ik begin me af te vragen, willen mensen uberhaupt wel iets met mij te maken hebben als ze me nooit spontaan benaderen?
en voor degenen die zich afvragen wat was er eerst het kip of het ei, in dit geval was er eerst de oorverdovende stilte, niemand die naar mij toe kwam. Het resultaat daarvan is dat ik zelf naar de mensen toe ging.
Wat je ook kan doen is hun een tijdje niet bellen. Als hun niet bellen weet je hoe laat het is en als ze je missen zullen ze je echt wel bellen hoor. ![]()
Misschien bel je ook wel vaak en dat ze dan verwachten dat jij iets regelt in plaats van hun. Ik zou gewoon een tijdje iig minder bellen, of een week helemaal niet. Dan denken hun ook: hij regelt dus niet alles, dus zal ik hem eens bellen. Iig succes.
[Dit bericht is gewijzigd door mamamiep op 06-06-2002 20:23]
Wat heb jij trouwens een rare ondertitel en zo. Wat staat er?
Ja wachten is ook weer zoiets, voorheen heb ik al moeten wachten en toen er toen niets kwam heb ik zelf het initiatief genomen. Ik heb er niet bijster veel zin in om twee of drie weken alleen thuis te zitten en navel te staren, alleen maar om te kijken of ze wel of niet bellen of contact opnemen om iets te doen
Met een meisje waarmee ik de laatste tijd date en zoen is het precies hetzelfde. Al mijn ideeen en initiatieven worden spontaan aangenomen maar van haar kant komt niet, nada, noppen. Vandaar dat ik bij haar gekozen heb(ik ken haar niet zo lang dat ik accepteer dat ze niet zo bellerig is) om wel denkbeeldig navel te gaan kijken en net zo lang wacht tot ze zelf weer komt.
Vragen... is ook niet echt een optie. Ik denk niet dat mensen ook eerlijk zullen antwoorden. Je krijgt waarschijnlijk ontwijkende antwoorden of voorspelbare antwoorden, ik denk in ieder geval niet dat iemand in je gezicht zal zeggen dat de reden waarom ze je niet meer bellen bijvoorbeeld is omdat je te opdringerig bent en dat het misschien wel beter is als alle contact verbroken zou worden.
Tja ik denk dat het gewoon een beetje in de type persoon zit hoor. De een belt snel om iets af te spreken terwijl de ander dat juist niet doet om verschillende redenen (in mijn geval vaak omdat ik denk dat anderen altijd op dat moment dat ik het bedenk aan het werk zijn etc.. echt een super zwak excuus om niet te bellen dus ik ga er vanaf vandaag maar iets aan veranderen
)
maarre in jouw geval: als mensen steeds vanalles verzinnen om maar niet met jou om te hoeven gaan, dan zou ik me pas zorgen maken..
Als ze toch vaak ja zeggen op een uitnodiging lijkt me dat er geen probleem is.
quote:
Op maandag 10 juni 2002 23:12 schreef 2ndReality het volgende:maarre in jouw geval: als mensen steeds vanalles verzinnen om maar niet met jou om te hoeven gaan, dan zou ik me pas zorgen maken..
ok... ik maak me zorgen...
Ik denk dat ik daar namelijk bang voor ben, dat er inderdaad niemand van zich laat horen. Ik vraag me af wat er beter voelt, het idee dat ze er zijn en me ooit wel eens zullen bellen of ergens mee naartoe vragen, of zeker weten dat ze dat niet doen...
Of in je rug worden gestoken niet wetende wie het was, of neer worden gestoken in de borst en de dader recht aankijkend... niet echt een leuk vooruitzicht.
In andere gevallen is het simpelweg zo dat die weegschaal er niet staat. Dan vinden mensen het wel best om meegenomen te worden (passieve houding), danwel dat ze simpelweg vergeten iets te regelen e.d.
Als je heel vaak afgewezen wordt ondanks dat je het vaak vraagt, tsjah, dan ben je jezelf alleen maar aan het kwellen. Dan zou ik maar eens nieuwe contacten proberen te maken ![]()
prrrrrrr
quote:Ik herken dat wel ja. Ik neem ook niet gauw initiatief. Als we al iets vaags afgesproken hebben maar nog geen duidelijke tijd ofzo hebben afgesproken, dan bel ik meestal op het laatste moment nog enzo. Waarom? Geen id. Binnen mijn vriendengroep is het ook vaak dezelfde die initiatief neemt. Niet omdat hij niet geliefd is ofzo, maar zo gaat het nu eenmaal. Zit ook wel een beetje in zijn karakter om dingen te regelen, terwijl ik een klein beetje lui ben
Op maandag 10 juni 2002 23:12 schreef 2ndReality het volgende:
ik heb precies het omgekeerde..
Iedereen belt mij altijd en ik spreek zelden iets af met iemand wat van mij uitgaat..
Das de keerzijde van de medaille..
Geen initiatief tonen..Tja ik denk dat het gewoon een beetje in de type persoon zit hoor. De een belt snel om iets af te spreken terwijl de ander dat juist niet doet om verschillende redenen (in mijn geval vaak omdat ik denk dat anderen altijd op dat moment dat ik het bedenk aan het werk zijn etc.. echt een super zwak excuus om niet te bellen dus ik ga er vanaf vandaag maar iets aan veranderen
)
maarre in jouw geval: als mensen steeds vanalles verzinnen om maar niet met jou om te hoeven gaan, dan zou ik me pas zorgen maken..
Maar als bijna al je 'vrienden' je steeds met smoesjes laten zitten dan is er idd wel reden tot twijfel..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |