Toch heeft Pijnen nooit de bijnaam Keizer van de Zesdaagse gekregen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:29 schreef Ericr het volgende:
Rene Pijnen was als zesdaagserenner nog wel iets beter dan Post. Maar Post was natuurlijk wel een completere renner.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:36 schreef Zwansen het volgende:
Er zijn een aantal momenten in de sport waarvan je je niet kunt voorstellen dat ze echt gebeurd zijn als je het zelf niet meegemaakt hebt. Wilt Chamberlain die 100 punten in een basketbalwedstrijd scoort, Eric Heiden die 5 keer goud op de OS wint, etc.
Raleigh dat 12 etappes op rij in de Tour wint is er ook zo eentje die daar prima tussenpast. Daar stond Post toch aan de basis van.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:36 schreef Zwansen het volgende:
Er zijn een aantal momenten in de sport waarvan je je niet kunt voorstellen dat ze echt gebeurd zijn als je het zelf niet meegemaakt hebt. Wilt Chamberlain die 100 punten in een basketbalwedstrijd scoort, Eric Heiden die 5 keer goud op de OS wint, etc.
Raleigh dat 12 etappes op rij in de Tour wint is er ook zo eentje die daar prima tussenpast. Daar stond Post toch aan de basis van.
Je kunt de geschiedenis natuurlijk ook verdraaien in je euforie, maar TI Raleigh heeft nooit 12 etappes op rij gewonnen. Ze wonnen in 1980 (ook niet achter elkaar) 11 etappes en het eindklassement.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:36 schreef Zwansen het volgende:
Hmmm, idd. Ze wonnen toen overigens wel 7 etappes op rij zie ik nu. Nog steeds erg bijzonder, maar snap niet waarom ik 12 dacht.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kunt de geschiedenis natuurlijk ook verdraaien in je euforie, maar TI Raleigh heeft nooit 12 etappes op rij gewonnen. Ze wonnen in 1980 (ook niet achter elkaar) 11 etappes en het eindklassement.
Niet om de psych uit de hangen maar ik denk dat je de algemene winst van Joop Zoetenmelk uitlegt als etappewinst Maar das toch niet zo'n ramp.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hmmm, idd. Ze wonnen toen overigens wel 7 etappes op rij zie ik nu. Nog steeds erg bijzonder, maar snap niet waarom ik 12 dacht.
Ik snap het ook niet zo goed. Geniale man. De wielereuforie in Nederland vanaf halverwege de jaren zeventig was voor mij de aanleiding voor een levenslange bovengemiddelde interesse in het wielrennen. Peter Post is voor mij synoniem aan heerlijke herinneringen aan vroeger.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:28 schreef maril het volgende:
[..]
Niet om de psych uit de hangen maar ik denk dat je de algemene winst van Joop Zoetenmelk uitlegt als etappewinst Maar das toch niet zo'n ramp.
BTW mensen op fok kennen Peter Post niet zo goed. ik bedoel meestal is de dood van zo'n betekenisvolle man in bv wielrennen aanleiding voor meerdere bladzijde in een topic,
Zeer zeker ja.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:43 schreef Szura het volgende:
Heeft het Nederlandse wielrennen ontzettend veel gegeven, RIP.
Onbegrijpelijk dat zo'n grootheid uit het wielrennen zo weinig aandacht hier krijgt. Pagina's vol vandaag over hem in de kranten en op Fok! maar een paar posts.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:54 schreef marcodej het volgende:
37 posts in een topic voor iemand als Post is erg karig ja.
Denk dat het te maken heeft met de generatiekloof .... Peter was actief tot begin jaren 70 als renner.. En als ploegleider sta je toch iets meer op de achtergrond, ondanks dat ie veel berijkt heeft, maar ook dat is al weer meer dan 30 jaar geleden de grootste Raleigh successen..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat zo'n grootheid uit het wielrennen zo weinig aandacht hier krijgt. Pagina's vol vandaag over hem in de kranten en op Fok! maar een paar posts.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:47 schreef golfer het volgende:
Onbegrijpelijk dat zo'n grootheid uit het wielrennen zo weinig aandacht hier krijgt. Pagina's vol vandaag over hem in de kranten en op Fok! maar een paar posts.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik had vroeger een Raleigh jongens fiets
Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:33 schreef maril het volgende:
Ik heb alvast vooruitgekeken op het programma van de NOS morgenmiddag deze documentaire
over Post komt http://nos.nl/video/211821-posttrein-de-jaren-van-raleigh.html
Voor elke wielerliefhebber een must see. Mooi die ploegentijdritten en bovendien zie je wielrenners van die tijd zoals Gerry Knetenmann, Bert Pronk en Bert oosterbosch alle Rip.
Bedacht mij als er een hemel is zitten ze met zn alle aan tafel met als tafelheer Jean Nellisen.
Aan de Grappa. proost
Mensen die geen wielerfans zijn en niet ouder dan 30/40 die kennen hem niet of nauwelijks. Heeft niet te maken met een gebrek aan respect, maar met de generatiekloof en dat veel users hier zich niet echt interesseren in wielrennen. Laat staan renners van vroeger.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Na het overlijden van Faas Wilkes vroeg Rubbereend zich in Hools af wie dat nou weer was.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mensen die geen wielerfans zijn en niet ouder dan 30/40 die kennen hem niet of nauwelijks. Heeft niet te maken met een gebrek aan respect, maar met de generatiekloof en dat veel users hier zich niet echt interesseren in wielrennen. Laat staan renners van vroeger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |