op dit moment nog niet aan te denken, misschien later enigste belangrijke nu is de versterker voor de sub.
If not now, then when.
  maandag 17 januari 2011 @ 19:55:14 #109
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91480004
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven man, ik heb helemaal niet super veel verstand van dit wereldje, al wel wat meer maar ik vraag alleen of die sub een beetje goed is, is dat soms al teveel tegenwoordig of wat?

Waarom niet iemand helpen die er minder verstand van heeft, ik wil goed geluid en geen miskoop doen. Tevens moet ik nog 2 weken wachten tot me rijbewijs en wil dan het geluid voor elkaar hebben.
Ik overdrijf niet; je zit te mierenneuken om niks, je krijg van iedereen tips zat en je blijft gewoon domweg linkjes posten; ga eens naar buiten en ga eens luisteren bij een autohifi boer, en kijk of ze daar zin hebben om 3 dagen lang subs in- en uit je auto te zeulen voor een klant die ws met de goedkoopste naar huis gaat, of hij nou klinkt of niet ...
Als je je geluid in één keer goed wilt hebben, moet je met een roodje of 4 - 5 naar zo'n tent gaan, dan wijs je aan wat je mooi vindt en dat laat je erin bouwen, dan ben je klaar.. wat jij zoekt is leuk als beginnerssetje, en daar zijn 10.000 opties voor; anything will do, in die prijsklasse is alles ongeveer even goed, dus koop wat je er goed uit vindt zien, ervaar, en spaar voor iets beters, want dat gaat zéker gebeuren.. in de autoaudio geldt : if you pay for shit, that's exactly what you will get ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 17 januari 2011 @ 19:58:09 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91480254
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:03 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ingewanden vergruizen hoeft ook niet, maar een wat voller en ronder geluid in het hok was niet verkeerd. De speakers die er in zitten krijgen de lage tonen er gewoon niet lekker uit als de radio niet zo hard staat. En doorgaans heb ik de radio niet zo heel knetterhard staan, dus enige aanvulling is gewenst.
Mijn broertje heeft een A3, met af fabriek een sub onder de achterbank. Geen idee of het je wat zegt, maar als het daar enigszins bij in de buurt komt is het al goed :)
Voor wat voller geluid gaat die pasklare sub wel doen wat je verwacht denk ik, maar omdat hij wat kleiner is qua oppervlak, kan dat ding gewoon geen heel heftige prestaties leveren, dus heel erg laag gaat dat gewoon niet, en dat verschil ga je best horen denk ik ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91480364
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik overdrijf niet; je zit te mierenneuken om niks, je krijg van iedereen tips zat en je blijft gewoon domweg linkjes posten; ga eens naar buiten en ga eens luisteren bij een autohifi boer, en kijk of ze daar zin hebben om 3 dagen lang subs in- en uit je auto te zeulen voor een klant die ws met de goedkoopste naar huis gaat, of hij nou klinkt of niet ...
Als je je geluid in één keer goed wilt hebben, moet je met een roodje of 4 - 5 naar zo'n tent gaan, dan wijs je aan wat je mooi vindt en dat laat je erin bouwen, dan ben je klaar.. wat jij zoekt is leuk als beginnerssetje, en daar zijn 10.000 opties voor; anything will do, in die prijsklasse is alles ongeveer even goed, dus koop wat je er goed uit vindt zien, ervaar, en spaar voor iets beters, want dat gaat zéker gebeuren.. in de autoaudio geldt : if you pay for shit, that's exactly what you will get ;)
De optie om naar een audioboer te gaan heb ik nog niet, wat ik aangaf is dat ik het alvast er in wil bouwen, daarnaast heb je op internet meer keuze.

Ik wil ook wat meer betalen voor wat meer het enigste waar ik niet uitkom omdat de technischie bij mij ontbreekt op dit gebied is de versterker, wat heb ik bij die sub nodig.

En ik krijg tips inderdaad maar het is lastig, na 1x inbouwen en keuzes maken leer je al wat meer en ik heb ook al een site gelezen waar uitgebreid alles staat maar nog kom ik er niet makkelijk uit, dat is de reden dat ik hier vraag.

Als je niet behulpzaam wil zijn en op me komt lopen zeiken dat ik genoeg tips krijg maar er niks mee doe, oke jou mening maar reageer dan niet. Ik heb na aantal tips al een radio en een sub kunnen uitkiezen, versterker is wat lastiger.

No offense btw, maar daarom vraag ik hier om hulp.
If not now, then when.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:03:52 #112
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_91480697
Waarom heb je die optie audio-boer niet? Te ver weg? want zonder auto kun je daar ook prima info inwinnen.. zeker als je al weet welke sub en radio het op moet kunnen..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_91480781
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:03 schreef Koepert het volgende:
Waarom heb je die optie audio-boer niet? Te ver weg? want zonder auto kun je daar ook prima info inwinnen.. zeker als je al weet welke sub en radio het op moet kunnen..
Ja inderdaad te ver weg, ook met OV ik woon in een dorpje niet dichtbij een goede audioboer. Ik weet dat ik lastig ben maar ik wil gewoon de 1ste keer sowieso al goed geluid voor de 1ste keer en absoluut geen miskoop doen door maar "wat te kopen en dan te kijken".
If not now, then when.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:16:55 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91481647
De eerste en belangrijkste tip die ik je gaf was volgens mij om een fatsoenlijke HU te kopen met een fatsoenlijke hi-volt triple pre-out en goede filters.. als ik me niet vergis sloeg je die al in de wind, en vanaf dat moment nam ik je al niet meer serieus, je bent eigenwijs en je luistert toch niet .. dus waarom zou ik verder nog moeite doen ??..

Nog één keertje dan;

Dé volgorde :

1. GOEDE HU (kan vanaf een 200¤ als je even zoekt; hoe meer budget hoe beter de kwaliteit en de keus) een echte goede kost je minimaal een honderdje of 4 tot zo gek als je wilt..
2. speakers, vanaf een honderdje of 2 per setje voor redelijk goed spul, zie dit als de banden van je auto, de kwaliteit is direkt hoor- en voelbaar..
3. versterkers : 1 keer een 4 kanaler, en 1 keer een 2 kanaler of monoblok, vermogen (RMS vermogens !!!) ongeveer 20% boven wat de speakers kunnen hebben max (RMS !!) reken op een honderdje of 4 à 5 per stuk
4. fatsoenlijke bekabeling; reken op een 200 - 250 ¤ voor midrange spul, inclusief fuses en verdelers : + 100 ¤
5. extra zut, ik noem even een wisselaar, de bekabeling daarvoor, een powercapacitor die je accu een beetje spaart van de powersurges, vergeet ook niet inbouwmateriaal zoals hout en bekleding om je kist te maken.

En tot slot: je blert te pas en te onpas dat je goed spul wilt; waarom kijk je dan in jezusnaam op site's à la Conrad ?? :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91481899
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
De eerste en belangrijkste tip die ik je gaf was volgens mij om een fatsoenlijke HU te kopen met een fatsoenlijke hi-volt triple pre-out en goede filters.. als ik me niet vergis sloeg je die al in de wind, en vanaf dat moment nam ik je al niet meer serieus, je bent eigenwijs en je luistert toch niet .. dus waarom zou ik verder nog moeite doen ??..

Nog één keertje dan;

Dé volgorde :

1. GOEDE HU (kan vanaf een 200¤ als je even zoekt; hoe meer budget hoe beter de kwaliteit en de keus) een echte goede kost je minimaal een honderdje of 4 tot zo gek als je wilt..
2. speakers, vanaf een honderdje of 2 per setje voor redelijk goed spul, zie dit als de banden van je auto, de kwaliteit is direkt hoor- en voelbaar..
3. versterkers : 1 keer een 4 kanaler, en 1 keer een 2 kanaler of monoblok, vermogen (RMS vermogens !!!) ongeveer 20% boven wat de speakers kunnen hebben max (RMS !!) reken op een honderdje of 4 à 5 per stuk
4. fatsoenlijke bekabeling; reken op een 200 - 250 ¤ voor midrange spul, inclusief fuses en verdelers : + 100 ¤
5. extra zut, ik noem even een wisselaar, de bekabeling daarvoor, een powercapacitor die je accu een beetje spaart van de powersurges, vergeet ook niet inbouwmateriaal zoals hout en bekleding om je kist te maken.

En tot slot: je blert te pas en te onpas dat je goed spul wilt; waarom kijk je dan in jezusnaam op site's à la Conrad ?? :')
Ten eerste hoef ik alleen een HU, Sub en versterker + bekabeling, speakers laat ik nog even zitten.

De HU heb ik al en dat wordt deze:

http://www.navishop.nl/al(...)pc&utm_source=Kelkoo

De sub ook en dat wordt deze:

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372434

Dan moet ik alleen nog een versterker, 4 kanaals wordt het en ik heb alleen een sub dus dat wordt dan minimaal 1x 275 RMS neem ik aan?

Oh en conrad kwam ik op doordat ik op www.hifidump.nl keek en op conrad het goedkoper was. ;)
If not now, then when.
pi_91482094
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Voor wat voller geluid gaat die pasklare sub wel doen wat je verwacht denk ik, maar omdat hij wat kleiner is qua oppervlak, kan dat ding gewoon geen heel heftige prestaties leveren, dus heel erg laag gaat dat gewoon niet, en dat verschil ga je best horen denk ik ;)
Omwille van het universeel zijn ga ik denk ik toch voor de reservewiel-varianten. Blijft dus de vraag of dat In-Phase ding iets is, of dat de Pioneer z'n meerprijs waard is. Ik snap dat je van een kleine woofer geen wonderen moet verwachten, maar het moet ook geen weggegooid geld zijn ;) En zoals gezegd, de ramen hoeven er niet uit te knallen, ik heb immers ook geen radio die honderden euries kost of een versterker. Vandaar ook de actieve sub, dus :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 17 januari 2011 @ 21:02:36 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91485190
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ten eerste hoef ik alleen een HU, Sub en versterker + bekabeling, speakers laat ik nog even zitten.

De HU heb ik al en dat wordt deze:

http://www.navishop.nl/al(...)pc&utm_source=Kelkoo

De sub ook en dat wordt deze:

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372434

Dan moet ik alleen nog een versterker, 4 kanaals wordt het en ik heb alleen een sub dus dat wordt dan minimaal 1x 275 RMS neem ik aan?

Oh en conrad kwam ik op doordat ik op www.hifidump.nl keek en op conrad het goedkoper was. ;)
HU is op zich OK, alleen ehhh.. kat in de zak optie's die je nodig gaat hebben om te filteren.

quote:
Sound Tuning
Subwoofer Level: Subwoofer Level Adjustment
High Pass Filter: High Pass Filter Adjustment
Bass Level: Bass Level Adjustment
Bass Center Frequency: Bass Center Frequency Adjustment
Bass Width: Q Adjustment
Treble Level: Treble Level Adjustment
Treble Center Frequency: Treble Center Frequency Adjustment
Loudness: Loudness Feature
MultEQ: MultEQ Ready (PXA-H100 Required)
MediaXpander: MediaXpander Ready (PXA-H100 Required)
Time Correction: 6 Channel Time Correction Ready (PXA-H100 Required)
Equalizer: 5 Band Graphic / 7 Band Parametric Equalizer Ready (PXA-H100 Required)
Crossover: Crossover Ready (PXA-H100 Required)
Heb je die PXA-H100 er ook bijbesteld dan ?? want dat zijn de advanced options die je gebruikt als je gaat 'ampen' ;)

Zonder kan ook wel, alleen dan ga je opties missen, en ben je een soort van verplicht om passief op de amps te gaan filteren, en dat kost je bakken met rendement ..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91486671
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

HU is op zich OK, alleen ehhh.. kat in de zak optie's die je nodig gaat hebben om te filteren.

[..]

Heb je die PXA-H100 er ook bijbesteld dan ?? want dat zijn de advanced options die je gebruikt als je gaat 'ampen' ;)

Zonder kan ook wel, alleen dan ga je opties missen, en ben je een soort van verplicht om passief op de amps te gaan filteren, en dat kost je bakken met rendement ..
Dat vet gedrukte begrijp ik niet?

En waarvan is dat de productomschrijving?
If not now, then when.
pi_91488533
Daar staat een lijst aan optie's tov je Hu welke je alleen hebt in combinatie van het Pxa-100 element die je nog een paar extra euro's zal gaan kosten ;).
Ik heb nog niet doorgezocht, maar als ik snel kijk heb je deze inderdaad nodig om je versterker-signalen tot een goede signaal input voor de versterker om te vormen.
pi_91489258
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:54 schreef robertzone het volgende:
Daar staat een lijst aan optie's tov je Hu welke je alleen hebt in combinatie van het Pxa-100 element die je nog een paar extra euro's zal gaan kosten ;).
Ik heb nog niet doorgezocht, maar als ik snel kijk heb je deze inderdaad nodig om je versterker-signalen tot een goede signaal input voor de versterker om te vormen.
Ja maar dat zijn toch extra opties voor nog betere instelling van het geluid?

In principe kan dat toch wel laten? Goed geluid kan ik er dan zonder dat ding al wel uit krijgen neem ik aan.
If not now, then when.
pi_91490295
Oke ik heb de volgende dingen:

Headunit:

Alpine IDAX305S ¤ 270

http://www.navishop.nl/al(...)pc&utm_source=Kelkoo

Speakers:

Degene die er inzitten voorlopig

Subwoofer:

JBL GT5 1205BP ¤ 135

JBL GT5 1204BR ¤ 115

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372434

Versterker: AUTOTEK SUPER SPORT SERIE SS100.4 ¤ 200

http://www.acrshop.nl/aut(...)b418f996caa5e28223a3

USB: Corsair Mini 16GB ¤ 26.22

http://www.amazon.com/Cor(...)I-16GB/dp/B00261JWIM

Totaal excl. USB ¤ 485,-

Dit kan toch allemaal?
If not now, then when.
pi_91492420
Ik zie nu deze:

http://www.hifidump.nl/v2/product_info.php?products_id=2644

Ik neem aan dat die beter is dan die ik wou?:

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372434

Maar wat is het verschil omdat die sub in de kist zit?
If not now, then when.
pi_91494105
En deze versterker kan de sub toch niet eens aan?

http://link.marktplaats.nl/413908199
If not now, then when.
pi_91494285
Vier op een rij!
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_91495359
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:19 schreef Bartholomeus het volgende:
Vier op een rij!
inderdaad, heb je wel eens van Google gehoord Yuri_Boyka?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')