Aah oke erg duidelijk:quote:Op maandag 17 januari 2011 18:39 schreef Koepert het volgende:
Je link werkt niet...
Maar goed.. om je vraag een beetje 'neutraal' te beantwoorden... Waarbij ik graag gecorrigeerd word door mensen met meer verstand ervan...
Versterker WattMax is leuk, maar minder interessant.. WattRMS interessanter (hoger = harder, maar belangrijker, meer apparaten kunnen erop..(mits je genoeg kanalen hebt)) Ik heb t 'veilig' gespeeld en een 900W versterker met daarop n 750W sub en setje 2x200W Hertz Composet.. Waarbij dit de Max waarden zijn;(RMS weet ik zo ff niet meer maar daar ben ik vanuit gegaan) Als de RMS van de combinatie niet teveel boven je versterker uitkomen (zeg ik dat zo goed??? ) dan zit je vaak wel goed..
En je deurspeakers zou ik gewoon direct op je HU aansluiten, hoedenplank op je versterker + dan sub... Scheelt je bekabeling (kutwerkje) en deurspeakers zitten zo dichtbij dat je daar weinig profijt van hebt om ze op de versterker te zetten..
Oh en denk aan je kabels... Standaard spul is afdoende, beter kun je n setje duurdere kabels erin hangen, als je dan vervangt voor zwaarder, hoef je niet perse nieuwe kabels te trekken...
Maar nogmaals.. K zou me dus niet focussen op alles in 1x goed, maar alles bijpassend (kunnen ze in de winkel ook advies over geven) en dan van daaruit kijken wat beter kan/moet
Thnxquote:Op maandag 17 januari 2011 18:58 schreef Koepert het volgende:
Je linkjes doen het nog steeds niet (die van conrad) en die Pimtensen-link is van een 360WMax versterker..
En ik laat me graag verbeteren, maar mij is verteld dat als je een Versterker met zeg 300W RMS hebt, alles wat je daar op aansluit vanwege veiligheid beter minder dan 300W RMS kan zijn.. Dus niet de WMax maar de WRMS..
275RMS voor een Sub is een mooi begin..
Oh en een condensator is om pieken in je sub op te vangen, om kortsluiting/doorbranden te voorkomen, ik heb er geen 1, maar ook nooit echt in verdiept of t nu nodig/nuttig is..
Thnx, maar net wat Koepert zegt is het meer droogtechnisch.quote:
Hoedenplank speakers zit ik op dit moment nog niet aan te denken, misschien later enigste belangrijke nu is de versterker voor de sub.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:33 schreef Koepert het volgende:
Erg goed verhaal, maar, ik denk dat het niet helemaal gaat overkomen...het is redelijk droogtechnisch.. Wel helder, maar lastig te behapstukken.. (voor mezelf: weet jij of ik met mn verhaal nou n beetje in de buurt zit van 'wat klopt'; als soort van losse leidraaid om aan te houden.. SpeakersRMS + SubRMS = VersterkerRMS )
Ik overdrijf niet; je zit te mierenneuken om niks, je krijg van iedereen tips zat en je blijft gewoon domweg linkjes posten; ga eens naar buiten en ga eens luisteren bij een autohifi boer, en kijk of ze daar zin hebben om 3 dagen lang subs in- en uit je auto te zeulen voor een klant die ws met de goedkoopste naar huis gaat, of hij nou klinkt of niet ...quote:Op maandag 17 januari 2011 17:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven man, ik heb helemaal niet super veel verstand van dit wereldje, al wel wat meer maar ik vraag alleen of die sub een beetje goed is, is dat soms al teveel tegenwoordig of wat?
Waarom niet iemand helpen die er minder verstand van heeft, ik wil goed geluid en geen miskoop doen. Tevens moet ik nog 2 weken wachten tot me rijbewijs en wil dan het geluid voor elkaar hebben.
Voor wat voller geluid gaat die pasklare sub wel doen wat je verwacht denk ik, maar omdat hij wat kleiner is qua oppervlak, kan dat ding gewoon geen heel heftige prestaties leveren, dus heel erg laag gaat dat gewoon niet, en dat verschil ga je best horen denk ikquote:Op maandag 17 januari 2011 18:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ingewanden vergruizen hoeft ook niet, maar een wat voller en ronder geluid in het hok was niet verkeerd. De speakers die er in zitten krijgen de lage tonen er gewoon niet lekker uit als de radio niet zo hard staat. En doorgaans heb ik de radio niet zo heel knetterhard staan, dus enige aanvulling is gewenst.
Mijn broertje heeft een A3, met af fabriek een sub onder de achterbank. Geen idee of het je wat zegt, maar als het daar enigszins bij in de buurt komt is het al goed
De optie om naar een audioboer te gaan heb ik nog niet, wat ik aangaf is dat ik het alvast er in wil bouwen, daarnaast heb je op internet meer keuze.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik overdrijf niet; je zit te mierenneuken om niks, je krijg van iedereen tips zat en je blijft gewoon domweg linkjes posten; ga eens naar buiten en ga eens luisteren bij een autohifi boer, en kijk of ze daar zin hebben om 3 dagen lang subs in- en uit je auto te zeulen voor een klant die ws met de goedkoopste naar huis gaat, of hij nou klinkt of niet ...
Als je je geluid in één keer goed wilt hebben, moet je met een roodje of 4 - 5 naar zo'n tent gaan, dan wijs je aan wat je mooi vindt en dat laat je erin bouwen, dan ben je klaar.. wat jij zoekt is leuk als beginnerssetje, en daar zijn 10.000 opties voor; anything will do, in die prijsklasse is alles ongeveer even goed, dus koop wat je er goed uit vindt zien, ervaar, en spaar voor iets beters, want dat gaat zéker gebeuren.. in de autoaudio geldt : if you pay for shit, that's exactly what you will get
Ja inderdaad te ver weg, ook met OV ik woon in een dorpje niet dichtbij een goede audioboer. Ik weet dat ik lastig ben maar ik wil gewoon de 1ste keer sowieso al goed geluid voor de 1ste keer en absoluut geen miskoop doen door maar "wat te kopen en dan te kijken".quote:Op maandag 17 januari 2011 20:03 schreef Koepert het volgende:
Waarom heb je die optie audio-boer niet? Te ver weg? want zonder auto kun je daar ook prima info inwinnen.. zeker als je al weet welke sub en radio het op moet kunnen..
Ten eerste hoef ik alleen een HU, Sub en versterker + bekabeling, speakers laat ik nog even zitten.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
De eerste en belangrijkste tip die ik je gaf was volgens mij om een fatsoenlijke HU te kopen met een fatsoenlijke hi-volt triple pre-out en goede filters.. als ik me niet vergis sloeg je die al in de wind, en vanaf dat moment nam ik je al niet meer serieus, je bent eigenwijs en je luistert toch niet .. dus waarom zou ik verder nog moeite doen ??..
Nog één keertje dan;
Dé volgorde :
1. GOEDE HU (kan vanaf een 200¤ als je even zoekt; hoe meer budget hoe beter de kwaliteit en de keus) een echte goede kost je minimaal een honderdje of 4 tot zo gek als je wilt..
2. speakers, vanaf een honderdje of 2 per setje voor redelijk goed spul, zie dit als de banden van je auto, de kwaliteit is direkt hoor- en voelbaar..
3. versterkers : 1 keer een 4 kanaler, en 1 keer een 2 kanaler of monoblok, vermogen (RMS vermogens !!!) ongeveer 20% boven wat de speakers kunnen hebben max (RMS !!) reken op een honderdje of 4 à 5 per stuk
4. fatsoenlijke bekabeling; reken op een 200 - 250 ¤ voor midrange spul, inclusief fuses en verdelers : + 100 ¤
5. extra zut, ik noem even een wisselaar, de bekabeling daarvoor, een powercapacitor die je accu een beetje spaart van de powersurges, vergeet ook niet inbouwmateriaal zoals hout en bekleding om je kist te maken.
En tot slot: je blert te pas en te onpas dat je goed spul wilt; waarom kijk je dan in jezusnaam op site's à la Conrad ??
Omwille van het universeel zijn ga ik denk ik toch voor de reservewiel-varianten. Blijft dus de vraag of dat In-Phase ding iets is, of dat de Pioneer z'n meerprijs waard is. Ik snap dat je van een kleine woofer geen wonderen moet verwachten, maar het moet ook geen weggegooid geld zijnquote:Op maandag 17 januari 2011 19:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor wat voller geluid gaat die pasklare sub wel doen wat je verwacht denk ik, maar omdat hij wat kleiner is qua oppervlak, kan dat ding gewoon geen heel heftige prestaties leveren, dus heel erg laag gaat dat gewoon niet, en dat verschil ga je best horen denk ik
HU is op zich OK, alleen ehhh.. kat in de zak optie's die je nodig gaat hebben om te filteren.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ten eerste hoef ik alleen een HU, Sub en versterker + bekabeling, speakers laat ik nog even zitten.
De HU heb ik al en dat wordt deze:
http://www.navishop.nl/al(...)pc&utm_source=Kelkoo
De sub ook en dat wordt deze:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372434
Dan moet ik alleen nog een versterker, 4 kanaals wordt het en ik heb alleen een sub dus dat wordt dan minimaal 1x 275 RMS neem ik aan?
Oh en conrad kwam ik op doordat ik op www.hifidump.nl keek en op conrad het goedkoper was.
Heb je die PXA-H100 er ook bijbesteld dan ?? want dat zijn de advanced options die je gebruikt als je gaat 'ampen'quote:Sound Tuning
Subwoofer Level: Subwoofer Level Adjustment
High Pass Filter: High Pass Filter Adjustment
Bass Level: Bass Level Adjustment
Bass Center Frequency: Bass Center Frequency Adjustment
Bass Width: Q Adjustment
Treble Level: Treble Level Adjustment
Treble Center Frequency: Treble Center Frequency Adjustment
Loudness: Loudness Feature
MultEQ: MultEQ Ready (PXA-H100 Required)
MediaXpander: MediaXpander Ready (PXA-H100 Required)
Time Correction: 6 Channel Time Correction Ready (PXA-H100 Required)
Equalizer: 5 Band Graphic / 7 Band Parametric Equalizer Ready (PXA-H100 Required)
Crossover: Crossover Ready (PXA-H100 Required)
Dat vet gedrukte begrijp ik niet?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
HU is op zich OK, alleen ehhh.. kat in de zak optie's die je nodig gaat hebben om te filteren.
[..]
Heb je die PXA-H100 er ook bijbesteld dan ?? want dat zijn de advanced options die je gebruikt als je gaat 'ampen'
Zonder kan ook wel, alleen dan ga je opties missen, en ben je een soort van verplicht om passief op de amps te gaan filteren, en dat kost je bakken met rendement ..
Ja maar dat zijn toch extra opties voor nog betere instelling van het geluid?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:54 schreef robertzone het volgende:
Daar staat een lijst aan optie's tov je Hu welke je alleen hebt in combinatie van het Pxa-100 element die je nog een paar extra euro's zal gaan kosten.
Ik heb nog niet doorgezocht, maar als ik snel kijk heb je deze inderdaad nodig om je versterker-signalen tot een goede signaal input voor de versterker om te vormen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |